Blockbuster watch: apokalipszis a Foxnál

A Memorial Day miatt 3 naposra nyúlt hétvége kicsit pofoz az X-men bevételén, de a hétfővel együtt elért 80 millióra is húzták volna Foxék a szájukat 1-2 éve, most meg fél szemmel a kasszákra lesve talán sóhajtottak is egy nagyot, hogy nem kell végleg lehúzni a WC-n a franchise-t náluk. Ugyanekkor a Kalózos sorozatot leszámítva valószínűleg Johnny Deppnek a házassága mellett a mozis karrierjének is reszeltek. Hogy a számokat ne ferdítsük el, foglalkozzunk az eredeti vasárnappal bezárt bevételekkel, de zárójelben bedobom mindenhova a hétfővel felpimpeltet.

XMen_SB_Thumb2_web

Na szóval az X-men Apocalypse jött, látott, bukott. Nem szeretnék végtelen loopokba futni olyan véleményekkel, hogy pedig 178 millióba került és emellett a 65-ös (80 a hétfővel) nyitással + nemzetközileg bőven megtérül már a moziban. Ez elég valószínű, de vegyünk sorra pár a muntánsoknak igen kellemetlen tényt: 1. A konkurens mozis képregényvilágok két idei durranása, a BvS és a Civil War még relatíve visszafogott eredmények mellett is az első hétvégéjükön többet termelnek, mint amennyit az Apocalypse valaha fog az amerikai piacon. 2. A némileg alulpozícionált Deadpool rommá veri őket kábé kísérleti lóként (emiatt persze a Fox nem fog sírva fakadni). 3. Az eddigi 9 X-es filmből az eladott jegyek házi bajnokságában a 7. hely jut majd neki, nem sokkal a First Class és a The Wolverine előtt – de ha nem tolta volna meg a mai nap 15 millióval, lehet tök utolsóként kullogott volna be.

Szóval 150 millió felett sokat nem remélhet az amerikai piacon, ehhez még Kína részvételének függvényében kb. 500 csorog be a külhoni mozikból és hiába tömték tele friss fiatal színészekkel az univerzumukat, ha van egy kis esze a Foxnak hagyja ezt a vonalat a francba, visszatérnek a jelenbe felnőtt szereplőkkel és megpróbálják elhitetni a világgal, hogy van itt még keresnivalójuk Deadpoolon kívül is. A DOFP érdekes módon arra hivatott volna, hogy a Marvel Cinematic Universe mellé emelje a Fox világát, erre fel két évvel később tökönszúrják magukat (az F4 tavalyi égését követően ismét). Amennyire ellenszenves és tehetetlen a young adult Fox képregényuniverzum, talán jobb is mindenkinek.

2010-ben még Johnny Depp is Box Office tényezőnek számított, ennek ellenére megért pár leesett állat, hogy az Alice in Wonderland 200 millióból csak az amerikai piacon 334 milliót generált, a nemzetközi bevétellel megspékelve pedig milliárd fölé ment – akkoriban mindössze hetedikként(!) a filmtörténelemben, azóta viszont jócskán elszaparodtak a milliárdos produktumok.

Ettől függetlenül a folytatás, az Alice Through the Looking Glass még felesleges maradt, Depp inkább már a megtűrt ripacs kategóriája, Tim Burton pedig lepasszolta a rendezést is, szóval akár a Taigetoszról is ledobhatták volna a projektet úgy ahogy van. Ehelyett ráköltöttek 170 milliót (+ marketing), hozott az első hétvégéjén 26 milliót (34 hétfővel) és hiába 100 környékén van a többi piaccal, otthon még a 80 is sok lesz neki és örülhet, ha pár év múlva tévés forgalmazásokból visszajön a maradék.

X-Men Apocalypse, Neighbours 2, és Alice 2, azaz két hét alatt 3 folytatás bukta, Hollywoodnak jól indul a nyári szezon és a Warcraft pár piacról összehordott 31 milliója sem fest rózsás jövőképet, csúnya vége lesz otthon neki is.

Valami eszméletlen mennyiségű széleskörű premiert és relatíve drága filmet polcoltak be a nyárra, de ezek többsége folytatás, feldolgozás és/vagy érdektelen hulladék, azt hihette az ember pár hónapja, hogy egymás sarkát tapossák majd és a gyengék elhullanak, erre meg majd örülhetünk, ha akad egy tűrhető siker, ami nem mellesleg még nézhető filmet is takar. Nem vészharangot kongatni jöttem én, de érdemes elgondolkodni, hogy mit ér így a nyári túlpörgetett blockbuster szezon, ha bármit berendelnek olvasás nélkül, amin rajta van a folytatás/képregény/reboot/feldolgozás címke.

