2015 a rendezők szerint – a DGA jelöltjei – Nemes László itt is feltűnt!

A rendezők céhe is kiválasztotta, hogy szerintük kik hozták a szakmájuk csúcsát tavaly. Nemes László jelölése remélem arra utalás, hogy a legjobb idegennyelvű film Oscarját magyar film hozza majd haza. Mekkora lenne?

Legjobb rendező:
ALEJANDRO G. IÑÁRRITU – The Revenant
TOM McCARTHY – Spotlight
ADAM McKAY – The Big Short
GEORGE MILLER – Mad Max: Fury Road
RIDLEY SCOTT – The Martian

Idén elsőfilmes rendezőknek is van esélye.

Legjobb első rendezés:
FERNANDO COIMBRA – A Wolf at the Door
JOEL EDGERTON – The Gift
ALEX GARLAND – Ex Machina
MARIELLE HELLER – The Diary of a Teenage Girl
LÁSZLÓ NEMES – Son of Saul

human
írta
2016. 01. 12. 20:34
megjelenés
24
hozzászolás


24 hozzászólás a “2015 a rendezők szerint – a DGA jelöltjei – Nemes László itt is feltűnt!” bejegyzéshez

  1. Nahát, pont most lett új kategória az elsőrendezőknek.. micsoda véletlen, tyűha. nagyon meg fogok lepődni ha a Saul nyer, bizony.

  2. itsme: igen, nyilván látták a Sault és azért, nem azért mert évek óta sok első rendező van, aki nem fér be a fő kategóriába, de akarnak nekik is valami elismerést adni. Például a tavalyi Whiplash lehetett a végső csepp, nem pedig a Saul Fia idén.

  3. Szerintem elég jó ötlet. Remélem Nemesnek sikerül, de Garland is elég erős. Milyen szép is lenne a világ előítélet nélkül..

  4. Az Ex Machina amelyik megérdemelné a díjat, és majd meglátjuk, hogy ennek ellenére ki kapja..

  5. egyáltalán nem. A Saul Fia már csak a folyamatos közeli miatt is sokkal bátrabb film, témát félretéve, technikailag, rendezésileg.

  6. Ja értem, szóval szerinted azért érdemli meg mert folyamatos közeli van benne, nahát, micsoda forradalmi, egyedülálló teljesítmény :D Oké.

    Alex Garland nem csak rendezte de írta is az Ex-et, tehát nem csak egy adott, elcsépelt témát járt körbe, sokkal komplexebb feladatokat látott el ezzel és egyértelmű, hogy őt kellene ezért díjazni

  7. Ex machina egy kiaknazatlan lehetőség, B filmes vonásokkal. Nem nagy kaland. Szurkolok Saulnak. A legtöbb valamit felmutatni tudo magyar az zsido volt. Kar ezért fikázni.

  8. itsme: Azt majd a Writers Guild fogja figyelembe venni, hogy mit csinált a forgatókönyvvel. Ez a díj a rendezőknek szól.

    És valóban egyedülálló teljesítmény, mert ez nem csak látványpékség volt, mint a Victoria esetében a vágatlanság.

  9. @itsem: Hallod nem irigyellek, sz*r lehet egy állandóan összeesküvésekkel teli világban élni…

  10. Végre ott van egy magyar rendező a listán és képes valaki inkább Alex Garland-nak drukkolni? Témától függetlenül remélem, hogy a Saul fia begyüjt minden lehetséges dijat.

  11. Egyébként van a Nemessel két podcast a filmklubbon, meg az Erdély Mátyással is (operatőr). Ezekből meg lehet tudni, hogy mennyire nehéz és eszméletlen meló volt az egészet 28 nap alatt leforgatni, és hogy mennyi idő volt kitalálni az egészet.

  12. Gratula a Sauléknak! Csak remélem, hogy legközelebb, valami elborultabbal állunk elő, a la Turbo kid meg What we do in the shadows! :D

  13. human: nem is oly rég még azt írtad hogy nem láttad a filmet, tehát azon túl hogy olvastál technikai megvalósításokról, mégis mire alapozod “saját” véleményed a bátrabb szó megfogalmazásában?

  14. cenzurazottfelhasznalo: az ex machinát láttam, a Saulról pedig olvastam, ahogy mondod, nem értem a kérdésed. Amikor az olvastam a Gravityről, hogy 16 perces vágatlan jelenettel kezd, már tudtam, h bravúr lesz technikailag, miért ne védhetném meg a Sault technikai kérdésben, amikor a folyamatos közeli nagyon merész húzásnak tűnik, amit egyre több díjjal dobnak meg. Itt tényleg csak a rendezésről van szó, nem arról, hogy kinek mennyire tetszik a film és/vagy a témája.

  15. human azért elég gáz, hogy valami mellett szarul érvelsz és vita helyett inkább megakadályozod a hozzászólásomat, pedig nincs benne semmi sértő. na mindegy, legalább megtudtuk hiteltelen vagy. itsme voltam.

