Blockbuster watch: ezért gyárt folytatásokat a Pixar

Az Infinity War bedurranása óta kisebb-nagyobb csalódások és/vagy minden pozitív meglepetést nélkülöző eredmények jellemezték az amerikai box office listát, ám most az Incredibles 2 átírta az egész nyárra vonatkozó becsléseket és győzelmi esélyeket, olyan szinten pofaszaggató nyitást produkált.

Pusztán a számoknál maradva, az Incredibles 2 első hétvégéjén 180 milliós kezdést ért el, ami inflációs kalkulációkat nem figyelve a valaha volt 8. legerősebb nyitás. A CGI animációs filmeket nézve azonban eladott jegyek tekintetében is aranyérmes, mivel ebben a kategóriában eddig a Shrek 2. és 3. része vezetett, amelyek mai jegyárakkal 159, illetve 162 millióval nyitnának, a Pixar legerősebbje pedig a Finding Dory lenne 150 millió körül.

Szóval akárhogy is nézzük ez a kezdés falrengető és hiába egy népszerű darab folytatása, talán új életet lehet a Pixar stúdióba. Mert hiába nincs náluk kifejezetten gond, azért a legerősebb mozijaik Amerikában az inflációt is figyelve félmilliárd körül termelnének (Finding Nemo 516, Finding Dory 514, Toy Story 3 488 millió) és az elmúlt időszakban pár komolyabb csalódást is megéltek: A The Good Dinosaur 123 milliója otthon például bármelyik másik stúdió animációs részlegének is kevés lenne, a Cars 3 nemzetközileg sem érdekelt már sokakat, az egész világon mindössze 383 milliót termelt és a Coco is “csak” 209 milliót hozott Amerikában, habár globálisan ehhez még 600-at csapott, hála nagyrészt Kínának. És ugyan mindössze 2 éve a Finding Dory is 1 milliárd felett hozott világszinten, kellett még egy masszív siker otthon is a Pixarnak és ezt a kategóriát az Incredibles 2 abszolút kimaxolta.

Olyannyira, hogy CGI animációs kategóriában eladott jegyek tekintetében is rekorder lehet, ha esetleg beéri a Shrek 2 mai jegyárakkal számolt csúcstartó 650 millióját, amire a nyáriszünetnek hála esélye is lehet, hiába jön egy újabb Jurassic World hamarosan, a dinós sztori erősen csalódás szagúnak tűnik előzetesen a bevétel terén az elsőhöz képest. A Disney pedig már az év felénél eljuthat 3 darab 600 millió felett termelő filmig otthon… ami hát, már kár is ecsetelni micsoda piaci dominanciát jelent.

Harmadik helyen nyitott még otthon a fogócskázós Tag, 14 milliója teljesen korrekt a 28 milliós büdzséhez mérten, ami a csupa ismerős arcnak jót fog tenni, hiszen Ed Helms a Hangoverek és a We’re the Millers után szinte csak bukik, Jon Hamm és Jake Johnson pedig közelről sem box office tényezők. Egyedül Jeremy Renner szénája áll jobban, a Wind River is egész korrekt sleeper hit lett és a Mission Impossible két része és Avengersek mellett még az Arrival is elkúszott 100 millióig otthon.

Gotti pedig megmaradt a relatív érdektelenség határán 1.6 milliós nyitással, habár 503 moziból nem is várt tőle senki megváltást, John Travolta karrierje pedig még egyszer már nem fog talpra állni, az Enrourage-os Eric, Kevin Connolly pedig ilyen visszajelzések után valószínűleg nem rendez majd sok mozit.

A hétvége becsült amerikai bevételei:

  1. Incredibles 2 – $180,000,000 – össz: $180,000,000
  2. Ocean’s 8 – $19,555,000 – össz: $79,175,170
  3. Tag – $14,600,000 – össz: $14,600,000
  4. Solo: A Star Wars Story – $9,081,000 – össz: $192,845,087
  5. Deadpool 2 – $8,800,000 – össz: $294,680,808
  6. Hereditary – $7,026,000 – össz: $27,187,120
  7. Superfly – $6,300,000 – össz: $8,441,317
  8. Avengers: Infinity War – $5,296,000 – össz: $664,199,950
  9. Adrift – $2,100,000 – össz: $26,805,145
  10. Book Club – $1,850,000 – össz: $62,000,093
abelh
írta
2018. 06. 18. 10:29
megjelenés
38
hozzászolás


38 hozzászólás a “Blockbuster watch: ezért gyárt folytatásokat a Pixar” bejegyzéshez

