A mostani hétvégére a Hotel Transylvania 3 lehet egyedül büszke, mivel kicsit az MCU és a Rock is megingott, sőt utóbbi még komolyabban veszteséges is lehet a Skyscraperrel.
Kicsit filozofálgatósabb lesz most ez a poszt, mivel nagyon érdekel, hogy a 2000-es évek közepétől beinduló franchise-orientált hollywoodi világ hogyan és miért is darálta be az igazi nagybetűs sztárokat. Persze a hogyanra és a miértre is bőven akad válasz, hiszen a rommá szűrőzött mozik eleve patika mérlegen adagolva kerülnek a közönség elé, elvileg a legszélesebb igényt lefedve, nyilván a forgalmazás idejére emiatt jócskán leegyszerűsítve. Így a termék nem maga a színész, aki számtalan moziban és “világban” kipróbálja magát, hanem maga a franchise, ahol a szabályok jó előre tisztázottak – ergo könnyen befogadhatóak. Ezzel most nem a blockbuster filmeket akarom fikázni, mert igen is vannak jók, de szerintem főleg a fenti tömény gondolatmenet miatt rombolódott a sztár státusz az elmúlt 15 évben, és ami miatt eljutottunk ide, hogy Rock barátunk ennek ellenállva igen is fel akarja magát építeni ebben a szerepkörben.
Nem akarom csokimázba bevonva a jóságos filmistenként piedesztálra emelve tálalni, de azért aki utálja, az is beláthatja, hogy Dwayne Johnson eszméletlenül lelkiismeretes és kőkemény melóval (részben tudatosan – erről később) dolgozta fel magát Hollywood egyik menő nevévé. Persze attól még messze van, hogy egy 90-es, 2000-es évekbeli Tom (Cruise/Hanks), vagy Will Smith szintű nézőcsalogató ereje legyen (a filmek minőségét most hagyjuk), de egyértelműen egy ehhez hasonló státuszt célzott meg.
Előbb mellékszerepekben megismerte mindenki a jóságos, szerethető izomagy oldalát és párhuzamosan lett ő az egysoros király badass macsó a Furious mozikkal, hogy aztán 2014-ben felmérje a star powerjét a nevére kifuttatott Hercules mozival. Ami végül 100 milliós büdzsére csak 72-t termelt otthon, szóval elkezdte kicsit újratervezni az egész sztorit és tudatosan nézőcsalogató elemeket emelt maga mellé: a San Andreas 155 milliót hozott csak Amerikában, mivel a katasztrófa zsáner elég kelendő, ha legalább közepesen megcsinálják és előtte kicsivel jött az eddigi legsikeresebb Furious 7 is. 2016-ban az éppen csúcson levő Kevin Harttal állt össze a Central Intelligence-ben és termeltek 50 milliós produkciós pénzekre 127 milliót, jött még akkor a Moana sikere is, 2017-ben pedig ugyan Baywatch bukta, de eszméletlen sikerű a Jumanji 2 (és természetesen egy Furious mozi még).
És így jutottunk el oda, hogy mindenben a Rock van, hiszen az Áprilisban bemutatott Rampage még mindig megy a moziban – ahol amúgy egy jól ismert játék név és hatalmas verekedő állatok támogatták a Sziklát a sikerben (és végül áttolják a 100 millión otthon). A Skyscraper esetében viszont nincsen kapaszkodó, hiába egy Die Hard, vagy Pokoli Torony utánzat ránézésre, ez a mozi a Rock nevéről szólt, nincsenek komoly kaliberű színész társak, ismert feldolgozás, vagy sokadik folytatás a háttérben. És dobpergés, ez még mindig kevés. A Skyscraper mindössze 25.4 millióval nyitott Amerikában, ami az előzetes, 35-45 millió közé eső tippektől jócskán elmarad és a 100 millióra sincs semmi esélye, hiszen a Mission Impossible nem sokára a maradék reményeit is eltörli. És akkor itt jön be a tudatosság a képbe, ha már kiteszi a kirakatba Rock a saját brandjét, akkor illene egy minőségi zsáner mozit összedobni, nem egy lebutított Die Harddal próbálkozni. Minden adott volt a produkciós fázisban, hogy szinte azt csináljon, amit csak akar, és akkor egy ilyen középszerű darabbal igyekezett definiálni a nevét, szóval valószínűleg már ő is úgy érezte, hogy bármit lehet. Persze ez nem a világ vége, nemzetközileg még menekülhet a mozi és jövőre már 3 másik filmmel jelentkezik a sztár.
