Podcast: Nyilvános vetítés 208: Fej vagy gyomor?

Az epizód, amikor a Béla beáll céltáblának. Önként! Igaza van? A következő alkalomra nézzetek Sebezhetetlent velünk.

Premierek: The Family, Runner Runner
Trailerek: The Motel Life, Dom Hemingway
Megtekintve: The Heat
Régen minden jobb volt: Hudson Hawk, The Last Boyscout

Letöltés, iTunes, RSS, Shownotes.

25 hozzászólás a “Podcast: Nyilvános vetítés 208: Fej vagy gyomor?” bejegyzéshez

  1. Sracok, nagyon sok ziccer kimaradt a mai adasbol. Ha mar az utolso cserkeszrol beszeltek, es ennyire nincs mirol, legalabb emlitsetek meg, hogy:
    – A baratnot Halle Berry alakitja
    – A csavo akinek felnyomjak az orrat az agyaba, es tuzet ker tole a Willis TIG-et jatsza a kemeny motorosokba…

    Es meg sorolhatnam. Ha regi filmeket nezunk, akkor szerintem ezek vicces dolgok. Regen minden jobb volt, sokkal tobb traviat mondott Human is:)

    Mas. Az ido urait, es a Disney-t kar osszehasonlitani. Az egyik egy rajzfilm gyar amerikaban, a masik meg egy muveszi csapat Hernadi Tibor vezetesevel magyarorszagon. A “szarabb” animacio nem feltetlenul szarabb, hanem kevesebb penz van ra. Egyebkent kevesen tudjak de a Hernadi Tibor fele csapat csinalja/csinalta az osszes lathato Red Bull reklamot is (kezi animacio szinten). Amit nem azert szeretunk, mert nincs jobb, hanem mert egyedi:P

  2. nocsak, megevődött a kommentem, pedig…

    akkor mindegy.

    röviden: a magyar animáció abszolút világszínvonal volt, Pannónia Stúdió, Kecskemét. Oscar (Rofusz Ferenc: A légy) , nemzetközi kooprodukciók sorozata, satöbbi.

  3. Mergodon: Szerintem a pénzhiány, nem elfogadható védelem egy film esetében. Két filmet pusztán végeredmény alapján lehet összehasonlítani nem pedig végeredmény / ráfordított pénz arányában. Lehet, hogy valóban kizárólag ez az oka, hogy mondjuk a VUK-ban nem annyira tökéletes az a animáció, mint a Jungle Book-ban vagy hogy látszik a fóliára rajzolt dolgok árnyéka, stb. Ez mind szép, de a nézőt szerintem ez nem érdekli. VUK, Szaffi, Lúdas Matyi… mind remek rajzfilmek, főleg gyerekszemmel (ill. magyarként), kedves sztori, jó karakterek, de tartózkodnék attól, hogy egyediségnek nevezzem a technikai problémákat vagy a ‘szögletesebb’ animációt.

    (A Red Bull reklámok engem mindig irritáltak. Antipatikusak a figurák és az egész gyakorlatilag rém idióta. De ez már ízlésbeli kérdés.)

  4. Malachi: Kíváncsi voltam mikor merül fel ‘A légy’, nem is kellett sokáig várni. :) Szerintem abszolút nem kéne ide keverni. Igen, Oscar-t kapott. Igen, Egyedi, érdekes. Néznéd egész estésben? Még véletlenül sem! 1-2-5 percben lehet különleges technikával egyedi ötleteket előadni, de ezek általában filmként nem működnek. Mi pedig itt egész estés, animációs filmekről beszélünk.

    Egyébként meg szerintem nem is akkora durranás ‘A légy’ csak szeretjük magyarként büszkén döngetni a mellünket miatta. :) De ez természetes.