  1. a hét poénja amúgy, hogy a 11. helyen a Wrinkle in Time volt 1,7 millióval. Ez a film az előtte levő hétvégén 100 ezer dollárt hozott, avagy valaki bevásárolta a jegyeket. A mostani 1,7 millióval pont 100 milliós összbevétel fölé ment a film. Ehhehehehehe

  2. a Wrinkle in time-ot már korábban is igyekeztek megtolni 100 millióig, de nem kapta el a fonalat.

    a mostani hétvégén én is elképedtem, mert növelték a mozik számát 50%-kal, a bevétel meg a múlt heti 16-szorosára ugrott…ilyet szerintem még nem láttam díjszezont leszámítva. próbáltam is rákeresni mi történt, de semmi friss cikk nem jött fel.

  3. 4. a Solo hmm…
    El kellett rá mennem, a Polgárháború óta nem volt ilyen, hogy bealudtam pillanatokra a moziban, pedig ez a Solo még jobban is tetszet legalább történetileg. Másoknál is ilyen rohadt sötét volt a film?
    Na mindegy csak azt akartam vele kapcsolatban mondani, hogy ha az Emilia Clarke Han Solot játszó srác páros viszi a Valeriant az jobb lett volna szerintem.

    Oceans8-ot megtámogatom végre a héten.

    Ez az Incredibles 2 meg durva, főleg h nekem az első se volt olyan nagy szám, de látni lehetett az évek során a sok követelést, várakozást a folytatásra, de nem gondoltam, hogy ennyire erősen odacsap majd.

  4. ilyen sötét a film, mert borzasztóan van bevilágítva és fényképezve, akármennyire is védik páran “olyan, mint a többi blockbuster”. tuti lesz egy rakat elemzés a képi világról is youtubeon amikor kijön blurayen.

  5. Atyaúristen.köpni nyelni nem tudok.Hogy a viharba tudott egy 2004-es film folytatása ennyire megmaradni az emberekben???

  6. Az Incredibles nekem anno nagyon nem jött be, de most a Gyerekek miatt sok-sok év elteltével abszolút kedvenc lett, a Srácaim is oda vannak érte és bevallom, én is. Nem is értem, mi nem tetszett benne régen, szerintem az egyik legjobb animációs mese.
    Arra viszont én sem gondoltam volna, hogy ilyen nyitást produkálnak. Kíváncsi vagyok, mennyit esik jövő hétre.

  7. Kösz, azt hittem már a helyi mozi ilyen rossz. Soha így még nem fáradt el a szemem filmen. Úgy voltam vele mikor bementünk, hogy oké oké nem szeretem a Star Warst, de majd ha a karakterek nem is jönnek be esetleg, majd vizuálisan legalább szép lesz :D micsoda pancser vagyok

  8. Solo: Egyszerű, nem szabad 3D-ben nézni. 2D-ben az első 10 perc volt sötét, onnantól pöpec volt az egész film. Simán rendben volt képileg is, csak a hazai 3D-s mozik néha nagyon gyenge fénnyel adják a filmeket és emiatt lehet ez az érzés szerintem.

  9. 2D-ben néztem, hányszor mondjam még. És kinti véleményekben is ez van, nem egyedi, és nem 3D vetítéses panasz ez egyáltalán.

  10. Tudom ezt már kérdeztem párszor, de nagyon érdekelne a válasz:
    A Solo-t a CinemaPink elvileg 4K-ban adja.
    Tud bárki bármit a tapasztalatokról? Esetleg különbségekről a 2K vetítéshez képest?

    A JW 2 szerintem durranni fog USA-ban.

  11. Matt89:

    én Deadpool 2-t néztem ott, fogalmam sincs hogyan vetítették, de teljesen odavoltam. a terem hangulata + a képminőség + a hang, minden csillagos ötös volt nálam.

  12. @ Mekare

    Nem tudom szoktál-e mostanában DC-s filmeket nézni moziban, ha kimaradt nem veszítettél semmit, mert a Solo első negyede ugyanazt a sötét, “láthatatlan” tónust tolta, mint azok a képregényfilmek (kivéve a WW)

    Fogalmam sincs mi ez az új stílus, de a történet elsikálása mellett szerintem a szemre is káros.

    Lassan kérni kell, hogy hagyják bekapcsolva a földszinti fényt/lámpákat, különben nem látsz semmit a vászonból. :(

  13. Wrinkle-nak segíthetett, hogy végre elárulták, hogy célcsoportja van a filmnek, így az abba tartozók elmentek esetleg végre/újra megnézni. Mások meg azért, hogy megmutassák a gonosz fehér 40-es pasiknak, hogy igenis jó a film, csakazértis! :)

    Ocean’s számai alapján nem csoda, hogy a hétvégén tőlük is felültek páran erre a vonatra.

