Bár ez még nem sokat jelent, de az NPR megnevezte az év top filmjeit. Így ránézésre is a közönséghez közelebb áló darabokból válogattak, és ebből a tömegből kerültek ki az alábbiak.
Legjobb filmek 2015-ben: Bridge of Spies, Creed, The Hateful Eight, Inside Out, The Martian, Room, Sicario, Spotlight, Straight Outta Compton
Legjobb idegen nyelvű filmek: Goodnight Mommy, Mediterranea, Phoenix, The Second Mother, The Tribe
A részletesebb díjazottjaik pedig (magyar meglepetéssel!):
Film: Mad Max: Fury Road
Rendező: Ridley Scott – The Martian
Színész: Matt Damon – The Martian
Színésznő: Brie Larson – Room
Mellékszereplő: Sylvester Stallone – Creed
Mellékszereplőnő: Jennifer Jason Leigh – The Hateful Eight
Eredeti forgatókönyv: Quentin Tarantino – The Hateful Eight
Adaptált forgatókönyv: Drew Goddard – The Martian
Animációs film: Inside Out
Újonc színész: Abraham Attah – Beasts of No Nation & Jacob Tremblay – Room
Első filmes rendező: Jonas Carpignano – Mediterranea
Idegen nyelvű film: Son of Saul
Dokumentumfilm: Amy
Legjobb cast: The Big Short
Spotlight Award: Sicario for Outstanding Collaborative Vision
Nem hiszem, hogy a Saul fia meglepetés lenne, hisz a holokausztos téma “örökzöld”, sosem lehet “megunni” és nem lehet melléfogni se vele. Az origón is megírták, hogy a díjkiosztó tele van zsidókkal, így függetlenül attól megérdemli-e borítékolható a győzelem.
(human remélem nem törlöd a hozzászólásom csak mert leírtam a zsidó szót, a hozzászólásomba semmi támadó jelleg nincs feléjük..)
Tavaly a legjobb film is a 12 év rabszolgaság volt, színészparádé ide vagy oda tegye fel a kezét aki szerint megérdemelte..
A legjobb idegen nyelvű film szerintem a Mandarinok, 2013-as de most megy az oszkárra tudtommal. Pechükre pont most kapják ellenfélnek a Sault, pedig sztem simán befutó lehetne
A Hateful Eight hogyan lehet már díjazva ha leghamarabb december végén mutatják be?
Ugy hogy a kritikusok ilyenkorra, lassan az ev vegere mar lattak az osszes nagyeselyes filmet privat vetitesen, vagy kapnak sajat kopiat. Elmult evekben volt sokszor volt ra pelda, hogy kikerultek a netre az oscar eselyes filmek meg a bemutato elott.
Mad Max, mint legjobb film? Oké, hogy nagyszerű adrenalinbomba, meg minden, de… nálam a film nem ennyiben merül ki, márpedig a Mad Max ennyit tud, de azt tökéletesen.
legjobb filmek 2015 . Martian … hahaha az egy film? azt hittem csak valami random olcsó okádék, hogy megint palira vegyék az embereket… a Mad Max viszont rohadt jó volt, vagyis jobb lehetett volna, ha nem tetszik bele azokat a motoros öregasszonyokat, meg az akciójelenetek nem csapnak át néha táncos cirkuszi rúdshowba, meg mondjuk nem elkényeztetett szupermodelletket kell megvédeni, akik szép tiszta fehérben mászkálnak a sivatagi porban… amúgy állat volt, végig akció, iszonyat sivatagi vihar, őrület, Max, minden :)
ki képes még megnézni a 25 milliomodik náci filmet ? óó istenem
kakapitány: Ugyanaz aki megnézi a csilliomodik képregényfilmet, a kitudja hányadik Terminator, Aliens, Star Wars etc. folytatást, meg az egyarcú színészek újabb filmjeit.
Tehát, Mi, derék konzumbarmok. Áldassék a nevünk, mert közreműködésünk nélkül már rég nem így lenne.
Mad Max jogos.
rhocco: emelem a kezem. A 12 years a Slave az évtized egyik legjobb filmje is egyben… Félre kell tenni a kommersz körökben forgó hiedelmeket (rabszolgas filmek mindig nyernek pl.), és jobban a filmekbe be leásni magunkat, és akkor meg lehet érteni egy-két ilyen film nagyságát.
polovcev: azért van különbség szórakozás meg önsanyargatás között, legalábbis azt hittem… a terminatort se néztem meg nyugi
Egyetértés Legjobb film kapcsán. Amúgy érdekes, hogy más kategóriában nem is nyert.
Pedig a rendezőnél inkább láttam volna George Miller-t, mint Scott-ot. Mondom ezt úgy, hogy nagyon tetszett a Martian.
amúgy meg dicséretes ! hypeolják csak a mad maxet, az legalább próbált valami vagányságot felmutatni akció terén.. minél több ilyen kellene…
Szomorú világ az, ahol a Mad Max lesz az év filmje. Akkor a filmiparral nagy bajok vannak. És nem azért mert a Mad Max rosssz, nem rossz film egyáltalán. Csak hátha ez volt a ,,legjobb” amit idén az álomgyár produkálni tudott, akkor milyen a többi?
Dantes
Nem kell betojni, a jó filmek még csak most jönnek.
