Quentin Tarantino élteti a 70mm-t

Nolan meg bólogat, a két őrült, aki odavan az Ultra Panavisionért, és tojik a 3D-re. 7 perces ígykészült jött a Hateful Eight-hez, amiben a filmről alig van szó, inkább a csodálatos képminőséget, és annak fejlődését éltetik.

13 hozzászólás a “Quentin Tarantino élteti a 70mm-t” bejegyzéshez

  1. Ez az igazi mozi szerintem. 3D-nek eddig legfeljebb egy filmben volt valami értelme és adott valami pluszt az alkotáshoz és az az Avatar.

  2. Egyetértek, az Avatart és nekem még az elsők között érekezett 3d-s animációs film a Beouwulf jött be (3d-s szempontből is).

    Utána még jó néhányat láttam ,de egy nagy nulla volt a 3d, megfogattam nem érdemes nézni…átverés,utólag konvertált vagy mit tudom én…szinte semm különbség.

    (arra ott vannak az 5d-s mini (mozik)/ filmek, direkt erre készültek. egész jók)

    A legközelebbi az Avatar 2 lesz, amire jegyet váltok 3d-ben:-)

  3. Máris van bennünk valami közös: én is tojok a 3D-re xd

    Ha jól tudom, IMAX-ben a 70 mm valami 18k-t jelent, aminél nem kell szebb vagy jobb. Tökéletes, a többi úgyis a történeten múlik (meg a színészeken, a rendezőn, a forgatókönyvírón, az operatőrön stb. stb.)

  4. @bëiz

    Az okosok azt mondják, a 35mm olyan 6k felbontásnak felel meg nagyjából. Ez persze elméletileg hülyeség, mert az analóg képet a végtelenségig nagyíthatod “pixelesedés” nélkül. A mérce azt jelenti valószínűleg, hogy x távolságból mikortól jelenik meg a pixelesedés szabad szemmel láthatóan a 35mm-es vetítés viszonylatában. Nagyjából úgy, mint ahogy a hangerősséget is mérik.

    Ha ezt a számadatot elfogadjuk, akkor a 70mm (pontosabban 65, de ezen most ne kukacoskodjunk) ennek kb. a duplája, avagy 12k – a filmre vett kocka magassága mindkét esetben ugyanakkora, azt hiszem. Ha ezt elforgatod 90 fokkal, az lesz az IMAX képkocka magassága a 4:3-as képtorzítás mellett, így olyan 16k felbontás körülire jön ki a rendes, 70mm-es IMAX a fentebb említett digitális összevetítésben.

    Magyarán ha !K IMAX-ként hirdeti magát a terem, akkor alaposan átejt téged. NEm lesz nagyobb felbontású a kép, csak nagyobb vászonra vetítik, pont mintha csak közelebb ülnél a tévéhez.

    Egyébként nem értem, hogy a Tarantino mit élvez ezen, filmjeinek nagy részében pár figura hosszasan beszélget egy zárt helyiségben, vagyis pont nem tudja kihasználni a 70mm által felkínált lehetőséget.

    A Walter Mitty titkos életét pl. simán el tudtam volna képzelni ebben a formátumban, hatalmas nyilt teereken játszódott, nagytotálban mutatva mindet.

  5. Gabor Vajda (@Gabor_V): pont erről beszélt már számtalan helyen, ami igaz is, hogy 70mm-rel valami elképesztő eredményeket lehet elérni akár beszélgetős jelenetekben is. Ezért imádja. A közelik sokkal intimebbek lesznek, lásd Tha Master (Paul Thomas Anderson).

  6. Hát nem tudom mennyire lesznek intimebbek a beszélgetős jelenetek, szvsz épp ellenkezőleg. Rettenetesen nagy, csettegő, zörgő masina egy ilyen gép, mintha berregne még egy kispolszki is a szobában pluszban. Méretre is van akkora.

  7. szinte minden régi westernnek gyönyörű képe volt… nem értem ezt a hülye kamera mániát

  8. Itt a filmkocka mérete technikai kérdés. Ami itt érdekes az az Ultra Panavision extrém széles képaránya és vetítési mérete. Ezt csak kiszolgálja a 70mm film (meg a 65mm negatív).
    Annak idején az egésszel csak azért álltak le, mert gazdaságosabb volt gyártani kisebb vásznakra kisebb filmkockákkal.
    Kár, hogy egyetlen mozi sem tudja ezt kiszolgálni Magyarországon… Úgyhogy nekünk marad a hagyományos 35mm, vagy a digitális kópia :-(

  9. A CC mozikban 2K-es gépek vannak, pesten van 4K-s is. a DCP-k általában 2K-sok, az alá nem megy, ritkán 4K-s. IMAX pedig 2db 2K-s projektor egymás mellett.

  10. Nekem nem a K-kon es a mm-eken múlik egy film minősége. Egy jo film egy gyenge 13 colos notin is jo film..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.