A hétvégi amerikai bevételek (a hétfő nincs benne):

  1. X-Men: Apocalypse – $65,300,000 – össz: $65,300,000
  2. Alice Through the Looking Glass – $26,997,000 – össz: $26,997,000
  3. The Angry Birds Movie – $18,750,000 – össz: $66,403,309
  4. Captain America: Civil War – $15,379,000 – össz: $372,855,948
  5. Neighbors 2: Sorority Rising – $9,274,440 – össz: $38,511,020
  6. The Jungle Book (2016) – $7,111,000 – össz: $338,622,909
  7. The Nice Guys – $6,515,000 – össz: $21,878,672
  8. Money Monster – $4,350,000 – össz: $34,002,226
  9. Love & Friendship – $2,496,000 – össz: $3,408,770
  10. Zootopia – $821,000 – össz: $335,865,645

59 hozzászólás a “Blockbuster watch: apokalipszis a Foxnál” bejegyzéshez

  1. Azért a néző torkán se lehet mindent lenyomni. Ami szar az szar. Nekem személy szerint ez a új szereplőgárda nem jött be az X-Men Univerzumban már az elöző filmben sem. James McAvoy Vavier professzorként szerintem hatalmas kapufa lett, ami már alapvetően hatalmasat ront a film élvezeti értékéből. Kíváncsi vagyok itthon hozni fogja-e a 200.000 nézőt mert ha tartósan ilyen jó idő lesz, akkor még az is kérdéses.

  2. lehet hogy gonosz vagyok, de én annak szurkoltam hogy bukjon az x-men. kell az ilyen arcon csapás a stúdióknak, hogy jobban teljesítsenek, különben csak elzüllenek a sok pénztől és még lejjebb megy az egész

  3. Én is azt vártam, hogy bukjon. Ekkora szembeköpést a képregényrajongókkal szemben elkövetni egyik stúdió részéről sem releváns, pláne a képregényfilmek korában. Arról valaki tud valamit, hogy Singer most már végleg eltakaródik az X-ektől?

  4. Már csak az hiányzik, hogy Singert örökre eltiltsák a képregényfilm készítéstől és akkor már majdnem jók vagyunk.

  5. azért picit rakjuk helyre a dolgokat: azért Bryan Singer csinálta X-men 1-2 ,gyakorlatilag még pelenkát viselt olyan fiatalon kapta meg a lehetőséget hogy filmet csinálhason a képregényből. ja! előtt megcsinálta ezt a “szart” is The Usual Suspects-t.
    szerintem stúdiók hibája hogy Marvel receptkönyvéből akarnak főzni,de ha kicsit tökösebbek mint a Deadpoolnál akkor sikeressebbek is lehetnének.

  6. Addig fogja úgyis tolni a Fox, míg az X-Men franchise-t is el nem adhatatlanná teszik a filmes piacon (állítólag a bukás ellenére is meg akarják csinálni az f4 2-öt). Ebből a szempontból keményebb dió, mint a Sony (közben az se könnyű eset). Gondoskodva róla, Disney véletlenül se tudja felhasználni az itt pihenő jogokat a közeljövőben. A Wolverine zárófilmről se tudni még, miként fog hozni. Lassan viszont szervezhetik át az elképzeléseiket a studiónál. Nem mintha konkrét elkézeléseik volnának hosszútávra.

  7. Erröl beszéltem pár hete. idén sanszos,hogy nem lesz 400+os film az USA-ban! Jó még jön Senilla, a Star Wars meg más dimenzió

  8. kuktin: Annak idején nagy durranásnak számított a The Usual Suspects, de be kell látni, hogy baromi rosszul öregedett az a film. Stephen Baldwinnal konkrétan büntetni lehetne, nagyon helyesen lekopott az élvonal közeléből is. Gabriel Byrne ugyan dobott egy tőle elvárható, kötelezően korrekt alakítást, de semmi többet.

    A film erénye, hogy hozott pár történetmesélési újítást, amit azóta már annyira elcsépeltek, hogy említésre sem érdemes. A nagy durranást, a végső csavart én kb. az első 20 percen kitaláltam, így nem ütött egyáltalán, semmilyen hatással nem volt rám. Mondjuk legalább lassított felvételben leesett egy kávésbögre, amit ki lehetett parodizálni (meg is tették jópáran).

    A The usual Suspects egyetlen érdeme, hogy a térképre helyezte Kevin Spacey-t. Megmondom őszintén, pár éve megpróbáltam újranézni azt a filmet és csak Spacey miatt tudtam végigülni. Mondjuk Spacey zseniális, nem is értem miért ment le macskába.

    És csak hogy nyomatékosítsam a mondandómat:ott van pl. a Hetedik c. film, ami szintén 1995-ös mozi és baromi jó még mindig. Bármikor le lehet ülni elé, még úgy is, hogy ismerjük a fordulatait. Szerintem klasszisokkal jobb a rendezés is, bár lehet nem fair egy Fincher kalibert Singerrel összehasonlítani.

  9. bëiz ! Keyser Söze!!!!!!!
    az érvlésedet nem értem?? most jó film a vagy szar film? (csak azért mert a szinészekből nem lett mega sztár???)
    Hetedikből hirtelen csak Kevin Spacey jut eszembe de ő zseniális akkor is ha csak macskát játszik!!!!

  10. Egyik mondatban az van, hogy az X-MEN bukott a másikban meg, hogy valószinüleg megtérül már a moziban. Hát akkor ezekszerint mégsem lesz bukta. Az a három érv, amit felhoztál a bukta mellett totál értelmetlen.
    1. Mit befolyásol az, hogy a BvS és a Civil War többet hozott? Semmit. Ilyen alapon minden film bukta, amelyik megáll 1 milliár alatt.
    2. Az, hogy a Deadpool többet keresett csak jó a stúdiónak. Ha az X-MEN hozta volna a Deadpool számait és forditva, akkor is ugyanannyi lenne a stúdió bevétele.
    3. Az sem számit semmit, hogy a franchise-on belül hányadik helyet foglalja el.
    Azt nem vitatom, hogy biztosan csalódás a stúdiónak ez a nyitás, de attól még nem bukta. Nagy különbség a kettő. Felejtsük már el azt, hogy ami nem keres 1 milliárdot vagy annyit, mint a Marvel filmek, az akkor már bukás.
    Mellesleg egyik X film sem keresett még 800 milliónál többet. Szerintem épp ezért nem is volt cél az 1 milliárd.

