Az év ezen időszakában szinte naponta szórnak ki komoly s’ kevésbé fajsúlyos díjakat, amik az arra érdemes (és nominált) filmek szekerét a box office fronton is jól megtolják, surranópályán meghúzódva meg kritikusok által –többnyire joggal – agyontiport termékek nyújtózkodnak a lecsorgó dollárokért.
Szóval ami marhaság eddig dobozolva volt, az most megkapja a méltatlan lehetőségét a bizonyításra – hála egy újabb négynapos amerikai hétvégének (hétfővel kiegészített bevételek zárójelben a hétvégi mögött).
A dobogó első két helyezettje így a Hidden Figures és a La La Land, mindketten többszáz mozival bővültek péntekre virradva, aminek hála előbbi 20.8 (26) millió dollárt és 10%-on belüli esést hozott három nap alatt, míg a Kaliforniai álom ugyanebben a periódusban nőtt is 43%-ot 14.5 (17.5) milliójával. A Hidden Figures így lőtávolon belül az otthoni százassal, míg Goslingék feltehetőleg az Oscaron is ész nélkül tarolnak majd, és ezért én tippelgetni sem kezdenék hol lesz a vége százon túl.
Az új premierek eközben szépen besoroltak a 4., 7., 8. helyekre, és a nagy győztes az időszakhoz mérten már-már természetesen egy kisköltségvetésű horror, a The Bye Bye Man 7.4 milliós befektetés mellett termel 13.5-öt (15.3), és még nagy zuhanásokkal is simán 30-ig elnyújtózhat.
Akinek rossz napja van, annak bátran ajánlanám a Monster Trucks előzetesét, én speciel semmit nem tudtam a filmről, csak a bevételek miatt néztem rá és valami varázslatosan döbbenetes, hogy valakinek a széthipózott agya egy ilyen elmebajt kiköhögjön magából és arra még szponzorokat is találjon. Ami még keményebb, hogy ez 10.9 milliót (15) ért meg a nézőknek. A rendező az előző évtizedben még Ice Age-t, meg Robotst tekert. Az írón olyan nagyot nem lehet lepődni, mert a Jurassic World volt az előző munkája, Colin Trevorrow szerencsére vitte is magával a Star Wars 9-be, hát ebből meg deriváljon mindenki azt, amit jónak lát.
Nyolcadik az amerikai listán az éppen nálunk haknizó Jamie Foxx és a Sleepless 8.3 (9.8) millióval, ami elvileg egy eleve nem túl acélos film feldolgozása. Foxxnak is voltak azért már erősebb pillanatai, habár évek óta már főleg csak mellékszerepelget, így nem csoda, hogy ráment ő is a bosszúállós, rendrakós vonalra, olyan jól be is jött az mostanában mindenkinek.
Nagyjából a Gangs of New York relatíve nagy költségvetése óta Scorsese többnyire átnyergelt a box office vonalra és szépen termelte a kritikai/anyagi sikereket, most azonban egy régóta dédelgetett szerelemprojekt nem kerülhette el a masszív szerzőiséget és ezáltal a nagyökzönség közönyét sem. A Silence most 747 mozira felhízlalva gyenge 2600 dolláros átlagot és 2 (2.3) milliót hozott, amivel hosszú pályafutásra nem számíthat, de szerencsére a budget-t is alacsonyan tartották 40 millióval.
Szintén elvérzett országos terjesztésen a Live by Night csekély 5 (6.1) milliójával, pedig Ben Affleck Lehane alapanyagból rendezve tévedhetetlennek tűnt látatlanban az Argo és a The Town után – amik még anyagilag is hasítottak 136 és 92 milliójaikkal.
Jövő héten pedig szerintem Diesel padlózik a The Last Witch Hunter után a Tripla XXX 3-mal (már leírva halmazati büntetés), viszont ismét érdemes Shyamalanra várni, a The Visit után állítólag a Split is jól sikerült. Michael Keaton is elvileg maradt nyerő szériában a Birdman és a Spotlightot követi a rezüméjében a Founder.
A hétvége amerikai bevételei:
- Hidden Figures – $20,853,947 – össz: $55,237,047
- La La Land – $14,533,070 – össz: $74,114,639
- Sing – $14,240,380 – össz: $233,455,900
- The Bye Bye Man – $13,501,349 – össz: $13,501,349
- Rogue One: A Star Wars Story – $13,468,189 – össz: $498,559,923
- Patriots Day – $11,613,765 – össz: $12,537,847
- Monster Trucks – $10,950,705 – össz: $10,950,705
- Sleepless – $8,344,128 – össz: $8,344,128
- Underworld: Blood Wars – $6,206,099 – össz: $24,322,217
- Passengers (2016) – $5,345,892 – össz: $89,725,623
Értem én,hogy a La la land jó rendezés,meg jó a színészi játék,de valahogy én még sem tudtam végignézni,nem az a tipikus férfiak filmje…és, ha megnyeri az Oscart csalódott leszek és viszasírom,hogy a bombák földje volt egykor a győztes,pedig az sem volt annyira jó. Minden évben van egy év hype filmje,és idén ez az,értem hogy jó film, de azért van egy ritka nézőközönsége…
úgy tűnik letöltve nézted, szerintem nem igazán jó ötlet, mert képileg is szép a film.
