Hát a FOX szerintem betojt. Most nem is az új videóra gondolok, pár napi szinten adnak ki valamit, ezúttal a professzorra koncentráltak, hanem mert befutottak az X-Men Apocalypse első kritikái. Hát nem jók, sőt, van ahol “franchise killer”-nek hívják, és Syngertől kéne megmenteni az X-eket.
Rendben, a Deadpool tömte a FOX zsebét, de ha ez a film bukik, azt azért megérzik majd, és minden jel arra mutat, hogy mellélőttek.
Na lássuk a videót, már akit érdekel az lássa.
Végre már! Egy olyan világban ahol képregényű filmeket csinálnak nem igazán értem ,hogy Singer-nek hogy van mersze ezt kidobni az embereknek.
Igen, mert a kritikusnak mindig, minden esetben igaza van, és elképzelhetetlen, hogy jó legyen a film, ha pár beképzelt firkász szerint nem az. Nevetségesek vagytok, de komolyan..:))
Kakarotto: Szerintem most téged tekinthetünk nevetségesnek. Nem csak a kritikusok tartottak ettől a filmtől, ha egy kicsit is olvastad az itteniek kommentjeit a filmmel kapcsolatban.
+olvastad volna
SonGoku:
Én az utóbbi időben az a tendencia, hogy a kritikusoknak sajna igazuk van a legtöbb esetben.
Nekem a DOFP csak azért tetszett mert visszahozta az x-men 1-2 feelinget azzal hogy a régi szereplőket is bevonta.
Az új x-menekkel a mai napig nem tudtam megbarátkozni, pedig a színészeket szeretem külön külön más más filmekben.
Ez az új x-men széria nekem túl műnek és műanyagnak tűnik.
Az első apokalipszis trailer után én úgy voltam vele, hogy nem várok sokat a filmtől, de a második után kicsit elkezdtem reménykedni.
Egyébként attól hogy rossz kritikát kap a film, vagy attól hogy rossz egy film, még tetszhet az embereknek :)
Számomra ilyen volt a fantasztikus 4es 1-2 amiben chris evans a fáklya jessica alba meg a láthatatlan lény (lány) :D
Még ha nagyon szar is lesz azért egy 500 millát csak be fog hozni sztem, de ez nyilván majd jövőhét után kiderül.
A trélerek és az előzetes infók alapján erre a filmre egyszerűen ráhúzták azt a gagyi sablon történetet amit már gondolom a közönség ezerszer és ezerféleképpen átcsomagolva látott.
Jött egy fő gonosz, aki azért fő gonosz mert az és kész. A hősök először nem bíznak magukban, de a barátság és esetleg egy kis szerelem egyé kovácsolja őket. És egy erős vezető útmutatásai mellett, bizalmuk egymásban megerősödik és együtt egyként harcolva, különbözőségeiken felülemelkedve legyőzik a fő gonoszt.
Csak ez most nem egy kungfu panda rész lesz, hanem jelen esetben egy x-men epizód.
Jujj de izgi már alig várom.
Már megint kezdődik az, ami a Batman v Superman előtt volt. Még be sem mutatták a filmet, de a firkászok már kezdik elvenni az emberek kedvét. Én megtiltanám, hogy a bemutató előtt jelenjenek meg kritikák. Akit érdekel nézze meg, aztán legfeljebb nem fog neki tetszeni. De nehogy már a kibaszott kritikusok szabják meg, hogy mire érdemes elmenni.Mondják el a véleményüket ha akarják, de 1 héttel a bemutató után.
zsocso:
Na ezzel nem értek egyet, mivel szerintem meg igen is kell hogy legyen valami ami alapján az emberek eltudják dönteni hogy merjenek kiadni 500 – 3000 Ft-ot mozijegyre vagy sem.
Ez a kritika dolog oda-vissza működik. Lehet legalább annyira hasznos is.
Nem tudom miért hiszitek hogy a kritikusok befolyásolják a nézőközönséget. Nagyon sok ember nem is a kritika miatt nem nézi meg, hanem a saját baráti köre miatt akik nem jó véleménnyel vannak a filmről.
Aki akarja kritikától függetlenül megnézi, valaki meg úgy várja a kritikát mint a sivatag a vizet, hogy eltudja dönteni (általában több kritika alapján), hogy megakarja nézni a filmet vagy sem.
