Hiába ezer éves a film, ha most érkezik meg a Criterion kollekcióba, akkor csináltak neki egy előzetest. Nem mellesleg Malick a sok forgatott anyagból fogta magát, és nem bővített, hanem másmilyen, alternatív verziót vágott ezen alkalomból. Most épp ezt gondolja a véglegesnek.
Terry doesn’t see this as a director’s cut. It’s a fresh view of the film that has a different rhythm and a different balance.
Nem meglepő a rendezőtől ilyesmi húzás, legalábbis amikor olvastam a hírt pár hónapja, akkor csak bólogattam.
Érdekes húzás, mai napig nem tudtam végignézni az eredetit, de tervezem, csak valahogy sose kap el a ritmusa, viszont a criterion-os változatot fogom akkor következőleg megpróbálni (és ha tetszik, akkor az eredetit is mindenképpen megnézem).
Talán a század eddigi legjobb filmje. Meg is van Bluray-en az alap, de ez is a várólistán van. Malick nem evilági szintre emelte a lécet már 2011-ben is.
Talán a legrosszabb film, amit életem során láttam.
Szerintem sem volt erős darab. Malick első első három filmje valóban zseniális, de amit azóta művel, szerintem egyre nagyobb mélyrepülés. Az Újvilág még okés, de aztán ami azután történt vele, az kb a művészi semmitmondás magasiskolája. Többek között ez a film is. Ezen legfeljebb az segítene, ha minimum egy fél órát kivágnának belőle és Sean Penn részét nem kicsit feljavítanák. Mert így, ez ettől szerintem nem lesz jobb film sajnos.
Egyedül a Thin Red Line tetszett tőle, de szerintem az is csak Hans Zimmer zenéje miatt.
” viszont a criterion-os változatot fogom akkor következőleg megpróbálni”
ami még hosszabb lesz? +50 perc ha jól emlékszem.
@human:
Ahogy írtam, a ritmusa volt a gond, nem a hossza. Hozzá vagyok szokva a hosszú filmekhez, nem ez a gond, hanem az, hogy nekem nagyon erősen hangulat darabnak tűnt, leülsz, nézed, vagy elkap, vagy nem. Nekem utóbbi volt. Lehet, hogy egy másik felütés az elején, változtatásokkal jobban betalál.
Terry loves love