Méghogy a Mementó a legkisebb ambition. Hihetetlenül rétegelt és mérnöki pontossággal szabdalt cselekmény, 10/10 színészi játék, fasza rendezés, fényképezés.
Sorry, ez a diagram egy bullshit.
Venom, az ambition csak az elvárásokra utal vele szemben, és ezt így legegyszerűbben kronológiailag tűntették fel, első nagyfilmje volt a mementó, persze, hogy nem voltak nagy evárások még akkor. Szerintem legalábbis
Ha az Ambition = “Expectations towards Chris Nolan” lenne, akkor viszont szerintem totál megállná a helyét az ábra.
Nathan, hogyha ez volt a szándéka a készítőnek, akkor tényleg Expectations kellene és nem Ambition. Az Ambition az hogy mennyire nagyratörő az ötlet, és a Mementó eléggé nagyratörő szerintem, nem csak egy hétköznapi karakterdráma.
Én nem érzem, hogy bármi gond lenne Nolannal. Mindenkinek már az egekben vannak az elvárásai, olyat akarunk látni, amit eddig nem volt alkalmunk, nehéz újat mutatni, de a szintet tartja, ahogy azt a diagram is jól szemlélteti.
Gondolom ezt is olyan lángelme készítette aki TDK-nál kapcsolódott be a buliba, rögtön utána megnézte a rendező előző filmjeit, majd nagy elvárásokkal várta a továbbiakat – 12 éves szint.
Ilyeneket miért kell kirakni?
Pfff, nem Nolan-nel van a gond, hanem a grafikonnal, mert totál gáz…
Ez a grafikon amolyan fikázás, kényeskedés. Lehet kár volt kirakni! Nolan előtt fejet kell hajtani, h ennyi év alatt ennyi csodálatos filmet tett le az asztalra. Kezdjétek ki Spielberget, vagy Peter Jacksont ilyen szempontbol, de mert kell 1 olyan embert aki meg nem hibázott, és szállitja nekünk a jobbnal jobb filmeket!
A poszt tartalma elég hatásvadásznak tűnik, ezáltal a poszt is azzá válik? Ez a gond?
mostani filmjén szénné untam magam az unalomtol.
nagyjából pontos, igen. és még a TDK-s metszéspont is rendben van, annál nagyon egyben volt minden. régen nem akarta megváltani a világot, csak csinált pár teljesen korrekt filmet. mióta elment társadalomkritikába, és elhitte, hogy képes elszállt érzelmes és mély filmeket csinálni, azóta folyamatos lejtő, és látszólag nincs megállás, mert – én őszintén mondom, hogy nem értem miért – egyszerűen zabálja a nép.
az imdb pontszám az egekben, az ottani írástól hányingerem van (kb. boruljuk le mert Nolan a földre szállt atyaúristen és nem vagyunk rá méltók), rettentő alacsonyan van a léc, rossz nézni. egy rossz szó ellene, és a vallási fanatikusok meggyőződésével kiáltanak ki hülyének, analfabétának és trollnak. én ilyet még komolyan nem láttam, pedig pár évtizede azért filmezek már, és lassan 10 éve a szakmám is elég szorosan kötődik a filmes világhoz.
komolyan gondolkodom rajta, hogy beleásom magam a témába, mert szerintem megérne a jelenség egy komolyabb írást.
megírod tényekkel lehozom szívesen
Én szeretem Nolant, jelenleg őt tartom a legjobb rendezőnek de azért az túlzás hogy minden filmje hibátlan meg tökéletes meg forradalmi. A Batman sorozatot tartom a legjobb modernkori képregényfilmeknek de a TDKR már közel sem volt az a szint mint a Begins meg a TDK, az nálam botlás volt, ettől függetlenül nem lett szar rendező akinek csak szar filmjei vannak (hiszen Spielbergnek, Finchernek, Ridley Scottnak mindenkinek vannak rossz filmjei)
Malachi, nagyon jó ötlet! Én szívesen olvasnám!
ne haragudjatok, nem ígérek semmit, de ha karácsony körül lesz időm – és még eléggé bosszant majd a dolog :D – akkor összehozhatok valamit.
Függetlenül, hogy mi van a grafikonon megnevezve az értékekre, szerintem találó tendencia. Nálam is a Rises volt az ami megtörte a lelkesedésem, de nagyon. Az Eredet elment, nem ütött mondjuk akkorát, az Interstellar meg valahogy meg sem bírt fogni. Én sem értem a feltétlen imádatot, de ha Malachi megcsinálod azt az elemzést, én is szívesen olvasnám, mi lehet a háttérben!
Engem bevitt a moziba és szórakoztatott. Innentől minden más ekézés.
Igénytelen vagyok? Talán!
De legalább nem görcsöl a gyomrom, mint egy menstruáló nőnek…
Esetleg egy kis segítség (természetesen szubjektív). Van egy jó (hasonló) összefüggés a Nobel-díjas fizikusok nagy ötlet beütésekor betöltött életkora és a Nobel-díj átvételekor betöltött életkora között.
Mindenki öregszik.
bocs a flood-ért. Szerintem nem egyedi eset, amikor tehetséges, és forradalmi rendező egy metszéspont után elkezdte “hozni a kötelezőt”. Anyagi biztonság, personal branding, stb.
Spielberg, Lucas, und so weiter. De szerintem mindenki tud még párat. Ez most Hollywood nagy lavinája, sok tehetséget azonnal beledobnak a ziher kommerszbe (Godzilla? Star Wars? Marvel mindenség?).
Srácok, ez pénzről szól. Minden egyéb puszta vélekedés.
mielőtt ez is anyázásba fordulna – soha nem zavart, ha másnak tetszik egy film, ami nekem nem. Nolannél az az új, amit fent is írtam, hogy félistenként kezelik, minden idők rendezőjeként, hatalmas újítóként, akit nyilván nem ért az, aki kritizálja.
közben az Interstellarban egyetlen, egy nyamvadt ötlet sem volt egyedi, a filmjei meg faék egyszerűségűek voltak mindig is. ami nem feltétlenül rossz! csak vegyük már észre.
be is fejeztem, csak ezt akartam még hozzátenni. én örülök, ha mások örülnek egy filmnek, egy élménynek.
Kicsit cakkosabbra csináltam volna azt a vonalat. A TDKR szerintem is gyengébb volt, mint akármelyik másik filmje, de nem nagyon lehet rá rossz szavam. Interstellart még nem láttam.
Ellenben marhára hiányolom a Following-ot a felsorolásból. A kis költségvetés, jó ötlet/story/megvalósítás akkor még gondolom 0 elvárással egy ( vagy több) kizáró ok lenne, hogy szerepeljen ott? Nem egy rövidfilm amit nyugodtan lehagyhattak volna.
Malachi! Kérlek sorold a filmeket amikben megtalálhatóak ezek az ötletek ilyen igényesséégel! Mondj néhány sci-fit ami szerinted akkor jónak számít!
scholes75! Méghogy a pénz miatt készült ez a film… Egy kicsit gondolkodj! Az előzetes semmilyen poént nem lőtt le, nagyon keveset mutatott nem arra ment rá hogy beráncigáljon a moziba, nem előzte meg komoly marketing. Nolan azt mondta kapjátok be 2Dben forgatok, enm szeretem a 3D-t. Ez mekkora kiesés lehet a stúdióknak.