  14. @dochollywood

    “@Mekare Nem tudom szoktál-e mostanában DC-s filmeket nézni moziban, ha kimaradt nem veszítettél semmit…”

    Ha irónia úgy well played, egyébként jujujujujj, ez Mekare-nél naaaaaagyon mellé ment :D

    Kritikák alapján is elvileg kegyetlen jó a HCS2, itthon ha érkezik tuti be lesz próbálva az Ocean’s 8-tel együtt. A Tag-nek meg kifejezetten örülök, jópofának tűntek az előzetesek, azóta láttam egy 10 perces dokut is az igazi szereplőkkel és még jobban érdekel. Valszeg egész szépen is fog zárni mert a Game Night már lecsengett, más hasonló R komédiát meg hirtelen nem látok jönni még egy ideig.

  15. jaja, nyilván a kritikusok leszólása és ilyesmi cikkek miatt ment el a Wrinkle In Time-ra hirtelen 16* annyi ember, mint az azt megelőző héten, és tolták fel épphogy 100 millió fölé a filmet. Ez most szarkazmus volt.

    konkrétan azokon a sírásokon amúgy még a női és fekete kritikusok is kiakadtak, mert így őket is leszólták a kiakadó nők :D

  16. “Nem tudom szoktál-e mostanában DC-s filmeket nézni moziban”

    1: előre szólok, hogy könyörtelenül moderálni fogom, ha megint DC vs akármi flamebe megy a dolog, mert unom.
    2: a direkt sötétre komponált, meg a szarul bevilágított között van különbség. ha szerinted a Solo pont ugyanaz az eset, mint mondjuk egy BvS (amit ugye nem is szerettem), akkor nyisd ki jobban a szemed. mondjuk gyanús a helyzet, mert a BvS és a WW ugyanaz a kép világ, és ebből szerinted az egyik eltér mégis.

  17. human: Szerintem simán, és ez most nem szarkazmus. Mozik számának megnövelése alapból növeli a bevételt, de van egy ilyen misszionárius réteg (akik alapvetően jó célért küzdenek, nők és kisebbségiek nagyobb reprezentációjáért), akinek ha kiszól Mindy Kaling vagy Brie Larson (de az is lehet, hogy benne van a szerződésükben, hogy ilyeneket kell mondaniuk, elvégre mindketten a Disney istálló tagjai), akkor azok dacból is elmennek rá. Pedig az a film egy szemét, tökmindegy hogy milyen a kritikusok bőrszíne. De mentik a menthetőt, gondolom.

  18. Azért is látok én rendszert az ilyesmiben, mert a Marvel nemrég jelentette be, hogy női zeneszerzője lesz a Captain Marvelnek, ami például egy mínuszos hír nekem, de Brie Larson kifakadásával ez már összehangolt policynak tűnik.

  19. nem, ez túl nagy ugrás ehhez. Ha ez átlag jegyárnak a 10 dollárt számítjuk, akkor is 160 000 embert kellett volna megmozgassanak ezek a cikkek hirtelen (ugye már a bemutatókor is megcélozták őket, mivel már akkor is hasonlókat mondta a nézőközönségről, mint most), amik nem is futottak csak pár siteon. Ez esélytelen. A csomó átvágása, hogy valaki felvásárolta, hogy 8 számjegy helyett a 9 esek klubjába lépjen a film. Nem kell mindenhova a Pc rendőrséget látni.

  20. Na, pontosan tudja, hogy szoktam őket nézni többször is szóval well played…csak tökre nem ugyanaz a kettő…a 3 órás BvS-t rengetegszer újranézve egyszer sem fájt a szemem, míg a szóló alatt sokszor be kellett csuknom ez vezetett ahhoz is, hogy bealudtam néha picit alatta, mégcsak nem is a sztori hibája
    a BvSben arról szól, hogy a fekete igazi fekete, mint a képregényekben a tinta alkalmazás és ettől kiüt a szín míg a Solo meg arról, hogy le van húzva a redőny és találd ki épp kit nézel, Woody Harrelson először azt se tudtam kicsoda lol
    Tessék fogtam egy világosabb solo promóképet és húzogattam rajta..a felső a bvS az alsó a Solo és még kedves voltam vele nem húztam le annyira a fényt, mint a filmben tették

    https://imgur.com/a/ifeL5RU

  21. A Solo elején van sötét, amíg meg nem szöknek.
    Utána teljesen rendben van a film képileg, nem tudom miről beszéltek.

