A BAFTA jelöltek

Míg a Golden Globe-ot egyre többen röhögik körbe (a showjuk nézettsége meg nőtt, ha jól láttam), addig a BAFTA (The British Academy of Film and Television Arts) megpróbál komoly szakmaiságot hozni a díjak témájában. Kevés töltelékkategóriájuk van.

Best film

  • Black Swan
  • True Grit
  • Inception
  • The King’s Speech
  • The Social Network

Best director

  • Darren Aronofsky – Black Swan
  • David Fincher – The Social Network
  • Tom Hooper – The King’s Speech
  • Christopher Nolan – Inception
  • Danny Boyle – 127 Hours

Best actor

  • Jesse Eisenberg – The Social Network
  • Colin Firth – The King’s Speech
  • James Franco – 127 Hours
  • Javier Bardem – Biutiful
  • Jeff Bridges – True Grit

Best actress

  • Annette Bening – The Kids Are All Right
  • Julianne Moore – The Kids Are All Right
  • Noomi Rapace – The Girl with the Dragon Tattoo
  • Natalie Portman – Black Swan
  • Hailee Steinfeld – True Grit

Best supporting actor

  • Christian Bale – The Fighter
  • Pete Postlethwaite – The Town
  • Andrew Garfield – The Social Network
  • Mark Ruffalo – The Kids Are All Right
  • Geoffrey Rush – The King’s Speech

Best supporting actress

  • Amy Adams – The Fighter
  • Helena Bonham Carter – The King’s Speech
  • Barbara Hershey – Black Swan
  • Lesley Manville – Another Year
  • Miranda Richardson – Made in Dagenham

Outstanding British film

  • 127 Hours
  • Another Year
  • Four Lions
  • The King’s Speech
  • Made in Dagenham

Outstanding debut by a British writer, director or producer

  • The Arbor – Clio Bernard (director), Tracy O’Riordan (producer)
  • Exit Through The Gift Shop – Banksy (director), Jaimie D’Cruz (producer)
  • Four Lions – Chris Morris (director/writer)
  • Monster – Gareth Edwards (director/writer)

Best foreign language film

  • Biutiful – Mexico/Spain
  • The Secret in Their Eyes – Argentina
  • The Girl with the Dragon Tattoo – Sweden
  • I Am Love – Italy
  • Of Gods and Men – France

Best animated feature film

  • Toy Story 3
  • How To Train Your Dragon
  • Despicable Me

Best original screenplay

  • Black Swan – Mark Heyman, Andres Heinz, John McLaughlin
  • The Fighter – Scott Silver, Paul Tamasy, Eric Johnson
  • Inception – Christopher Nolan
  • The Kids are All Right – Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg
  • The King’s Speech – David Seidler

Best adapted screenplay

  • 127 Hours – Danny Boyle, Simon Beaufoy
  • The Girl with the Dragon Tattoo – Rasmus Heisterberg, Nikolaj Arcel
  • The Social Network – Aaron Sorkin
  • Toy Story 3 – Michael Arndt
  • True Grit – Joel Coen, Ethan Coen

Best original score

  • 127 Hours – AR Rahman
  • Alice in Wonderland – Danny Elfman
  • How To Train Your Dragon – John Powell
  • Inception – Hans Zimmer
  • The King’s Speech – Alexandre Desplat

Cinematography

  • 127 Hours
  • Black Swan
  • Inception
  • The King’s Speech
  • True Grit

Editing

  • 127 Hours
  • Black Swan
  • Inception
  • The King’s Speech
  • The Social Network

Production design

  • Alice in Wonderland
  • Black Swan
  • Inception
  • The King’s Speech
  • True Grit

Costume design

  • Alice in Wonderland
  • Black Swan
  • The King’s Speech
  • Made in Dagenham
  • True Grit

Sound

  • 127 Hours
  • Black Swan
  • Inception
  • The King’s Speech
  • True Grit

Special Visual Effects

  • Alice in Wonderland
  • Black Swan
  • Harry Potter and The Deathly Hallows: Part I
  • Inception
  • Toy Story 3

Make-up and hair

  • Alice in Wonderland
  • Black Swan
  • Harry Potter and The Deathly Hallows: Part I
  • The King’s Speech
  • Made in Dagenham

Short animation

  • The Eagleman Stag
  • Matter Fisher
  • Thursday

Short film

  • Connect
  • Lin
  • Rite
  • Turning
  • Until The River Runs Red

Rising Star Award (voted for by the public)

  • Gemma Arterton
  • Andrew Garfield
  • Tom Hardy
  • Aaron Johnson
  • Emma Stone
human
írta
2011. 01. 18. 15:25
megjelenés
33
hozzászolás


33 hozzászólás a “A BAFTA jelöltek” bejegyzéshez

  1. Hát igen. Valóban jóval igényesebb lista, és mily véletlen, ahol nem érdemelt jelölést a Social Network (best original score), ott nem is kapott, így esélye sincs csak név alapján nyerni egy kategóriában.