Ti nem vagytok normálisak vagy valamilyen más filmet nézhettetk.
A ma látható scifik (főképp, amik ebben a témában készültek) nagyrésze egyszerű akciófilm. Mi kell nektek lézercsaták meg szines humanoid földönkívüliek??? Mit akartok?
Ez egy műalkotás. Nolan ezzel alkotni akart valamit. És sikerült is csak egyesek úgy tűnik nem tudják befogdni, vagy nem értik, tényleg nem tudom…
És én nem vagyok Nolen fanatikus (legalábbis eddig még nem voltam az) nem a neve miatt vártam ezt a filmet.
Ez egy zseniális, rendkívül igényes műalkotás! Nincs hozzá fogható.
Human, lezártad a másik topocit, hogy ne mennyen az anyázás, másnap kiteszel egy ilyen posztot. Várd ki a végét. :D
Szerintem a TDK és az Inception a legjobb Nolan filmek. Ezekre tényleg azt mondom/mondtam, hogy hűb*zdmeg, ez igen! A többire sem mondom, hogy sz*r, mert nyilván nem, de azért vallãsi fanatikussá sem váltam. :) számomra nem világos miért jó a végletekig imãdni vagy gyűlölni valakit. Vannak a Nolan utálók és a Nolan imádók, de nem értem, kinek mi haszna ebből. Néhány fórumon vérremenő viták mennek, egyesek 11/10- et mások 2/10 adnak pl. az Interstellarra is. Annnyira értelmetlen ez a dolog, hogy még csak mosolyogni sem tudok rajta. Szerintem Nolan egy jó rendező, készített néhány nagyszerű filmet és érdemes odafigyelni -akár vaktában is- a következő projektjére. Hibázhat, tévedhet ő is, de ettől még nem sz*r. :) Inkább örülni kellene, hogy egyedi, egyszeri filmekkel próbálkozik. Eddigi termése alapján mindig hozza a stabil 7 pontot (és ez egy nagyon, nagyon jó pont!!). Nem kérdés, csinált már 9-10-es filmet is, de ez meg úgyis csak szubjektív. Szóval én azt tanácsolom, hogy mindenki nyugodjon le a p*csába és élvezzük a filmjeit. :) aki meg zsigerből, csak azért is “gyűlöli” az ne nézze. Ennyi film után már el lehet dönteni, ha a rendező nem az ő világa. Én sem rohanok Spielberg filmekre, mert minek. ;) (megjegyzem fórumokra sem rohanok habzó szájjal Spielberg filmeket ekézni… mármint a 2002-óta készültekről beszélek, azt követő években én elvesztettem a “mestert”)
elég sokan sírnak nolan miatt de könyörgöm, ha tucatjával lennének ilyen “középszerű” rendezők mint ő szerintem senki sem panaszkodhatna.
én sem rajongok minden filmjéért (sőt) de mégis azt mondom amihez komolyabb köze volt eddig az elég jól sikerült
Kinek a pap, kinek a paplan. Én pl. Scorsese munkáit nem bírom, egy filmje se tetszett, szóval lehet erről vitázni a végtelenségig. Mintha mást b*szogatnék csak azért, mert nem az a kedvenc színe, ami az enyém.
nolan filmjei elég elvont kategória.
normális ember nem néz ilyent nemhogy istenként tiszteli.
Flotyi: Nolan filmjei elvontak? Jézusom ember…
Hihetetlen, hogy mindig ez van. Ha valaki jó filmeket csinál sorozatban akkor divat lesz fikázni. Legalább is egyeseknél.
Én bírom Nolan filmjeit. Kevés rendezők egyike akinek tetszik munkásságának nagy része.
Amit nem szoktak emlegetni, az az hogy mennyire kevés CGI-vel dolgozik és ez nekem nagyon tetszik. Ettől sokkal valóságosabbak lesznek a filmjei.
(Most lehet jönni azzal, hogy én meg divatmajom vagyok és Istenítem Nolant…)
Semmi baj nincs azzal, ha valaki nagy elvárásokkal beülve csalódik Nolan munkájában. Simán megtudom érteni azt a nézőpontot is (főleg egy “Nolan?” című poszt alatt), aki felsorolja a hibáit a filmjeinek, meg azt is, aki szerint semmi köze a valósághoz az imdb számoknak (mondom ezt úgy, hogy nekem jelenleg ő a kedvenc rendezőm, konkrétan a TDK óta, én nem csalódtam)…
DE egyvalamit nem értek: ha valaki nem látja, hogy rajta kívül más rendező jelenleg nincs a Földön, aki bevállalná/megtehetné, hogy ilyen dolgokat blockbuster-nek szánt filmben a vászonra vigyen. Szerintem is vannak hibái, de a maga módján egyei, másolhatatlan és kitűnik a tömegből. Ő az egyetlen, akinek még be sem jelentették, hogy mi lesz a következő projekje, de már jobban várom, mint bármelyik jelenleg beharangozott filmet. (mégegyszer hangsúlyozom, hogy írom ezt a hibáit elismerve)
Flotyi, remélem sosem futsz bele Lars von Trier, David Lynch, Vincent Gallo vagy Gaspar Noé akármelyik filmjébe. Nolan hozzájuk képest maga a popcorn szerintem.
Flotyi
Akkor ezek szerint te még nem láttál elvont filmet. :D
Elképesztően primitív diagramm. Valami gyogyós valszeg megharagudott a TDKR miatt Nolanre (ezt mondjuk meg tudom érteni), és létrehozta ezt, hogy okosnak tűnjön.
Az Inception és az Interstellar is szerintem még annál is többet ölelt fel, mint amit markolni próbált. Insomnia? Az nem ölelt fel semmit. Egy nagyon fasza krimi volt, különösebb ambíció nélkül.
Nálam az Interstellar az év eddigi legjobbja, és nem hiszem, hogy a hihetetlenül gyenge idei felhozatal miatt.
Ha valaki utálja Nolant.. De még is kifizeti az 1500 HUFos mozijegy árát, csak azért, hogy egy posztban aztán gyalázkodjon, az így járt… Ez legyen a legnagyobb boldogsága!
Malachi: arról a jelenségről is lehetne egy hosszabb írást összehozni, amikor rövid idő alatt, nagy tömegek által hirtelen valaki hatalmas elismerést kap, és pár hónap múlva már jönnek azok az emberek, akik mindenáron le akarják húzni őt a vérbe. A divatutálat, vagy valami ilyesmi. Sokan elszenvedték már az elmúlt években: Refn, maga a Drive is, és persze most itt van Nolan.
