A Skyfallnál kicsit belemennek a srácok a spoilerekbe, amivel nem értettem egyet, de lehet én is áldozatul estem akkor már. Aztán megnézzük, hogy Diploma előtt milyen az élet. Nem túl fényes. A jövő hétre a Dog Day Afternoon a program. A Skyfall tényleg kap külön posztot, csak eléggé elmentek ezek a napok most, miután végre sikerült elköltözni.
Visszatekintés: Killing és Tarantino
Trailer: Hansel & Gretel
Premier: End of Watch
Premier: Wreck-it Ralph
Premier: Silent Hill: Revelation
Megtekintve: Skyfall
IMDb250: The Graduate
Lucasfilm felvásárlás
Nem mellesleg miközben állt a site kijött egy rendezői változat is, amibe pár kihagyott beszélgetés került. Ezek baromi spoileresek általában.
Looper
Taken 2
OTP nap
Arrow és posztapokaliptika
Miért nézzünk horrorfilmet?
Dexter kibeszélő
Walking Dead kibeszélő
Azt hiszem az utolsó “valódi” kémtevékenységet végzett Bond Sean Connery volt. Szóval azzal az igénnyel, hogy Bond kémként dolgozzon le vagytok maradva 40 évvel :)
Bond ugyanakkor, ha szigorúan vesszük sohasem volt kém, szerintem Fleming sem hívta annak sohasem. A Secret Service 007-es számú ügynöke ugyanis inkább egy végrehajtó, egy műveleti tiszt.
A kém az más, a kém maximum menekül a lelepleződés elől és nem akciózik, felderítő, akinek külön tartótisztje van. Tulajdonképpen egy jól képzett spicli, illetve beépült ügynök, ez a kém.
Le Carré-t nézzetek, olvassatok, ha valódi kémsztorikat, filmeket akartok nézni!
Az utolsó igazi James Bond film a Goldeneye volt, amelyben minden benne volt a mítoszból is és emellett képes volt modernné válni.
Egyébként Bond karakterének legnagyobb fejlődését eddig Timothy Dalton hozta, aki így fejti ki:
“Én egy szenvedő Bondot mutatok meg, egy gyarló embert, akinek sötét gondolatai is vannak, aki gyakran azért iszik, hogy elfelejtse a múltat.”
(más kérdés, hogy Dalton már nem bonthatta ki ezt a koncepciót teljesen saját filmjeiben, épp az akkor komolyan vett legenda miatt)
Érdemes összevetést keresni ebben Fleming eredeti elképzeléséről, ami egy mondén lezserséggel felvezetett, elszánt és hidegvérű ügynököt jellemez, aki néha visszás jellemvonásokkal fojtja el bizonytalanságát, magányát és félelmét.
Craig és a forgatókönyírók pedig mintha meghallgatták volna Dalton elképzelését a 007-esről és azt goldolnák tovább. Craig viszont ehhez már mintha túl
Bond és a logika NEM EGYENLŐ!Tessék kőbe vésni és nem felemlegetni ezt feleslegesen a további filmeknél!
Érdekesség a Diploma előttről, hogy Dustin Hoffman 6 évvel volt fiatalabb Anne Bancroft-nál Mrs. Robinson. Hoffman 30, Bancroft 36 éves, a lányát játszó Katharine Ross 27 éves volt a forgatás idején.
Egy film nem attól évül el témájában, hogy egy adott korszellem sokkal aktuálisabb a bemutatásakor, mint évtizedekkel később. Ez az “elnyomás”, ez a korkép, lényegében minden generációnál előfordul, legfeljebb a makró- és mikrokörnyezet változik. Hiszen ma is létezik szülői elnyomás, vagy olyan befolyás, ami megtör egyeseket és a néha értelmetlen lázadás is aktuálissá válik emiatt.
A film mondanivalója is szerintem aktuális, amolyan örökérvényű dolog a belenyugvás és a zendülés kérdéséről, a szerelemről, a személyiségről, saját magunk elhelyezéséről, megítéléséről.
Dog Day Afternoon (Kánikula délután), Pacino alias Sonny: “ATTICA! ATTICA!”