Na és a bevezető után akkor röviden a Hotel Transylvania 3. részéről, ami 44 milliós kezdést követően az elődökhöz hasonló (148 és 169 millió) körüli szép lefutásra számíthat, mindez ismét egészen alacsony, 80 milliós költségvetésből.
És Rock mellé beállhat a sorba egy kisebb maflásra az MCU is, az Ant-Man and the Wasp 60% felett esve a második hétvégéjén komoly csalódás, hiszen mostanra illett volna mérséklődnie. És tudom, hogy a Pókember is így indított tavaly az elején, de ő magasabbról zuhant és nem volt mögötte egy nagyon komoly első hétvégés szombat-vasárnap esés. Bukta ez innen sem lesz, hiszen nemzetközileg már közel 300 milliónál jár, de Amerikában a 200 nem lesz meg, pedig valahova oda lőhették be minimum szinten az első rész jó visszhangját követően.
A hétvége becsült amerikai bevételei:
- Hotel Transylvania 3: Summer Vacation – $44,100,000 – össz: $45,376,000
- Ant-Man and the Wasp – $28,840,000 – össz: $132,825,225
- Skyscraper – $25,485,000 – össz: $25,485,000
- Incredibles 2 – $16,220,000 – össz: $535,818,492
- Jurassic World: Fallen Kingdom – $15,515,000 – össz: $363,297,215
- The First Purge – $9,130,000 – össz: $49,509,970
- Sorry to Bother You – $4,258,000 – össz: $5,322,952
- Sicario: Day of the Soldado – $3,850,000 – össz: $43,200,345
- Uncle Drew – $3,225,000 – össz: $36,692,040
- Ocean’s 8 – $2,910,000 – össz: $132,255,936
Minden tiszteletem a Rock-é hogy ezt így próbálja csinálni, még ha a filmek minősége nem mindig veri az egeket, de jó látni, hogy valaki még a régi Hollywoodot akarja visszahozni. Összeállhatnának Tom Cruisessal egy filmre, ők ketten maradtak az igazi tökös akciósztárok akik néha még pénzt is hoznak a házhoz.
Rohadt jó lett ez a cikk abelh a kezdeti bevezetővel, gratu hozzá. Pont nem rég olvastam a témában egy új könyvet, nem tudom megvan-e Ben Fritz-től a “Big Picture – The fight for the future of movies”, ha nem, maximálisan ajánlom, keress(etek) rá. Szépen bemutatja kb. az összes stúdió példáján át hogy 2000 óta mi történt Hollywood-dal.
Rock-nak kíváncsi vagyok, mennyire lesz ez egóromboló amúgy és tudatos-e vajon nála egy Hobbs/Shaw Statham, vagy a Red Notice Gal Gadot oldalán, ha már egyedül egyszerűen úgy néz ki kevés a starpowere.
Hangya és a Darázs egyébként annyira nem csodálom, hogy a vártnál nagyobbat esik. Megvolt Szlovákiában, az utóbbi időkből szerintem messze a leggyengébb MCU entry – vicces meg kreativ sok helyen, de overall a story rengeteg sebből vérzik és abszolút a semmi extra kategória. Plusz piszkosul nagy a konkurencia is nyáron, inkább mennek egy Incredibles 2-re az emberek gyanúsan, ha már szuperhősök.
Rocknak meg kéne vernie pár paparazzit mint régen a nagyok :D
Ez most sokkolt.Rock földbe állt.Ez Statham és Diesel szintű lefutás lesz USA-ban.Dupláját vártam.
Csabi: a legoptimistább elemzőknél is többet vártál?
amúgy ennyit a múltkori “már kultusza van Amerikában” elméletről.
Gore:
köszi és a tippet is :) nem tudtam, hogy van a témában könyv, úgyhogy mindenképp elolvasom majd.
Remélem eltűnik Rock végre.
7.