Azért hányingerem van az ilyen Colin Trevorroworoeoroktól meg a haverjaiktól akiket magukkal cipelnek a filmjeikbe, és beletaposnak olyan klasszikusokba, mint a Star Wars, meg Jurassic World…én szemrebbenés nélkül visszatolnám őket a reklámfilm iparba, oda valók, ezeknek a legendákhoz meg hozzá se nyúljanak.
Szamomra furcsa, hogy Affleck ennyire elhasalt.Az Accountant-nal ugy tunt, hogy nala meg mukodik valamifele Star Power szeruseg de ugy nez ki ez teljesen kihalofelben van Hollywood-ban..Talan Cruise az utolso peldany, bar ott is voltak buktak..
a Safety Not Guarenteed-et is vele dobta össze Trevorrow, inkább abból szeretnék kiindulni, mint a Jurassic World-ből(annak ellenére, hogy én azt is roppantmód szórakoztatónak találtam). nagyon hangulatos 9. Star Wars-t várok.
herceg: de a JW-nél is ez volt, hogy oké, az indie filmet vele csinálták, most stúdió kontrollal mit csinálnak. Most sem kapnak nagyobb szabadságot majd…
“valami varázslatosan döbbenetes, hogy valakinek a széthipózott agya egy ilyen elmebajt kiköhögjön magából és arra még szponzorokat is találjon.”
Egy Forbes-os cikkből:
“The two noteworthy bits were that A) Paramount and friends spent $125m on the film and B) the film was inspired by former film president Adam Goodwin’s conversations with his four-year-old son.”
125 milliós büdzsé. Egy ilyen szemétre…
Nem mi vagyunk szerintem a celkozonseg Dean. Bar nem tudom ki tud vegignezni egy musicalt moziban. Meg szinhazban elmegy.
Batflecket sajnalom mert ketlem, hogy csak egy 5 milliot ero filmet dobott volna ossze.
Zsírfeka: szerintem az olyan 125 milla, mint a Sound of Thunder. Avagy jó része máshova vándorolt, legalábbis a trükköket elnézve.
” valami varázslatosan döbbenetes, hogy valakinek a széthipózott agya egy ilyen elmebajt kiköhögjön magából és arra még szponzorokat is találjon.
Őszintén szólva, a Flubber (legalábbis ez jutott a bemutatóról rögtön az eszembe) és a hasonszőrű régi “családi” filmek után nem is értem a kifakadásodat. Nem nekünk kell, hogy tetsszen.
jó, hogy Zsírfeka írta milyen alapokból született a dolog és engem ez zavar, hogy ez is átüt rajta. nem kisgyerekeknek készül, hanem mintha kisgyerekek dolgoztak volna rajta, van különbség. sok a korosztályos hulladék, ez tény, de ez a felállás sokszor ugorja meg a cápát (pedig én aztán imádom az eszement hülyeségeket).
na mindegy, a bevétel a lényeg, Human a Sound of Thundert hozta fel, van közelebbről is példa, Gods of Egypt, ott is elcsúszkált a pénz, gondolom itt is.
Á, a kisgyerekek fantáziája végtelenül szálldos, szerintem jókat nevetnénk, ha megtudnánk, mennyi filmhez/könyvhöz adta a legelején az alapötletet kisgyerek, csak nem (direkt) bugyuta agymenést csináltak belőle, hanem komoly filmet. :)
Az ötlet annyi lehetett hogy Monster Truck…ééérted apu Monster…és Truck.
Apának ment 100 misi a forgatókönyvért, a többiből meg lett ez :-)
@ Human
“egy eleve nem túl acélos film feldolgozása”
Azért a “Fehér éjszaka” elég korrekt akciófilm, remekül hozza a 80-as évek zsarufilmjeinek hangulatát, karakteres főszereplővel, kellő mennyiségű verekedéssel, tűzpárbajjal és vérrel. Igazi felnőtt, tökös szórakozás, aki nem látta bátran pótolja, még az amcsi újragondolás előtt…
Hydro:
én írtam és adom, hogy egynek jó, de max ennyi. Szerintem semmi nincs benne, amiért ez egy amcsi feldolgozásért kiáltana. (Mint mondjuk a Secret in their eyes, ami kulloghat az eredeti mögött, de valahol érthető, miért akarták lenyúlni.)
Hydro: bár nem én írtam a posztot, de kösz az ajánlást amúgy, mert még nem láttam.
Hát, én férfi vagyok, és rám nagyon-nagy hatással volt a La La Land. pl.
De azt aláírom, hogy nem való mindenkinek, annak ellenére, hogy szerintem egyszerűen varázslatos, szinte tökéletes.