A Dragon Tattoo legújabb tv-spotja kapcsán jutott eszembe, hogy mennyiszer felmerül a fenti érv a remake-ek kapcsán. Hogy csak azért készülnek az amerikai változatok, mert képtelenek olvasni a “mekdönci nemzedék” tagjai.
Ez ugye alapvetően téves, ezt winnie minden alkalommal felveti kommentekben ezeknél a posztoknál. Egyszerűen csak egy remek történet, esetleg sikerkönyv, és meg akarják mutatni nagyobb közönségnek is. Hiába, kevesen látták például a The Girl With The Dragon Tattoo-t, és mivel több éves, nem fogják már hirtelen többen, egy új filmre bizony becsábulnak majd az eddig tudatlan népek. A könyvet igazából ki is hagyhatnánk a képletből, de még az is lehet, hogy hirtelen többen fogják elolvasni. Ez csak egy példa volt, ne ragadjunk le egy műnél, a jelenségről van szó. Egyáltalán nem a pár éves filmek remake-je mellett vagyok, ne értsétek félre (Oldboy lol), de bizonyos szempontból érthetőek ezek a húzások. Annak nem, aki nem Hollywoodon él, de neki meg mindig ott lesz az eredeti. Ennek ellenére megértek minden morgást erről az oldalról, én is szoktam néha.
Ami nekem viccesebb, amikor a morgás mellé a lesajnálás van, hogy a hülye amcsik. Ehhez tényleg csak azt lehet fűzni, hogy Magyarországról ilyet kijelenteni kicsit vicces, ahol igazi sikerfilm nem is mehet szinkron nélkül moziban. Hiába na, mi sem szeretünk olvasni, nem csak a hülye amcsik. Pont ezért szerintem nem kell lenézni őket. Fogadjunk, hogy itthon is rengeteg remake készülne a magyar nézőknek, ha nagyobb ország lennénk. Nem szólnám le a szinkronnal filmet nézőket, baromi kényelmes, és a mozis szinkronjaink még mindig elfogadható minőséget képviselnek, így érthető is a szeretetük. Na jó, ide én nem számolnám be Heltai Olga munkáit, de még őt is rengetegen kedvelik. Egyszerűen csak érdekes, amikor ezen helyzet mellé magas ló társul. Filmnézés szempontjából nem vagyunk különbek, ez a nagy helyzet. Nem hinném, hogy ez baj.
Az igazi baj az, hogy olyan sok már a remake és reboot odakinn, hogy az új ötletekre nem megy elég pénz. Ez a kisebb filmeket nem érinti, így azért még maradt némi frissesség a, de a nagyszabású, 100 milliós tervekből nagyon kevés valósul meg. Az Inception a kivétel volt, ami nem erősítette a szabályt. Maradtak a már egyszer, valahol valamikor bevált márkák felhasználásánál. Meglátjuk 2012 mit hoz.