Blockbuster watch: Transylvania, De Niro és a Green Inferno (mi?)

A Hotel Transylvania sorozat ismét csúcsot döntött, és három éves deja vu-t rögtönözve újra a legerősebb szeptemberi hétvége all time rekordját zsákolta, míg Nancy Meyers némileg csalódást keltően, Eli Roth meg ki tudja miért tért vissza.

63645

Egyes generációk feltehetőleg értetlenül vakarózva állnak a tény előtt, hogy a „rendezte Genndy Tartakovsky” felütés miért is csal büszke örömkönnyeket immár meglett férfiemberek szemébe, nekik csak annyit, hogy egyenek egy jó omelette du fromage-t, azt’ megtudják. Az orosz rendező mindössze két egész estés filmet tett eddig le az asztalra, és ugyan a Hotel Transylvania 1-2 meg sem közelítik a sorozatai tömény zsenialitását, de még Adam Sandlerrel együtt is egészen közel állnak az imádnivaló szótári definíciójához.

Az első rész 42.5 milliós nyitására a folytatás most pont 5 milliót licitált, és így a 47.5 milliós hétvége új szeptemberi csúcsot hozott, valamint szép kilátásokat egy 150-es végső amerikai lefutásra, megtámogatva kb. 250-300 millióval a külkereskedelemből. Ami nyilván annyit tesz, hogy Tartakovsky nem sokára leülhet a harmadik rész elé – és talán kis idő múltán majd teljesen szabad kezet kaphat egy saját projektre, amiért már megérné mindenkinek Drakuláék sikere.

the-intern

Ha már nem kis nosztalgiával tekintettünk vissza 15-20 évvel ezelőttre, akkor ott kicsit elidőzve találkozhatunk is még pár relatíve sikeres és minőségi De Niro darabbal, ami manapság komoly kihívásnak tekinthető. Ugyan hiába is lenne kiváló vitaindító a színészmester mostani pálya/vesszőfutásának vesézgetése, ezt hagyjuk meg a hanyatló nyugat ópiumának, és vessünk inkább egy pillantást a The Internre, ami 18.2 milliós első hétvégéjével (az inflációt figyelmen kívül hagyva) De Niro legjobb nyitásai közé sorolható. Nancy Meyers a karácsonyi szezonok nagymestere, és az ünnepi kedvező nyitásoknak hála nem egyszer ugrotta már meg a 100 milliót, ez azonban most túl nagy falatnak tűnik, és hiába a kedvező nézői visszajelzések, feltehetőleg 60-nál tovább nem merészkedik.

Ez a High Top Releasing nevű új stúdió valami beláthatatlan elmebaj hozományaként Eli Roth egy 2013-as filmjének terjesztésében jó üzletet látott, hát meg is kínálták a Green Infernot 1540 mozival, ami így egészen 3.5 millió dollárt fialt. Már az érthetetlen, hogy Eli Roth az első Hostel sikeréből a mai napig hogyan tud megélni, de várjál, most először a Knock Knockkal a revitalizált Keanu Reeves-t próbálja meg leépíteni, utána pedig a jobb sorsra hivatott Meg-re kapott 150 millió dollárt.

És hogy kit is előzött a Green Inferno a hétvégi lista 9. helyén, hát az valami egészen zseniális, a Sicario 59 vásznon 1.7 millióval bekúszott a top 10 legaljára. A héten kezdődik az országos terjesztés, és lehet nagyokat tippelni, hogy több ezer moziban vajon mire lesz képes, mert ugyan nem közvetlen konkurencia, de a felnőtt közönségnél valószínűleg komolyan osztoznia kell majd a Martian nem túl nagy rizikóval kijelenthető sikerén.

Eközben az Everest is megötszörözte a mozijai számát, ami nála azonban így már 3000-et jelent, a szép limitált átlag itt viszont nem köszönt vissza, és csupán 13 millióra volt képes, összesen Amerikában így 23-nál jár, az 55 milliós költségvetés lesz valószínűleg a maximális végcél – de a nemzetközi piac vastagon megmenti majd.

Akárcsak a Maze Runner 2-t, ami a második hétvégéjére nem tudott 50%-on belül esni, így valahol 80-85 millió körül végez, azaz látványosan alulteljesít az első részhez képest.

abelh
írta
2015. 09. 29. 04:19
megjelenés
9
hozzászolás


9 hozzászólás a “Blockbuster watch: Transylvania, De Niro és a Green Inferno (mi?)” bejegyzéshez

  1. Maze runner-en ámulok és bámulok, ennyire rossz volt a marketing? az első részről inkább jót lehetett hallani, mint rosszat, akkor mi a csökkenés oka?

  2. Genndy Tartakovskyban még mindig ott a tehetség, bár csak a trailerét láttam a HT2-nek, kurva jól szórakoztam. :D Nem csodálom, hogy siker.

    Everest érdekes, szerintem az tehetett be neki, hogy ugye IMAXben is lehet nézni, és ha úgy is lehet, akkor minek nézné az ember fapadosan? Azzal nem lehet felvágni a haverok előtt… :D

    Sicariora én is marha kíváncsi vagyok, a 30 millás költségét simán behozza, de hogy vastag lesz-e a pénztárca az nagyon érdekel.

  3. Kocsis92:

    szerintem inkább a Maze Runner első részétől volt meglepő a relatíve szép lefutás, ez csak egy folytatás papírformája. A nyitás alapján a marketing működött.

    Rütyika:

    Everestnél tényleg valószínűleg az IMAX miatt volt az első hét látványosan kiugró, annyira azért nem volt nagy a hype, hogy országosan is hozza magát.

    Sicariot én most a díjaktól függően valahova 60-80 köré lőném be, de lehet ez túl optimista :)

  4. Számomra hihetetlen, hogy ekkora igény van Eli Roth filmjeire, hogy még moziban is afják őket. Én a Hostelt se tudtam végignézni.

  5. Én valahogy bírom Eli Roth filmjeit. Megidézik, és valamilyen szinten visszahozzák az exploitation-filmeket, mégis valamennyire friss köntösben. Nem mondom, hogy jók a filmjei, de hát az exploitationök sem jók…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.