(majd megértitek :)
U.i.: Javítsd fent a film magyar címe nem Diploma után (ami egy szar 2009-es film), hanem Diploma előtt.
Befejezetlen gondolat:
Craig mintha ehhez már túl keménykötésű lenne, túl durvára csiszolt, míg Dalton inkább hidegvérű volt annak idején.
Kb egyetértek veletek a Diploma előttről alkotott véleményetekkel kapcsolatban, a sokszor ismételt zene engem is zavart egy kicsit, mindenesetre örülök, hogy ezt a filmet is pótoltam, mivel, mint utólag kiderült, ez a film is egy marha nagy klasszikus, csak eddig valahogy sikerült elkerülnie.
Viszont innentől kezdve sajnos valszeg láttam már az imdb-n feljebb szereplő filmeket, de kíváncsian várom a véleményeteket a Kánikulai délutánról.
Valóban abban egyetértek Symorral, hogy Bond inkább végrehajtó, mint kém. ha végignézzük a filmjeit talán a From Russia With Love az, ahol rámondhatjuk, bár ott sem 100%-ig.
Az, hogy kimondva-kimondtatlanul a világhatalomra törő szervezet a szovjet titkosszolgálat volt, sem tette kémmé,később pedig ez teljesen átalakult – sokszor aktuálpolitizált helyzetté.
Az új filmmel – mint általában Craig Bondjával az a gondom, hogy paradigmaváltást akartak, de egy ilyen karakternél a változás negatív irányba hat szerintem. Már a Casino Royale-nál éreztem, hogy felesleges volt aktuálizálni pl a pókerre. Az igaz, hogy ezzel meglovagloták az aktuális divatot, de egy olyan szofisztikált playboy, mint Bond, aki a Monte Carlo-i casinok világából is született soha nem ülne le ilyen pór játékot játszani, mint a póker. Mindig is a Bakkara volt a játéka.
Nem beszélve arról, hogy a karakterből eltűnt az a fajta igényes – talán túlságosan is igényes – jellem, aki mind a jó italok, mint az ételek terén kifinomult izléssel rendelkezik, valamint a nőkkel is tud bánni. Craig-en ezt soha nem éreztem. Túlságosan direk, agresszív figura az általa megformált 007-es. Eltűnt belőle mindenféle sárm, amely eddig jellemezte a karaktert. (Moore talán már túl “lekvárra” vette néhányszor, de Dalton filmjeiben gyakorlatilag a legjobb Bondot láthatjuk ilyen szempontból.)
Ebben a legújabb filmben az is probléma, hogy az eddig megismert karaktereket nullázzák, és új alapra akarják őket helyezni, pl Q és Moneypenny… Nem értem, hogy miért kellett.
Az érzelmes Bond, akik a Skyfall-ban kibontanak pedig komoly ellentétben áll az eddig általa bemutatott rezzenéstelen baltaarcú karakterrel. Az első két filmben – bár a forgatókönyvírók elhelyeztek érzelmi cselekményt – soha nem éreztem, hogy ez komolyabban befolyásolná Bond jellemét. Nem is kellene, az eddigi filmekben is csak egyszer került komolyabb érzelmi hatás alá – még Lazenby idején…
A Skyfall-al nagy gond volt még szerintem, hogy az egész film felborul, az elején ellövik a puskaport, a végére meg marad a dráma, de nincs meg az a fajta dinamizmus, amit megszokhattunk a régebbi filmektől, egymást követő gyors akciók, riposztok, egysorosok…
a sima lejátszás eltünt ? letölteni nem akarnám csak meghallgatni :-)
Mondjuk érdekes Fleming szóbahozása, mert szerintem a filmek sokkal ikonikusabb Bond kaaktert teremtettek, mitn az a pár könyv amit olvastam tőle
Vitathatatlan, hogy a filmek miatt lett olyan világhírneve a karakternek.
Fleming Bond-kötetei jó indulattal szólva is, legfeljebb a gyorsan fogyasztható, közepes ponyvák közé tartoznak.