  11. csak még ennyit: Fincher tényleg hatalmas rendező , amit csinál azt tanítják!!! de a The Usual Suspects-t kultusz film lett (bár tököm tudja mit jelent hogy kultuszfilm) a Hetedik nagyon jó film lett!!!

  12. Zsocso:

    pont ezzel kezdtem, hogy ne kezdjük megint újra, hogy nem is bukás, mert megtérül…a bukás / siker mértéke mindig az elvárásoktól is függ és az Apocalypse-t, az ikonikus főellenséges mozit tuti nem a X-men franchise legvégére szánták kullogni.

    1. Azt befolyásolja, hogy a Fox is építgeti hozzájuk hasonlóan a saját univerzumát, sőt, anno ők kezdték az első filmmel a képregényes trendet, manapság meg bóklásznak a többiek mögött, annak ellenére, hogy a DOFP-t tényleg arra szánták, hogy felérnek a Marvel mellé és amikorra beérik a DC világ, már egyértelműen ők is a piacvezető mellett lesznek -> ezért is kínálták rá a DOFP-re az Apocalypse-t, ami iszonyatos hype-ot generált már a bejelentésével is.

    2. Deadpool egy kvázi kísérletezés volt a részükről, hosszútávon viszont az X-men univerzumra alapoznak, az R-rated dologból kizárólag nem fog megélni a Fox képregényvilága.

    3. Nem számít semmmit? Ne viccelj már. Ismét csak ismételni tudom magam harmadszorra, hogy a DOFP után tokkal vonóval bedobnak egy friss világégést, ami az eddigi X-men univerzumuk legnagyobb durranásának van szánva, erre a teljes széria egyik legkevesebbet hozó filmje lesz, ez nem számít?

    Ez szerinted egy jó üzlet tendenciája? Olyan, mintha az elkövetkező futball EB-n a döntőt kevesebben néznék meg, mint a csoportmeccseket. A szervezők meg felemelt kézzel kérdezgetnék, hogy de ez most kit érdekel?!

  13. abelh: Tök mindegy,hogy mivel kezdted a posztot, mert ha valaki nem ért egyet az érveiddel, akkor úgyis leirja a véleményét. Értem, amit irsz, de ennyi erővel már First Class-nál abba kellett volna hagyniuk az egész sorozatot a logikád alapján, mert az egyik legkevesebbet hozta. Pedig a kritikusok és a nép imádta. Az X-MEN franchise idáig több, mint 4 milliárdot hozott a stúdiónak, amivel pillanatnyilag a 7. legsikeresebb sorozat. Szerintem kurvára nem fognak a kardjukban dőlni, ha a mostani és a következő X filmek “csak” 500 milliót fognak hozni fejenként. Csalódásnak lehet nevezni 500 milliós bevételt, de bukásnak szerintem nem.

  14. Különben meg annyira nem volt tré hogy ne lehessen folytatni. Egy két jobb arcot kéne behozni és nem lenne gond. Csak ne ilyen Jen Law stílusúakat…

  15. Érthetetlen számomra, hogy az évente kijövő féltucat képregényfilm miért nem tud csillió trillió dollárt hozni félezer reboot, prequel-sequel, időutazós prequel-sequel, spin-off, Vs mellett közel 15 évvel az első Pókember után sem. Tényleg ezek a hülye nézők, hogy semmi sem jó nekik, pedig ezeknek a filmeknek az erőssége éppen abban rejlik, hogy mindegyik egyedi.

  16. Zsocso:

    én meg ezt nem értem. hogyan lehet ilyet kitalálni, hogy eddig is hoztak ennyit, meg annyit, ha félmilliárdot termelnek még mindig az egyik legsikeresebb vállalkozás? ez milyen hozzáállás már? nem a sarki zöldségesről beszélünk, hanem egy multimilliárdos filmstúdióról.

    ha ezen a vonalon mennek és megelégszenek 500 milliókkal, a spin offoknak meg alamizsnával, akkor lesz mondjuk 4 filmből 1.6-1.8 milliárdjuk, ha csinálnak egy értelmes franchise rebootot, akkor ez simán lehet párszáz millióval több. ez egy filmgyár, vállalkozás, nekik sem mindegy, hogy másfél milliárd, vagy kettő jön be ugyanannyi filmből + marketing, + befektetett idő és erőforrásigény stb. Üzletileg manapság egy MCU, DC mellett ez nem megoldás, de én amúgy sem tudok azonosulni ezzel a lassan vergődjünk mentalitással és szerintem a stúdióvezetők sem.

    A Sony ennél nagyobb bevételre is eladta Spidey-t, nem véletlen. Ők is nyomathatták volna pedig a jó az az 500 millió szöveget.