Olyan meg nincs hogyha egy film jó akkor minden kritika rosszat írjon :D Ha a legtöbb kritika rossz akkor annak azért valami oka kell h legyen.
Zsozso: A kritikus az olyanoknak is ír, akik nem tudják eldönteni, hogy érdemes-e kiadni ezért a filmért pénzt. Mi az hogy egy héttel a bemutató után fejtsék ki a véleményüket? Ember, nyilván látták a filmet, nem vakon kritizálják. LOL
Abu: Melyik moziban lehet 500 Ft-ért jegyet venni? :D
Noname független mozikban, pl. Miskolc Művészetek háza, igaz általában (de nem mindig) 1 hét késéssel adja a filmet a Cinema Cicihez képest, de pl. 2D-s film 550 Ft a 3D-s meg 750 Ft :)
Jó mi? :D
Köszi, nem is gondoltam. :)
Huskar: Pont erről irtam az előbb. Nehogy már a kritikus mondja meg neked, hogy érdemes-e elmenned a moziba. Ha érdekel a történet vagy tetszett a trailer, akkor menj el! Igenis nagyban befolyásolják a megjelent kritikák a filmek bevételét. Most nem kimondottan az X-MEN-re gondolok, de sok olyan film bukott az utóbbi években, ami nem érdemelte meg. És sok szar film volt feleslegesen felhypeolva.
Ezzel teljesen egyetértek.
Abu: A trailerek, a szinészek vagy a történet alapján kellene eldöntened, hogy kiadod-e a mozijegy árát. Nem pedig az alapján, amit valaki ir a világ másik felén.
Zsozso: Légy szíves értelmezd amit írtam. Azt írtam, hogy a kritikus véleménye segíthet eldönteni neked, hogy a pénzedet kiad-e egy olyan filmért, amiről nem tudod eldönteni, hogy megfelelne-e neked mint mozis élmény.
dönteni segít, nem mondja meg, hogy mit csinálj. ha te nagyon akarod, akkor megnézed.
az gondolom fel sem merül lehetőségként, hogy a sokat látott, szakmában jártas kritikus véleménye esetleg releváns is lehet és nem csak egy fizetett paprikajancsi, aki egyik stúdiónak buktat, a másiknak meg fényez.
rengeteg jó film bukik a kritikáktól függetlenül, sokszor csak a szerencse faktor miatt és rengeteg lehúzott hulladék kaszál hetekig, hiába a pocsék visszhang.
ha érdekel = megnézed + ha még tetszik is = élvezed. ennyi. ebben az előzetes kritika téged nem befolyásol. ha a tömegeket megállítja, akkor az megint más tészta, de ne csináljunk úgy, mintha ez egy egyedi, esetleg új dolog lenne, éttermek, kiállítások, könyvek, stb. mindenhol támaszkodik a vendég a kritikákra.
én pl. azért nem nézem meg, mert már az első anyagoktól kezdve bűzlött ez az egész és totál félrement látatlanban is a franchise hosszú időre. (majd akkor gondolom meg magam, ha a “filmértő” ismerősök dicsérik, akiknek adok a véleményére, addig a kritika csak egy halvány megerősítés).
TripAdvisort ne zárjuk be? Ne mások mondjak mar meg, hogy egy hotel/étterem jó vagy sem. (Őrület…)
abelh: Mert a Rotten Tomatoes, az IMDB meg a többi netes oldal pont arról hires, hogy sokat látott, a szakmában jártas emberek irják a kritikákat mi? Elfogadom a véleményed, de én azzal nemtudok azonosulni, hogy majd megézem a filmet, ha az ismerőseim meg a kritikusok dicsérik. Engem nem érdekel senki véleménye sem. Eltudom dönteni magam is, hogy mit akarok megnézni.
