Tim Burton bestsellerrel igyekezett tutira menni , hogy a 2010-es Alice után ismét komolyabb blockbusterrel csinosítgathassa a portfólióját, a Mark Wahlberg – Peter Berg kombó pedig egy ránézésre lerágott katasztrófa csonttal igyekezett, inkább kisebb sikerrel.
Burton folyamatosan konformizálódó különcként is közel 30 éve meghatározó tényező Hollywoodban, a Batmanek, Charlie és a csokigyár, Alice, vagy a kritikai csalódás Majmok bolygója mellett még kábé féltucat kisebb-nagyobb siker fűződik a nevéhez, és feltehetőleg ennek köszönheti a FOX bizalmát és a Miss Peregrine 110 milliós költségvetését. A Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeivel stabil bestsellerként nyilván sok kockázatot nem vállaltak, és a 28.8 milliós nyitás ugyan elmarad Burton kasszarobbantó filmjeitől, de komolyabb húzónév nélkül, egy látványmozi mellett nem rossz ez. Otthon innen a 100 milliós határ gyakorlatilag kizárható, de lesz hozzá annyira közel, hogy a nemzetközi bevételekkel megfejelve megérjen egy folytatást a stúdiónak.
Kövezettek, de szerintem körülményeit tekintve a Deepwater Horizon volt a hétvége érdekesebb premiere, mivel a ránézésre sokadszor lezongorázott pátoszos katasztrófa tematikát sikerült elvileg érdekes bőrbe bújtatni, amire sajnos a közönség visszafogottan volt vevő, és a szintén 110 milliós büdzsé mellett csak 20-ért fizettek be rá három nap alatt.
Ami a jó kritikákon kívül még megér egy misét, az a Peter Berg – Mark Wahlberg duó, akik 3 éve robbantottak már kasszát a Lone Survivorral, de az öreg Marky Mark ettől függetlenül is nagyjából azt csinál, amit csak akar. Kétségtelenül akadnak mellélövései, de ha már Denzel múlt héten felmerült, mint stabil pont, Wahlberg is bátran mehet a sorba, mert nagyot önerőből ritkán villant, de jól válogatja meg a szerepeit/sikereit. Vagyis többnyire, mivel a Deepwater Horizon feltehetőleg mínuszos lesz, a nagyon hős amerikai csapat hiába katasztrófázik látványosan ezerrel, ez az otthoni piacnak szólt, az viszont nem fogadta tárt karokkal. A jó kritikák miatt 70-re talán talán lehet esélye, de fölötte minden cent áldás (a Lionsgate meg miután bukta a Divergent szériát, tuti mostantól rááll a Hunger Games moziverzumra, de ezt is beszéltük már).
Mióta totál ipari méretekben böfögik fel a stúdiók a kiváltképp szórakoztató folytatásokat, mindig öröm megemlékezni egy-egy minimál büdzséből összerántott sikermozira, jelen esetben a Napolen Dynamite-ról pötyögnék én, ami 400.000 dollárból 2004-ben 44 milliót hozott, a rendező Jared Hessnek és a főszereplő Jon Hedernek meg hirtelen népszerűséget, amivel hosszútávon egyikük sem tudott sokat kezdeni.
Hess most az elsőre még akár érdekesnek is tűnő Mastermindssal próbálkozott, karöltve Zach Galifianakissal, Owen Wilsonnal, és Kristen Wiiggel, akik mindannyian megértek már komoly sikereket, ellenben a mostani filmjük csak 6.5 milliót hozott egy hétvége alatt, amivel blockbuster perspektívában sokkal több szót nem is érdemel.
Nagyot esett a Magnificient Seven, vagyis hát az 55% nem éppen kellemes, és azoknak lett igaza (nem nekem), akik szerint a 100 millió otthon túl nagy falat lesz neki.
A hétvége amerikai bevételei:
- Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children – $28,871,140 – össz: $28,871,140
- Deepwater Horizon – $20,223,544 – össz: $20,223,544
- The Magnificent Seven (2016) – $15,626,883 – össz: $61,532,784
- Storks – $13,476,141 – össz: $38,487,415
- Sully – $8,272,713 – össz: $105,260,176
- Masterminds (2016) – $6,541,205 – össz: $6,541,205
- Queen of Katwe – $2,495,427 – össz: $2,898,436
- Don’t Breathe – $2,381,769 – össz: $84,741,706
- Bridget Jones’s Baby – $2,335,320 – össz: $20,987,055
- Snowden – $1,966,630 – össz: $18,666,877
Hirtelen nem is tudtam, hogy a Miss Peregrine az egy bestseller könyv, így már értem, hogy tudott összekaparni 28 milliót. Tim Burton már rég nem tud ennyit magától szerintem.
Nem értem a stúdiót, miért adott egy Deepwater Horizonra 110 milliót.
Drukkolok/drukkoltam a filmnek, meg érdekel is, valószínűleg megyek is rá moziba, de egyértelmű, hogy egy ilyen film nem megy 150 fölé, jelen esetben 100 se lesz,a hogy abelh írta.
Én mikor megláttam a büdzsét, leesett az állam. Azt hittem 50-60 millióból kihozták, de 110-et adni egy ilyen témájú filmre, óriási rizikó. Nem is jött be.
Remélem, nemzetközivel azért pluszba lesz majd, mert jókat olvasni róla, és a trailerek is jónak tűnnek.
Janika:
tényleg furcsa, de azért hazafias téma, látvány, meg elvileg a film is jó, nem alibi, akkor Wahlberg és Berg sem vállalták volna…szóval ebben benne volt a siker. mindig arról beszélünk, hogy nem rizikóznak a stúdiók, hát most megpróbálták, nem jött be :)
amúgy 2000-ben a Perfect stormnál is mindenki pislogott, hogy mostani pénzekkel hogyan adhattak neki 200 körüli büdzsét, aztán az meg aratott (meglepetés is volt mondjuk).
hát, végülis igaz…kár érte…de hátha a nemzetközivel azért csak sikerül egy kis nyereséget termelni :)
abelh: 2000-ben Clooney még komoly húzónévnek számitott. Ez is közrejátszhatott a Perfect Storm sikerében. Ráadásul kurva jó a film is.
a húzónévtől azért messze volt, meg a Hazafi ellen mentek Mel Gibsonnal, ott kb. mindenki ledobta az arcát, hogyan nyerhettek ők.
ÉS azért a Viharzóna erősen effektigényes film volt akkoriban, az óceánon tomboló vihar a totálképek esetében szinte mind CGI effekt, ami akkoriban (is) méregdrága volt.
nem az ára érthetetlen, hanem hogy arra az ötletre hogyan mertek ekkora befektetést vállalni
pontosan :)
Mai zsáner filmek vért izzadnak 100 millióért otthon nem,hogy egy western…
Offtopic: Természeti? Te kajak jogot végeztél, human?
honnan veszed, h jogot végeztem? lol. a címet tényleg én írtam amúgy, de ha ennyire zavar átírom a kedvedért.