  5. silver : Mergodon se szereti a red bull reklámokat, csak megemlítette érdekességként, hogy ki készítette..

    egy reklámnak nem az a lényege, hogy szeressék, hanem, hogy eladja a terméket ennyi

    magyar rajzfilmek is lehetnének újra, ha igényesen elkészítenék, és nem a pénz ami legjobban hiányzik , hanem az önálló gondolatok

  6. Hát márpedig hogyne lenne elfogadható “indok” a pénzhiány?
    Azért nem mind1, hogy egy animációs filmre van 1 millió dollárom vagy 100-150 millió dollárom, lényegesen más. Egy kisebb költségvetésű film sokszor 100-szor jobban sikerül mint pl egy blockbuster. Walter Elias Disney és Dargay Attila között azért van különbség, meg kell nézni ki mire jutott, Disney a csillagos ég, Dargay pedig kis hazánkban aratott nagy sikert a Vuk-al és a többiekkel, sztem összehasonlítani se túl korrekt dolog két ilyen művet. A Vuk a saját maga kategóriájában egy igazi remekmű, klasszikus, de lényegesen kevesebb pénzből készült mint egy Disney rajzfilm, bár jobb is…mert nézzük csak meg milyen lett a Kis Vuk.
    Sajnos nekem volt szerencsém…inkább ezt a kettőt kéne összehasonlítani.

  7. húha. ja, akkor bocs, hogy döngettem a mellem.

    egyébként csak tényeket közöltem, ezzel a “magyarként melldöngetéssel” meg elképzelni sem tudod, mennyire mellélőttél, nem is igazán értem, hogy a fenébe jutott ez éppen most eszedbe. a Pannónia nemzektözi színvonalú stúdió volt, az USA-tól Japánig jártak ide tanulni, és dolgozni a szakemberek. ha gondolod, nézz utána.

    az is aranyos, hogy te helyettem is eldöntöd, mit nézzek egész estésben, meg egyáltalán, a lényeg: valaki (talán te, nem tudom) kijelentette, hogy a magyar rajzfilmgyártás, a szakma, a maga idejében elmaradott volt, vagy rosszabb. ez röviden és tömören nem igaz, és ehhez egyáltalán semmi melldöngetés, meg ilyen ostobaságok nem kellenek. egyszerűen tájékozódj, és tadamm.

    még egyszer, hogy világos legyen: érthető, és elfogadható, ha valakinek inkább a Disney vonal jön be, én is imádom. de ehhez semmi köze sem a magyar rajzfilgyártásnak, sem a magyar rajzfilmgyártás minőségének – ami még egyszer, az élvonalba tartozott. kb. ennyi lenne.

  8. mondjuk az is kurva fárasztó, hogy Magyarországon mindig a Vukra meg a Macskafogóra hivatkoznak aztán kész ennyi, nem tudunk továbblépni

    kicsit már közhelyes minden beszélgetésben ezeket megemlíteni, hogy hú ezek micsoda mesék voltak, aztán álmodozva bólogatni

    a múltból nem fogunk megélni

    nálunk is lehetnének jó mesék, ha nem a szar művészfilmeket erőltetnék állandóan

  9. Human: Shownote’s-ba maskor ird be, es tobb traviat, ha ennyire nincs musorido. Nosztalgiazni rulz:) Halle Berry-t meg csak az IMDB-rol szurtam ki

    Magyar rajzfilmek: A penz szamit, es valoban pont az animacioban latszik. Beszeltem tobb emberrel errol, es pont itt voltunk zsenialisak: kevesebb frame-bol is eletre keltek a filmek, mert egesz egyszeruen nem volt annyi rajzlo aki le tudta volna gyartani az osszeset. Ez becsulendo.
    A Red Bull reklam meg csak pozitiv pelda volt, hogy ne csak mindig a Vuk-kal jojjunk:) Az hogy kinek mi jon be izles kerdese, de az hogy a rajzolas technikaja teljesen egyedi az is biztos:) Tehat azert van olyan dolog ami ma is jo, es ma is buszkek lehetunk.

  10. Esküszöm a múltkori “Bruce unja a színészkedést” cikknél oda akartam írni hogy mennyire élvezte a Hudson Hawkot. Tényleg bugyuta film, de olyan kedvesen.