    Az Arrival operatőre, könyörgöm…Ne legyetek komolytalanok.

    Az eleje engem is zavart, de ez meg gondolom rendezői koncepció volt, vagy stúdiói nyomás eredménye.

  22. “Az Arrival operatőre, könyörgöm…Ne legyetek komolytalanok.”

    és még sok más filmmé. Egy utóforgatott, ott siettetett műnél miért ne hibázhatott volna párat? A Most Violent Year is borzasztóan nézett ki tőle, a Selma meg jól.

  23. @human
    Jó, hát lehet sima statisztika szépítési felvásárlás is.

    A fekete és női kritikusok meg ugyanúgy jobb, ha nem szólnak semmit, mert többségükben nem biracial tinilányok, és ezt a filmet csak ez a csoport élvezheti. PONT! Gondolom már vizsgálja is a forgalmazó, hogyan engedhettek be bárki mást a nézőtérre minden egyes moziban. :D

    @Ayam(…)
    Hát, izé. Nekem is kissé fura, amikor külön bejelentik ezt, meg, hogy a Jessica Jones 2. évadban csak női rendezők lettek (állítólag szinte véletlenül), és mindkettőnél nő írja a forgatókönyvet, ha jól tudom. De valahol ez jó is lehet, hogy ha működik, akkor látják az emberek, hogy ugyanolyan jól működik (ha meg rosszul, na arra is bőven van példa férfi rendezőben, forgatókönyvíróban és zeneszerzőben is*).

    Másrészt valahol betegesnek érzem, hogy látszólag csak női főszereplővel jár női rendező/író most már sorozatosan. Csak nem tudom, hogy ez azt akarja jelenti, hogy a férfiak lennének képtelenek ezt a feladatot normálisan elvégezni, vagy a nők nem elég jók még, hogy “igazi” filmeket is megkapjanak. Szóval innen nézve meg nem elég progresszív a dolog. :)

    *Talán Daily Show-ban lőtték el, hogy nem az a női egyenjogúság, ha WW után jön a folytatás, mert siker volt. Majd az, ha egy női szuperhős totál bukta lesz, és úgy is lesz folytatása!

  24. Mekare az alsó kép ment moziban?.Nem tudom,hogy tudtátok így nézni.Gondolom az újra forgatás miatt,kis diszletekben felvett jelenetek miatt ilyen sötét

  25. Az Időcsavar double feature vetitésben ment a hétvégén az Incredibles 2-vel az USA-ban, szal lényegében a Disney megvásárolta rá a nézőket… :)

  26. akkor viszont nagyon béna ez a másfél millió dolcsi, ha egy Incredibles-szel volt megtámogatva :D hiába no, ami rossz, azt aranyba csomagolva se lehet eladni

  27. Human,abelh ezt nem értem ezt a dupla vetitést.aki vett jegyet a Incrediblesre az kapott a Wrinkler-re is?

  28. @human
    Nem rossz, de igazán csak akkor érzem majd egyenlőségnek, ha 2021-22 táján kijön a Wrinkle in Time 2: Electric Bogaloo :D

    Amúgy hát mittomén, lehet, hogy baromi tehetséges rendező és az alapanyaggal csodát tett, csak ilyen vacak volt a forgatókönyv.

  29. double feature: veszel jegyet (talán egy áráért, passzolom), és egymás után van két film

  30. Human és a többiek, akik szerint el volt szúrva a Solo fényereje:

    Könyörgöm, a 21. században élünk, nem a 20. közepén, amikor nincs technológia a negatív javítására. Ha egy filmet, a tervezetthez képest sötétnek érez a rendező és a stúdió, akkor létezik az úgynevezett digitális fényelés, és szépen megcsinálták volna olyanra, hogy ne legyen sötét.

    De ők így akarták.

    Nem pedig elszúrták. Ezt a 21. században már nem igazán lehet elszúrni. A képek élesek voltak, szerintem nem is volt sötét a film, csak az első 10 perce, de az meg nyilván koncepció része volt…

    Szar moziban néztétek és pont. Tessék majd megnézni kiadott BR vagy DVD lemezen és utána tessék ezzel fikázódni.

  31. Zoli: biztos így akarták és koncepció volt, a nézők számára van elszúrva. viszont azzal nem értek egyet, hogy simán “javíthatták” volna, mivel a végtelenig sem lehet felhúzni az árnyékok fényerejét, hiszen még ha ott is van a részlet, akkor is ott van mellette a zaj. szóval hiába írod, hogy digitális fényezés, ha egy mozifilmnél nyomsz egy +2 ev-t a filmnek, az a nagy vásznon már tuti nem az igazi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.