Felesleges csavarni: ez ütött, mint a 220. Amikor az embernek nincs annyira kedve moziba járni, akkor mégis betéved erre az előzetesen a közepesnél picit jobbra várt filmre, az pedig szépen elkezdi pumpálni a pulzusát. Egyre feljebb.
A történet annyi, hogy a főhős feleségét elítélik gyilkosságért. Bár a film elárulja, hogy a nő ártatlan vagy bűnös, de ez igazából mindegy. A tárgyalásból semmit nem látunk, a tényeket kapjuk meg szép lassan: az asszony örökre börtönben marad. A férje nem hiszi el, hogy egy gyilkosságra hajlamos nőt vett el, ezért a megszöktetésére adja a fejét. Ebben segítségére van az esze és az interneten fellelhető végtelen tudás. Látjuk, amint a kisember tapógatózva lejut az alvilág azon rétegeibe, ami kelleni fog a feladathoz, és végül arra a lelki szintre is, amire szintén szüksége lesz.
A Next Three Days abban ügyes, hogy kemény munkával megszeretteti velünk a karaktereket. Ritkán látni kommerz közönségnek szánt filmben ilyen hosszadalmas építkezést. Ha hagyod, akkor odáig visznek, hogy már izgulsz értük a végén természetesen bekövetkező üldözéskor. Ez utóbbi amúgy a maga nemében Heat kaliber volt szerintem, persze lövések nélkül, de csak a hosszú felvezetéssel működik elég jól.
Russell Crowe zseniális a szerelméért mindent megtevő tanárként, aki kicsit bekeményedik a feladathoz. Itt ne egy Supermant vagy Bourne-t képzeljetek el, csak használja az eszét. Sajnos Russel alakítása Elizabeth Banksnak rossz hír, mert ő bizony egy kicsit szürkének tűnik az egészben. Nem húzza le a filmet, csak erőtlenebb, mint a másik főszereplő. Liam Neesont viszont felejtsétek el, hiába láttátok esetleg a trailerben, egy perce van összesen. Ezen kívül még vannak jó alakítások, de csak kis szerepekben, hiszen a hangsúly nem sokszor távozik hősünkről.
Hol rontották el a filmet, hogy nem lett siker? A reklámnál. Felejthető a címe, emellé egy olyan trailert raktak össze, ami sima menekülős filmnek állította be. Pedig nem az, bár benne van a szökés is, de valahol másfél óránál kezdik csak. A katarzis nem marad el, akkor is, ha a végére már van túlzó jelenet is.
A The Next Three Days amúgy egy remake. A francia Pour elle feldolgozása. Az sincs túlságosan lenn IMDB-n, simán üthetett, mint ez. Nyilván aki abból nem maradt ki, az nem élvezte a The Next Three Dayst annyira, a többiek pedig kaparhatják a karfát, amikor nézik bármelyik változatot, hiszen az amerikai is működik.
A következő három nap értékelés
Azt hiszem muszáj lesz 8/10-et adni, de még a 9 is megfordult a fejemben. Nagyon jó élmény volt. “I Was The Hell That You Needed.” Bár jelölve vannak a kommentekben a spoilerek, de szerintem kíméld meg magad a további információk megtudásától. Ezt látni kell.
Gondoltam, hogy meg kéne nézni. :) De akkor ha még lassú is, meg aprólékos jellemrajz, akkor mindenképp.
Hmm. Nekem meg pont ellenkező a véleményem. Szerintem egy szar film volt. Kb annyira felesleges volt, mint mondjuk egy Edge of Darkness vagy Robin Hood remake. Egy rész tetszett benne igazán.
SPOILER SPOILER SPOILER
Szóval amikor a börtönben van és lebukik a kulccsal… ott szerettem volna, ha elkezdődik valami jó is, de sajnos nem. Csak ez volt jó rész
SPOILER SPOILER VÉGE
Különösebb gondom nem volt RC-val, bírom a színészt.
Amúgy lehet, hogy nagyobbat ütött volna, ha előtte nem sokkal nem látom a Conviction c. filmet (Arról majd nem írsz?), ami hasonló volt, csak százszor jobban tetszett.
Ez a film nálam maximum egy közepes.
Én is ajánlani tudom, nagyon hangulatos, és izgalmas volt, főleg úgy hogy két napja lejárt mozijeggyel néztem, mert szombatra adtak jegyet, de én hétfőt mondtam, de én is hibás voltam mert nem néztem meg. Vasárnap megkérdeztem hogy mit lehet tenni, azt mondták semmit, de a jegyet visszaadták. Na ezt nem kellett volna.:D
Akárhol találkozok ezzel a filmmel, mindig az ugrik be, hogy 72 óra az mi. Bauernek 24 is elég. Viszont kedvet kaptam hozzá még akkor is ha utálom Crowe-t.