  11. Malachi: Ha kötözködni akarsz arra van más fórum, nem kell itt egyből személyeskedésbe fordítani a dolgot!

    Azok a megjegyzéseim amikre itt hivatkozol (melldöngetés, egész estében nem néznéd) ‘A Légy’-re vonatkoztak, te meg egyből úgy csinálsz, mintha mindenre mondtam volna. Pedig nem.

    De ha te mégis egész este néznéd ahogy egy fickarajzot kapkodnak össze-vissza a szemed előtt, akkor elnézést kérek: Mégis működik egész estésben. :)

    ‘Hogy világos legyen!’ ;) Megértem, hogy mondjuk a VUK minőség/pénz viszonylatban adott esetben sokkal jobb, mint a Jungle Book (bár utóbbi 14 évvel megelőzte őt, ez sem elhanyagolható tény) de végeredményben a Jungle Book szebb is, jobb is és engem, mint nézőt leginkább ez fog érdekelni nem a Pannónia Filmstúdió hányattatott sorsa.

  12. Szerintem egy animációs filmnél az a döntő, hogy

    1. milyen a forgatókönyv/rendezés/történet – mint bármely más film esetében. Szerintem ezt nem kell különösebben részletezni, azért a gyerek sem hülye, lesz olyan film amit utólag szeretni fog, és lesz olyan amit nem (különbség a jó és a rossz között), ehhez jön hozzá részben, hogy:

    2. mennyire STÍLUSOS az animáció, mennyire szolgálja a történetet, hiszen ez adja a sava borsát az animációs filmnek. Rengeteg olyan film születettt sok vagy kevés pénzből, ahol nagy látvány volt bugyuta történettel. Ha a kettő együtt nem jön össze, az általában bukás szokott lenni (legfeljebb a jó sztorijú, ám rossz képi világú filmet “meg nem értettnek” ítélik meg utólag).

    A Pixar filmjei pont azért tök jók, mert amúgy komoly témákat feszegetnek (még az első Verdák filmben is), és hozzá passzoló, érdekes, látványos világgal tudják felvértezni a mondandót, de ide vehetjük kb. a Disney kb. ’90 előtt gyártott “saját” filmjeit is.

    Vannak a kevés pénzből gazdálkodó stúdiók (ide tartozik a magyar animáció is), ahol inkább megpróbálnak érdekes, újszerű történettel előállni (vagy nem, de most vegyük a jónak ítélt filmeket) és forrás híján megpróbálnak emlékezetes karaktereket, helyszíneket, jeleneteket rajzolni.

    A döntő úgyis a teljes csomag lesz. Igen, “rosszabb” az animáció a Vukban mint pl. a Turbóban, de hogy stílusosabb a Vuk, az hétszentség, szoriban meg gondolom nem kell részletezni mi a helyzet.

    Újranézné, vagy sem. Ez a döntő. Márpedig a gyerekek mindent szeretnek újranézni, de valamire előbb ráunnak úgyis. Na, az a rossz film.

  13. Az utolsó cserkész részemről egy enigma. Nagyon szeretem a filmet, de nem nagyon tudom többre értékelni “a világ legjobb beszólásgyűjteményénél”.

    Vannak tök jó jelenetek, amik sokszor teljesen blőd módon kapcsolódnak össze. Pl. Hallenbeck lánya a plüssállatban elrejtve viszi oda a pisztolyt apjának, úgy, hogy csak besétál a rosszfiúk között, addig senki sem vette észre, de utána sem foglalkozik vele senki nagyjából. WTF?

    Akkor a másik ilyesmi a már említett Halle Berry-halál. Elpusztul, kesereg rajta Damon Wayans 3 percet, aztán máris “cirkumveniálnak”.

    Kicsit olyan érzésem van így, mint az Üvegtigris filmeknél, mintha csak szkeccsekből állna össze, minden azt szolgálja, hogy legyen valami kúl beszólás. A beszólások jók, a felvezetések és átkötések meg nem mindig.

