A részvényeseknek említették meg, hogy egy Avengers kaliberű FF4 az X-menek ellen mindenkinek kinyitná a pénzcsapot. Ezen képregény alapján csinálnák. Kicsit sok lesz ez már, nem? Mondjuk még jó messze van, hiszen az X-men folytatás és a Fantastic Four reboot is le kell menjen előtte, szóval 2017 vagy utána.
Jahj…
Elég lesz már, srácok. Bőven.
És én még pár napja röhögtem azon, hogy valaki felvetette egy hsz-ben a crossover lehetőségét…
Hú lesz itt minden!!!
Ahogy mindig, én most is a “Megtorló kiirtja a Marvel-univerzumot” füzet megfilmesítésére szavazok.
Hatalmas közhely…de HISZEM HA LÁTOM!!!!:)))
Nem értek hozzá, nem olvastam képregényeket. De ha mindenkit jófejnek mutatnak be, hogy a jó ügyért harcol, stb, akkor miért ugranának össze? :S
Magyarázza el nekem ezt valaki. :) Mintha… 6 éves volnék.
Én egy Marvel-es Civil War-t szeretnék látni, sötét hangvétellel…
előbb jöjjön Trank FF-ja, aztán meglássuk
marvel zombiest a népnek!
Egyáltalán nem sok. Jöjjenek csak az X-MEN filmek. Amúgy meg az F4 vs. X-MEN történetek a jobbak közé tartoznak.
countrypecos -jó fiúk nem kerülhetnek konfliktusba egymással? Hol van ez megírva? ha maradunk a képregényeknél a Ciwil War saga a legjobb példa erre. Ott az évek óta barátságot ápoló karakterek kerültek szembe egymással.
Anno nekem volt szerencsém azt a történetet elolvasni magyarul amikor megjelent…nagyon jó volt. Csakhogy annak felvezetése is volt…és nem is rövid…Claremont fénykorában írta
Sandman – Nem tudom, nem értek a képregényekhez, épp ezért kérdeztem.
De kerülhetnek, csak akkor nyilván a két tábor közül valamelyik rosszá válik: ez nézőpont kérdése.
Itt van pl a Batman vs. Superman. Remélem ott nem egymás ellen lesznek. Valahogy Batmant nem tudom elképzelni rossz arcnak, teljesen mindegy milyen feldolgozásról beszélünk. Persze, ez is nézőpont kérdése.
Sandman – A Civil War sagaban miért kerültek egymással szembe? Mi volt az ok? Kicsit legyen csak spoileres, hátha egyszer kedvet kapok hozzá. :)
Civil war nagyon tomoren. A szuperhosok nagy kiralyok (egy reszuk), es eszkozeve/celpontjava valnak az unatkozo tarsadalomnak – pl sok akciojukat elo egyenesben kozvetiti vmelyik tv. Egy ilyen kozvetites balul sul el, tobbszaz artatlan gyerek hal meg egy iskola kozeleben bekovetkezo robbanasban.
Hatalmas a felhaborodas, a zemberek valamilyen szinten ellenorizni akarjak minden szuperhuman tevekenyseg celjat es motivaciojat. Ennek megoldasa egy oriasi szuperhuman adatbazis lenne – ebbe azonban be kellene regisztralni.
Torvenyt elfogadjak, szuperhosok ket taborra szakadnak. Vasember az egyik oldalt vezeti, az illegalitasba kenyszeruloket Amkap. Jo sokat kuzdenek egymas ellen, baratsagok es csapatok szakadnak szet, lesznek komoly halottak is.
Szemelyes kedvencem az addig eleg bena szuperbunozokre koncentralo sorozat, a Thunderbolts. A gigaisten Warren Ellis 12 civil war reszt ir ide, ami jol kivesezi azt, hogy egy uj rendszer beindulasakor milyen jo taptalaj a zurzavar a szamito, aljas es ketszinu alakoknak. Termeszetesen ez kepregeny es nem magyar aktualpolitika…
Bocs a flood miatt: ha valaki elolvassa ezt az Ellis-sztorit, rogton filmes feldolgozas fog az eszebe jutni a tortenet es a rajzok miatt. On.
Nem tudom miért tartjátok annyira nagy számank a Civil Wart. Az ötlet zseniális az tény, de a megvalósítása gyenge, amit köszönhet a rövidségének(ez a sztori simán belefért volna 20-30 részbe ha ki van bontva), a legvége meg egy sablonos, nyálas vicc. Tudtam mi lesz a legvégén, ezért azt gondoltam valami “epic” jelenetbe lesz belefoglalva az egész, erre kaptam egy sablonos, rövid jelenetet, ami rohadtul nem vetett véget semminek. Két jó oldala van, hogy felvillantotta a témát(amit aztán el*szott) és hogy belőle lesz a Secret Invasion, meg a Dark Reign.