@zsocso
Én az imdb pontoknak azóta nem hiszek mikor a Fury alatt volt egy komment, miszerint a film egy II. világháborús Star Wars koppintás, mert zöldet és pirosat lőnek egymásra :DDDDD
Zsocso: Akkor légyszíves te is premier után egy héttel írj csak véleményt a filmről, mert nehogy már te diktáld nekem, h mit nézzek meg…
Totál hülyeséget beszélsz, a kritikusok senkinek nem szabják meg, h mit kell megnézni, csupán el mondják a véleményüket, ami kritikusról kritikusra változhat. A komolyabb kritikusok ráadásul hozzáértő szakemberek, filmesztéták, akik nem a levegőbe beszélnek. Egy ilyen véleményét érdemes lehet fontolóra venni, mielőtt kicsengeted az x forintot a kasszáknál. De persze végső soron te döntöd el, h megnézed-e vagy sem.
Arról nem is beszélve, h a kevésbe hypeolt filmekre pont ők hívják fel a figyelmet, nélkülük az olyanok, mint a Room, Ex Machina, Brooklyn, The Kings of Summer, Beast of No Nation, stb sehol nem lennének, és senki nem is ismerné őket.
Northop: Te miről beszélsz? Én nem diktálom senkinek sem, hogy mit nézzen. Épp az ellen érvelek, hogy nem kellene senkit sem befolyásolni premier előtt. Az lehet, hogy te filmesztétákat olvasol, de az emberek nagy része olyan szar oldalak alapján dönt, mint a rotten tomatoes.
Zsocso:
“Mert a Rotten Tomatoes, az IMDB meg a többi netes oldal pont arról hires, hogy sokat látott, a szakmában jártas emberek irják a kritikákat mi? ”
Öööö: igen. A rottentomatoes top critics sectionje pont ilyen, de csak mankónak, ilyen kritériumok alapján azért lehet van némi fogalmuk a filmekről.:
“To be considered for Top Critics designation, a critic must be published at a print publication in the top 10% of circulation, employed as a film critic at a national broadcast outlet for no less than five years, or employed as a film critic for an editorial-based website with over 1.5 million monthly unique visitors for a minimum of three years. A Top Critic may also be recognized as such based on their influence, reach, reputation, and/or quality of writing, as determined by Rotten Tomatoes staff.”
na konstans benyeli a gép a kommenjeimet. mielőtt leszarozod, azért keress rá mit takar a rottentomatoes-on a top critics szekció. meglepődsz majd.
Zsocso: Yup, erről van szó, a te véleményed egy filmről és egy kritikus véleménye egy filmről pontosan úgyanúgy befolyásolhatja az embereket. Ergo, ha szerinted nekik sem lenne szabad premier előtt véleményt nyilvánítani, akkor neked sem. Ami persze nettó hülyeség. Szabad véleménynyilvánítási joga van mindenkinek.
A Rottentomatoes meg nem szar oldal, hanem kritikusok véleményét összesíti. Vannak köztük hozzá értők és amatőrök is. Ezért is érdemes annak az írásaiba bele olvasni, akinek a véleményére adsz, és nem idegesíteni magad mindenki írásán. Ha meg szerinted szart sem ért az rt, akk mit érdekel téged, h mi jelenik meg ott? Wtf…
De azért látom a brand működik még, minden kritikus kurva anyját, nehogy rosszat merjenek írni a kedvenc franchise-ról…
Engem nem érdekel mit irkálnak össze, bejött az előzetes is, és a mutánsokat amúgy is szeretem, ott leszek Csütörtökön az első napon, nemhogy hétvégén. Ezzel ellentétben hiába dicsérik agyon a CW-t, csak most hétvégén megyek és most is kb családi programként, nem azért mert baromira izgatna, azokat a karaktereket nagyon hamar megtudom unni, az X-ment eddig nem. Ízlések és pofonok.
Akit meg alapvetően izgat egy film, tetszett neki az előzetes, szeretné látni, de nem jók a kritikák és a saját megérzései ellenére egy csapat idegenre hallgat, az meg is érdemli, hogy bukjon az élménye. Annak ellenére lehet olvasni és kevesebb elvárással ülni be rá pl…
Várható volt.Amit itt szajkózunk hónapok óta a filmről az kezd beteljesülni.A legjobb X-menes sztoriból sikerült a leggagyibb filmes adaptációt megcsinálni :(
Northop: Gondolod hogy az emberek nagy része el is olvassa a rottenes kritikákat? Megnézi a százalékot és kész. Én film rajongó vagyok nem pedig kritika rajongó.
