Úgy néz ki az első részt PKD könyvéből forgatókönyvre vető Hampton Fancher lesz. Ahogy végre Scottal karöltve felfedték, hogy tényleg folytatás lesz, pár évvel az első film után játszódva.
Scott egy másik interjúban azt is mondta, hogy női főszereplőt szeretne.
Noomi Rapace rohadt jó replikáns lenne :D
Mondjuk arra kíváncsi vagyok,hogy az 1982-ben elképzelt
jövő technikáját ( képcsőves monitorok, repülő járművek, stb )hogyan ültetik át a mostani jövőképünkhöz …. bár ha maradna ugyanaz a látvány világ azt nem bánnám :)
Csak aztán kezdjék is el forgatni!!!
A Blade Runner látványvilága nekem is nagyon tetszett,azonban maga a film már sokkal kevésbé.Remélem ez számomra jobban sikerült alkotás lesz,mert imádom a sci-fi müfajt.
Nagyon érdekes, hogy PKD-ét szeretem (tele van vele a könyvespolcom), a sci-fit szeretem, de a Blade Runnert kicsit túlhájpoltnak gondolom.
Nem értem a kultuszt, ami övezi. Rengeteg filmet megnézek, a “rosszabbakat” is végülöm, egyáltalán nem jellemző rám a beletekergetés sem. Mégis: a Blade Runnernek kb 3x álltam neki. Először bealudtam rajta, másodszor (évekkel később) megálltam a felénél, aztán úgy kb 1 éve nekiveselkedtem és csakazért is végignéztem végre. :)
Nem egy nagy show, de tényleg nem…
ettől függetlenül a 2 még jó lehet.
Harrison Forddal kéne egy ilyen 40 years after részt rendezni. Semmi akció, csak kő kemény scifi és krimi. Az tetszene.
Gondolom Scott jelenlegi cicája Rapace lesz a főszereplő. Agyonhájpolják a csajt, de keményen, gondolom jó a fekvése :D
Az első rész is bukott anno, csak utána alakul ki a kultusz körülötte, szerintem is kicsit túlmisztifikált. Nagyon jó a látvány – azt gondolom agyoncsapják majd CGI-al, meg a szereplők is, de nem kiemelkedő a film.
Kicsit kétkedve várom, CGI-Rapace-Scott dolog lesz, nem biztos, hogy működik.
Kövezzetek meg, de nem értem mit esznek annyira Ridley Scott filmjein. Az Alienen kívül szinte mindegyik filmje dögunalom. Kétórás pofázás az összes nuku akcióval. Nem vagyok az a tipikus üresfejű filmes. Én is kritikus szemmel nézem a filmeket, de ezt tényleg nem értem. Blade Runnert sem értem, h hypolják ennyire. Semmi sincs benne csak csak a pofázás.
Osztom Tolli véleményét. Én sem értem, mi olyan nagy durranás a Blade Runner-ben. Anno majdnem bealudtam rajta, pedig nem vagyok az a “filmek alatt elalvós” fajta.
Bocsi Tolli, de nem értek egyet most veled. Nem csak azért, mert Ridley Scott a kedvenc rendezőim egyike, hanem mert ez szerintem baromság, hogy nincsenek akciók a filmjeiben. A sólyom végveszélyben? Hazugságok hálója? Ezek alapból tele vannak akcióval, de a Gladiator, a Mennyei királyság, vagy a Robin Hood sem egy beszélgetős film, ezekben is van bőven akció, mozgalmas jelenet. De a Prometheus előzeteseit elnézve, itt sem lesz híján akciónak. Ha valaki már egy régi filmet folytat, az legalább tényleg legyen a korábbi rendező, ha valaki, akkor ő tisztában a rajongók igényeivel, elvárásaival, no meg ő ismeri a legjobban a filmet :) Úgy hogy nagy izgalommal várom az új Blade Runner-t, remélem lesz olyan klasszikus, mint elődje.
Tolli: a blade runnerbe nem is illett akció, hiszen paranoiás krimi, sci-fi thriller. A mostanság készülő filmjeiről meg írt Picard. Talán pont az lesz a baj, hogy túl sok akciót tesz a Blade Runner 2-be, hogy a sok pénz beleölése után a stúdió nyugodtabban küldje moziba, mert a “kritikus nép” nem elégszik meg csak a sci-fivel, neki sci-fi akció kell.
Tolli: szerintem először is lapozd fel az imdb-t hogy tisztába kerülj azzal milyen filmeket is tett mar le ridley scott…
A Blade Runner kultusz egyik oka lehet, hogy talán az egyetlen, jól sikerült cyberpunk film. Nagyon jól hozza ezt a lepukkant jövőbeni borongós hangulatot, ami például William Gibson regényeiben is megtalálható. Érdemes például összehasonlítani az Avatar bővített verziójának elején látható jövőbeni nagyvárosi résszel. Valahogy abban sem sikerült elkapni azt a hangulatot, pedig Cameron nagyon igyekezett :)
0101: Pontosan.