  16. foggal-körömmel véded a Sault csak mert olvastál róla, hogy sok benne a közeli. Ez még akkor is nevetséges alibizés lenne ha láttad volna a filmet, igazából nehéz eldönteni, hogy ilyenkor magatokat győzköditek (Saul-fanok) vagy a nem Saul-fanokat.

    Személy szerint pont letojom a témát, nem azért nem drukkolok a Saulnak mert miről szól, hanem azért, mert nem jó film. Vannak jó holokausztos filmek, ez nem az. Durva, de én legalább láttam. De inkább idegesítő volt.

    zsoco: persze, hogy képes vagyok másnak drukkolni, mert a más az jobb. Tudom, ti igaz hazafiak vagytok és csak azért drukkoltok valaminek mert az magyar, engem nem befolyásolnak ilyen szittya érzelmek.

    talán most

  17. fogalmam sincs miért kapott el a spamszűrő, de ezt nem fogod elhinni, szal mindegy. visszatettem, talán a negatív “engemcenzúráznak” hozzállás helyett az “elkapott a spamszűrő” dologra is lehet először gondolni. látod, még az itsme sincs hozzáadva a banlisthez, hiszen akkor az “itsme voltam” sem jutott volna be…

  18. itsme: nem sok benne, hanem végig az, ez pedig egy markáns rendezői döntés, ami a rengeteg pozitív kritikát és díjat látva nem sülhetett el olyan szarul. Idén alig pár ilyen merész film volt, a Revenant a természetes fénnyel, a Victoria a 0 vágással, és ott volt a jelbeszédes.

    “nem azért nem drukkolok a Saulnak mert miről szól, hanem azért, mert nem jó film.”

    ezt sajnos nem tudom elhinni, hiszen azzal az elmélettel kezdted, hogy a Saul miatt lett elsőfilmes kategória. legalább a saját hozzászólásaid vedd figyelembe.

  19. Annyira bírom élvezni, hogy minden Holokauszt-témájú filmnél jön a szokásos dara, hogy “peeersze, ezt csak azért jelölik/díjazzák, mert Holokauszt…”. Aki egy kicsit jártasabb a filmművészetben, vagy csak egyszerűen a filmekben, és követi az eseményeket, híreket, az tudja, hogy ez oltári nagy baromság, és teljesen megalapozatlan, hovatovább lejárt lemez. Én elhiszem, hogy kocafilmszakértőnek felvágni nagyon egyszerű: kicsit mindenki annak érzi magát. Hisz a filmek a legelérhetőbbek: kettőt kattintasz a neten, vagy bekapcsolod a TV-t, és ott van… Nem kell még csak múzeumba sem menni érte. Éppen ezért a Zagyróspusztán élő Honták Pistabácsi is úgy érzi, szembeszállhat a téma szakértőjével, hiszen a teljes Bud Spencer életművel a hóna alatt ő is látott elég filmet ahhoz, hogy eléggé jártas legyen a témában (no offense to Bud Spencer).

    Ugyanezek az emberek azok, akik szerint a grafikusok munkáját is bárki el tudja végezni, és állandóan a politikusokat kritizálják saját, megvalósíthatatlan és átgondolatlan ötleteikkel. Na meg ők harsogják minden Holokauszt-filmnél (vagy legyen szó bármilyen kisebbségről, de tényleg, pl. The Danish Girl, 12 years a Slave) azt harsogják, hogy ez bizony a téma miatt nyerni fog. Aztán ha mégsem, akkor rögtön eltűnnek (ez volt nemrég a The Book Thief-nél is, nem?).

    Személy szerint nem a Saul fiának drukkolok, viszont a jelölése és a díjazása is 100%-ban megérdemelt lenne. Ahogy egy külföldi kritikában olvasható, a film olyan, mint “két órát eltölteni a Pokolban”, és a film után valóban így érzi magát az ember. Friss és eredeti megközelítése egy témának, de ez nem is számít, hiszen ezen túl a film önmagában véve is megrendítő alkotás, hogy a technikai kivitelezésről ne is beszéljek. Újító, utat törő, és egyértelműen világszínvonalú. Nem sok magyar film mondhatja ezt el magáról manapság, még a White God sem…

    Kattanjunk már le erről a kommersz, pszeudo-intellektuális dumáról, amit hallani lehet a legtöbb helyen, és amit minden filmkritikus-aspiráns úgy érzi, hogy fel kell vennie, és így majd ő okos lesz (gondolok itt a “téma miatt díjazott” szövegre). És ha tényleg szakértő akar lenni valaki, akkor üljön le, aztán olvasson, meg nézzen filmet. Ha pedig nem akar a szakmabeli lenni, akkor csinálja azt, amit addig is csinált, és ne okoskodjon bele mindenbe… Én sem dumálok bele abba, amihez nem értek, nem rohanok be a szakácshoz az étteremben, mondván, hogy de béna vagy, én is tudok rántottát sütni, meg én úgy hallottam, h a kajába kell egy kis oregánó, stb.

    Lehet ez elég OFF, human töröld, ha gondolod, de le kellett írnom, mert a sok kontár mindenütt baromira fel tud már húzni…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.