    (A First class meg nem jó példa, mert reboot indító, új közegben, új színészekkel, ott még volt türelem, viszont a teljes reboot a mostani filmre volt kihúzva, ami hatalmas csalódás minden szempontból, ezt nehéz lenyelniük).

  17. Én annak örülnék, hogy végre az összes ilyen fos egy kaptafa képregényfilm bekerülne az őt megillető max 50 milliós hazai bevételt hozó sávba (a sokadik bőrös folytatásokkal egyetemben), és a nagy zsozsót egyedi sztorikba tolnák.

  18. kuktin: nem tudom mit nem értesz. Nem tartom jó filmnek a Közönséges bűnözőket, noha látom és nem tagadom az erényeit sem. Igyekeztem nem a földbe döngölni, mert azt azért tényleg nem érdemli meg. Tudom azt is, hogy kultnak számít, így nem is mertem erősebben beleállni, mert nem akarom, hogy kivégezzenek itt a rajongók.

    Pár éve tényleg sokat szenvedtem vele, gondoltam újranézem, de csak nagy nehezen sikerült a végére érnem.

    A hetediket pedig azért hoztam fel, mert ugyanabban az évben jött ki, és szerintem klasszisokkal jobb film, még mai szemmel nézve is.

  19. Azért ez elég nagy bukás az USA-ban, főleg, hogy a költségvetése sok forrás szerint 230 millió is megvolt. Ehhez képest ez szégyenletes eredmény.

    A filmipar meg nem úgy működik, hogy áhh, jó lesz ez a félmilliárd dollár is, nem baj, hogy a riválisok milliárdokat termelnek, jó ez így…a Fox simán várt egy milliárdot ettől is, és nem véletlen, hogy jön az X-force, Gambit, Phoenix Saga, ezek mind az univerzumukat tágítaná, és egy működő univerzumhoz kell a néző érdeklődés—->> ennek a filmnek a számai pedig nem azt sugallják, hogy van érdeklődés. Én is hallok reakciókat a filmre innen-onnan, moziban mikőzben futott a trailer, ilyeneket sugdostak az emberek körülöttem: “akkor most ez azután van, h visszamentek az időben?” “Ez most melyik folytatása?” “Az még él?” “Mikor van ez a többi filmhez képest?” Stb. Káosz az X-men széria, és a nagy tömegeket nem is vonzza már be az X-brand név, főleg, hogy tényleg semmi újat nem kínál a film.

    Ha meg felcserélnénk a Deadpool és az Apocalypse számait, a stúdió csak rosszabbul járna, hisz az előbbi jóval kisebb büdzsére hozott többet. Common sense, people…

  20. totoro: Ahhoz, hogy legyen zsozsó az egyedi filmekre, kellenek a nagy bevételek.

    abelh: Pont azért, mert ez egy nagy vállalkozás én nemhiszem, hogy 1 filmtől függene a franchise jövője. Szerintem átestél egy kicsit a boxoffice ló oldalára. Még jó, hogy nem te vagy a FOX igazgatója, mert neked bukás lenne minden, ami nem termel 1 milliárdot. Ismétlem a csalódás és a bukás kurvára nem ugyanaz.

  21. Zsocso:

    legyen úgy, legyen igazad, nem volt bukás. én leírtam 2x mit gondolok, Northop szintén hasonlót, nekem ugyanaz a véleményem. pont.

  22. zsocso: az épp aktuális filmen (főleg ha az előző kettő se szaggatta szét a könyvelőket) bizony erősen múlik az hogy 2, 5, 10, vagy 25 év múlva jöjjön a következő film..

  23. Flanker: Most mi számit előző kettő filmnek? DOFP és First Class? A kettő együtt 1,1 milliárd csak a mozis bevételből. Szerinted szomorú volt a FOX?

    abelh: Bukás akkor lenne, ha a mozi, a blu ray és a merchandising együtt sem hozná vissza a gyártási költséget. Amig egy projekt nyereséget termel, addig nem beszélhetünk bukásról. Az, hogy a stúdiónak mik voltak az elvárásai és minek akartak megfelelni csak találgatás. Soha sehol nem jelenti ki egyik stúdió sem, hogy nekik 1 milliárd a cél. Ettől függetlenül még lehet, hogy igazad van.

  24. Usual Suspect hatalmas film! De ezt tényleg csak eredeti nyelven szabad megnézni! Nem kicsit meglepődtem rajta amikor először láttam! Már csak ezért is respect a filmnek!

  25. Szerintem az ilyen moziszörnyeknek ilyen jegyárakkal 5-6 szàz millió a szarnak egy pofon kb! Egy tini nindzsáknál lehet pezsgőt bontanának de nem az Apokalipszisnèl

  26. zsocso: ha reklámmal majdnem 300 milla befektetésből 650 lesz az Apocalypse vége, az kb 50 millió haszon a stúdiónak (manapság reklámköltségre már simán elmegy annyi, mint a filmre, és a nemzetközi piacból kevesebb folyik vissza). nehogy már ne legyen bukta 300 millió kockáztatása (ami ugye veszteség is lehet, nem egzakt tudomány a filmgyártás, lásd F4) 16% haszonért, miközben látszik a nézőszámon és nézői reakciókon, hogy a következőre még kevesebben fognak elmenni, avagy egyben a franchise lelassulása is, a következőbe már nem éri meg ennyit befektetni. ahogy abelh is mondja, az amazing spiderman kettő 700 milliót hozott, és a sony mégis inkább jó pénzért visszakölcsönzi a marvelnak, mivel látták hogy onnan ők már nem tudják talpraállítani, nem éri meg kockáztatni 300 millát vele.