Azt elfelejtheted. :)
Tudom, hogy ez bevételi szempontból nem számít túl sokat, de azért mindig elkerekedik a szemem, mikor belegondolok az ilyen posztok hatására, hogy tényleg, a ’90-es években például egy Tom Hanks volt a húzónév, egy zseniális színész, most pedig egy ilyen rettenetes antitalentum, mint ez a közösségi médiákban népszerűséget építgető ex-pankrátor lehet az, aki (ha bukdácsolva is, mint most ezzel a filmjével) a nézőcsalogató státusz felé halad öles léptekkel. Mert “jó fej”, meg “rendes a rajongókkal”, meg “tök jó mert sokat posztol a forgatásokról”. És eközben láthatóan senki le se szarja, hogy teljesen értékelhetetlen, amit színészként művel (és nem csak másokhoz viszonyítva, hanem önmagában is).
Yippikaya:
a 80-as években is volt De Niro, Nicholson meg Stallone és Schwarzenegger is. imádom Schwarzit és Slyt is – ezt úgy mondom – de azért pl. Hanskhez őket sem mérnéd tehetségben, akármit is tettek le az asztalra és formálták a zsánert.
most ezzel nem azt mondom, hogy a Rock felér hozzájuk, de ahogy őket sem fair hozzámérni színész félisten sztárokhoz, úgy a Sziklát sem.
Miért ördögtől való e mindenkit a saját ligájában értékelni?Miért vártok félévente egy Forrest Gumpot?Vagy Philadelphiát?
Pontosan abelh.Stallone és Swarci,Murphy se volt szinészóriás és akkor finoman fogalmaztam(Állj vagy lő a mamám,Énekes izom pacsirta,Specialista stb..)Ugye?Csak ők egy rohadt jó időszakban(a 90-es években)csinálták a filmjeiket.
abelh:
Ezzel abszolút egyetértek, de pont ezért írtam a végén oda, hogy önmagában is egy színészi nulla, nem csak a nagyokhoz viszonyítva. Hankssel csupán a nézőcsalogatási faktor tekintetében hasonlítottam össze – arra gondolok, hogy pl. a Számkivetett előtt sokak szájából elhangzott, hogy “Hanks mekkora színész már, menjünk és nézzük meg, ahogy egyedül dekkol egy szigeten bő két órán át, mert biztos óriási lesz benne”, addig ma a “Rock tök jó fej, tegnap is mit posztolt már, kész az a csávó, nézzük meg az új filmjét” típusú hozzáállás egy gyakori jelenség (de persze egyáltalán nem kizárólagos).
Viszont Schwarzi és Sly példájával is teljesen igazad van, valóban megvoltak régen is azok, akiket nem a kimunkált színészi eszköztárukért szerettünk, de mégis népszerűek voltak, és hozták a stúdióknak is a lóvét. Kicsit félek attól, hogy egyszer még a Rock-ra is ilyen nosztalgiával fogok tekinteni, de akkor ígérem, hogy elnézését kérek tőle valamelyik poszt alatt. :)
Rossz időponta rakták erős volt a mezőny,ha január február környékén inditják sokal többet hozott volna…
Yippikaya:
megvan a maga karaktere, de azért szerintem annyira nem egysíkú figura. tökéletesen igaz, hogy egy egészen egyszerű karakter archetípust hoz többnyire, de azért annyira nem szűk skálán. persze lehet azt mondani, hogy mindig kigyúrt hegyomlás, de a Ballers, Furious, San Andreas, vagy a Jumanji 2 figurái között van különbség.
Roberto:
ez jogos, szerencsétlen ez a dátum, nagyon tömött volt és hétről hétre hasonló közönséget megcélzó filmek is jönnek.
Nope abelh.Mikor tegye le a nevét Rock hanem főszezonban,július közepén?Egy 120 milliós blockbusterről beszélünk.ha valami rossz és nem harapnak rá az emberek az januárban se fog kelleni a kutyának sem.(Resident Evil,XXX)Már pedig Rock most sem talált be a kritikusoknál.Egy vérgyenge Die Hard copynak tartják..
Arról van szó,hogy most ez mellé ment tőle.Kész-pasz.
“A Skyscraper esetében viszont nincsen kapaszkodó” — ez milyen szép! :D :D
Szerintem ez a Rock film nem a színészeken ment el, hanem a rémgyenge forgatókönyvön és a rendezésen. Az ázsiai színészekkel sem tudtak mit kezdeni, pedig nem Zs kategóriásokat tettek a nyúlfarknyi szerepekbe. A főgonoszt sem fejtették ki eléggé, pedig elég badass fickó (lett volna).