  2. dzsiaj: na mert az oscaron _csak_ név alapján nyernek filmek. Úú, Socal N, akkor beikszelem, biztos ami biztos.

  3. dzsiaj:
    Boccs,de azért mert nem kedveled az elektronikus zenét,vagy ilyemit, attól még nem kell leszólni a social network zenéjét.. a 127 óra zenéje az rendben van? gyakorlatilag semmi sincs benne,kivéve soundtrack, van kb 2-3 score,az is olyan felejthető,hogy szégyen… a többi jelöléssel BTW nincs bajom (a zene kategóriában).
    u.i.: én nem vagyok elvetemült TSN vagy Reznor fan,és nem is neki adtam volna a Globe-ot,de voltak már ezerszer nagyobb blamák mint ez..

  4. human: A GG-re céloztam, nem az Oscarra. A Globe-on ugyanis pontosan úgy mennek a dolgok, ahogy leírtad:)

  5. Special Visual Effects:
    Vasember 2 gondolom esélytelen?
    Amugy sztem egyértelműen a Tron-nak kéne kapnia, de még csak a jelöltek között sincs, fura:S
    Egy éve az Avatarra verték a fszukat a látvány miatt, most a Tron kb hozta ezt a színvonalat, de szerintük HP7 vagy Inception veri látványban, nemtom hol élnek ezek(amugy baromi jo a hp, az eredet meg a kedvencem,) de ebben a kat.-ban nem ők a nyerők sztem.
    hp 7 inkább jövőre esélyes az uccso nagy fináléval.

  6. Best Actor:
    Jesse Eisenberg – The Social Network

    Ugye ez csak vicc? A TSN hypenak is van határa. Tényleg nagyon kolyan szakmai, LOL.

  7. DM: Én nem szóltam le a TSN zenéjét, csk örültem, hogy nincs a jelöltek közt:P
    Viccet félretéve ez a dolog is szubjektív, mint minden más. Nekem nem jött be, neked igen, ennyi.
    Oscaron majd minden kiderül, hiszen ott a zeneszerzők szavaznak zeneszerzőkre.

  8. Szó sincs ellenhyperól. Egy bamba gyerek végigmotyog egy filmet. Ez ekkora alakítás?

    A forgatókönyv tényleg jó (Sorkin egy mester), rendezés is oké (Fincher jó, bár 100x jobb filmeket készített már.
    Összességében egy korrekt film. De hogy a főszereplő alakítása mitől kiemelkedő, én nem értem.

  9. jó most már tényleg nem mondom, hogy innen is van, akit hiányolok..

    azért a trend mindenhol érezhető! De ez sem újdonság.
    Amúgy bevallom régen nem figyeltem annyira, de, mintha mostanság egyre komolyabban vennák a BAFTA-t és a presztizs értéke is nőtt volna.

    Én amúgy annyira nem izgatom fel magam azon, hogy kik kapnak díjat, mert attól én még szeretem a filmet és meg is veszem..

  10. Mindig várom a Bafta jelölésit és mindig csalódnom kell. Méghozzá azért mert minden évben van egy rakat film amiről úgymond, totál megfeledkeznek. Mintha nem is lennének, idén például: (Viharsziget, Vasember 2, Tron, Kick-Ass) Legalább kicsit változatosabbak lennének a kategóriák és nem mindegyikbe ugyanaz a 3-4 film lenne.