  27. @human: azért annyira nem kellene túltolni a másik oldalra sem :) Átvéve* amit írtál, USD-ben a 16% q*rvakib*szott jó, más területeken ennél sokkal többet is kockáztatnak sokkal kisebb hozamért (azért ez a franchise nem volt akkora kockázat. Főleg hogy közmegegyezeéssel gyengén fut (a negatív scenario jön be), és még ezzel is termel rendesen)
    A *-ot meg azért tettem mert azért ezt nagyon nem így kell számolni, egyrészt mert ehhez tudni kellene a befektetés időbeli lefolyását, a másik pedig hogy amiket a filmiparról és trükközéseiről olvasni lehet még a papíron veszteséges film sem feltétlen igazi pénzügyi veszteség, hát még ami nem az, szóval az a becsült 50 millió simán lehet nagyságrendileg is több.
    De nem ez az érdekes.

    Na de innen általánosságban: az ilyen híreknél úgy alakul ki és ugrik egymásnak vehemensen két tábor mintha a stúdió főrészvényesei lennének :) És mivel nyilvánvalóan nem ez a helyzet, kicsit komikus lesz a helyzet.
    _Nézőként_ azt van értelme találgatni (ha valamit egyáltalán) , hogy egy ilyen eredmény mennyiben változtatja majd a következő projektek finomhangolását vagy akár komolyabb átalakítását. A Sony-Spiderman egy jó felvetés. Vagy finomhangolás esetére, hogy mondjuk dobják ezt az időbeli reboot-ot és úgy folytatják a franchise-t. Stb, stb. De ezt ennyi infoból kérdés hogy van-e értelme most találgatni.

    Amúgy pedig a végére: a Hetedik IS és a Közönséges bűnözők IS q*rvajó filmek :)))

  28. Plusz, ha jól tévedek, akkor az általunk látott bevételi adatok sem a studiók kasszáját dagasztják, hanem minden befektetőnek még a nyereségét is ki kell fizetni… és ami ezek után megmarad mehet a studionak, plusz nyilván vannak a studionak is alkalmazottjai akiket minden hónapbanki kell fizetni, gondolom ezek se filléres dolgozók …

  29. human: Persze, én ezt mind értem. De te is azt irod, hogy pl. 50 millió a haszon. Az csalódás, de nem bukás. Ha minusz 50 millió lenne az már bukás. Az, hogy a Sony nem kockáztatta meg a harmadik Pókember filmet, még nem jelenti azt, hogy az első két részen pénzt vesztett volna. De már nem fogom ismételni magam többször. Részemről téma lezárva.

  30. “Ahhoz, hogy legyen zsozsó az egyedi filmekre, kellenek a nagy bevételek. ”

    Nem a nagy bevételekkel van a baj, hanem azzal, hogy a nagy bevételeket a tápos filmekre szoktatott közönség hozza. Ha a közönség nem nézné meg a tápos filmeket, kénytelenek lennének magasabbra tenni a mércét. Ez egyszerű kereslet/kínálat. Én ezért remélem, hogy elérkezik már végre az a szint, ahol eltelnek az egyszeri prolik is ezekkel a szarokkal, és a helyükre teszik őket, valahová a Steven Segal moziverzum környékére. És igen, akkor a stúdiók kénytelenek lesznek új, és kreatív utakat keresni a nézők kegyeiért, nem ülhetnek a bőrfotelben hintázgatva, mert már 10 évre le van zsírozva a SzarWars X-Y premierdátumuk, és majd valamelyik közepes iparos kirázza a kisujjából. Olyan filmeket tudunk, hogy jönni fognak, amiket még meg sem írtak! Mi ez ha nem hülyeség?

  31. bvr: nem tudom egy sima személyeskedés nélküli vita miért számítana egymásnak ugrásnak, inkább csak szellemi gyakorlat. amúgy igen, a bevételek csak nézőként tényleg azért érdekesek, hogy mi lesz a filmjeinkkel vagy kedvenc stílusunkkal, csak ugye mindig van valaki, aki nem hiszi el, hogy x film bizony buktának számít.

  32. Ha valaminek a hasznát teszem azt pl. 100 milla fölé tervezik, de csak 50 folyik be, nálam már bukásnak számít …

  33. Részemről a kvázi-rebootolt X-mennel kapcsolatban, a First Class a képregényfilmeken belül kimondottan tetszett, a DoFP már közel sem annyira (volt benne pár jó jelenet), ezt pedig nem is tervezem moziban megnézni. Viszont hogy ez “bukás” lenne azt nem látom bizonyítottnak (mert ennek megítéléséhez jóval többet kellene tudni mint az a pár adat ami itt előkerült) szóval nem tudom lehet-e ennyi alapján érdemben jósolni a franchise jövőbeli irányával kapcsolatban (ami többet érne mint feldobni egy érmét :) (Mondjuk személyesen szerencsére mostanra a képregényfilmek amúgy is annyira elvették a kedvemet (nem csak az x-men) hogy részemről ez szinte mindegy is)

