Star Wars: Episode VII és a 35mm-es film

Minden digitális? No problem, az új Star Wars 35 MM-es filmre készül, méghozzá Kodak 5219-ra. Szóval nem lesz digitálisan túl éles talán, lesz benne némi régebbi filmes érzés. A másik hír, hogy a fényképezésért Dan Mindel (Star Trek, Star Trek Into Darkness, Mission: Impossible III) fog felelni.

human
írta
2013. 08. 23. 04:08
megjelenés
25
hozzászolás


25 hozzászólás a “Star Wars: Episode VII és a 35mm-es film” bejegyzéshez

  1. A Star Trek-n kívül használt még valahol lens flare-t? Vagy csak “találjunk gyorsan valamit, amibe bele lehet kötni” volt?

  2. Azt hiszem a Super 8 is lens flare-es volt. Bár engem ez nem szokott zavarni, igazából feltűnni se szokott, ha meg igen, akkor tetszik.

  3. Akkor ezek szerint van esély rá, hogy nem 3D lesz? Amúgy, lens flare legyen a legnagyobb probléma a SW VII-ben, én azt mondom, és akkor mindenki happy lesz.

  4. Valaki, aki ért hozzá, mondja el mit jelent ez, hogy filmre forgatnak. Gondolom csak az eredeti kópia lesz filmen, de az effektek miatt a végén úgyis bedigizik az egészet. Csak más lesz a színvilág? Sötétben szemcsésebb? És az IMAX, az nem lesz? Vagy oda is átkerülhet?

  5. Igazából marhaság az egész, mert hiába celluloidra forgatnak, azt utána úgyis digitalizálni kell az utómunkálatok miatt(így vágják meg. Aztán meg digitálisan át színezik és festik(hiszen a nyers kópia képe elég xarul nézne ki). Ezért ma már szinte nem is lehet megmondani, melyik filmet mivel forgattak.

  6. Nolan és Tarantino is a 35 mm-es elve, egyszerűen sokkal filmszerubb és szvsz szebb is a képe, mint a digitalisnak. Oldschool.

  7. Hát ez olyan, hogy tényleg csak másabb a feelingje a 35mm-nek. Én pl. azért szeretem jobban, mert a digitálisnak olyan, mintha Barátok közt-t néznék (a TV-s kamerák régebb óta digitálisak, bár azok közel sincsenek a mostani mozis digitálishoz), igaz a mostani digitálisak próbálják utánozni a 35 mm feelingjét.
    De mivel ez csak az érzésről szól, valszeg át fog mindenki állni digire, mert sokkal egyszerűbb szerkeszteni.

  8. Laikuskent eszre sem veszem, mi a kulonbseg. A baratok koztos erzest, nekem a gyuruk ura fele probalkozas okozta. Gondolom ez a 35mm erre nehany tudor bologathat, hogy ez igen igy kell ezt csinalni, de a nezok 99.9999% rohadtul nem fogja erdekelni, sokkal inkabb az, hogy megeroszakoljak e az SW-t vagy sem.

  9. A 35 mm (vagy ritka esetben 70mm) nem csak a filing miatt van meg, hanem mert egyszeruen jobb mint a digitalis (jelenleg)! Nyilvan a filmet bedigitalizaljak, de attol meg a minosege, az “anyaga” megmarad a képnek!

    Az egyetlen baj mar csak ezzel az, hogy a vegtermeket mar nem analog vetiton lattjuk, hanem digitalison, ami igy tenyleg ertelmetlen, plusz a digitalis vetito a szemnek sem termeszetes (halott pixelek), ellentetben az analoggal!

  10. Dinamika tartományban még mindig jobb a film, hátránya a nagy kamera meg hogy drága. Mármint a nyersanyag. De ha JJ beleszólhatott ebbe, akkor reméljük még sok mindenbe is, illetve nem sajnálják a pénzt a projektre.

  11. Nos, nem akartam senkibe sem belekötni, pusztán szeretném, ha a star wars mentes lenne a lens flare-től. Mindenki máshogy szereti. Másrészt Abrams úr munkásságával semmi bajom.

  12. Sokkal rugalmasabb a film. Pl ha túlexponált akár annyira is hogy elsőre full kiégettnek tűnik még simán visszahozhatóak a részletek. Nyilván ennyire szélsőséges hibát nem követnek el, viszont szemlélteti, hogy pl. fényelésnél sokkal jobban megmaradnak a részletek, stb.

  13. Sokkal részletgazdagabb a film, és sokkal több minden hozható ki belőle, hiszen az előttem említett fényelésnél sincs olyan minőségvesztésnél, mintha pl digitális felvételt utólag effektelsz és lerendereled. Meg hát valóban sokkal plasztikusabbak a tónusok szerintem, meg a színek is másabbak. Ez igaz arra is, hogy minden típusú film egy külön képi világ.
    Persze valóban kérdés, hogy digitális lesz-e az utómunka pl.

  14. lesz egy kis zajosodás, szemcsésedés, talán a legjobb példa erre 1-2 Antal Nimród film, ott érezhető egy kis fakó beütés.
    De ettől függetlenül tényleg anyagszerűbb és hála ennek, a piros szín sem lesz egy elcseszett, túlszaturált bíbor.
    a piros szín alapján tudod a legjobban megkülönböztetni a filmet a digitálistól. konkrétan a piros színt a mai napig nem tudják rendesen kiexponálni digitális kamerával.

    ja és pöppet nehezebb dolga lesz az operatőrnek… bár manapság gondolom mindenre van gyors megoldás, digitális kamerával fényt mérnek, utána meg csak ráállnak az analóg kamerával, hibázni nem sokat lehet így.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.