Mekare: Erről van szó. Egyetértek.
Zsocso: Az már legyen az ő bajuk, ha ránéznek egy százalékra, és amiatt kihagynak egy filmet. De az nem annak a hibája, aki kiposztolja azt a százalékot.
Eddig nem tudtam menni kell-e x-menezni, ha a többi kritika is hasonló akkor kihagyom. Bár James McAvoy nagy kedvenc, de ez a professzor szerep nem jó neki szerintem. Viszont a kommentháborút szívesen elolvasgatom :)
Attol fuggetlenul hogy nem jok a kritikak attol fuggetlenul meg lehet jo a bevetele. Es szamitanak a kritikak is de vegso soron a bevetel fog szamitani es azert sztem nem lesz bevetel szempontjabol bukta…
Én sosem szerettem Singert és nem értettem hogy miért Istenítik mint X-men atya, csak azért, mert mindig ő harcolta ki magának, hogy rendezhesse. Bár ezt múltkor is kommentáltam és nagy lehúzásokat kaptam…
De remélem, hogy egy erős 7,5+ lesz imdbn a vége.
Úgy látom megint ugyanaz megy mint a BVS idején. Ezért nem ismertem erről a témáról semmilyen X-Men poszthoz írni, mert kicsit tartottam attól hogy ez fog történni.
Meg kell érteni hogy a kritikák nemcsak azért íródnak hogy az embereket lebeszeljek, vagy éppen becsalogassák a moziba. Nem minden a nézőkről szól. És lehet hogy a néző úgy érzi, hogy neki elég otthon megnézni a filmet, és véleményt formálni, és majd az lesz a tuti. De ez nem fogja előre vinni a filmet mint médiumot. Minden művészeti ágban szükség van diskurzusra. Arra hogy beszéljünk a művekről, megítéljük őket, és hogy tudjuk mi a jó és rossz. Szakértők által akik nemcsak otthon nézek filmet, hanem mindegyiket a moziban nézik.
Csak a mai énközpontú világban sokan hiszik azt, hogy minden körülöttük forog.
Én zsocso-val értek egyet. Igaza van. Sőt, annak a kérdésnek is van létjogosultsága, hogy egyáltalán szükség van-e kritikusokra ?
A mi kedvünket nem fogja elvenni semilyen kritika, mindenképp moziban nézzük.
Hogyne lenne szükség a kritikusokra.
jiliac: de hát minden film ilyen alap történetre épül, a probléma a kidolgozásban lehet.
” Akit érdekel nézze meg, aztán legfeljebb nem fog neki tetszeni. De nehogy már a kibaszott kritikusok szabják meg, hogy mire érdemes elmenni.Mondják el a véleményüket ha akarják, de 1 héttel a bemutató után.” ÍGY VAN! MINDENKI MENJEN EL MINDEN FILMRE ÉS KÉSZ!!! CSAK A MARKETING DÖNTSÖN MINDENBEN!!!!!!!44!!4!4 viccet félretéve, sok embernek még a blockbusterek mindegyikére sincs ideje elmenni. ha a kritikák miatt az addig nem látott civil warra megy az x-men helyett, akkor úgy tűnik jól jár.
” Épp az ellen érvelek, hogy nem kellene senkit sem befolyásolni premier előtt.” szerinted a jól vágott trailerek mik? ha valamiben, abban segíthetnek a kritikusok, hogy lásd mennyi a tartalom mögöttük.
denis: igazad van bizonyos szempontból, viszont ha a kritikák tényleg igazak, akkor az emberek nem fogják ajánlani egymásnak, így siralmas esés várható. Sőt, a közvéleménykutatásból már tudni, hogy ott, avagy előzetesen is vérzik, míg pl a BvS erősen várt film volt, ami a rossz előjelek ellenére is nagyot tudott nyitni. Az apokalipszis szarabbul áll.
Azt hiszem a kritikusok megítélése pont abból a szempontból rossz, mint kb. a popsztároké: az emberek őket szindják, amiért “rontják” a popzene (meg általában) a zene színvonalát, miközben azért történik mindez, mert sokan hallgatják, mennek el a koncertjeikre. A kritikusoknak is azért van hatása mert sok ember dönt a megnyilvánulásaik alapján, de ez NEM a kritikusok hibája, hanem az egyes emberek összességé, akik így döntenek.