Heh, 45 perce jöttünk haza erről a moziról. :)
Egyetértek az írással. Nézhető, szórakoztató, egyáltalán nem unalmas.
Érdekes, mert nekem megy nagyon nem jött be, pedig szeretem az ilyen “börtönös” filmeket, de ez most nem hatott meg egy wtf pillanatot kivéve.
1x nézhető, de annak jó.
asszony aludt rajta…
Őszintén szólva az ennek az eredetijét adó Pour elle jobb film ennél, természetesen ez nem akkora újdonság.
Elsősorban a szereplők terén körözi le a feldolgozást, mivel Vincent Lindon végtelen elszántsága és Diane Kruger kétértelmű esendősége, szépsége sokkal életszerűbb annál, amit Crowe és Banks nyújtani tud összes tehetsége ellenére. A francia film emiatt erősebb drámai hatású, mivel a főszereplő kálváriája is olyan formán válik heroikussá, amelyre nem számítanánk.
Mindkét mozinál látjuk a tervezés fázisait a film építkezését a cselekményben, de Crowe-nál az eredménye sokkal törvényszerűbbnek hat. Remek színész és ügyesen oldja meg a feladatát, a maga vehemenciájával, mégis Lindon ösztönösebb ugyanebben a szerepben, ahogy árasztja magából a mindenre kész elkötelezettséget. Zsigeri különbség van emiatt a két film főalakjai között, hisz míg az amerikaiban nagyszerűen kimunkált karaktert kapunk, a francia maga a karakter, akivel együtt lélegezhetünk.
A másik változó az akciók és szöktetés során jelentkezik, ebben természetesen a feldolgozás a látványosabb, profibb filmtempóval megvalósított, az eredeti viszont a valósághűbb.
Lényegében közel azonos cselekményű két moziról beszélhetünk, melyek fordulataikban sem térnek el túlságosan. Ha viszont a The Next Three Days a maga amerikai mentalitásra hangszerelt profi megvalósításával 8/10, akkor az európai Pour elle (Anything for Her) sokkal karcosabb, kíméletlenebb stílusával simán 9/10.
Hozzáteszem ebben a véleményben meglehet, hogy a megtekintésük sorrendje is közrejátszik, hisz a francia eredetit előbb láttam, ennek ellenére tárgyilagosan nézve is jobbnak tűnik a Pour elle, a szereplők nagyobb súlya és a fordulatok hitelesebb tálalása miatt.
Az eredeti nekem is jobban ütött, igaz én is előbb néztem meg pár nappal kiváncsiságból.
Nahát, Human. Az első bekezdésedet akár én is írhattam volna szóról-szóra. Ugyanezt gondoltam a filmről előzetesen, és ugyanilyen kellemesen csalódtam benne.
Lehet, hogy SPOILER:
az volt az egyik kedvenc jelenetem, amikor Crowe apja (Brian Dennehy miért nem szerepel gyakrabban?) véletlenül megtalálja a repülőjegyeket a hátizsákban, egyből levágja, mi van, aztán szó nélkül elbúcsúzik a fiától. Nagyon erős jelenet volt szerintem.
SPOILER 2:
Azt nem egészen értettem, amikor Banks kifakad, és elhinti, hogy mi van, ha mégis bűnös. Gondolom, azért tette, hogy megóvja aférjét attól, hogy valami hülyeséget csináljon, pl megpróbálja megszöktetni, és azt akarta, hogy inkább kezdjen új életet, új nő mellett. Ugye? Vagy nem? Annyira nem lényeges, csak kicsit gondolkoztam rajta.
Ja, Kevin Corrigant is mindig jó látni, és szuper, hogy általában úgy bukkan fel a filmekben, hogy előre nem is lehet tudni, hogy benne lesz, ezért mindig egy (néha félhangos) vidám “héjj!” hagyja el a számat, amikor meglátom.
Én is úgy ültem be rá, hogy nem nagyon hallottam róla, csak moziba akartam menni és nagyon nem bántam meg !
Oly rég volt róla hír, hogy jól el is felejtettem, hogy ehhez a címhez az a film tartozik… :) De most már sort kerítünk a megnézésére.
hát ha csak pár nappal az amerikai előtt nézted, akkor biztos jobban ütött, hiszen a második már alapból azzal a hátránnyal indult, hogy ismered a történet főbb fordulatait.
Nekem nagyon bejött mint színészileg, mind forgatókönyvileg.
Human: Ez valóban benne lehet a dologban és befolyásoló lehet, akár pár nappal, vagy hónappal előbb látni az eredetit a feldolgozáshoz képest.
Két jó filmről van szó egy témában, de az előbbinél van természetesen az az előny, hogy a hiteles légkör mellett is kreatív újdonságként hat, míg a feldolgozás valamennyire felpörgeti azt, amit az európai film megalapozott.