Sajnos, kötetei teljes, magyar nyelvű megjelenése fájdalmasan hosszan várat magára, míg a több szomszédos országban már Fleming sokadik díszkiadást megélt Bond-sorozatát jelenítetik meg.
Fleming 14 Bond-regényéből 7 könyv jelent meg mindeddig csupán magyarul, ezek is elég hullámzó színvonalat képviselő fordításban, talán egy (a Gömbvillám) kivételével meglehetősen semmitmondó borítással és formában.
Pedig ennél az elhanyagoltságnál azért sokkal többre érdemes sztorikról van szó, főleg Fleming néha egészen zamatos és kifejezésgazdak leírásainak tükrében.
Ideje volna megjelentetni a Bond irodalmat, annak ponyvairodalomban elismert helyéhez méltóan hazánkban is!
Az író azon kívül, hogy elindította a legendát a kezdeti időszakban nagy marketingkreativítással népszerűsítette a filmeket is. Lényegében ő és a producer Broccoli teremtette meg a sorozat hírnevét.
Fleming erényei ezért szinte vitathatatlanok abban is, amivé a mozik fejlődtek!
A Bond-kötetekről bővebben és értelmesen itt olvashattok többet:
http://katherines-bookstore.blogspot.hu/2011/01/csak-csodalkozom-hosszu-es-szubjektiv.html
Én is azt gondolom a Graduate-ről, hogy a fiatalok közötti szerelmi szál leginkább a lázadásról szól, a csávó meg a csaj között semmi szerelemszerű nem látszott, egyikük esetében sem értettem, hogy miért akar a másikkal lenni, az egyetlen okuk az volt rá, hogy a szüleik megtiltották. Nem szerelem, hanem “csak azért is” össze kell jönni. A csaj is csak azért állt szóba a végén sztem a fiúval, mert ő is lázadni akart, ő is ahhoz a generációhoz tartozott, akik valami mást akarnak csinálni, mint a szüleik. És ha ez azt jelenti, hogy egy érzelemmentes stalker suttyóval lépek le, aki megdugta anyámat, hát akkor azt csináljuk.
Ja, hát a zenén gyakran hangosan nevettem.
való igaz, nekem is ez jutott eszembe a podcastet hallgatva, hogy bond sose volt kém, minek kémkedett volna, ő egy gyilkosságra felhatalmazott “takarító” aki sose használ álnevet, nem kémkedik a szó klasszikus értelmében, hanem inkább nyomoz, felkutatja őfelsége ellenségeit, és megöli őket, az a 00-ás ügynökök feladata.
amúgy nem értem miért kérik folyton számon craigen a régi bondok manírjait, amikor egyértelmű, hogy a casino royal egy reboot ami kvázi újra indítja az egész legendát. annak semmi értelme nem lenne, ha olyan lenne mint a régiek. el kell fogadni, hogy ez az új james bond karakter, tetszik, nem teszik.
én is úgy látom, hogy timothy dalton féle vonalat akarják folytatni, de egyfajta korai connery-bond badass mondorában. én ezt az irányt jónak látom, várom a többi hasonló bond filmet
Epizód 7.-8-9. lesz tehát elég egyértelmű a dolog szerintem. Sőt az egyik interjús emberke aki 50-szer készített interjú-t Lucassla mondta hogy kell találni egy idős Luke-ot!
Lucas eredeti ötletei alapján írják, tehát mint író még félig-meddig megmarad, a sztori vázlatok már készen vannak. Most forgatókönyvírót keresnek. Indiana Jones 5-el mi lesz mert az is ugye átment. 870 milliárd forint asszem a 4 milliárd kb. Lucas-é az univerzum ő találta ki nélküle nem lett volna az ami (4-5-6-3. rész pl) tehát azért ne baltázzátok le. :D
Ja meg lesz tv sorozat is végre. Elvielg az új 1313 c. játék témakörében. (fejvadászok/’mafia’ élete a Birodalom felemelkedésekor a 3-4. rész közt Coruscant sötét sikátoraiban, 18+ os tervek voltak annó rá)
És Silent Hillről tudtok valamit? vagy nem éri meg a befektetett időt?