Ilyen egy jó dráma, amiben elrejtettek egy feszült thriller alszálat is. Az, hogy nem mindenkinek való, már a kezdőképsorokból egyértelművé válik: a főcím alatt négy meztelen, túlsúlyos nő táncol, mintha valami cirkuszban lépnének fel. Akit ez elriaszt, az semmiképp se menjen el a filmre.
A történet egy kapcsolat végéről szól, csak épp 3 szálon át bemutatva. Az egyik azt mutatja be, ahogy összejött a volt férjével, a másik a jelenlegi életét mutatja be. A harmadik? Az egy könyv. A férfi küld neki egy Nocturnal Animals című regényt, ami egy feszült thriller, bosszútörténet.
Nem is annyira enyhe értelmezési segítségnek megkapjuk, hogy régen a feleségét és Nocturnal Animalnak (éjszakai ragadozónak) hívta. Nem akarok jobban belemenni, mert basszus, ha valaki megnézi, azt nagyon jó húzások várják. A regény tulajdonképpen a kapcsolatuk végét mutatja, csak allegóriaként.
Ami a legfeltűnőbb a film közben, hogy a rendező Tom Ford mennyire odafigyelt a részletekre. A kezdő képsorokkal ellentétben a történeten semmi felesleg nincs, szinte az utolsó másodpercig ment a szabás. Ami lassú kell legyen, az olyan, ami feszült, az pont kellően az.
A részletesség még a fényképezésre is érhető, mert a realista nő csak egyenes vonalak között (egyenes út, szögletes ház, kád és hasonlók) létezik, addig az álmodozó írót megszemélyesítő karakter a regény szálon a vonalak közül megérkezik a kesze-kusza kereszteződésekhez és S alakú utakhoz.
Az alakításokról pedig főleg csak áradozni lehet. Most nem is konkrétan Amy Adamsre gondolok, akinek valójában tök nehéz a szerepe, pedig többnyire csak könyvet olvas és gondolkozik, de rajta kívül Jake Gyllenhaal szokás szerint domborított, Michael Shannon odabaszott és a sokaknak az új Godzillából ismerős Aaron Taylor-Johnson is villantott egy nagyot.
Stílus szinten tökéletes a film. Ez taszító is lehet, mert valamennyire felületesnek tűnik tőle a mű, és én sem oda állnék, hogy a legmélyebb dráma, viszont számomra eszméletlen moziélmény volt. A könyv szálon izgultam, a dráma szálon együtt éreztem, és igazából minden pillanata elkapott. Nem érzelmi hullámvasút a film, inkább csak a brutalitás áradt belőle.
Én eggyel több pontot adtam, ez a film szerintem még napokig kísérteni fog. Az első néhány percet leszámítva szinte hibátlan moziélmény, feszült és kegyetlen, fantasztikus alakításokkal. Viszont lenne egy kérdésem
SPOILER
Susan lánya kitől van? Edward gyerekét elvetette, viszont meglehetősen idős kb 20 eb körüli csaj, Hutton csinálta volna neki?
elriaszt? beindít
Michael “dont fuck with me” Shannon for president. :D
nekem eddig az év filmje. tom fordnak van ízlése, szép volt a fényképezés. valaki szerint a valós életi szál lapos, nem értem a miérteket, de lehet a kritikában már említett okok miatt…
spoiler
egy kérdés maradt, öngyilkos lett edward vagy csak simán bosszút állt?
Spoiler
Szerintem csak bosszút állt, nem hinném, hogy öngyilkos lett.
Akár furának is hathat, de így ez a film, meg múlt héten az Érkezés be is lépett az év legjobbjai közé. Nagyon ritka az ilyen film, mint ez. Behatol a bőröd alá és nem szabadulsz tőle. Eszméletlen élmény. Kár, hogy ez is rétegfilm és a nagyközönséget nem érdekli újfent. Amy Adams meg bejelentkezett az Oscarra simán, de Emma Stone és Natalie Portman méltó ellenfélnek tűnik már megint. Félek, hogy most sem nyer, pedig megérdemelné.
Pont ez a jó benne, h rétegfilm, egyáltalán nem kár, h nem mindenki vevő rá. Az akadémián úgyis az ilyenek érnek valamit is
kakarotto: 19 éve váltak el, utána egyből összejött Huttonnal, simán lehet tőle némi hollywoodi szépítéssel
Tegnap láttam, nagyon király volt. Olyan Holtodiglan/Fogságban feeling helyenként, sőt Gyllenhaal az Éjjeli Féreghez is visszatér egy kicsit. :)
Amúgy vicces volt, mert Amy Adams háza majdnem ugyanaz volt, mint egy hete az Érkezésben, és még a fényképezés is hasonló volt a házon belül, szóval vicces volt. Ezen kívül nem sok vicces volt. :D
DM:
Dehogynem,az elején és a klotyós jeleneten hangosan röhögcséltek egy ideig azok a figurák előttem, akiknek nem volt kedvük Legendás állatokat nézni és semmit nem tudtak erről a filmről, hogy mire számíthatnak kb., csak úgy beestek…na nekik igen furcsa élmény lehetett a film, ami amúgy tényleg durvajó.
Vegyes nálam a dolog mert ez egy jo film. De!
Kicsit úgy érzem, h mostanában trendin hatásvadász, művészieskedő füst van csak, és láng nincs igazán mögötte . Trendi dráma/krimi/thriller. Nem a kreativitás viszi, hanem a sok körítés. Mert állítólag nagyon precíz minden osszefonodas a filmben stb stb.. De mégsem tettem le a hajam. Vagy csak en láttam már sok ilyet..? Az arrival is ilyen. Nagy csim bumm aztán igazán semmi. Bar itt tény, h van egy durva depis/”mélyen nézek” hangulat.
A “szekálás” jelenetet őncélúnak éreztem mintsem realistának. Nyomasztó volt. Nem feszültséget keltett bennem , inkább a mel gibson passioját idezte. Szvsz nem ezzel kéne hatást elérni. Persze biztos van ilyen is.
Ennek ellenére egyáltalán nem rossz anyag! Jo alakitásokkal, sok tényleg feszült pillanattal. Kicsit a nem vénnek valo videk ugrott be néha, bar attol ezt sokkal jobbnak, erdekesebbnek tartom. (Azt nagyon untuk mikor néztük.) Illetve az a gyereket ház elol elrablos, cime nem ugrik be. Jackman tán.. No meg a vacancy. Szal nem mondanám, h friss cucc.
Az mondjuk meglehet, h nem jött át valami döbbenetes konklúzió, mert vak vagyok es azért látom így. Mindenképp érdemes megnézni, benne is marad az ember utána. Zenéje is jó. 10/7
az előbb sikerült megnéznem a filmet és kicsit csodálkozom, h csak ennyi hozzászólás született a filmhez.
hasonló véleményem vagyok az előttem szólóval, nekem (is) az erősebb jelenetek után a hatásvadász szó jutott eszembe, mégse akarom leszólni a filmet, mert jónak tartom én is. és ez az, h nem kiváló hanem szimplán csak jó. nyomot hagy az emberben, de nem annyira maradandót mint néhány klasszikus. túl sok filmet láttunk? talán. (bocs h én is az arrival-t emlegetem, mert annál is hasonlót éreztem, hol ott más a műfajuk) múltkor kérdezte haver h hogy tetszett az érkezés- ő még akkor nem látta – én meg dicsértem h jól van összerakva a film, érdemes megnézni, mégse éreztem h a rendező feltalálta volna a spanyol viaszt. szal nem volt katarzis, de egy rossz szót nem tudnék mondani arról se. ahogyan erről sem.