Anno nem is találta meg a célközönséget, meglehetősen lagymatag volt a fogadtatás, aztán a cyberpunk nagyon felfutott – talán a Neuromancer-től kezdve (aztán az rpg megjelenésekor fordult felé talán a legnagyobb figyelem) és tény, hogy a Blade runner a legjobb ebben a témában, bár sok tekintetben középszerű.
Viszont ma már a klasszikus világ nem állná meg a helyét sok ember számára, ezért félő, hogy elkorcsosítják, CGI kavalkáddá teszik. Itt felvetették már, de én is azt vallom, ha CRT és társai nem lesznek az új filmben akkor az csak egy újabb minority report szerű agymenés lesz.
meglepve tapasztalom, hogy sokan nem a folytatás miatt fanyalognak, nem azon aggódnak, hogy nem lesz majd az méltó a kultikussá vált eredetihez, hanem azon siránkoznak, hogy unalmas a film. emiatt kicsit szomorú is vagyok, mert nekem az egyik meghatározó filmélményem, több változata is szerepel a gyűjteményben.
a film alapvetően stílusát tekintve egy krimi, egy lassú tempójú, egy elképzelt jövőbe ültetett nyomozás, ahol a kiégett fejvadász kap egy utolsó feladatot, el kell kapnia a Földre besurranó replikáns csapatot, hosszas nyomozás, közben megismertett minket a film a levadászásra kijelőlt replikánsokkal, valamint azzal a lángelmével is, aki létrehozta azokat. de ez csak a keret, nem emiatt vált kultuszfilmmé, hanem a mondanivalója miatt, ami persze mindenkinek más, ki mint éli meg cselekményt és a mögöttes tartalmat.
a történetben Decard elkapja az összes bőrgépet (van a filmben egy finom utalás azokra a nyomozókra, akik az afroamerikai elkövetőket niggernek hívta, az hívja bőrgépnek a replikánsokat), de az utolsót (Roy Batty) nem ő iktatja ki, hanem letelik az időkorlátja, de előtte még megmenti a tetőről éppen lezuhanni készülő Deckardot, majd lenyom egy olyan monológot, ami az egész korábbi cselekmény újragondolására készteti az embert. a monológ egy részét be is illesztem ide, mert az szerintem a filmtörténet egyik legjobban sikerült szövege.
“I’ve seen things you people wouldn’t believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. … Time to die.”
két főbb gondolat van a filmben, ami bennem nyomot hagyott. az egyik az, hogy az emberek olyan lényeket fejlesztettek, aki fizikai erőben meghaladják az átlagembert, szellemi képességeikben pedig megközelítik az őket tervező-gyártó tudósokat. és mivel alapvetően emberi lények reprodukciói, bár szintetikus úton hozzák őket létre, de idővel képesek érzelmeket kifejleszteni, ehhez szükségük van emlékekre, fotókra stb., így kvázi olyanok lesznek, mint az emberek akiről mintázták őket… ez viszont probléma, hiszen szabad akaratuk lesz, nem szolgái lesznek az embereknek, hanem föléjük nőnek. ebben a képletben tehát a gép emberivé válik, az ember “géppé” silányul. ez jön ki a fenti citált jelentben, Roy Batty menti meg az életére törő fejvadászt, hogy miért, azt elmondja ő maga.
a másik gondolat pedig a Bibliából is ismert “tékolzó fiú” hazatérésének gondolata, az egyik replikáns eljut odaáig, hogy a tervezővel, a vállalat fejével is találkozik. itt egy picit a Frankenstein vs. a teremtmény konfliktus is kialakul, hiszen a teremtmény elpusztítja a teremtőt… a mai, informatikai fejlesztések és innováció által vezérelt világban azt gondolom nem kell túlragozni a gondolatot, kérdés formájában úgy hangazan el: képesek lennénk-e az életre az általunk megvalósított technológiák hiányában?
ezen túl kultikussá vált hazánkban a film a gettószleng miatt is, a német-japán-angol-francia keveréknyelv, amin az Edward James Olmos által megformált Mr. Gaff megszólalt, az magyar. :)
számomra nem az a kérdés, hogy miért kult a film, hanem az, hogy ehhez a zárt és egészet alkotó történethez mit lehet még hozzátenni, mivel lehet folytatni?
egyelőre picit feleslegesnek érzem a dolgot, de ne legyen igazam.
Számomra az eredeti film az egyik legnagyobb, legjobb klasszikus sci-fi, ami valaha is készült. Nem a látványtól, a technikai fejlettségtől, robotoktól, űrhajóktól, csodálatos jövőképtől, pörgő akciótól válik egy történet igazán jó sci-fi klasszikussá.
Azt hiszem Kuczka Péter írta egyszer egy könyv beköszöntőjében, hogy az igazán jó tudományos fantasztikus történetek elgondolkodtató társadalomkritikák is egyben. A Szárnyas Fejvadász is ettől óriási, és nem tudom ki fordíthatta magyarra a címét, de ezért a húzásáért én neki adnám az irodalmi Nobel díjat. :) Két szóban leírni az egész film gondolatvilágát, mondanivalóját, egyszerűen óriási!