Oh my god. Mintha nem lenne elég főgonosz, legyen szó bármelyik univerzumról, most jönnek ezek a VS marhaságok. A nézőnek az kell, hogy szurkolhasson valamelyik oldalnak, erre most egymásnak eresztik a jókat, akiket már a külön-külön filmekben mindenki megkedvelt. Nem írom, hogy bukások lesznek ezek a filmek, de hogy én nem szívesen néznék ilyen jó vs. jó filmeket, az biztos.
Az, hogy máshol is keverednek a karakterek, univerzumok nem csak az Avengersben az jó ötlet. Viszont kb az ott látott 5-6 fő az a határ, amit egy ~2 órás mozi képes érdemben kezelni, ahhoz is egy jó rendező kell, aki ki bír egyensúlyozni egy ekkora csapatot.
Whedonnak ez sikerült, de a korábbi X-Men filmekben nem, és éppen ez a legnagyobb félelmem a DOFP-al szemben is. Ha az X-eket össze hozzák a FF-al, akkor az az előbbiek szám korlátozás mellett is min 8-10 főbb szereplő. Amiből max oldalanként 4-5-nek lesz érdemi szerepe.
Szóval nekem csak azért ne hozzanak össze nagy csapatokat, hogy fél tucat új karaktert 2 mondatos vagy még rosszabb esetben fél percben felvillanó díszlet szerepre kárhoztassanak. Mert a központban úgy is az széles ismertségű, már erősen megalapozott figurák lesznek. Lásd a DOFP filmben a Kitty-Wolverine cserét.
Fel nem foghatom, hogyan írhat ilyet egy szerkesztő… Most komolyan. Ez olyan kaliberű ostobaság, mint amikor valaki látatlanban húz le egy filmet. Mi az, hogy sok? Könyörgöm, évente jön max 5-10 szuperhősös film, és azért számoljuk már ki, hogy egy évben hány nap van… Egyik posztodban epekedve írod, hogy milyen nagyonfasza szuperfilm jön már 20411-ben, a másikban meg megy a hiszti, hogy már megint terveznek egyet? Kötelező megnézni? Nem. A mozinézők jelentős része beülne rá, és termelne bevételt más minimum középkategóriás filmre? Igen. Akkor meg? Ha nem lennének ezek a filmek, nem igazán lenne miről írkálnod neked sem, szóval kicsit fel kellene nőni…
Artox: gondolom a winter soldierre gondolsz, ott a közönség által várásra utaltam.
Az meg hogy egyre több képregényes film van, az is tény, és a stúdiók jövőbeli terveinél meg főleg, és az esetleges új ötletű blockbusterektől veszik el a pénzt. Évente hány igazi blockbuster készül (a napi duma alapból ugrik, hiszen heti premierek vannak, abból sem minden hét számít ugye), és abból mennyi képregény? Könnyen lehet, hogy egy Gravity szintű másik film nem készül el, mert a Fox az X vs FF4-be öli a pénzt. A felesleges fel kéne nőni személyeskedés meg nem tudom minek kellett, amikor láthatóan te nem gondoltál bele a dolgokba.
balazslo75 – Köszi! :)
Érdekesen hangzik.
Human: A fel kéne nőni tényleg nem kellett volna, de azért valljuk be, hogy ha elég erős egy forgatókönyv, arra nem feltétlen mondanak nemet a nagyok sem. Tökéletes példa volt erre a Gravity is. Az átlagtól teljesen eltérő film, 50%-os befutási eséllyel, Sandra Bullock-al, még is megcsinálták, és kaszáltak is vele rendesen. Még is volt pénz a Pacific szemétre, meg a többire. A BB-ken kívül idén még volt azért pár erősebb film is, és tavaly sem kellett nélkülöznünk ami azt illeti. Szerintem simán van helye az ilyen képregényfilmeknek is, és nem baj ha nem csak az Avengers-ben van X szuperhős. Én speciel nagyon várom már a JL-t is, meg azt az Apocalypse-os cuccot, amiről korábban írtál(az epekedve dolog pl pont innen jött, mert azt az írásod alapján még te is várod, attól függetlenül, hogy képregényfilm). Szóval néha elég lenne értelmes forgatókönyvet írni, meg rendesen mögéállni, mert ha egy Szupercella kaliberű cuccra van pénz, akkor bizony a többire is van, már ha van többi. Persze lehet azt mondani, hogy csak a pénz miatt nem készülnek igazán nagy filmek, de szerintem nem csak a pénzzel, hanem az írókkal és a többi illetékessel is igen nagy a gond. Azt meg már külön említenem sem kellene, hogy a legtöbb film azért bukik be a “nézhető” kategóriába, mert PG13-ra lövik be. Szóval kicsit több dolgon múlik ez, mint a pénz, úgyhogy amíg nem térnek észhez az emberek, addig bőven jó ha évi 10 képregényfilm van, mert azokat legalább meg lehet nézni hányás nélkül.
Elnézést az OFFért, csak mint öreg marketinges, nem tudom szó nélkül hagyni a civakodást.