  11. dzsiaj:
    értem én a minden szubjektívet,pont azért mondtam,h azért mert nem tetszett, lehet jelölni. Én nem szeretem az Inception zenéjét,mert a zene legemlékezetesebb részletét tudtommal nem Hans Zimmer találta ki, hanem aki a trailer zenéjét alkotta (de attól eltekintve is igencsak másodrangú score Zimmertől),de elfogadom,hogy jelölve van.
    Az Oscarról meg had ne kelljen már beszélni,hogy ott zeneszerzők szavaznak,szal az többet ér, elég csak ránézni a 2009-es listára:
    The Curious Case of Benjamin Button- Alexandre Desplat
    Defiance-James Newton Howard
    Milk- Danny Elfman
    Slumdog Millionaire- A.R. Rahman
    Wall-E- Thomas Newman
    és a nyertes a Slumdog lett..miért?? ne kelljen már megválaszolni…ha kicsit is figyeled a filmzenéket tudod,hogy a másik 4 ember miket alkotott,mennyivel jobbak,és mennyivel jobban megérdemlik a díjat,ennek ellenére 1 oscarjuk sincs!!! Plussz adalék,hogy egy Gustavo Santaollalla kétszer nyert oscart a gitáros prüntyögéseivel,amikor pl. olyan zenék voltak jelölve többek között mint John Williams Gésa emlékiratai vagy szintén tőle a München. És ez nem szubjektív kérdés…
    Szóval az Oscaron az original score nyertesei nagyon sokszor nem azok akik megérdemelnék,egyáltalán nem mérce (mint ahogy más kategóriában se…).

  12. nem kell annyira szidni azokat a Social Network jelöléseket, attól még hogy bekerül egy kategóriába nem feltétlen esélyes megnyerni.

    5öt választani kell, tehát ha van 3 istenkirály amiből kikerül a győztes, akkor is még össze kell vállogatni 2-t, ott az a Eisenberg gyerek, egész jól adta, rakjuk be..

    mondjuk legjobb filmnek meredek… adaptált forgatókönyv/zene adja, de a többi az inkább futottak még kategória..

  13. DM: hát igen, ebben a témában kétségkívül jártasabb és hozzáértőbb vagy nálam, belátom, simán hülyeséget mondtam a “zeneszerző zeneszerzőre” dologgal (azt azért tartom, hogy ez még mindenképp autentikusabb jelölés, mint 80-90 újságíróé, akik nagy valószínűséggel meg se hallgatták a kiküldött score-okat; abban azért reménykedek, hogy a zeneszerzők legalább egymást meghallgatják).
    Ettől függetlenül továbbra is reménykedek, hogy a TSN zenéje szobor nélkül marad nem csak itt, amott is:)

  14. Tobben emlitettek es egyetertek: Megbocsathatatlan, hogy a Daft Punk altal keszitett Tron Legacy score nincs fent a jeloltek listajan, Danny Elfman Alice in Wonderlandja meg igen! (Danny Elfman az egyik -ha nem a legnagyobb – kedvenc zeneszerzom, de tul sokat es rutinbol dolgozik az elmult nehany evben.Sokkal eredetibbek voltak a regebbi munkai!)

  15. én csak annyit kérdeznék h ennek a díjátadónak is showt csinálnak mint globe és oscar? vagy ők csak magukban eldöntik és majd lehozzák h grat nyertek ezek és lista (nem követtem eddig azért kérdem)

  16. Noomi Rapace jelölése szép teljesítmény, megérdemli.
    Amúgy ez mennyire gyakori, hogy nem angol nyelvű filmből jelölnek színészt? Oscaron pl még nem nagyon láttam ilyet, de lehet csak vak vagyok.

  17. tony stark:Egyrészt valamennyire a film is számít.Másrészt pedig lehet,hogy kevesebb cgi van az inception-ben mint a tron-ban,de ami van az üt rendesen.Arról már nem is beszélve,hogy a kategória neve “Special Visual Effects”.
    Remélem így már érted.Az év bakija lenne ha nem az inception kapná,ennyi kreatív megvalósítással ami jórészt cgi mentes.Dehát ezért van a Special jelző.Daft Punk score-ja valóban megérdemelt volna egy jelölést.De mindegy is Zimmernek mindenképpen nyernie kell.
    DM:Rosszul tudod.A zene “eredete” Edith Piaf nevéhez fűződik.A filmben elhangzott számra épül az egész score.Zimmer elnyújtotta,belassította stb.A trailerbe már ezután került bele kicsit másabb hangzással.