Senki sem mondta, hogy Nolan akkora újító, vagy forradalmár. Filmjeiben viszont igenis használ újító és forradalmasító eszközöket. Például az Inception-ben a folyosós jelenet, és előtte még soha senki sem hajtott össze egy várost hihetően. A filmjei intellektuális tartalommal bírnak, szórakoztató és fogyasztható köntösben. Ki mondta azt, hogy nem képes hibázni? Na ez a baromság. Mindenki hibázik, senki sem tökéletes, úgy Nolan sem. Az Interstellar-ral sem sikerült felülmúlnia magát. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a film rossz. Neki kettő tökéletes filmje volt véleményem szerint, és az a TDK, valamint az Inception, de ezek is csak relatíve tökéletesek, ugyanis ha nagyon beleásunk a dolgokba, igen, találunk hibákat. Csak sokszor nem érdemes.
Nolant még az teszi különlegessé, hogy neki van igénye, hogy minőségi módon szórakoztassa az embereket. Lehet, hogy néha nem találkozik az ambíciója a megvalósítással. Lehet néha túl sokat markol. De legalább AKAR markolni. Próbál újat alkotni, próbálja kitolni a saját határait, nem pedig ugyanazt letolni a torkunkot évről évre. Ha csak ez, meg a pénz éltetné, évente jönnének ki új filmjei, dögivel.
Én értem, hogy Neked (Malachi) más a véleményed, meg hogy nem érted, mire fel ez a nagy imádat. De azt el kell fogadnod, hogy véleményeddel a kisebbségbe tartozol, és bizony többen vannak olyanok (magasabb szintű szaktekintélyeket is beleértve), akik Nolant elismerik. Támadhatod, érvelhetsz ellene, de nem tüntetheted fel úgy az ellenvéleményed, mint egy általános igazság, ugyanis ez okozza az állandó felhördülést, meg anyázást. Márpedig az, hogy Nolan elismert, tény. Az, hogy egy igazi event-director-rá nőtte ki magát, valamint hogy minden filmje igazi esemény a mozivilágban, tény. Elismerik a filmes világban, elismerik mindenütt, és van egy kisebb csoport, akik nem szeretik, de attól Nolan-t a szakma nagyja elismertnek fogja tartani, így, vagy úgy.
Tavaly a Gravity-nél volt ekkora hype.
Idén az Interstellar kapja.
Nolannal nincs semmi baj, jó rendező. Maradjon is az.
Akik pedig nem szeretik, azok úgy is – Haters gonna hate…
anthony711 – csak annyit, hogy a Beginsnél azt mondtam ez igen, a TDK-t évente megnézem, és a korai filmjeit is szerettem. minden az Inceptionnél romlott el, ott kezdte azt hinni valamiért mindenki, hogy egy hollywoodi látványmozi, amit két mondatnál tovább tart elmagyarázni, az maga a filmes Nirvána és a rendezője egyszerűen egy látnok zseni. azóta jött a TDKR, ami a legrosszabb új Batman film, (fujderossz, de tényleg) de hát az Inception hú meg há, és most ez az Interstellar.
igazából nem tudom. lehet tényleg én láttam már túl sok filmet, vagy vén vagyok (36 nem olyan sok azér) fsztuggya, ha huszonpár lennék és az utóbbi 10 év hollywoodi termésén nőttem volna fel, elélveznék mindentől, ami egy picit más, mint az a tucatfos amit manapság blockbusternek szokás nevezni. és már arra is gondoltam, hogy inkább lehetnék hálás Nolannak, hogy legalább próbál valami egyedit és mélyebbet összehozni és ezzel tényleg ennyi sok embernek szerez rengeteg olyan élményt, amit régebben nekem a Gattaca adott, vagy a Contact könyv/mozi, vagy az Űrodüsszeia, vagy a Close Encounters, vagy a Blade Runner.
de ha generációs szakadék is van közöttem meg sokatok között, azért egy jó film az mégiscsak jó film. a rossz meg rossz. és az emberek valahogy szokták érezni, ha valami nagyon erőlködik, de csak az ígéretig jut. Nolannél meg odalesz a józan ész és az üvöltő hibák meg hiányok dacára is 10/10-es meghatározó csoda lesz minden új alkotás. jó basszus meg fogom írni azt a vackot, mert így nem lehet. röviden nem éremes, hosszan meg nem akarom itt és nincs időm se rá most. de meg fogom írni, aztán meglátjuk.
Hű olyan szívesen írnék ide ezt-azt de megtanultam a leckét. Nőkkel és Nolan-fanokkal nem vitázunk! Úgy sem lehet nyerni.
Én nagyon várom Malachi írását, ha jól megírja, elég jó gondolatébresztő lehet. Véleményem szerint idén nem csak Nolan nyúlt mellé az Interstellarral, hanem Fincher is a Gone Girllel; és mindkettő a forgatókönyvön csúszott el számomra.
Hagyjuk már ezt a “gondolatébresztő” dolgot, már annyira unom ezt. Valaki szereti Nolan filmjeit, valaki nem, valaki ezért, valaki azért. Ennyire nehéz elfogadni? Nem szeretem a Taxi sofőrt, a Wolf street farkasát, a Szárnyas fejvadászt, stb. Ezek mind olyan filmek amit a többség szeret és nem értem miért, mégse vinnyogok miatta, mivel mindenkinek más az ízlése és stílusa. Ilyen egyszerű. Addig menne ez a vita míg ki nem halunk, akármilyen érv-ellenérveket állít elő akárki is, akárhány oldalon keresztül is, semmi értelme.
Az Insomnia kb. annyira volt krimi mint most az Interstellar scifi. Ezek csak szó szoros értelemben vett díszletek egy drámához.
Az Insomnia annak idején engem nagyon eltalált így nagyon szerettem – ebben most kissé (vagy nem is kissé) csalódtam. De talán épp ezért fogom még majd párszor megnézni.
Most akkor meg énis írjak arról hogy miért jó film az Interstellar és jó rendező Nolan? Na hanyagoljuk már ezeket az önjelölt megmondóembereket.Mindenkinek megvan a véleménye a filmről,de úgy látszik a Nolan-hatereknek(jobb szót nem találtam) valamiért biztosan lekell írniuk a bántalmaikat :( Én még olyan kommenttel nem találkoztam ami így szólt volna: EZ A VILÁG LEGJOBB FILMJE,MOST AZONNAL LEPIPPANTOM NOLAN-T.Érdekes módon csak a másik oldal feszeng ettől a filmtől.
QQ: nézd meg a kritikánál mi van és hány embernek a világ legjobb filmje (10/10-ek repkednek). Oké, pippantani nem akarnak.
Malachi: agree. Ugy latszik itt tenyleg generacios kulonbsegek vannak.
En lassan 40 vagyok, es jol felreertettek a sracok. Nolan-t nagyon birom. Inception minden evben nezos, Batman es az egesz kepregenyes mizeria nem lenne az ami, ha nincs Nolan.
Mondom ezeket ugy hogy meg nem lattam Az Interstellart!!!
De Hollywood-ban minden befektetes, es ha mar jol cseng a neved akkor 2014ben nincs lehetoseged arra hogy bukj.
Nolan-nel kapcsolatban olvastam valahol, hogy akkor rendezhet alkotoi filmet, ha elotte hozott egy jol jovedelmezo kotelezot. Errol beszelek. Itt veszik ki a szikra Hollywood-bol szep lassan.