Emellett azonban nem egyszer előfordult már, hogy a feldolgozás sokkal jobban sikerül az autentikus mozinál. Ez itt véleményem szerint most nem így van, annyi viszont elismerésre méltó, hogy az amerikai újrázása nem marad szégyenben a francia mozival szemben ezúttal. Sőt, nagyon kellemes film sikerült Crowe-val is.
Pour elle-t ezzel együtt nagyon melegen ajánlom, mint ínyenc feszültségmozit, amelyben Vincent Lindon és Diane Kruger párosa nagyszerű meglepetés. Krugernek egyébként ez már a sokadik kirándulása a francia mozi világába, amit megér figyelemmel követnünk. Kristin Scott Thomas mellett valószínűleg ő a legfoglalkoztatottabb import színésznő, mivel anyanyelvi szinten beszél franciául és második hazájának tekinti az országot.
Több ilyen mozit kellene a galloktól látnunk és persze meg ennél is több, hasonlóan korrekt feldolgozást :)
pulzuspumpa nálam mis volt.:)
Atyaisten!
Az eszemet nem tudom, mióta nem láttam ilyen marha jó filmet. Végig hátborzongató feszültség, iszonyatos hullámvasút. Ebben a filmben tényleg ütnek az akciójelenetek mert realitással társulnak. Valami eszméletlen, senki ne hagyja ki. 10/10
Végig nagyon jó volt, és folyamatosan fenntartotta a feszültséget. Talán egyetlen jelenet volt, ami számomra túlzás volt, ha azt kicsit kevésbé maira veszik, akkor már-már tökéltesenek mondanám.
Tényleg klassz volt, de nekem anno a Taken ilyen szempontból nagyobbat ütött, na ott tényleg majdnem kiszakadt a szívem az izgalomtól!
Tényleg jó film volt. Örültem h. van film ami egyszerűen magával ragad. Nekem leginkább az tetszett h. hagytak időt arra h. marcangold magad h. kicsit átérezd milyen is ezt átélni. Leginkább az hat meg mikor erős embereket látok ilyen helyzetben. Szerintem az a pár sor amit Don Quijote-ről mond az összefoglalta :)
“Don Quijote élete”, miről szól?
Arról, hogy az erénybe vetett hit fontosabb magánál az erénynél?
Vagy az irracionalitás győzedelmeskedése a racionális gondolatok felett és az hogy milyen erő is rejlik benne..
Sok időt fecsérlünk arra, hogy a világunkat rendezgessük.
Életünk melyik részét tudjuk igazából irányítani?
Mi történik ha szembe megyünk a minket körülvevő valósággal?
Teljes őrültség lenne. Ami valószínűleg sokkal jobb egy teljesen reménytelen életnél.
Csak azért lassúbb tempójú az első része, mert nem egy Taken féle lelövök mindenkit aki az utamba kerül film, a főhős nem egy ex-kommandós/légiós/titkosügynök, hanem egy tanár, amit teljesen jól hoz Crowe, és szerintem a végére teljesen izgalmas lesz a film. Nagyon eltalálta a játékot, mikor a beletört kulcs miatt hallgatták ki, rendesen elkapott az érzés, mikor engem is faggattak valami “diákcsíny” miatt :)
A Banks-féle szerep pedig nagy nem jött be, nem tudom a rendező keze van e ennyire benne, vagy ő hozta így, de sem amikor lecsukják, sem a börtönben nem jön le sem az, hogy ártatlan, sem az szabadulni szeretne, semmi. Ha nincs benne a jelenet, amikor szembe néznek szó nélkül, a fellebbezés elutasítása után (ami azért erős mert szöveg nélküli jelenet, aminél nagyon teljesíteni kell, hogy átjöjjön), vagy az öngyilkos téma, akkor semmi az ég világon nem jön le a karakterről, hogy mi a szerepe a filmben, még a gyereke hiánya sem látszik nála, ezzel valami csinálni kellett volna.. szerintem..
A mellékszerepek is nagyon jók, (persze nem 13asra értem :), nevekkel tűzdelve, ott van Neeson cameoja, apróbb szerepekre is RZA stb, nehogy már valami statiszta legyen.. Amikor megláttam Daniel Sternt, jött az “omg a Reszkessetek betörők óta nem láttam” feeling, de tudjuk, hogy a cameok így hatásosak. A nyomozó szerepeket tökéletesen hozzák, pont tegnap nézetem Az utazót, hát az ottani nyomozó szerepekben gyengébbek mint itt, pedig ott több idejük van a “színen”. Összességében jó film, mindenképp érdemes megnézni, úgyis, hogy az eredetit nem láttam, én csak ajánlani tudom.
UI: SPOILER! a végén nem tudom, hogy észrevette e a gombot, de szerintem jó lett volna ha felveszi (: