Sok elmélet van a B-roll felvételek alapján, de a tovább mögötti videó tisztázza a helyzetet. Miközben mégis azt mondja, hogy lehet tényleg a vágás mentette meg Lucas filmjét.
Sok elmélet van a B-roll felvételek alapján, de a tovább mögötti videó tisztázza a helyzetet. Miközben mégis azt mondja, hogy lehet tényleg a vágás mentette meg Lucas filmjét.
Anno láttam valami dokufilmet amiben ecsetelték hogy a Star Warst egy új vágó mentette meg (régit Lucas kivágta) és John Williams. Lucas nem bírta stresszt..legvégén állítólag már kórházban pihent mert idegileg kikészült. És még az utolsó napokon is dolgoztak a Hakálcsillag trench jelenetén mert ott is voltak gondok. A többi meg már történelem.
Wierzbowski: ezt mondja el kb. a videó is (megnézted?), hogy nem az elrontott jelenetek miatt mentette meg a vágó, hanem mert túl hagyományos volt az eredeti változata, ami miatt kirúgták az első vágót és az újak valszeg jobb filmet csináltak.
human: de amiről Wierzbowski beszél az egy elég régi dokumentumfilm, és valóban elmondják benne amit ő is leírt. Szóval ez a videó kicsit megkésett.
Egy könyvet ajánlanék, ami erről sokat mesél: A Star Wars története. (tudom, nem túl fantáziadús cím.)
Azért eléggé sarkított vélemény, főleg a minta jelenet összehasonlításnál. Nyilván a vágásnak iszonyatos szerepe van, de azért új kameraállásokat, beállításokat nem tud teremteni, szóval akkor tudott a vágás “menteni”, ha volt azért valami alap víziója Lucasnak és ő kb ebben az egyben jó. A Baljós Árnyakban egyébként sosem értettem, hogy mit fikázzák az alap bonyodalmat, hiszen teljesen logikus és felépített (valószínűleg nem sok köze volt hozzá Lucasnak).
Lucasérdemli a legkevesebb dicséretet és érdemet, jó üzletember, minden már Ralph McQuarrie, az ILM és John Williams érdeme. (Illetve a folytatásokat – V-VI – rendezőké.)
A Baljós Árnyak és a következő két rész politikai sztoriját annyiból értékelem,hogy Palpatine és a birodalom felemelkedésére tökéletesen logikus magyarázatot ad, de nem illik a sorozatba ez a téma, túl volt hangsúlyozva ez a szál az első filmben.
Lucas érdemeit annyiban muszàj elismerni, hogy ö valoban kitalàlta az alapsztorit, meg nagy nehézségek àràn tetö alà hozta az elsö filmet. Sem rendezöként, sem iroként egyébként nem mondhato kiemelkedönek a munkàssàga, nem véletlen, hogy amikor magàra lett utalva a prequeleknél – értsd: màr senki nem mert belepofàzni, hogy ezt talàn nem igy kéne – ki is jött az összes hibàja. A 3. részt akàrhànyszor ujranézem pl. egyre bugyutàbbak a dialogusok. Oké voltak gàz szövegek az elsöben is, de mikor legutoljàra végignéztem a ROTS-t, a falat kapartam néhàny jelenetnél annyira gagyi volt majdnem minden tekintetben. Meg ugye legendàsan instruàlta a szinészeket màr az elsiö film alatt is.. Kivàncsi lennék, mennyivel lett volna elviselhetöbb a prequel-trilogia, ha mondjuk màs irja a forgatokönyvet/rendezi. Làttam dokufilmet az Episode I-röl is, amin tök jol lejön màr a fejek alapjàn is, hogy Ben Burtt (a vàgo) legszivesebben elküldené az öreget a faszba, annyira làtszik, hogy kb semelyik döntésével nem ért egyet.
A Phantom Menace werkfilmje tényleg érdekes, amikor pl. Lucas nagy kegyesen áthuzigálja a “rabszolgái” rajzait – “ez jó, ezt kidobjuk, ez is kuka…” Jól megfizette az embereit, ebben biztos vagyok, megteheti, de a színészek sem nyilatkoznak annyira pozitívan róla, az említett könyvben. Bocs, ez a címe:
https://moly.hu/system/covers/big/covers_149306.jpg?1395401168
Szerintem a háta mögött nem lehetett túl népszerű ember. Alávaló dialógusokban a Klónok támadása bővelkedik igazán, azt szeretem legkevésbé.
(Én írtam az előbb is.)