Malachi neked 100%-ban igazad van. (Egyébként én 37 vagyok.) Egyszerűen érthetetlen számomra ez az agyon sztárolás… minden szavaddal egyetértek. Nolan távolról sem akkora durranás.
Malachi: De látod, hogy mekkora magas lóról beszélsz, és hogy most sem csinálsz mást, csak kb. kapásból lehülyézed a filmbuzi olvasóközönségének 90%-át, mert Neked van egy ellenvéleményed. Amely ellenvéleményeket nem támasztasz alá semmivel sem, pusztán az életkoroddal, ami, ne haragudj, de nem számít. Nem tudom, miért nem tetszik Neked a TDKR, sem az Inception, de Te nem is azt mondod, hogy nem tetszik, hanem kategorikusan kijelented, hogy az a film rossz, mert Te azt annyira tudod, és amit Te mondasz, az úgy van, mert Te 37 vagy.
Szerintem az Avengers a leggyengébb mozi, amit a Marvel Studios valaha gyártott. De el szoktam mondani, miért gondolom ezt, nem állok előtte értetlenül, és nem gondolom azt, hogy mindenki mással van a baj, nem velem. Tudom azt, hogy az enyém ellenvélemény, és a kisebbségbe tartozom. Nem mondom azt, hogy biztos a filmbuzi olvasóival van a baj, akik valószínűleg még csak 6 évesek, ezért szeretik a szuperhősöket, én meg már 87 vagyok, és visszasírom az Aranypolgár, meg a Casablanca idejét.
Az, hogy a TDK után kezdted utálni Nolant (miután felkapott, híres és elismert lett), valamint hogy normális érvek helyett életkorral dobálózol csak továbbra is alátámasztja a tényt, hogy itt Te érzed magad a legokosabbnak, és értetlenkedve állsz az előtt, hogy ez a sok hülye miért szereti Nolan-t. Pedig ha végiggondolnád, meg tudnád érteni, miért is szeretik őt, ahogyan én is értem, miért szeretik az Avengerst annyian.
Ne hidd, nem vagyok elvakult Nolan-fan, és ahogy már említettem, korántsem gondolom, hogy tökéletes (ahogy senki sem az), vagy hibázni képtelen. De azt utálom, ha valaki akkora nagy megmondóembernek tartja magát, mindenféle alap nélkül.
Én nem vagyok Nolan hater, mert tény, hogy rendezet nagyon jó filmeket, de szerintem ő nem több egy kiváló iparosnál.
Egy végletekig precíz “mérnök”, vagy nem is tudom hogy hogy mondjam, aki patikamérlegen kimérve szállítja a szokásos receptjeit, de a legtöbb filje nekem túl rideg és kong az ürességtől. Egyéni vélemény, de én néha úgy érzem, hogy ő intelligensnek álcázva próbálja többnek beállítani a filmjeit szimpla hollywoodi blockbustereknél, a közönség meg vevő rá, és hónapokon keresztül képes vitázni amikor beblöfföl a film végén egy pörgő csigát… Nekem ezért nem lesz ő soha művész, pláne nem zseni.
Egyébként sorrendben nálam a filmje: 1.Memento 2.Prestige 3.Begins 4.Interstellar
anthony711 – hagyjuk. nem értesz, vagy nem akarsz érteni, nekem tökmindegy. mégis most egyetlen dolog miatt írom ezt: nem, nem tartok hülyének senkit, mint ahogy ezt hangsúlyoztam is. egy átlag mozinéző nem lehet hibás azért, mert blockbuster mércével mérve is szarokat nyomnak le a torkán szakmányban. ezzel kapcsolatban az egyetlen gondom az, hogy ha ellenvéleményem van, akkor konkrétan én vagyok hülyének nézve – nincs érv, nincs vita, ennyi. te is velem foglalkozol folyton, meg azzal kit nézek hülyének. válaszolj ha gondolod, elolvasom, de én ezt itt befejeztem.
Ennek az egésznek még mindig semmi köze nolanhez, csak a hülye emberi természethez. Az emberek jelentős része csak végletekben tud gondolkodni és vagy 10 vagy 1 pontra értékel egy filmet. Mind a két tábor hangosan kiabálja a hülyeséget, mert ő jobban tudja mint a másik.
A valóságban nolan csak azt csinálja amit szeret, olyan pozicióba került, hogy szabad kézzel valósíthatja meg testvérével közös ötleteit. Az emberek pedig ezt túlmagyarázzák és minden egyes alkalommal vérremenő vitát szítanak. Ha valaki próbál objektív kritikát lehozni, ezek az emberek úgy is figyelmen kívül fogják hagyni mert az ő véleményük a mérvadó.
egyszer: engem is leoviztak mert “direkt le akarom húzni a filmet”, közben adtam rá 7,5 pontot… tényleg csak 1 és 10 pont létezik már sokaknak.
Nem lenne értelmesebb arról beszélni, mit adott nektek Nolan filmjeinek megnézése? Unalmas már ez a mindkét oldalon vérremenő hittérítés.
Én például felütöttem a wikit és elolvastam a kvantumfizika és általános relativitás elmélet fogalmakat és alá tartozó cikkeket.
Nem teljesen laikusként tök élvezetes volt; rögtön utána pedig körülnéztem, mennyibe fájna egy középkategóriás csillagtávcső. És eldöntöttem, hogy venni is fogok és összekötöm a fotózással.
Slusszpoénként elműlt pár napban halálra idegesítettem a humán beállítottságú nejemet a következő alapfogalmak hangoztatásával: eseményhorizont, akkréciós korong, féregjárat, szingularitás, Hawking-sugárzás, stb.
Na?
ui.: Malachi, majd elolvasnám én is itt, ha már human megígérte, hogy kiteszi.
térdelve zokogva szopnám ahol érem, fényesre nyalnám a cipője talpát ha megérintene rögtön a Nirvánába kerülnék, 20/20, ne készüljön soha többet egy képkocka se, itt a vége, HALLJÁTOK VÉGE A FIMKÉSZÍTÉSNEK
Spielberg jobb.2 Oscar.Talán Zemeckis,Ridley Scott is többet lőtt.
De hatásvadászatban manapság a Nolan vezet.
Ahogy az operatőrből és a zeneszerzőből kidarálja a maximumot,az látszik.Heath Ledger(Dark Knight) és folyamatosan Hans Zimmer eltakarja a hibákat.
Mozi(jegy)mágus,de nem film(otthoni)mágus.Eddig.Aztán lehet fordul.
Nekem pl a Nolan féle Batman vette el a kedvem a az egész Batman vonaltól. Az inception szerintem túl volt hype-olva mert annyira nem volt nagy szám. Viszont az interstellar elért nálam valamit ami sok sok film óta nem volt, teljesen a hatása alá vont a film mikor néztem. Merthogy izgalmas volt. Manapság nem divat izgalmas filmet csinálni. Egy Amerika kapitanyban nincs semmi izgalom. Látványos, szórakoztató, de nem izgalmas. Még a horror filmek sem azok. Ez az volt. Akkor is az év filmje lenne ha bárki más rendezte volna.
