Három rendező, három részre szabdalt szignál. Ezt ígérik nekünk, azaz a film három részre van tagolva, és az első kettő olyan minőségi darab, hogy pillanatok alatt szemet hunysz a Low Budget megoldások felett. A maximumot, és annál picit többet hozták ki az alapanyagból és a noname meg kezdő színészekből.
A Signal nagy vonalakban úgy lenne összefoglalható, hogy a tévében sugárzott jeltől az emberekben bekattan a pusztítási ösztön. A film első harmada ezt bontja ki. A második harmadban látjuk, hogy nem csak simán az agresszió, hanem más ösztönök is előtérbe kerülnek, amiket a sugárzott jel még különböző hallucinációkkal is megtetéz. Gondolom ide jönne valami társadalom és modern kor kritika, miszerint a média így befolyásol minket, még ha jelenleg nem is kattint be annyira, hogy hirtelen nekiugorjunk sövényvágóval a szomszédnak. Mellesleg az egészet ilyen félig sci-fi környezetbe teszik, a meghatározhatatlan Terminus városba.
Az elején az egész kicsit olyan 28 nappal később hangulatot áraszt, csak most ott vagyunk a járvány kitörésénél, nem majdnem egy hónappal később ébredünk a kórházban. Olcsó DV kamerával felvett képekkel égetik a retinánkat, és Terminus város “másnap reggelét” a nulla költségvetéssel is baromi jól érzékeltették. Kihalt utcák, tetemek mindenfelé. És akkor pozitívumként itt jön be a három rendező picit különböző látásmódja is. Képileg nem ütnek el egymástól a részek, de míg a film első harmada a kicsit nyomasztó pusztítással támad, addig a második harmad átmegy valami horror-komédiába. Komolyan, én lepődtem meg a legjobban, amikor két hulla és egy fogvatartott ember köré olyan jelenetet kanyarintottak, hogy lehetett röhögni. Mindezt 5 perccel azután, hogy fröcsögött a vér.
You’re aware… you’re having conversation with a decapitated head. Right?
Bár a második harmad a lendületet megakasztja, a film valamekkora különcségéhez teljesen illik. Ezért is szomorú, hogy a harmadik harmad kicsit gyengébb erejű lett. Viszont nincs veszve semmi, annyira nem sikerült elrontaniuk a végére, hogy letörjenek egy 6/10-es, de lelkesedő hangulatú humant. Közel volt a hét, de valahogy mégsem. Ennek ellenére kitűnően kiszakított kicsit a rögvalóságból.
A történet alapján sokan felkapják a fejük, hogy de hát ez a Stephen King féle Mobil. Nos elkezdtem azt a könyvet olvasni, nemsokára lesz majd kritika róla, úgyhogy itt hagyjuk (nehogy elspoilerezzétek, köszönöm). Aki nem látta de olvasta: szerintem kicsit más a szignál, és hát más a történés meg a helyszín is. Ha ez nem lenne elég, a film forgatása a könyv megjelenése előtt fejeződött be, sőt, a rendezők előző kisfilmjükben (2002-3 körül) már teljesen felvázolták azegész estés Signaljuk nagy vonalait, amibe beletartozott az elektronikus eszközökkel való tudalváltoztatás, úgyhogy lopásról nem nagyon van szó.
Hát Human, a Mobil nem Stephen King legjobb könyve az biztos. Nem rossz de mély nyomot nem hagyott bennem.
De az X-Aktáknak volt egy hasonló epizódja /tévétől bekattantak a népek/ mégpedig valamikor a 3. vagy 4. évadban.
Nekem tetszett… azért volt bennem még egy kis remény hogy (spoiler) a csajt normális állapotban találja meg dehátna :)
na meg jó a zene.
Sikerült felkeltened az érdeklődésemet, már hívom is a postást :-)
Viszont volt egy nagyon hatásos kampány már a könyv előtt is (a csengőhang, és egyebek) illetve megjelenés előtt már tudottnak számított, hogy King miről ír, akit amúgy a 28 nappal később ihletett meg… Na mindegy, persze lehet véletlen, de akkor is furcsa. Amúgy a könyv jó lenne ha a közepén lévő 200 oldalt kidobta volna a francba, viszont a zárás tényleg szívszorító, az szép volt.
Ennek a filmnek adok egy esélyt és majd meglátjuk.
shyamalan is ilyen húrokat penget a the happening-ben.
Chimera: biztos nem 2001-ben kezdték mobilt reklámozni, a srácok meg már akkor jöttek.
a mobil elejébe Romero van megpendítve, szal inkább onnan vehette :)
Hát ha jöttek, akkor jöttek. King műveivel elfogult vagyok, és mobiltelefonos megoldás jobban tetszik. (Vagy lehet először ő is tévére gondolt, aztán mondta a szerkesztője, hogy damn pár srác is ezt találta ki, úgyhogy maradt a mobil, de nyugi a csengőhangletöltésből hülyére keressük magunkat :) )
Amúgy már nem tudom, hol olvastam, de annyira tetszett Kingnek a 28 nap, hogy new yorkban egyszer egy teljes mozitermet kivett hogy egyedül nézhesse meg a filmet, és akkor kezdett el töprengeni, hogy ő milyen az-egész-világ-zombivá-változik történetet írna. Én innen gondoltam, hogy az, de mivel King imádja Romerot ezért a mű alakulása közben természetesen számos elemet átvett a “mestertől”.
Persze lehet tévedek, el kéne kapni egy interjúra az öreget. :)
már bánom h belevettem kinget, bár valaki úgyis felhozta volna kommentbe. Tényleg lesz mobilról külön, oda sokkal érdekesebb lenne…
Heavens – Leave
Ezzel zár a film. Számomra ez jelentette a csúcspontot.
Ezzel is “kezdődik”, a csajszi ezt hallgatja a fejhallgatóján amikor elindul hazafele. :)
Az ötlet jó,na meg a film első fele!De onnan h a csaj kijön a lakásból a négerrel egy nagy vicc a film!Addig volt hangulata utána meg átmegy egy zs- kategóriába és groteszk humorba a film hírtelen!Max 10/2 de az is a történet és a film eleje miatt…
Hát remélem a Mobil jobb lesz(bár a King filmektől se kell sokat várni egy-két kivétel ellenére)
Szerintem nagyon jó film a “The Signal”, igaz, a 2. epizód kicsit röhelyesre sikerült….
Most is a film zenéjét hallgatom, nagyon jól eltalálták. Nekem egy élmény volt ez a másfél óra amit a filmre szántam.