  34. Azért az Apocalypse-t a Fantasztikus Négyeshez ne hasonlítgassuk már. Nem egy világbajnok film, de bőven nézhető. Anyagi szempontból sem éri meg összevetni őket, mert már az első hétvégén többet hozott, mint az összesen. (nem kapcsolódik ide, de a Fantaszikus négyesen mi került 120millióba?)
    Az persze igaz, hogy a Foxnál totál érthetetlen balfaszkodás zajlik évek óta, ami a szuperhősöket illeti. Számomra például az is érthetetlen volt, hogy a Fantsztikus négyest miért nem próbálták meg összekötni az X-Mennel, ha már egyszer övék mindkettő, és nyíltan franchise építésben gondolkodnak. A másik, amit szemmel láthatóan nem fogtak fel, hogy oké, hogy J-Law, de ez akkor sem fog működni, Mystique nem lehet hős. Egy büdös számító kurva, aki csak akkor tesz jót, ha éppen érdeke fűződik hozzá, itt pedig a trailerekkel sikeresen beadták a lehetséges nézőknek, hogy ő lesz itt a főhős. Nem jött be. És nem azért, mert Lawrence ne lenne népszerű (bár újabban kezd divattá válni az utálata) hanem mert a karakterét teljesen átalakították. És bár igaz, hogy a filmben messze nem volt akkora jelentősége, mint az előzetesek sugallták, ez már kevés volt, a rajongók elkönyvelték, hogy így van, és őket ezért nem érdekli. A harmadik ballépés, hogy még mindig a múltban kapálóznak, ennyi idő után is. Így nem volt Rozsomák (most azt az öt percet ne számítsuk már bele) és nagyon messze vannak az univerzum szálainak összekötésétől. A DOFP után mondani kellett volna, “oké, és akkor most vissza a jelenbe” Úgy esélyük lett volna rendesen összekötni a szálakat a többi filmjükkel (pl beköthették volna Deadpoolt egy cameoval, aztán ha a saját filmje nem vált volna be, kihagyták volna innen), helyretenni dolgokat, amiket az előző trilógiával elbasztak (pl casting tévedések, mint Jean, Vadóc, vagy Vihar esetében) de nem ez történt. Sokan támadják a Disneyt, hogy túlságosan biztosra megy a Marvel filmekkel, de igazán rosszat még nem tettek le az asztalra, miközben a többiek sorra nyúlnak mellé. A Dark Knight óta a Fox betalált a két előző X-Mennel, meg a Deadpoolal, a Sony a Csodálatos Pókember első részével és ennyi, az összes többi produktum legfeljebb közepes (TDKR, Póki 2.), vagy még az sem (Superman, BvS, Fantasztikus négyes…).

  35. Az új Xmen megérdemli a buktát.Jó lenne ha a marvel visszakapná a megfilmesitési jogait – ahogyan az f4-ét is.

  36. sgtGiggsy: “Sokan támadják a Disneyt, hogy túlságosan biztosra megy a Marvel filmekkel, de igazán rosszat még nem tettek le az asztalra, miközben a többiek sorra nyúlnak mellé.”

    Incredible Hulk, Iron Man 2, Iron Man 3, Thor 2, Avengers:Age of Ultron, Captain America. Ezek azért elég gyengék voltak. Az Ant-Man is inkább csak egy szórakoztató gyerekfilm. Az Apocalypse oda-vissza elveri a felsorolt filmeket. A többi gondolatoddal viszont nagyjából egyetértek.

  37. Érdekes h ezt mondod zsocso, mert ezek közül neked mind bejött, és akármikor letudok ülni eléjük hogy újranézzem őket.

  38. És nem is voltak bukták ezek a filmek.
    Simán nézhetőek és baszott jól felvezették az adott Univerzum újabb cuccait.

    Az X APo meg igenis bukta… rohadtul alulteljesít mindenféleképpen, közönség reakció és bevételi elvárás, mert tuti vártak tőle 700-800 millát, ehhez képest örülhetnek ha átvergődik az 500-on… ez azért már kínos…

  39. @zocso: Igazán gyengének nem nevezném őket, csak némelyik kisebb csalódás volt az előzetesen várthoz képest. Az azért nem ugyanaz.

  40. igazából tök8, hogy bukta, a szuperhősök biztos ugyanúgy folynak egy ideig még foxtól is

  41. a folytatások buktájának annyira viszont nem örülök, így talán cancelt kap pár olyan tervezett folytatás, ami ért is volna valamit, mert néha azért sikerül újat is mondaniuk, a rimékekkel ellentétben

  42. Ez most off lesz, de valaki mararázza már meg nekem, hogy pontosan miben is különböznek ezek a generikus blockbusterek? Látom, hogy folyik a vita arról, hogy az elmúlt évek popcorn filmeji közül melyik is minőségi és melyik gagyi…de van bármi külömbség köztük? Avengers 2, Iron Man 2, Captain America, X-men Apocalypse, Guardians of the Galaxy, Ant-Man, stb, tök ugyanazok. Mitől lesz az egyik jobb, mint a másik? A sztori ugyanaz mindegyiknél, mindben van pár cool egysoros, és kész. Igazából nem ugyanaz az élmény mindegyik?

  43. 43.Northop:

    nekem pl. a disney marvel azért tetszik, mert szórakoztat, beülök két órára és élvezem azt a 2 órát.

