Blockbuster watch: Transporter Refueled

Amerikában holnap esedékes a munka ünnepe (Labor Day), ami annyit tesz, hogy a népek vígabban költik a pénzüket a moziban vasárnap és hétfőn is, szóval kiegyensúlyozottabb esésekkel és csodálatosabb nyitásokkal számolhatnánk most…

Ha nem olyan alacsonyra rakták volna az eheti premierek is a lécet, hogy még egy Minyon is helyből átugorja (ez elég csinos több élű metafora, just sayin) és emiatt az elmúlt 15 év legsilányabb labor dayes forgalmát generálta a mostani hétvége, ahol a főbűnös nyilván a Szállító Örökség.

the_transporter_refueled

Minden előzetes várakozás és bíztató jel ellenére a Transporter 4. része döbbenetes meglepetésre egy szakajtónyi trágya lett – egy pontot érdemel a produkció. Hogy mire is gondolt a költő az homályba vész, mintha csak a Hitmannel akartak volna konkurálni a bugyuta történettel, és a noname, totál antipatikus, béna főszereplővel (nem mintha Statham ne lenne eléggé baltaarcú, de Ed Skrein fejét meg minimum Thor csiszolgatta unalmasabb perceiben a Mjölnirrel).

Ne fussunk most felesleges köröket azzal, hogy hova tart a világ, amikor egy középszerű akciófilm, so-so bevételi történelemmel a háta mögött is megérhet egy komplett rebootot, maradjunk csak annyiban, hogy a kereslet egyszerűen kezet csókolt a kínálatnak. Az első három rész sorban 25/18, 43/42, 31/77 milliót termelt (ahol x/y = amerikai/nemzetközi bevétel), szóval gyors fejszámolás, a nemzetközi piacon egyre jobban komálták, így az új rész látván ez jó, be is farolt gyorsan a trendvonalba. Amerikában csúfos 7 millióval bukott a Transporter Refueled, azon kívül pedig pár piacról már plusz 10 milliót hozott…gondolom ez volt a terv, Luc Besson cége az Europacorp még nem igazán vetette meg a lábát az ígéret földjén, az őshazában viszont csúcsra futtatja a francia mester bankszámláját.

Robert Redford, Nick Nolte és Emma Thompson triója látatlanban sok jóval kecsegtethet egy feel-good túrázós öreguras filmben, azonban amíg itt a jó jelek voltak túlnyomó többségben, ugyanúgy csalódás lett a vége. A nézők és a kritikusok is hátat fordítottak A Walk in the Woods-nak, a hétközi premierrel együtt is csak 10.4 milliót hozott, a hatalmas gyengélkedésnek hála azonban a dobogóra a hétvégi 8.4M összeggel simán felfért.

Mivel a friss premierek izgalommal nem szolgáltak, nézzünk kicsit hátra, mert a korábbi filmeknél akadnak érdekességek, a már említett szebb hétvégi esések miatt (amiket a hétfői erős számok még meg is fejelnek majd). A War Room plusz 391 vászonnal megtámogatva duplázott és nyerte a hétvégét, rám cáfolva jól tartja magát és akár 40 millió közelébe is juthat. A Mission Impossible mindössze 12 százalékkal ment az előző vasárnapi adatok alá, így jelenleg 180 milliónál tart Amerikában, és halvány esélye még mindig lehet a 200-ra, ami viszont érdekesebb, hogy 511 millión áll a nemzetközi bevétel és jövő héten kezd Kínában, szóval lesz ebből 700 még összesítettben.

A Jurassic World csak a nemzetközi piacon 1 milliárd fölé ment, Amerikában meg kapja a mozikat nagy buzgón, hátha sikerül beelőzni otthon a Titanic 658 millióját (most 646-on a mutató). Az Inside out közben visszakerült a top10-be, mivel ismét közel 3000 moziban vetítették, az inflációt figyelmen kívül hagyva a Pixar 2. legsikeresebb filmje a Toy Story mögött immár 348 millióval, és ha már közönség kedvencek, a Gift is simán 40 millió fölé tart.

