Robog a Disney élőszereplős feldolgozás gyár, Aladdin kaszált a hétvégén és a legnagyobb dobás Oroszlánkirály még csak most jön a nyáron.
A Dumbo nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, Tim Burton legújabb mozija eléggé dadogott a pénztáraknál, és elsőáldozó fejjel meghunyászkodva vette tudomásul a 115 millió körüli otthoni bevételt, amit 170 milliós költségvetésre sikerült kierőltetnie önmagából. A Disney viszont azt mondta, hogy fogd meg a söröm tesó, hozok én erre kék Will Smithet, szinte valódian megtestesült Szimbát, meg Angeline Jolie-t rendkívül szigorúan a Maleficent 2-ben, és ezeket együtt mindössze fél éve alatt.
Aladdin meg olyannyira jött, mint a piros hetes, és a Memorial dayes amerikai hosszúhétvégén 4 nap alatt beérte a nagyfülű elefántot. Péntektől vasárnapig ez 90.4 milliót jelentett otthon, külhonban összesen 233-at és a stúdió 183 milliót fizettet ennek a létrehozásáért egy angol úriembernek. Csak Guy Ritchie tudja mily gyalázatos és/vagy szent frigyre lépett mindenféle hollywoodi istenségekkel, hiszen a The Man from U.N.C.L.E. bukását a 2017-es év talán legnagyobb taknyolásával sikerült feledtetnie Jax, vagyis Charlie Hunnam, na mondjad má’, vagyis az Arthur király személyében.
Will Smith meg persze kapva kapott az alkalmon, hiszen egyrészt három éve nem szerepelt moziban, másrészt fizették a számlát, hogy kipattintsa magát újra az Öregfiúk 3-ra.
A hétvége következő premierje azt a kérdést kívánta volna megválaszolni, ami Batfleck mellbimbókkal fel nem vértezett páncélja alatt lüktető szívét mardosta nem is olyan rég: mi lenne akkor, ha Superman idegállapotba kerülne és emberfeletti erejét nem a föld alternatív gyógykezelésén kívánná levezetni? Ebben az esetben pedig a jelenleg rendkívül ambivalens megítéléssel együttélő James Gunn jelentkezett nagy indulattal producerként, és rántotta össze a Brightburnt 6 millió dollárocskából. Elizabeth Banks a Pitch Perfect 2 és a Charlie angyalai rendezése közben meg azt mondta, hogy minőségileg ez a projekt sem lógna ki a sormintából, meg hát “amúgy is szerepeltem manapság Happytime Murderersben, meg Power Rangersben, szóval akkor all in és szanaszét főszereplem ezt a csodát”. A közönség a fenti felvetésekre érzékenyen reagált és 7.8 millió dolláros kezdés segítségével mutatott fityiszt az elvetélt produkciónak.
És aki még szót érdemel, az Olivia Wilde, mert a Booksmart 7 milliós nyitása nem rengeteg meg semmit és senkit, de az biztos, hogy elsőfilmes rendezőként ilyen kritikákat kapni megsüvegelendő.
Mindeközben a John Wick 3 otthon átlépte a 100 milliót, az Avengers Endgame valamikor tegnap a 800-at, és jövő héten már Godzilla jön ismét rémisztgetni.
A hétvége amerikai bevételei (a hétfő nincs benne, pedig szünnap volt):
- Aladdin (2019) – $90,400,000 – össz: $90,400,000
- John Wick: Chapter 3 – Parabellum – $24,600,000 – össz: $101,238,941
- Avengers: Endgame – $17,226,000 – össz: $798,557,736
- Pokemon Detective Pikachu – $13,395,000 – össz: $116,217,622
- Brightburn – $7,865,000 – össz: $7,865,000
- Booksmart – $6,942,347 – össz: $6,942,347
- A Dog’s Journey – $4,150,000 – össz: $14,980,535
- The Hustle – $3,812,554 – össz: $29,837,523
- The Intruder (2019) – $2,300,000 – össz: $31,965,541
- Long Shot – $1,640,000 – össz: $28,768,097
“rántotta össze a Brightburnt 6 millió dollárocskából”
“7.8 millió dolláros kezdés segítségével mutatott fityiszt az elvetélt produkciónak”
A 7.8 az nem tobb, mint a 6? Vagy mit kell itt szamolni?
a jegybevétel kb fele megy vissza a stúdiónak, és hiába 6 milla a film, a reklám nem olcsóbb, tippre alsó hangon 20-30 millát ráköltöttek a kampányra. A terv egy kis siker lehetett, nem egy 20 millás vég otthon.
Jonh Wick előtt ment le ennek a Booksmartnak az előzetese. Hát egy ilyen züllesztő szart… Mit dicsérnek az ilyemsin?
ÁÁ baszki nem azért de az emberek nem tudják hogy a gyártási költségen felül a stúdiók a reklámra IS költenek,már ha nyereségesre akarják kihozni a produkciójukat.A kérdés ugye az,hogy mennyi pénzt ölnek bele a reklámokba a film költségén felül.
Az ilyen mondatoktól meg falra mászom:
“A 7.8 az nem tobb, mint a 6? Vagy mit kell itt szamolni?”
Ja tényleg semmit,ha egy film mint jelen esetben 6 millióból készül,és visszahoz 7 milliót akkor már nyereséges.Aha.
Csak a reklámköltséget felejtik ki,meg sok egyéb tényezőt,aminek az a vége hogy egy 5-10 millió dollár büdzséjű filmnek sokszor a 2X-esét is “vissza kell hoznia”hogy nullszaldós,vagy mi több nyereséges legyen.Aztán sok ilyen emberke nem érti ha pl.egy 150 milliós blockbuster hoz mondjuk 220 milliót a kasszára,az még csak sokszor a marketingköltséget termelte vissza,messze nem biztos hogy lesz folytatás,ha éppen csak visszahozta a gyártási költséget.
Csak trollkodik, hagyjátok, nem igaz, hogy egy filmes oldalon valaki feltesz egy ilyen kérdést.
SZANASZÉT FŐSZEREPLEM!!! Egy órája ezen röhögök!!! :D
A korábbi posztokhoz is tegyétek be légyszi “blockbuster-watch” cimkét, mert azokra így nem lehet rákeresni később
Mondjuk én BB-nél jóval többre számítottam,egyébként otthon Elmegy olyan 15-20-ig világ viszonylatban meg 30-40 lesz.
Nem volt az akkora bukta,ha minden film úgy indítana,hogy megugorja a gyártási költségeket sokan boldogok lennének Hollywoodban.
Amúgy 7.8 tényleg több mint a 6 vagy nem?
….
“nem igaz, hogy egy filmes oldalon valaki feltesz egy ilyen kérdést”
Hol kellene feltenni ha nem egy filmes oldalon?