    Míg az idén más studióktól eddig kapott szuperhős filmek inkább voltak unalmasak mint szórakoztatóak (számomra).

    De a közönség nagy része is hasonlóan érzett a filmekkel kapcsolatban.

    Persze minden szuperhős filmbe vannak olyan dolgok ami miatt fikázni lehet a filmet, csak valamelyik filmgyár képes ezt helyén kezelni, és nem tűnik ki annyira, igyekszik az értelmetlen dolgoknak is értelmet adni. Míg más filmek kb telibe szarják az egyes események közötti átvezetést, és csak úgy random megtörténnek a dolgok.
    És amikor ez már egy átlag nézőnek is szemet szúr na onnantól kezdődnek a problémák.

    Még a filmbuzi látogatóinak a hozzászólását se nagyon nevezném mérvadónak, mert nagyon sok elfogult vagy elvakult fan van, és már csak zsigerből is lefikáznak jó filmeket vagy megvédenek kevésbé jókat.
    Sokszor nem is a film kibeszélése van hanem csak egymás irányában szájkaratézás :D

  44. Northop: Ez olyan, mintha azt mondanád hogy a Gyűrűk ura ugyanolyan mint az Eragon, mert kardoznak meg sárkányok vannak benne…

    Ha nem működik a humor, unalmasak a karakterek, összecsapott a történet (vagy épp túlzsúfolt), de még a rosszul koreografált akcióktól is romlik a filmélmény. Ezer dologtól tönkremehet még egy ilyen egyszerű popcorn blockbuster is.

    Hasonlítsd össze mondjuk az Avengers első részét az új Fantasztikus Négyessel. Ha szerinted ugyanolyan mindkettő, akkor ezeket a filmeket tényleg nem neked találták ki.

  45. A közönséges bűnözőkkel a legnagyobb baj, hogy ma már mindenkivel úgy nézetik meg, hogy: látnod kell ezt a filmet mert hatalmas plot twist van a végén, érted, HATALMAS.
    Aztán persze, hogy mindenki tudja féltávon, hogy ki az Keyser Sozé.
    A hetediknek szerintem van egy sokkal érdekesebb, mélyebb mondanivalója, úgyhogy én is szívesebben nézem újra azt. Ettől még az összevetés picit almát körtével.

  46. Igazság szerint bekéne már fejezni ezeket a képregényes filmeket kezdenek ráunni az emberek előbb utóbb mindegyik bukta lesz..

  47. Én nem érzem h a képregényes filmekre unnak rá. Inkább csak a pénzhajhász “csak a név miatt” sikert remélő filmek buknak el (ha elbuknak).

  48. Csak megjegyzem mekkora bukta volt a The Amazing Spiderman 2: marketinggel eggyütt 400 millióba került! Otthon alig érte el a 200 at !!! Szerintetek a 400-ból mennyit látott a studió?

  49. Szerintem meg felesleges ilyen marhaságokon vitázni, hogy mi bukta, mi kb null egyenleges vagy nyereséges! :D Senki sem könyvelő! De! Még ha az is lenne bas..hatná, MERT NEM LÁT BELE MI MENNYIBE KERÜLT!
    A legjobb példa a R.D.J. aki maga a sok filmbeli szerepével mennyit elvett az állítólagos “bevételből” a csapból folyó marvel reklámjogok, marketingről stb-ről ne is beszéljünk!
    Azért egyik helyen sem dolgoznak hülyék, ezt fogjátok fel, ha annyira nem érné meg ezeknek a “frencsájzoknak” a futtatása, s veszélyeztetné a stúdió működését, akkor rá kellene pár embernek itt eszmélnie, hogy akkor nem hinném, hogy tovább folytatnák. De valahogy mégiscsak megéri (inkább hosszútávon, minden szart eladva)
    Meg valószínűleg az sem feltételezhető, hogy egy stúdió úgy dolgozik, hogy a képregényes filmeknek külön alszámlát vezetnek stb hanem egy kalap alatt van minden, s igenis hosszú távon kifizetődő, hogy egy ilyen érdeklődési körrel rendelkező réteget ki kell szolgálni!
    Mondjuk Pókicához csak annyi véleményt írnák, hogy ott szerintem a Sony, ha akarta volna nyomhatta volna a külön filmjét, de jobbnak látták, hogy inkább részben átengedik a Disney-nek, mert hosszabb távon jobban járnak! Na, azért tudnak ott is racionálisan gondolkozni!

  50. @Kal-El: Csak megjegyzem, hogy a film produkciós költségeit mindenhol 200-230 millió közé teszik, úgyhogy az a plusz 170-200 millió marketingköltségként (amiről én személy szerint sehol nem találtam statisztikát) kiccccsikét irreálisnak tűnik. Egyébként pedig 708 millióval zárt világszerte, nem egész 50 millióval elmaradva az előző résztől (ami az amerikai gyengébb szereplésnek volt betudható) A produkciós költsége az első résznek fixen 230 millióra van írva (megint csak, ebben a marketing nincs benne, de kétlem, hogy kisebb lett volna az első résznél, mint a második esetében) magyarán nagyjából ugyanannyiból forgatva az első rész 50 milliójával több megért egy folytatást. Anyagi bukásnak nevezni ezek után igen erős túlzás. Kisebb aránnyal hozott kevesebbet az első résznél, mint amennyivel gyengébbre sikerült annál.