Merthogy lényegében arról van szó, hogy az ember, mint uralkodó faj, technikailag olyan fejlettségi szintre jutott, mikor egyfajta istenként megalkotja a saját teremtményeit. Sajnos a technikai tudással nem jár együtt a morális fejlettség is, ezért okoz komplikációt, miképpen is kezeli, hogyan gondoskodik az ember a saját maga által létrehozott, életre keltett gondolkodó lényről. Honnan tekinthetjük egyszerű gépezetnek, és mikortól válik az emberrel egyenrangú személyiséggé? Egyáltalán mit jelent az, hogy ember, hogyan definiáljuk, hogyan helyezzük el önmagunkat az univerzumban?
Szerintem ezeknek a kérdéseknek a feszegetése az egyik legnagyobb erénye a filmnek, persze korához képest a technikai és művészi megvalósítás is óriási volt. Na meg persze Vangelis nagyszerű zenéje.
Kizárt dolognak tartom, hogy az eredetivel bármely szempontból mérhető minőségű folytatást lehet készíteni. De persze attól még elképzelhető, hogy egy nagyon élvezetes, látványos második részt hoznak össze, ami jól szerepel a pénztáraknál, de nem fogja olyan kultusz övezni mint a nagy elődöt.
Pont a fentiek miatt válik kérdésessé, hogy érdemes-e belefogni egy folytatásba. A jövőkép, a morális kérdések és gondolatok akkor érték a társadalmat a film által, amikor a technika robbanás előtt állt. A személyi számítógép, egyfajta virtualitás, “önálló gondolkodás” ebben az időszakban tört be a mindennapokba, így annak friss élménye és továbbgondolása a disztópikus világba jól lett elhelyezve.
De ne menjünk el az eredeti novella mellett sem, amely bőven megelőzve korát foglakozik a gép és ember viszonyával, a gondolat univerzitásával.
Éppen ezek miatt, a mai technikával átszőtt világban egy androidos, morális történet egyszerűen már nem lenne érdekes. Persze digitális világot pillanatok alatt kreálnának, meg futkosna pár android és siránkozna a sorsán, de a mögöttes misztikus, a “varázslat”, az ismeretlen technikai jövőkép ma már nem létezik. Mindennapjainkat annyira meghatározza a technika, a high-tech, hogy fel sem kapjuk a fejünket szinte semmire. A legtöbb ember digitális világban éli az élete nagy részét.
Azért én még nem kezdenék aggódni a folytatás miatt. Az Alien előzményfilm hírét is mekkora fanyalgás fogadta, pláne mikor kiderült, hogy a korábban megismert alien nem is lesz benne. Aztán tessék. Bár még nem láttok a Prometheust, szerintem már most borítékolható, hogy a korábbi alien-folytatásokat messze maga mögé utasítja.
Lehet, hogy a Szárnyas Fejvadásszal is egy egészen új, érdekes irányba indulnak majd el. Lehet, hogy nem is lesznek benne replikánsok :)
A Prometheus körüli hype-ot azért nem igazolja eddig semmi. CGI bullshit az előzetesekben, meg emberiség múltja jelene jövője baromság. Meglátjuk a filmet… Túl nagy elvárásaim nincsenek vele kapcsolatban.
dimitrij +1
én is sajnálni tudom (nem lenézőleg) hogyha valakinek nem megy át az eredeti film és nem érti mitől van körülötte hype. ezzel együtt nagyon nem tudom mit lehetne kihozni egy második részben, akárki írja akárki szerepel benne. az eredeti (directors cut) úgy kerek ahogy van: a lényegi mondani való benne van, benne hagyták a bizonytalanságot (vajon Decard is replikáns?), az atmoszférája hihetetlen jó, teljesen átjön az érzelmi töltete is. a történethez és mondanivalóhoz nincs mit hozzárakni, megvan a katarzis, teljes a szintézis, ami marad abból fölösleges még egy részt csinálni.
CGI bullshit?? Ugyanazt láttuk mi??
A Prometheus az év egyik leggyönyörűbb filmjének ígérkezik, a trailerek tele vannak csodálatos képekkel, tök mindegy hogy kisebb vagy nagyobb díszleteket mutatnak vagy komplet CG jelenetet.
Scott az egyik legkomolyabb vizuális képzelőerővel bíró rendező Hollywood környékén, az Alient és a Blade Runnert is a mai napig nyúlja az összes sf film, videojáték és képregény, de a Gladiator , a Black Hawk Down vagy a Kingdom of Heaven látványvilágával is maradandót alkotott. Sőt az effektektől mentes filmjei is egytől egyig nagyon szépek, még az első filmje a Duelists is…
A forgatókönyv az, amit nem mindig sikerül eltalálnia, de amikor az is stimmel akkor mindig klasszikus születik. Ami pedig a Prometheust illeti, ez a Spaiths csávó nagyon tehetséges, akit érdekel az töltse le a Shadow 19 scriptet, megeszi reggelire az utóbbi 10-15 év összes sf/akció blockbusterét.
A rengeteg pozitív kritika hatására nemrég megnéztem a filmet. A mondanivalója meglepően hasonló a Battlestar Galacticához (gondolom a Blade Runner-ból merítették az ihletet ).