Leave a Reply
Hirdetés
Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.
Méghogy a Mementó a legkisebb ambition. Hihetetlenül rétegelt és mérnöki pontossággal szabdalt cselekmény, 10/10 színészi játék, fasza rendezés, fényképezés.
Sorry, ez a diagram egy bullshit.
Venom, az ambition csak az elvárásokra utal vele szemben, és ezt így legegyszerűbben kronológiailag tűntették fel, első nagyfilmje volt a mementó, persze, hogy nem voltak nagy evárások még akkor. Szerintem legalábbis
Ha az Ambition = “Expectations towards Chris Nolan” lenne, akkor viszont szerintem totál megállná a helyét az ábra.
Nathan, hogyha ez volt a szándéka a készítőnek, akkor tényleg Expectations kellene és nem Ambition. Az Ambition az hogy mennyire nagyratörő az ötlet, és a Mementó eléggé nagyratörő szerintem, nem csak egy hétköznapi karakterdráma.
Én nem érzem, hogy bármi gond lenne Nolannal. Mindenkinek már az egekben vannak az elvárásai, olyat akarunk látni, amit eddig nem volt alkalmunk, nehéz újat mutatni, de a szintet tartja, ahogy azt a diagram is jól szemlélteti.
Gondolom ezt is olyan lángelme készítette aki TDK-nál kapcsolódott be a buliba, rögtön utána megnézte a rendező előző filmjeit, majd nagy elvárásokkal várta a továbbiakat – 12 éves szint.
Ilyeneket miért kell kirakni?
Pfff, nem Nolan-nel van a gond, hanem a grafikonnal, mert totál gáz…
Ez a grafikon amolyan fikázás, kényeskedés. Lehet kár volt kirakni! Nolan előtt fejet kell hajtani, h ennyi év alatt ennyi csodálatos filmet tett le az asztalra. Kezdjétek ki Spielberget, vagy Peter Jacksont ilyen szempontbol, de mert kell 1 olyan embert aki meg nem hibázott, és szállitja nekünk a jobbnal jobb filmeket!
A poszt tartalma elég hatásvadásznak tűnik, ezáltal a poszt is azzá válik? Ez a gond?
mostani filmjén szénné untam magam az unalomtol.
nagyjából pontos, igen. és még a TDK-s metszéspont is rendben van, annál nagyon egyben volt minden. régen nem akarta megváltani a világot, csak csinált pár teljesen korrekt filmet. mióta elment társadalomkritikába, és elhitte, hogy képes elszállt érzelmes és mély filmeket csinálni, azóta folyamatos lejtő, és látszólag nincs megállás, mert – én őszintén mondom, hogy nem értem miért – egyszerűen zabálja a nép.
az imdb pontszám az egekben, az ottani írástól hányingerem van (kb. boruljuk le mert Nolan a földre szállt atyaúristen és nem vagyunk rá méltók), rettentő alacsonyan van a léc, rossz nézni. egy rossz szó ellene, és a vallási fanatikusok meggyőződésével kiáltanak ki hülyének, analfabétának és trollnak. én ilyet még komolyan nem láttam, pedig pár évtizede azért filmezek már, és lassan 10 éve a szakmám is elég szorosan kötődik a filmes világhoz.
komolyan gondolkodom rajta, hogy beleásom magam a témába, mert szerintem megérne a jelenség egy komolyabb írást.
megírod tényekkel lehozom szívesen
Én szeretem Nolant, jelenleg őt tartom a legjobb rendezőnek de azért az túlzás hogy minden filmje hibátlan meg tökéletes meg forradalmi. A Batman sorozatot tartom a legjobb modernkori képregényfilmeknek de a TDKR már közel sem volt az a szint mint a Begins meg a TDK, az nálam botlás volt, ettől függetlenül nem lett szar rendező akinek csak szar filmjei vannak (hiszen Spielbergnek, Finchernek, Ridley Scottnak mindenkinek vannak rossz filmjei)
Malachi, nagyon jó ötlet! Én szívesen olvasnám!
ne haragudjatok, nem ígérek semmit, de ha karácsony körül lesz időm – és még eléggé bosszant majd a dolog :D – akkor összehozhatok valamit.
Függetlenül, hogy mi van a grafikonon megnevezve az értékekre, szerintem találó tendencia. Nálam is a Rises volt az ami megtörte a lelkesedésem, de nagyon. Az Eredet elment, nem ütött mondjuk akkorát, az Interstellar meg valahogy meg sem bírt fogni. Én sem értem a feltétlen imádatot, de ha Malachi megcsinálod azt az elemzést, én is szívesen olvasnám, mi lehet a háttérben!
Engem bevitt a moziba és szórakoztatott. Innentől minden más ekézés.
Igénytelen vagyok? Talán!
De legalább nem görcsöl a gyomrom, mint egy menstruáló nőnek…
Esetleg egy kis segítség (természetesen szubjektív). Van egy jó (hasonló) összefüggés a Nobel-díjas fizikusok nagy ötlet beütésekor betöltött életkora és a Nobel-díj átvételekor betöltött életkora között.
Mindenki öregszik.
bocs a flood-ért. Szerintem nem egyedi eset, amikor tehetséges, és forradalmi rendező egy metszéspont után elkezdte “hozni a kötelezőt”. Anyagi biztonság, personal branding, stb.
Spielberg, Lucas, und so weiter. De szerintem mindenki tud még párat. Ez most Hollywood nagy lavinája, sok tehetséget azonnal beledobnak a ziher kommerszbe (Godzilla? Star Wars? Marvel mindenség?).
Srácok, ez pénzről szól. Minden egyéb puszta vélekedés.
mielőtt ez is anyázásba fordulna – soha nem zavart, ha másnak tetszik egy film, ami nekem nem. Nolannél az az új, amit fent is írtam, hogy félistenként kezelik, minden idők rendezőjeként, hatalmas újítóként, akit nyilván nem ért az, aki kritizálja.
közben az Interstellarban egyetlen, egy nyamvadt ötlet sem volt egyedi, a filmjei meg faék egyszerűségűek voltak mindig is. ami nem feltétlenül rossz! csak vegyük már észre.
be is fejeztem, csak ezt akartam még hozzátenni. én örülök, ha mások örülnek egy filmnek, egy élménynek.
Kicsit cakkosabbra csináltam volna azt a vonalat. A TDKR szerintem is gyengébb volt, mint akármelyik másik filmje, de nem nagyon lehet rá rossz szavam. Interstellart még nem láttam.
Ellenben marhára hiányolom a Following-ot a felsorolásból. A kis költségvetés, jó ötlet/story/megvalósítás akkor még gondolom 0 elvárással egy ( vagy több) kizáró ok lenne, hogy szerepeljen ott? Nem egy rövidfilm amit nyugodtan lehagyhattak volna.
Malachi! Kérlek sorold a filmeket amikben megtalálhatóak ezek az ötletek ilyen igényesséégel! Mondj néhány sci-fit ami szerinted akkor jónak számít!
scholes75! Méghogy a pénz miatt készült ez a film… Egy kicsit gondolkodj! Az előzetes semmilyen poént nem lőtt le, nagyon keveset mutatott nem arra ment rá hogy beráncigáljon a moziba, nem előzte meg komoly marketing. Nolan azt mondta kapjátok be 2Dben forgatok, enm szeretem a 3D-t. Ez mekkora kiesés lehet a stúdióknak.