    Pedig Shane Black amúgy egy zseni, Tony Scott filmjeit amúgy is szeretem (az általa instruált képi világot különösen), Michael Kamen meg az egyik kedvenc zeneszerzőm.

    Az IMDB-pontszám szerintem ezekkel együtt reális. Nem túl erős a forgatókönyv sztori és logika szempontjából, ám minden másban csaknem verhetetlen.

  14. flash

    Szerintem nyilt tény, hogy a magyar animációs filmgyártás (és a filmgyártás en bloc) kakában van.

    Nem tudunk semmit kortárs szinten összehasonlítani mert nincs, ilyen egyszerű a vita.

  15. Még nem hallgattam az adást, de a shownotes alapján nem kerül szóba a Dexter finálé:/ pedig arról meghallgatnám a véleményeteket ha már múltkor feldobtátok a témát, meg hát nem lett valami hosszú az adás, elfért volna:)

  16. Vajda Gábor: persze, de akkor az a kérdés, hogy hogyan másszunk ki ebből…. mert ezt nem teszi fel senki… én se panaszkodni akarok, csak felhívni a figyelmet, hogy nosztalgiázni kár

    hogyan legyenek újra jó magyar animációk, hol vannak a tehetségek, miért nem gyűjtik őket össze ??

    az lenne a jó vita, ha ilyeneken töprengenénk, és a filmesek tennének is valamit

    nálunk is lehetne, csak be kellene indítani

  17. A Hudson Hawk egy kult-film, és mint ilyen eléggé megosztó, vagy imádják népek, vagy nem értik és utálják. Az IMDb 5,6-os rating is inkább ezt tükrözi, a két végletes pontozás adja ki ezt a számot. A film amúgy Bruce Willis nagy kedvence, ezt sokszor elmondta sok helyen, és ez egyfajta jutalomjáték volt neki, Ő írta a sztoriját, és a stúdióktól eleinte kvázi “biankó csekket” kapott hozzá. Több európai fővárosban is forgattak (szinte mindet kivágták végül), köztük Budapesten is, eredetileg a történet egy egész Európán átívelő rablássorozatról szólt volna. Egy darabig öntötték bele a pénzt de aztán a stúdió berántotta féket 70 millánál, és az addigi anyagokból kellett összevágni filmet, így maradt egyedül a Vatikáni rablás…
    A karakterek direkt voltak ilyen eltúlzottak (zseniális volt szerintem Sandra Bernhard és Richard E. Grant mint excentrikus elmebeteg főgonosz pár) szinte rajzfilmszerűek, a ’70-es évek komédiáinak (mint Pl. Gene Wilder) stílusát ötvözték az abszurddal és a burleszk elemeivel. Szerintem alapmű B. Willis filmográfiájában, minden hibája ellenére (vagy talán pont azért) baromi szórakoztató mozi, nekem nagy kedvencem, de megértem azokat is akiknek ez a film nem jött be.

    M. Night Shyamalanon meg nincs mit “rehabilitálni”, mert gyakorlatilag a Hatodik érzéken kívül, ami kétségtelenül egy jó film volt, nincs értékelhető filmje. Egy közepes Unbreakable és The Village mellett olyan vállalhatatlan ócska fércművekkel állt elő, mint a Jel, The Happening és After Earth. Ő “régen sem volt jobb”, szerintem kár műsoridőt pazarolni rá, de ti tudjátok…

  18. Nyuszi! Golyó! -Megunhatatlan film számomra, látszik, hogy szívvel készült.

  19. A szenátort csak azért, hogy be lehessen mosni?
    Szerintem ez nagyon nem így van. Bruce emiatt a szenátor miatt vesztette el az állását, és azért zaklatta. És mégis megint megvédte őt Bruce pedig ki nem állhatta. Lehetne feleslegesnek nevezeni a bemosást, de a történetbe nagyon is beleillik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.