Room, Carol, Brooklyn, Beasts of No Nation, Youth, Creed, Joy, The Revenant, H8Ful Eight, Spotlight, Room stb…
Aki nem fogja fel, hogy a Saul fia a technikai, operatőri munka újszerűsége, bravúrsága miatt van főleg ennyit díjazva, az meg is érdemli..
Ha minden holokauszt film Oscar esélyes lenne, minden évben csak az nyerne. De mégse..
A Saul fiának nagyon is ott van a helye, ilyen pontos és tiszta rendezést baromi rég nem láttam. Témától függetlenül, filmes szempontból (rendezés, színészek, kamerakezelés, hangvágás, minden) is zseniális. És mindezt egy elsőfilmes magyar rendező hozta össze… egészen elképesztő számomra.
Mad Max nálam is még mindig az év filmje.
Creed továbbra is várós.
Tarantino, meg ezek szerint még mindig Tarantino. Nagyon helyes.
Nálam is a Mad Max volt ez év filmje eddig :)
Hol van a The Revenant?
Ha az Aljas nyolcas itt van, akkor az hogyan maradhatott ki? Elvileg DiCaprio jövőre viszi vele az Oscart, vagy mégsem?
Matt Damon, mint legjobb színész?? Én nagyon szeretem őt, de hát amit a Martianban nyújtott ,azért nem olyan kiemelkedő. Szerintem ezekből nem sok minden fog bejönni az Oscaron.
Mad max jézus túl van hypolva az a film emberek egy rendes párbeszéd nincs benne a film 99% az akció jelenetek viszik a hátán .
rhocco: sok holokausztos film nem kapott semmi díjat, most a múlt héten néztem egyet, majd írok róla, közepes film, 0 díj.
A 12 év rabszolgaság pedig nem csak a témája miatt kapta, hanem mert jól megcsinált film is. Saul fia szintén, érdekes nézőpontot hozott az agyonfeldolgozott témába.
Ramos14 : így van, ahogy a többi mad max filmet is, egyik mad maxben se voltak párbeszédek, pont ez a lényege… elejétől a végéig autós üldözés, őrültek gyilkolják egymást a sivatagban, pontosan erről szól
Revenant mindenre.
valahol hihetetlen, hogy a film amiben végre nem 5 perces bárbeszédben van expozíció, hanem a tettek beszélnek (legyen az menekülés, egymásra nézés, intés, akármi, testbeszéd), azt sokan azzal oltanak, hogy alig beszélnek benne, és hogy emiatt szar.
A Transformersben kurva sokat beszélnek, a robotok még egymás között is, azt mégis halál unalmas filmek, hiába blockbusterek elvileg, mivel a szájbarágós expozíció mindig unalmas.
Arról nem beszélve, hogy a Mad Max kifejezetten az a film, ahol szerintem totál elrontaná az összképet a sok beszéd. Azért mégiscsak egy elállatiasodott világot ábrázolt, Nux még a fáról sem tudta, hogy az micsoda. Számomra a film azért lett a legjobb, mert a legtöbb energiát ebbe a filmbe fektették. Frank Millernek gyakorlatilag össze kellett pitiznie a pénzt hozzá mindenhonnan, a forgatás nem volt éppen zökkenőmentes a sivatagban, ráadásul a reklámcégek sem tolongtak, hiszen nem tudtak a filmben semmit reklámozni max az anyatejet:P. Más filmeknél már a forgatás közben rúgnak ki rendezőket, a forgatókönyvet vagy 10-en írják, a trükkök mind számítógéppel vannak megcsinálva és ami a legbosszantóbb, hogy csak azért nézed meg a filmeket, hogy értsd a következő rész miről fog majd szólni.
A Mad Max-et ugyanúgy nehéz megérteni sokaknak, mint pár éve a Gravity-t volt: vizuális nyelvet használ, szinte száz százalékban, és majdnem minden szimbolikus, átvitt értelemben értelmezendő. Sokaknak fejletlen a vizuális érzékenysége, éppen ezért nem nagyon tudnak elsőre hová tenni egy ilyen filmet. Max annyit látnak benne, hogy robban a tengernyi kamion, mert itt ez egy autósüldözés az egész, vagy épp Sandra Bullock túlél az űrben…
A Mad Max éppen a SPECTRE-el ellenkezőleg dús, rétegzett történettel, de meglehetősen egyszerű plottal bír (plot: egy nagy autósüldözés, történet: most hadd ne kezdjek bele, mert hosszú lenne…).
Az értékelés ennek szól, valamint annak, hogy az akciófilm műfaját művészi szintre emelte, és úgyanúgy, mint Cuarón a Gravity-ben a vizuális elemekkel (megjegyzem, sokkal homályosabban), Miller itt az akcióval mesélt történetet.
A The Martian kiemelkedő teljesítményét itt csöppet túlzásnak érzem. Mindegyik kategóriában tudnák már most jobbat mondani, pedig a filmek nagy részét még nem is láttam.
A Saul fia nagyon jó úton halad, majd a január végi – februári kampányt kell igazán megnyomniuk és akkor tényleg lehet majd örömködni. Arról nem is beszélve, hogy simán van esély nemcsak a legjobb külföldi film jelölésre, hanem 1-2 technikaira is (hangvágás, hangkeverés pl. – fényképezés is nagyon megérdemelné, de oda már talán nehezebb lenne a bekerülése)
Azért ezek a korai kritikusi listák még annyira nem sokat mutatnak, mert pl a The Revenant még nem nagyon jelent meg itt sem, mert még nem látták elegen.