Van befolyásoló hatásuk? Igen. El kell olvasni a kritikát? Nem kötelező egyáltalán. Ők döntenek arról, hogy elmenj, avagy sem? Nem, arról mindenki saját maga dönt.
Nyilván a legpolkorrektebb megoldás, ha semmit nem olvasol, és a trailer meg a plot leírás alapján döntesz, nézed meg és alkotsz saját véleményt (igen, tudom, hogy a trailerek is hazudnak/manipulálnak), és igazából ez lenne a cél. Nem hiszem, hogy egy embernek olyan szerteágazó érdeklődése van filmek/témák/karakterek terén, hogy ez ne lehetne kivitelezni, de lehet tévedek.
Amúgy meg ez szerintem egy általános társadalmi trend, hogy az egyének nem szeretnének saját maguk döntést hozni, és támaszkodnak valamire/valakire, akit aztán lehet anyázni, hogyha nem jött be, így legalább nem kell szembenézni saját rossz döntéseik következményével, mert lesz egy bűnbak.
mielőtt túlságosan túlgondoljuk a témát, azért érdemes megjegyezni, hogy egy kommersz blockbusterről beszélünk, pláne ismert alapanyagból dolgozva.
nem egy vígjáték, horror, esetleg romantikus matiné, amiknél szélsőségesen kilenghet ízlés alapján a tetszési index.
ezek többnyire hasonló kaptafára, dramaturgiára készült látványfilmek, tudod mit kapsz és az alapján könnyen skálázható, hogy hozza-e az elvárt minőséget, vagy sem. mindegy, hogy Sony, Fox, DC, Marvel, vagy akármii. ha nem vagy hatalmas X-men rajongó, ergo szubjektív tudsz maradni és képben vagy a mai blockbuster trendekkel, láttál 20-30 event mozit az elmúlt 4-5 évből, akkor érzed, hogy most ez rendben van, vagy esetleg helyenként megbicsaklott.
Régebben nagyon kedveltem az xmen filmeket, de már a DOFP se jött be igazán, ez meg már az előzetesekkel se tudott meggyőzni. Nem csodálkozok ha tényleg rossz lett.
T: Amikor megkapta Singer az első X-Men-t akkor ő még afféle csodagyereknek volt elkönyvelve, pl. a Közönséges bűnözők miatt. És pont azért őt válaszották, mert ő volt az, aki nem agyatlan popcornfilm-alapanyagot látta a sztoriban, hanem a kirekesztett, de szuperképességű emberek (mutánsok) sztoriját.
Ha megnézed az első filmet, kb. a NY-beli fináléig nagyon visszafogott az egész film, teljesen drámai, stb.
Aztán mivel viszonylag kis költségvetésből összehozott egy viszonylag nagy sikert, ezért ő lett az X2 rendezője is, ami még nagyobb siker lett.
Onnan kapta meg a Superman visszatért, ami ugye gigaköltségvetésre csak szo-szo siker lett.
Meg az azt követő filmjei is csak szerényen teljesítettek (pl. Valkűr) és ugye, amikor megüresedett a X-Men: Eljövendő … rendezői széke, szerintem kapva kapott a lehetőségen, hogy újra sikerfilmet készíthet. És amiért ez nagy siker lett – főleg nemzetközileg – mindenki nagyon bízott benne az Apocalypse esetében. Kiderül, mire jutott vele.
Zoli:
igaz, hogy az Eljövendő jó lett, de szerintem csak azért, mert az eredeti First Classt nem ő dolgozta ki, hanem fogta a jó koncepciót és lemásolta. És lehet ebbe a harmadikba már nem tudott mit másolni ezért belerakta az ő elképzeléseit.
Nekem akkor sem ütött nagyon az első Xmen film, jók voltak a színészek, de mégis (szerintem Singer miatt) olyan “olcsó” lett kicsit, mint egy erősebb TV sorozat.
T:
Én annó 2000-ben moziban néztem a filmet, és akkori szemmel nem volt olcsó és tv-sorozatos. Persze azóta eltelt tizenöt év. Akkoriban az látványos és újszerű filmnek számított valamennyire.