  51. u.i:
    Amúgy tényleg Pókemberke a legjobb példa rá! Én véleményem szerint úgy képzeltem el ez az egész döntés előtti herce-hurcát, hogy kb egy szobányi nagyságú vásznon pár kreatív ember, plusz pénzügyi végzettségű stáb simán kiszámolgatta, felvázolta, hogy egy X éves tervben mennyire jobb, ha részben átadják Pókembert a másik stúdiónak! Ide aztán bármit lehet venni a lehető legkisebb tárgyaktól a legnagyobb ötletekig mindent! Ki van ez találva, de rendesen!

  52. Marketinget saccolhatjuk úgy kb 150 millióra ez biztos!Tudom,hogy 700 al zárt csak hát a Sonynak USA a lènyeg mivel onnan kap vissza legtöbbet! USA-ban kb 4 hét alatt kivérzet..

  53. bukás, nem bukás, felesleges vita, persze, mert nem látunk bele, de a siker mértéke némileg számszerűsíthető, ha a befektetett összeg kb kétszerese jön vissza, vagy csak kb plusz 10-15%.

    nézzük kicsiben. veszel egy felfutó területen egy lerobbant házat mondjuk 15 millióért, kipofozod plusz 5-ért (ez a marketing analógiája) és eladod 40-ért egy évvel később hamar a meghirdetést követően. a vevőnek tetszett, jó a helyzeted a piacon, van igény több hasonló házra ott = Marvel Cinematic Universe

    vagy ugyanígy megveszed a házat, 15+5ért ott áll felújítva, de szenvedsz az eladásával, és a végén csak 22-23ért megy el, ráadásul a vevőnek sem tetszik. akkor elgondolkodsz, hogy 1. akarod-e ott folytatni ezt a bizniszt, 2. megérte-e havi kb 200.000 fix nyereségért ezzel szarakodni, ahelyett, hogy dolgoztál volna inkább máson = Fox

    sarkítottam jócskán.

  54. abelh: rohadtul sarkítottál, próbálkozz mással (már alapból az első évben felújított és eladni kívánt ingatlanra hatalmas az adó)… :D szóval nem jó példa, főleg ingatlan, nagyobb lutri! De értem mire akarsz kilyukadni!
    De valahol akkor is megéri nekik! Ennyire buta senki sem lehet! S azért valljuk be! Ez filmipar! Minden stúdió több lábon áll! Mármint más, a filmes berkeken belül (más stílusú, műfajú filmek, sorozat ki tudja még mi..) Itt azért bejön az, hogy mégiscsak egy cég az egész, csak más más projektek! Szóval tömören valahogyan megéri nekik! Talán megelőlegezett számítások alapján imádkoznak, hogy kb ennyit hozzon?! :O Aztán akkor mindenki megnyugszik!

    Tippemre az lesz majd, hogy Deadpool-t is behozzák a X-ek közé (de kb csak akkor, ha a második filmje is kaszál ezerrel stílusban stb), s olyan lesz, mint Pókember a Disney-nél!

    Szóval ez valszeg egy olyan terület, ahol nagyon nem lehet elhasalni! (még így se, hogy F4 bukott, mint Józsi a kátyú nélküli bivalbas.nádi úton)

  55. De majd meglátjuk, hogy meddig tart ez a hype vonat! Mindenki meg akarja lovagolni!
    Amúgy most őszintén! Sajnos a stúdiók kezdenek kifogyni a jó ötletekből….míg egy képregényes adaptáció szinte adja magát (mármint történetileg)… lassan már lusták kigondolni valami jót….. :(

  56. Ingatlanadó..Istenem :) nem is értem minek kommentelek.

    biztos vagyok benne, hogy az Apocalpyse eredményével nem érné meg a Foxnak hosszútávon az X-men franchise a jelenlegi formájában. ha így csinál x profitot, de egy életképes reboottal, szereplőgárdával, jelenkorban + Poollal meg 3x-et, akkor ez a young adult vonal csak görcs a nyakukon.

    hatalmas cég igen, hatalmas kiadással, több lábon áll, de több helyre folyik kifele is a pénz. fogadnék, hogy profitmaximalizálásra mennek ők is, a lehető legtöbbet akarják kivenni a franchise-ból és nekik emiatt ez szar eredmény, mert kb 300 millió mínuszban lesznek a végeredményben ahhoz képest, mint amit vártak…aztán lehet ők az első jószándékú stúdió, akiket csak a közönség érdekel, nem a bevétel, csak én nem figyeltem valamikor a mozis piacra.

  57. Candyman: de meglehet mondani mi bukta, az hogy valmai nullszaldós vagy keveset, de azért hasznot hoz az attól még simán lehet bukta. a stúdió nagyobb számokat irányzott be, alulteljesített a film, bukta, ennyi. A Days of future past erősebben kezdett, jobb nézői reakciókkal, nyilván folytatták, itt viszont más a helyzet, meglátjuk mi lesz abból a “következő rész 90-es években játszódik” dologból.

  58. Human: akkor szerintem fejezzük be annyival, hogy túl nagyok az elvárások ezzel a franchise-zal kapcsolatban! Túlértékelik, így több hozamot várnak….de nem jött össze, annyira…!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.