Figyi, képzeljétek el azt, hogy piacra dobtok egy autót. Kell bele tudás meg dizájn. Ezekre, meg a gyártásra költeni kell. Meg kell tervezni, hogy a költségeken, meg a reklámon túl még mennyi legyen az annyi, ami megmarad a full költségeken felül. Ha bejön, oké. Ha nem, akkor vagy kuka, vagy esetleg ki lehet javítani úgy a konstrukciós hibákat, hogy a facelift már bejöjjön a vásárlóknak.
Na, ugyanez. Reboot-ostul, képregényestül. Amíg két dollárral többet hoz mint amennyit ráköltenek + elvárnak, addig fogják húzni. Mozi, BR, játék, franchise, minden ér.
Tehát ezért aranybánya a komik. Ahogy már másutt leírtam: a kreativitásért nem kell nagyon sokat kaparni, mert az ott van, kimeríthetetlen mennyiségben.
Főleg a MARVEL esetében, ahol még az ötletek is a házon belül vannak. Ez olyan, mintha a saját régi modelledet eladnád más néven később.
Jémá: Skoda? Seat?
ON. Bocsi.
Artox: “Ha elég erős egy forgatókönyv, arra nem feltétlen mondanak nemet a nagyok sem…”
Ezen mondatod, meg úgy az egész hozzászólásod alapján inkább Neked kellene felnőnöd, és kinyitnod a szemed… Éppen az ilyen “földbedugomafejem” hozzáállás miatt tartunk ott, ahol. Teljesen érthető human felháborodása, mert bár évekig comic-movie\comic rajongó voltam, de amit ma művelnek, amilyen minőségben és mennyiségben, az hányingerkeltő. Évi tíz szuperhősfilm? Több, mint sok, évi 2 is sok…
És akármennyire is hiszed azt, hogy van lehetőség arra, hogy eredeti forgatókönyvek átmenjenek, meg hogy az írók is hibásak itt, elárulom, ez nem így van. Itt már csak a mindenható producerek vannak, lehetsz akármilyen zseniális író, ha egyáltalán felkérnek egy ilyen munkára (ugyanis nem fognak, mert könnyen kezelhető iparosokat kérnek fel, nem pedig elismerteket, vagy akár tehetségeket), akkor is addig kínoznak, míg azt nem hozod, amit ők akarnak. Olvass utána, ha nem hiszed, nem kell messzire menni, nézd csak meg a Thort, ahol már rengeteg kreatív különbség, és háttérbeli producerintervenció volt… Ezen Filmek minőségéről már nem is beszélek, mert kb. Majdnem megkülönbözhetetlenek, gondolok itt a Marvelra…
Lehetsz tehát akármilyen író, ha nincs hátszeled, vagy nincsenek robbanások és szuperhősök a filmedben, akkor elmehetsz a búsba, Hollywoodban stúdiókeretek közt nem mégy majd semmire… Érdekes, hogy pont a Pacific Rimet, meg a Gravityt hozod példának: mindkettő mögött egy-egy 20 éves karrierrel rendelkező direktor tette le az asztalra, akik előtte már levezényeltek egy Harry Pottert és két comic moviet… Ha nem vagy benne a dologban és nem látod azt át teljesen, vagy hiányosak az ismeretid, akkor arra kérlek, ne is ítélkezz, és ne mondj baromságokat…
Bocsi az OFF-ért, human töröld, ha gondolod, de nem szeretem az ilyen hozzáállást…
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a moziban egy ilyen történet jól tudna működni, függetlenül attól, hogy kik a szemben álló pozitív hősök, de függetlenül attól is, hogy maga a megvalósítás mennyire zseniális.
Mert más a műfaj. Itt most nem a mozgókép-állókép, rajzolt-élő és ezekhez hasonló eltérésekre gondolok, hanem arra, hogy a comic egy sok évtizedes, végtelenített, hatalmas történelemmel rendelkező univerzum, a mozifilm viszont csupán egy hősönként/csapatonként max három-négy különálló történettel felvezetett anyag.
Valóban sok szuperhős film készül. Hogy túl sok, éppen elég, vagy jöhet még bármennyi, az egyéni ízlés kérdése, de semmiképpen nem készül annyi, hogy a többé-kevésbé azért kedvelt karakterek egymásnak ugrásáról szóló teljes műsoridőt kitöltő történetet a képregényeket jól ismerő rajongókat leszámítva, a többségben lévő egyszeri nézők többségének gyomra simán bevenné.
Egy tévésorozat n-edik szériájában igen. Ott nagyon is le tudnék képzelni egy ilyen Civil War-t. Moziban ez csak az eddigieknél is szűkebb rétegeknek (geek-ek) jönne be.
Ami hirtelen eszembe jut, mint F4 vs X-Men képregényben: egy X-akcióban Kitty Pryde súlyosan megsérül, és nem tud megszilárdulni. A mutánsok Richardshoz fordulnak segítségért, aki a végén elutasítja őket, mert szerinte nem képes erre. Vihar bepöccen, és elmegy inkább Doomhoz – ez viszont Reedéket bosszantja fel… (oké, ez régi sztori, a ’80-as évek végén jelent meg az USA-ban, és a ’90-es években Magyarországon)
human, egyébként a Fantastic Four rövidítése vagy FF, vagy F4 :)