T: Én viszont úgy tudom, hogy a First Class-t is eredetileg ő rendezte volna és nagyban közremüködött a film előkészitésében, mint producer és tanácsadó. Tehát nem igaz, hogy a First Class kidolgozásában nem volt benne.
Ha én minden filmre elmennék, ami a trailer/szereplőgárda alapján jónak tűnt, akkor egyrészt csődbe mennék, másrészt igen hamar megutálnám a filmeket.
Amikor évente kijön sok ezer film (de még Hollywoodi szinten is minimum 500), akkor nem lehet csak a saját véleményünkre alapozni. Az emberek nem szívesen pazarolják a pénzüket és az idejüket szarokra, és ha már szelektálni kell, én inkább hiszek olyan embereknek, akik nagy tapasztalattal, viszonylag objektíven értékelik a kész terméket, mint egy marketingosztálynak, akiket azért fizetnek, hogy “eladják” nekem a filmet. Ez nem azt jelenti, hogy a kritikusnak mindig igaza van, de ha 100-ból 99 ember azt mondja hogy valami rossz, akkor nem valószínű hogy én leszek az az 1, akinek tetszik.
Lehet az a baj a képregény adaptációkkal, hogy a készítők alapból azt hiszik a nézőkről, hogy mindenki hülye és a szemét is elég lesz nekik, fel sem tűnik majd, hogy nincs történet, szarok a párbeszédek, fosh a CGI, azt hiszik ez így mehet.
A filmről előzetesen alkotott véleményem röviden összefoglalva:
http://www.cosmicbooknews.com/sites/default/files/apocalypse-ivan-ooze.jpg
X-Men Apocalypse és Power Rangers Ivan Ooze
A kritikusnál csak egyetlen dolog borzalmasabb, az pedig a kritikája.
Nyilván nem Origos szintű “kritkusokat” kell követni.
Saját példámból kiindulva van 2-3 olyan kritikus a neten akiknek a véleményével kb 95%ban egyetértettem és ezért őket mindig elolvasom mielőtt beülök egy filmre. Időt és pénzt spórolnak meg nekem. Ha le is húznak egy filmet azt szépen felépített indokokkal teszik, még mindig el tudom dönteni, h engem zavar-e általánosságban az ami őket zavarta és ha nem, megnézem a filmet. Ennyi a dolog.
Csak, hogy on is legyen: Sajna engem sem pörget ez a film és nem azért mert akkora filmesztéta lennék, csak a klisé hegyek, meg a gatya marketing elvette a kedvem.
Zoli, Zocso, lehet, nem tenném tűzbe a kezem, de nekem akkor sem kedvenc rendezőm és mivel már lassan 20 éve olvasgatom a képregényeket emiatt azt mondom nem tetszik amit csinált az Xmennel, voltak jó pillanatok, de inkább egy erős 7-es számomra amit lerak.
Ha pedig az az elv, hogy ha sok jó színész van egy filmben akkor érdemes megnézni, akkor csak felsorolnám a szokásos “Christmas”, Thanksgiving, Valentines Day és hasonló sok sztár produkciókat!
Így rohadék kritikusok, úgy rohadék kritikusok…
Aztán egy olyan oldalt OLVASTOK most is, ahol van 1-2 kritika szerintem.
Képmutató banda.
Kedves zocso(és a többiek) nem szeretném meglátni a véleményedet bármelyik film alatt, mert akkor befolyásolod a döntésemet.
“Nekem akkor sem ütött nagyon az első Xmen film, jók voltak a színészek, de mégis (szerintem Singer miatt) olyan “olcsó” lett kicsit, mint egy erősebb TV sorozat.”
Anno mikor megnéztem, gőzöm se volt, mi az az x-men, viszont a film légköre odabaszott, imádtam nézni. Pedig tévén néztem.
A tévésorozatok pedig akkor képi világban még a béka segge alatt voltak, pre-supernatural idők jártak.
Elég volt megnézni a trailereket, hogy látni lehessen az orbitális minőségromlást. El se megyek rá, és nem azért mert a kritikusok agymostak, hanem mert balszerencsémre láttam már 5 percnyi anyagot a filmből trailerek formájában, és olyan fosnak tűnik mint anno a green lantern kis betűvel.