  18. DM: hát ne legyünk ilyen objektívek, mert én szívem szerint Rahmannak adnám a díjat, nagyon durva atmoszférát tudott varázsolni a filmben és tökéletes filmzenét írt. (igaz, a king’s speechről nem tudok nyilatkozni)
    Inkább az alice-ra mondtható hogy a soundtrack volt jobb, mint a score.

    Ha Pete Postlethwaite-nek szegénynek mindenképp díjat akarnak adni, valami speciális kategóriát kitalálhattak volna mert azért szerintem nincs helye azon a listán.

    És még valami: a toystory3 miért adaptált forgatókönyv? az előző részek miatt?

  19. TylerD: DM szerintem nem az Edith Piaf számra gondolt, hanem a “Mind Heist” című zenére, aminek ha jól tudom, Zack Hemsey a szerzője.

  20. A film és a rendező kategória gyakorlatilag hibátlan, a többieken tudnék vitatkozni, de nincs olyan díjátadó, ami totál fedné az ízlésemet, vagy bármi másét, hacsak nem alapítunk sajátot, de az tény, hogy a BAFTA évről évre nagyon nagyon szimpatikusan osztogat, és ha csak véletlenül nem nyomnak túl egy-egy hazai alkotást, akkor többnyire ugyanazokat találják meg a díjaik, mint az Oscar-on is. Sokkal inkább előszoba, mint a GG.

  21. dzsiaj: a TSN zenéje és Trent Reznor a napokban csak ezeket a díjakat gyűjtötte be…
    16. Critics’ Choice Movie Awards (január 14.)
    36. Los Angeles Film Critics Association Awards (január 15.)
    68. Golden Globe Awards (január 16.)

    valószínűleg nem érdemtelenül.

    TR kezei közül még nem jött ki selejt anyag.

  22. dzsiaj:Ezt én is tudom.De ő ezt írta:”a zene legemlékezetesebb részletét tudtommal nem Hans Zimmer találta ki, hanem aki a trailer zenéjét alkotta”

    A zenét nem Zack Hemsey találta ki.De még csak nem is Zimmer.Ez így sehogy sem jó.Azért írtam.

  23. Sziasztok!
    Hol a Viharsziget ?!!!
    Remélem, Hollywood-ban is olvassák a “Filmbuzi”-t.
    Where is the Shutter Island ?!!!
    Hát, ennyi…
    Sziasztok!
    BlasieBlaise

  24. Volt a Social Networknek egyáltalán zenéje?! :D

    Emlékszem a filmre, meg arra is, hogy tetszett (no nem annyira, hogy ennyi díjat érdemelne), de mintha az egész tök kussban zajlott volna… Ebből pedig arra következtetek, hogy baromi jelentéktelennek kellett lennie, ha semmire sem emlékszem belőle. :)

    Meg amúgy mitől is olyan kiemelkedő Reznor? Értem én, hogy NIN, de score téren semmivel sem hosszabb a filmográfiája, mint a Daft Punknak, akiket pedig valamiért messziről elkerülnek, ha jelölésről van szó.

  25. TylerD
    Miért ki írta a trailer zenéjét? Én úgy tudtam nem Zimmer…
    Egyébként a jellegzetes pillanatra a mély basszus hangot értem ami a trailerben van,és védjegy lett.

  26. DM:Magát a trailer zenéjét Zack Hemsey írta.De a jellegzetes hang amit te emlegetsz azt Zimmer csinálta a Piaf számból.Persze nem azt ami a trailerben van,hanem ami a filmben.De Zack Hemsey is azért tette bele mert a filmben is benne van.Az egész piaf-os cucc Nolan ötlete volt.Ő mondta Zimmernek,aki megcsinálta.Zack Hemsey megcsinálta a trailer zenét és beletette kicsit másabb hangzásban.

  27. TylerD:
    értem,köszi az infot. Kiváncsi lennék,hogyha Nolan találta ki a zenét,hány számot hallgatott meg,ami lelassítva jól szól :). Bár Justin Bieber 700szoros lassítása is egész jó a youtube-on:D

  28. DM:Én úgy tudom,hogy már a forgatókönyvbe is beletette Nolan a piaf számot.Bár nem tudok franciául,de elvileg a szám szövege is utal a Cobb-Mal érzelmi szálra,ezért tette bele.Magát a zenét nem ő találta ki,csak,hogy mi lenne ha erre épülne az egész score,és a szintek mélységének megfelelően váltakozna a dallam gyorsabban és lassabban.Ez észrevehető a filmben.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.