Ti nem vagytok normálisak vagy valamilyen más filmet nézhettetk.
A ma látható scifik (főképp, amik ebben a témában készültek) nagyrésze egyszerű akciófilm. Mi kell nektek lézercsaták meg szines humanoid földönkívüliek??? Mit akartok?
Ez egy műalkotás. Nolan ezzel alkotni akart valamit. És sikerült is csak egyesek úgy tűnik nem tudják befogdni, vagy nem értik, tényleg nem tudom…
És én nem vagyok Nolen fanatikus (legalábbis eddig még nem voltam az) nem a neve miatt vártam ezt a filmet.
Ez egy zseniális, rendkívül igényes műalkotás! Nincs hozzá fogható.
Human, lezártad a másik topocit, hogy ne mennyen az anyázás, másnap kiteszel egy ilyen posztot. Várd ki a végét. :D
Szerintem a TDK és az Inception a legjobb Nolan filmek. Ezekre tényleg azt mondom/mondtam, hogy hűb*zdmeg, ez igen! A többire sem mondom, hogy sz*r, mert nyilván nem, de azért vallãsi fanatikussá sem váltam. :) számomra nem világos miért jó a végletekig imãdni vagy gyűlölni valakit. Vannak a Nolan utálók és a Nolan imádók, de nem értem, kinek mi haszna ebből. Néhány fórumon vérremenő viták mennek, egyesek 11/10- et mások 2/10 adnak pl. az Interstellarra is. Annnyira értelmetlen ez a dolog, hogy még csak mosolyogni sem tudok rajta. Szerintem Nolan egy jó rendező, készített néhány nagyszerű filmet és érdemes odafigyelni -akár vaktában is- a következő projektjére. Hibázhat, tévedhet ő is, de ettől még nem sz*r. :) Inkább örülni kellene, hogy egyedi, egyszeri filmekkel próbálkozik. Eddigi termése alapján mindig hozza a stabil 7 pontot (és ez egy nagyon, nagyon jó pont!!). Nem kérdés, csinált már 9-10-es filmet is, de ez meg úgyis csak szubjektív. Szóval én azt tanácsolom, hogy mindenki nyugodjon le a p*csába és élvezzük a filmjeit. :) aki meg zsigerből, csak azért is “gyűlöli” az ne nézze. Ennyi film után már el lehet dönteni, ha a rendező nem az ő világa. Én sem rohanok Spielberg filmekre, mert minek. ;) (megjegyzem fórumokra sem rohanok habzó szájjal Spielberg filmeket ekézni… mármint a 2002-óta készültekről beszélek, azt követő években én elvesztettem a “mestert”)
elég sokan sírnak nolan miatt de könyörgöm, ha tucatjával lennének ilyen “középszerű” rendezők mint ő szerintem senki sem panaszkodhatna.
én sem rajongok minden filmjéért (sőt) de mégis azt mondom amihez komolyabb köze volt eddig az elég jól sikerült
Kinek a pap, kinek a paplan. Én pl. Scorsese munkáit nem bírom, egy filmje se tetszett, szóval lehet erről vitázni a végtelenségig. Mintha mást b*szogatnék csak azért, mert nem az a kedvenc színe, ami az enyém.
nolan filmjei elég elvont kategória.
normális ember nem néz ilyent nemhogy istenként tiszteli.
Flotyi: Nolan filmjei elvontak? Jézusom ember…
Hihetetlen, hogy mindig ez van. Ha valaki jó filmeket csinál sorozatban akkor divat lesz fikázni. Legalább is egyeseknél.
Én bírom Nolan filmjeit. Kevés rendezők egyike akinek tetszik munkásságának nagy része.
Amit nem szoktak emlegetni, az az hogy mennyire kevés CGI-vel dolgozik és ez nekem nagyon tetszik. Ettől sokkal valóságosabbak lesznek a filmjei.
(Most lehet jönni azzal, hogy én meg divatmajom vagyok és Istenítem Nolant…)
Semmi baj nincs azzal, ha valaki nagy elvárásokkal beülve csalódik Nolan munkájában. Simán megtudom érteni azt a nézőpontot is (főleg egy “Nolan?” című poszt alatt), aki felsorolja a hibáit a filmjeinek, meg azt is, aki szerint semmi köze a valósághoz az imdb számoknak (mondom ezt úgy, hogy nekem jelenleg ő a kedvenc rendezőm, konkrétan a TDK óta, én nem csalódtam)…
DE egyvalamit nem értek: ha valaki nem látja, hogy rajta kívül más rendező jelenleg nincs a Földön, aki bevállalná/megtehetné, hogy ilyen dolgokat blockbuster-nek szánt filmben a vászonra vigyen. Szerintem is vannak hibái, de a maga módján egyei, másolhatatlan és kitűnik a tömegből. Ő az egyetlen, akinek még be sem jelentették, hogy mi lesz a következő projekje, de már jobban várom, mint bármelyik jelenleg beharangozott filmet. (mégegyszer hangsúlyozom, hogy írom ezt a hibáit elismerve)
Flotyi, remélem sosem futsz bele Lars von Trier, David Lynch, Vincent Gallo vagy Gaspar Noé akármelyik filmjébe. Nolan hozzájuk képest maga a popcorn szerintem.
Flotyi
Akkor ezek szerint te még nem láttál elvont filmet. :D
Elképesztően primitív diagramm. Valami gyogyós valszeg megharagudott a TDKR miatt Nolanre (ezt mondjuk meg tudom érteni), és létrehozta ezt, hogy okosnak tűnjön.
Az Inception és az Interstellar is szerintem még annál is többet ölelt fel, mint amit markolni próbált. Insomnia? Az nem ölelt fel semmit. Egy nagyon fasza krimi volt, különösebb ambíció nélkül.
Nálam az Interstellar az év eddigi legjobbja, és nem hiszem, hogy a hihetetlenül gyenge idei felhozatal miatt.
Ha valaki utálja Nolant.. De még is kifizeti az 1500 HUFos mozijegy árát, csak azért, hogy egy posztban aztán gyalázkodjon, az így járt… Ez legyen a legnagyobb boldogsága!
Malachi: arról a jelenségről is lehetne egy hosszabb írást összehozni, amikor rövid idő alatt, nagy tömegek által hirtelen valaki hatalmas elismerést kap, és pár hónap múlva már jönnek azok az emberek, akik mindenáron le akarják húzni őt a vérbe. A divatutálat, vagy valami ilyesmi. Sokan elszenvedték már az elmúlt években: Refn, maga a Drive is, és persze most itt van Nolan.