(amennyiben külön nincs kiemelve, minden esetben az amerikai hazai piacra hivatkozunk, ami az eredeti „domestic” címszóval az USA és Kanada bevételeit foglalja magába. )

12 hozzászólás a “Blockbuster watch: Transporter Refueled” bejegyzéshez

  1. A Titanicot saját pályáján fogják lenyomni, újrabemutatóval. 2017-ben néhány hónappal a második Jurassic World előtt a Universal még benyomja 1000+ moziba a filmet, esetleg IMAX termekbe is, és meg is lesz a hiányzó 5-7 millió, ami szerintem ebben az évben nem jön össze, de hátha, hátha. :)

    Kérdés, hogy Cameronék nem-e tolnak esetleg egy Titanic újra-újra bemutatót, hogy még néhány misit szerezzenek, hiszen egyszer a 3D-s újrázással már öszekalapáltak 50+ millát. Fura világ ez. :)

  2. A Jurassic World mostani formáját nézve, ha a következő hónapban még kap pár új mozit, akkor meglehet a Titanic. Nyilván nem nagy az esélye és így is csak éppen meglenne, de ha összejön, az nem kis dolog.

  3. még mindig nagyon jók ezek a blockbuster watchos irások, rengeteg hiánypotlo infoval :) nagyon köszi érte :)

  4. A Titanichoz néhány éve toltak hozzá 58 milliót a 3d-s vetítésekkel. Tehát ha az nem lett volna, már simán a második helyen lenne a wörld. Szerintem 653-654 a vége. Arra leszek kíváncsi a star wars mennyit tud majd lehozni odakint…Szerintem ennyit nem. 500-ra tippelek.

  5. +1 deakroland, marhajók ezek a bejegyzések :)

    egyébként az SW szerintem be tudja hozni simán a Titanicot (Avatart?) is akár: óriási neve van a franchise-nak és gyakorlatilag a létező összes generációt érdekli, nincs lekorlátozva túlzottan egy-két konkrét célközönségre

  6. SW ha tud nyitni 200 millió körül (és miért ne ekkora hype mellett), és szereti majd a közönség is, akkor meglesz neki a Titanic, mivel 2 hete lesz újévig, amikor baromi erősek a hétközi napok is a szünet miatt.

  7. nem mintha a jurassic world megérdemelt volna ennyi bevételt, hatalmas nagy gagyi a film

  8. Nem mindig Amcsibol kell kiindulni van más földrész is. Lehet amerikát totál nem érdekelte a film de nemzetközileg sikeres is lehet.
    Hitman 47 :$43,200,000 nem rossz már .
    Pixels: $120,700,000 .
    Szállító is fog keresni Europában.

    Ami viszont tényleg bukta az a The Man From U.N.C.L.E. pedig az még jó film is. Meg a American Ultra…

  9. Blackk: tény, h a nemzetközi bevétel is fontos, viszont abból kevesebb is jut a gyártónak, hiszen más forgalmazza. A Hitman pl sehol nincs még a megtérüléstől, hiszen a 63 millió összbevételnek nagyjából a fele ment a gyártóhoz, és a 35 milliós készítési költségben a marketing nincs benne. Tippre vagy 60 milla volt a film nekik. Persze a blu-ray+streaming után nem buknak vele, de azért többet vártak tőle, ez 100%, így bukta.

  10. pont ezt írtam én is a Szállító kapcsán…az amerikai (domestic = kanadai + usa) bevétel az alap, mert onnét folyik be a legtöbb pénz a forgalmazásból a stúdióknak, a többi országból kevesebb a tiszta haszon, de – és ezt is leírtam minden héten – főleg Kínának köszönhetően egy csomó blockbuster kimaxolja magát keleten szinte zárójelbe téve az amerikai premiert. de egyelőre az a mérvadó.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.