Interjút adott az idén a Roma-val Oscar jelölt, de korábban a Gravity-t szállító rendező arról, hogy néhanapján már undorítónak tartja az Oscar kampányokat.
Az első kérdés a negatív, lejárató kampányokra vonatkozott (ezt whisper campaignként is szokták emlegetni). Ilyen volt például tavaly a plágiumos téma a Shape of Waternél. Mondjuk a filmet nem védeném, tudjátok, hogy nem kedvelem, de az az elindított per nevetséges volt.
Itt az egyik lényeg az interjúból:
it’s about throwing dirt to the opponent. So rather than strengthening the values—and I’m not talking moral values, but the artistic merits of a film and the influence it may be having—it’s about trying to push the others down. I find that very sad. And I hope there’s a way—though I’m not sure there is—that it can be regulated by the Academy.
A kampányok a jó dolgok kiemelése helyett a másik bemocskolására mennek rá. Aztán beszélt még arról, hogy az üzleti részt, például a Netflix feltörését, a mozi átalakulását miért keverik a filmművészethez, ahelyett, hogy a helyén kezelnék ezeket.