Senki sem mondta, hogy Nolan akkora újító, vagy forradalmár. Filmjeiben viszont igenis használ újító és forradalmasító eszközöket. Például az Inception-ben a folyosós jelenet, és előtte még soha senki sem hajtott össze egy várost hihetően. A filmjei intellektuális tartalommal bírnak, szórakoztató és fogyasztható köntösben. Ki mondta azt, hogy nem képes hibázni? Na ez a baromság. Mindenki hibázik, senki sem tökéletes, úgy Nolan sem. Az Interstellar-ral sem sikerült felülmúlnia magát. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a film rossz. Neki kettő tökéletes filmje volt véleményem szerint, és az a TDK, valamint az Inception, de ezek is csak relatíve tökéletesek, ugyanis ha nagyon beleásunk a dolgokba, igen, találunk hibákat. Csak sokszor nem érdemes.
Nolant még az teszi különlegessé, hogy neki van igénye, hogy minőségi módon szórakoztassa az embereket. Lehet, hogy néha nem találkozik az ambíciója a megvalósítással. Lehet néha túl sokat markol. De legalább AKAR markolni. Próbál újat alkotni, próbálja kitolni a saját határait, nem pedig ugyanazt letolni a torkunkot évről évre. Ha csak ez, meg a pénz éltetné, évente jönnének ki új filmjei, dögivel.
Én értem, hogy Neked (Malachi) más a véleményed, meg hogy nem érted, mire fel ez a nagy imádat. De azt el kell fogadnod, hogy véleményeddel a kisebbségbe tartozol, és bizony többen vannak olyanok (magasabb szintű szaktekintélyeket is beleértve), akik Nolant elismerik. Támadhatod, érvelhetsz ellene, de nem tüntetheted fel úgy az ellenvéleményed, mint egy általános igazság, ugyanis ez okozza az állandó felhördülést, meg anyázást. Márpedig az, hogy Nolan elismert, tény. Az, hogy egy igazi event-director-rá nőtte ki magát, valamint hogy minden filmje igazi esemény a mozivilágban, tény. Elismerik a filmes világban, elismerik mindenütt, és van egy kisebb csoport, akik nem szeretik, de attól Nolan-t a szakma nagyja elismertnek fogja tartani, így, vagy úgy.
Tavaly a Gravity-nél volt ekkora hype.
Idén az Interstellar kapja.
Nolannal nincs semmi baj, jó rendező. Maradjon is az.
Akik pedig nem szeretik, azok úgy is – Haters gonna hate…
anthony711 – csak annyit, hogy a Beginsnél azt mondtam ez igen, a TDK-t évente megnézem, és a korai filmjeit is szerettem. minden az Inceptionnél romlott el, ott kezdte azt hinni valamiért mindenki, hogy egy hollywoodi látványmozi, amit két mondatnál tovább tart elmagyarázni, az maga a filmes Nirvána és a rendezője egyszerűen egy látnok zseni. azóta jött a TDKR, ami a legrosszabb új Batman film, (fujderossz, de tényleg) de hát az Inception hú meg há, és most ez az Interstellar.
igazából nem tudom. lehet tényleg én láttam már túl sok filmet, vagy vén vagyok (36 nem olyan sok azér) fsztuggya, ha huszonpár lennék és az utóbbi 10 év hollywoodi termésén nőttem volna fel, elélveznék mindentől, ami egy picit más, mint az a tucatfos amit manapság blockbusternek szokás nevezni. és már arra is gondoltam, hogy inkább lehetnék hálás Nolannak, hogy legalább próbál valami egyedit és mélyebbet összehozni és ezzel tényleg ennyi sok embernek szerez rengeteg olyan élményt, amit régebben nekem a Gattaca adott, vagy a Contact könyv/mozi, vagy az Űrodüsszeia, vagy a Close Encounters, vagy a Blade Runner.
de ha generációs szakadék is van közöttem meg sokatok között, azért egy jó film az mégiscsak jó film. a rossz meg rossz. és az emberek valahogy szokták érezni, ha valami nagyon erőlködik, de csak az ígéretig jut. Nolannél meg odalesz a józan ész és az üvöltő hibák meg hiányok dacára is 10/10-es meghatározó csoda lesz minden új alkotás. jó basszus meg fogom írni azt a vackot, mert így nem lehet. röviden nem éremes, hosszan meg nem akarom itt és nincs időm se rá most. de meg fogom írni, aztán meglátjuk.
Hű olyan szívesen írnék ide ezt-azt de megtanultam a leckét. Nőkkel és Nolan-fanokkal nem vitázunk! Úgy sem lehet nyerni.
Én nagyon várom Malachi írását, ha jól megírja, elég jó gondolatébresztő lehet. Véleményem szerint idén nem csak Nolan nyúlt mellé az Interstellarral, hanem Fincher is a Gone Girllel; és mindkettő a forgatókönyvön csúszott el számomra.
Hagyjuk már ezt a “gondolatébresztő” dolgot, már annyira unom ezt. Valaki szereti Nolan filmjeit, valaki nem, valaki ezért, valaki azért. Ennyire nehéz elfogadni? Nem szeretem a Taxi sofőrt, a Wolf street farkasát, a Szárnyas fejvadászt, stb. Ezek mind olyan filmek amit a többség szeret és nem értem miért, mégse vinnyogok miatta, mivel mindenkinek más az ízlése és stílusa. Ilyen egyszerű. Addig menne ez a vita míg ki nem halunk, akármilyen érv-ellenérveket állít elő akárki is, akárhány oldalon keresztül is, semmi értelme.
Az Insomnia kb. annyira volt krimi mint most az Interstellar scifi. Ezek csak szó szoros értelemben vett díszletek egy drámához.
Az Insomnia annak idején engem nagyon eltalált így nagyon szerettem – ebben most kissé (vagy nem is kissé) csalódtam. De talán épp ezért fogom még majd párszor megnézni.
Most akkor meg énis írjak arról hogy miért jó film az Interstellar és jó rendező Nolan? Na hanyagoljuk már ezeket az önjelölt megmondóembereket.Mindenkinek megvan a véleménye a filmről,de úgy látszik a Nolan-hatereknek(jobb szót nem találtam) valamiért biztosan lekell írniuk a bántalmaikat :( Én még olyan kommenttel nem találkoztam ami így szólt volna: EZ A VILÁG LEGJOBB FILMJE,MOST AZONNAL LEPIPPANTOM NOLAN-T.Érdekes módon csak a másik oldal feszeng ettől a filmtől.
QQ: nézd meg a kritikánál mi van és hány embernek a világ legjobb filmje (10/10-ek repkednek). Oké, pippantani nem akarnak.
Malachi: agree. Ugy latszik itt tenyleg generacios kulonbsegek vannak.
En lassan 40 vagyok, es jol felreertettek a sracok. Nolan-t nagyon birom. Inception minden evben nezos, Batman es az egesz kepregenyes mizeria nem lenne az ami, ha nincs Nolan.
Mondom ezeket ugy hogy meg nem lattam Az Interstellart!!!
De Hollywood-ban minden befektetes, es ha mar jol cseng a neved akkor 2014ben nincs lehetoseged arra hogy bukj.
Nolan-nel kapcsolatban olvastam valahol, hogy akkor rendezhet alkotoi filmet, ha elotte hozott egy jol jovedelmezo kotelezot. Errol beszelek. Itt veszik ki a szikra Hollywood-bol szep lassan.
Malachi neked 100%-ban igazad van. (Egyébként én 37 vagyok.) Egyszerűen érthetetlen számomra ez az agyon sztárolás… minden szavaddal egyetértek. Nolan távolról sem akkora durranás.
Malachi: De látod, hogy mekkora magas lóról beszélsz, és hogy most sem csinálsz mást, csak kb. kapásból lehülyézed a filmbuzi olvasóközönségének 90%-át, mert Neked van egy ellenvéleményed. Amely ellenvéleményeket nem támasztasz alá semmivel sem, pusztán az életkoroddal, ami, ne haragudj, de nem számít. Nem tudom, miért nem tetszik Neked a TDKR, sem az Inception, de Te nem is azt mondod, hogy nem tetszik, hanem kategorikusan kijelented, hogy az a film rossz, mert Te azt annyira tudod, és amit Te mondasz, az úgy van, mert Te 37 vagy.
Szerintem az Avengers a leggyengébb mozi, amit a Marvel Studios valaha gyártott. De el szoktam mondani, miért gondolom ezt, nem állok előtte értetlenül, és nem gondolom azt, hogy mindenki mással van a baj, nem velem. Tudom azt, hogy az enyém ellenvélemény, és a kisebbségbe tartozom. Nem mondom azt, hogy biztos a filmbuzi olvasóival van a baj, akik valószínűleg még csak 6 évesek, ezért szeretik a szuperhősöket, én meg már 87 vagyok, és visszasírom az Aranypolgár, meg a Casablanca idejét.
Az, hogy a TDK után kezdted utálni Nolant (miután felkapott, híres és elismert lett), valamint hogy normális érvek helyett életkorral dobálózol csak továbbra is alátámasztja a tényt, hogy itt Te érzed magad a legokosabbnak, és értetlenkedve állsz az előtt, hogy ez a sok hülye miért szereti Nolan-t. Pedig ha végiggondolnád, meg tudnád érteni, miért is szeretik őt, ahogyan én is értem, miért szeretik az Avengerst annyian.
Ne hidd, nem vagyok elvakult Nolan-fan, és ahogy már említettem, korántsem gondolom, hogy tökéletes (ahogy senki sem az), vagy hibázni képtelen. De azt utálom, ha valaki akkora nagy megmondóembernek tartja magát, mindenféle alap nélkül.
Én nem vagyok Nolan hater, mert tény, hogy rendezet nagyon jó filmeket, de szerintem ő nem több egy kiváló iparosnál.
Egy végletekig precíz “mérnök”, vagy nem is tudom hogy hogy mondjam, aki patikamérlegen kimérve szállítja a szokásos receptjeit, de a legtöbb filje nekem túl rideg és kong az ürességtől. Egyéni vélemény, de én néha úgy érzem, hogy ő intelligensnek álcázva próbálja többnek beállítani a filmjeit szimpla hollywoodi blockbustereknél, a közönség meg vevő rá, és hónapokon keresztül képes vitázni amikor beblöfföl a film végén egy pörgő csigát… Nekem ezért nem lesz ő soha művész, pláne nem zseni.
Egyébként sorrendben nálam a filmje: 1.Memento 2.Prestige 3.Begins 4.Interstellar
anthony711 – hagyjuk. nem értesz, vagy nem akarsz érteni, nekem tökmindegy. mégis most egyetlen dolog miatt írom ezt: nem, nem tartok hülyének senkit, mint ahogy ezt hangsúlyoztam is. egy átlag mozinéző nem lehet hibás azért, mert blockbuster mércével mérve is szarokat nyomnak le a torkán szakmányban. ezzel kapcsolatban az egyetlen gondom az, hogy ha ellenvéleményem van, akkor konkrétan én vagyok hülyének nézve – nincs érv, nincs vita, ennyi. te is velem foglalkozol folyton, meg azzal kit nézek hülyének. válaszolj ha gondolod, elolvasom, de én ezt itt befejeztem.
Ennek az egésznek még mindig semmi köze nolanhez, csak a hülye emberi természethez. Az emberek jelentős része csak végletekben tud gondolkodni és vagy 10 vagy 1 pontra értékel egy filmet. Mind a két tábor hangosan kiabálja a hülyeséget, mert ő jobban tudja mint a másik.
A valóságban nolan csak azt csinálja amit szeret, olyan pozicióba került, hogy szabad kézzel valósíthatja meg testvérével közös ötleteit. Az emberek pedig ezt túlmagyarázzák és minden egyes alkalommal vérremenő vitát szítanak. Ha valaki próbál objektív kritikát lehozni, ezek az emberek úgy is figyelmen kívül fogják hagyni mert az ő véleményük a mérvadó.
egyszer: engem is leoviztak mert “direkt le akarom húzni a filmet”, közben adtam rá 7,5 pontot… tényleg csak 1 és 10 pont létezik már sokaknak.
Nem lenne értelmesebb arról beszélni, mit adott nektek Nolan filmjeinek megnézése? Unalmas már ez a mindkét oldalon vérremenő hittérítés.
Én például felütöttem a wikit és elolvastam a kvantumfizika és általános relativitás elmélet fogalmakat és alá tartozó cikkeket.
Nem teljesen laikusként tök élvezetes volt; rögtön utána pedig körülnéztem, mennyibe fájna egy középkategóriás csillagtávcső. És eldöntöttem, hogy venni is fogok és összekötöm a fotózással.
Slusszpoénként elműlt pár napban halálra idegesítettem a humán beállítottságú nejemet a következő alapfogalmak hangoztatásával: eseményhorizont, akkréciós korong, féregjárat, szingularitás, Hawking-sugárzás, stb.
Na?
ui.: Malachi, majd elolvasnám én is itt, ha már human megígérte, hogy kiteszi.
térdelve zokogva szopnám ahol érem, fényesre nyalnám a cipője talpát ha megérintene rögtön a Nirvánába kerülnék, 20/20, ne készüljön soha többet egy képkocka se, itt a vége, HALLJÁTOK VÉGE A FIMKÉSZÍTÉSNEK
Spielberg jobb.2 Oscar.Talán Zemeckis,Ridley Scott is többet lőtt.
De hatásvadászatban manapság a Nolan vezet.
Ahogy az operatőrből és a zeneszerzőből kidarálja a maximumot,az látszik.Heath Ledger(Dark Knight) és folyamatosan Hans Zimmer eltakarja a hibákat.
Mozi(jegy)mágus,de nem film(otthoni)mágus.Eddig.Aztán lehet fordul.
Nekem pl a Nolan féle Batman vette el a kedvem a az egész Batman vonaltól. Az inception szerintem túl volt hype-olva mert annyira nem volt nagy szám. Viszont az interstellar elért nálam valamit ami sok sok film óta nem volt, teljesen a hatása alá vont a film mikor néztem. Merthogy izgalmas volt. Manapság nem divat izgalmas filmet csinálni. Egy Amerika kapitanyban nincs semmi izgalom. Látványos, szórakoztató, de nem izgalmas. Még a horror filmek sem azok. Ez az volt. Akkor is az év filmje lenne ha bárki más rendezte volna.