Ezúttal a The Dark Towerről mondott pár dolgot, aminek a producere volt.
Röviden: bár nem biztos, hogy úgy elkészülhetett volna a film, de szerinte egy sötétebb darab kellett volna, ami a Gunslingerre koncentrál, csak túlságosan elmerültek a PG-13 “a gyerek története” ötletükben nem csak ők, de a stúdió is. Jobban kellett volna a horror elemekre gyúrni.
I think it should’ve been horror. I think that it landed in a place—both in our minds and the studio’s—that it could be PG-13 and sort of a boy’s adventure… I really think we made a mistake not—I mean I’m not sure we could’ve made this movie, but I think if we could’ve made a darker, more hard-boiled look and make it The Gunslinger’s character study more than Jake. I think in retrospect that would’ve been more exciting. We always felt like we were kind of holding back something, and I think at the end of the day it was that.
The other thing might’ve been to just straight-on tackle it as television first. Disappointing because I poured a lot of myself into it, and sometimes this happens on these projects where everybody’s best intentions—you’re all pulling in a direction, and then you sort of say, ‘Was that the right direction?’ And I wouldn’t say it was all compromise. I do think it was just a sense of maybe too much listening to what you think that the marketplace is calling for instead of the essence of what Stephen King was giving us.
Ron Howard
A marketplace szerintük oda hajlott, hogy PG-13-ban adaptáljanak Stephen Kinget? Ne már.
A Setét Torony a kedvenc könyvsorozatom, csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni, a történet, amiben benne van minden történet amit el lehet mondani. Az ötlet, hogy filmet csinálnak belőle a kezdetektől lehetetlen volt. Egy több évados sorozatot… esetleg, kiherélve sok mindent a történetből. Kinget azért nem tudnak általában jól adaptálni, mert rengeteg minden történik a karakterek fejében a regényekben, nem feltétlenül a látható, fizikai cselekmények miatt királyak. Akkor meg kellene a belső monológ, mint anno a Dűnében, az meg tudjuk, hogy sikerült. Az a döntés meg, hogy Idris Elba (akit amúgy imádok és szerintem zseniális színész) játssza Rolandot annyira röhejes, hogy le sem fikázom inkább, mert felesleges. Az egész rasszizmus történetszálat ki is herélték ezzel a könyvekből, ami olyan fontos, hogy főbb történetszálak futnak miatta a regényekben.
A Dark Tower többet érdemelt volna, mint a tipikus hollywoodi, na mink van, gyorsan ássatok elő valami felismerhető címet, Isten ments, hogy valami eredetivel álljunk elő. Gyorsan csapjatok össze valami moslékot a név alatt aztán jöhet a következő marék sár, hátha az megtapad a falon.
Ha jó könyvet akartok olvasni akkor ezt pörgessétek végig azért, én anno mikor befejeztem úgy éreztem, hogy sosem fogok jobbat olvasni. Eddig még nem cáfolt rá erre semmi.
Imádom a könyveket. A filmet meg sem néztem miután kiderült a casting meg láttam a trailert. The Dark Tower in name only.
A film nagyon pocsék lett, kár volt a rápazarolt időért.
Nem ismerte ez be semmit.
Ha beismerés lenne, akkor leírná, hogy miért kellett ezt egyáltalán PG-13-nak tervezni?! És kicsit fellebbentené a fátylat a stúdiók apró-cseprő mocskos hozzáállásáról, amik tönkretesznek sok nagyon jó ötletet.
Oidipus Prime.
Steven Erikksontól ismered a Malazai bukottak regéjét? Ha nem, akkor erősen ajánlott.
A masik pedig China Miéville – Perdido pályaudvar, végállomás. Ez is egy nagyon erősen ajánlott kategória.
“Ha jó könyvet akartok olvasni akkor ezt pörgessétek végig azért, én anno mikor befejeztem úgy éreztem, hogy sosem fogok jobbat olvasni. Eddig még nem cáfolt rá erre semmi.”
ne már. mármint elhiszem, hogy baromi jó (bár az első kötet még a rajongók szerint sem a legerősebb kezdés, én is untam kicsit), de azért biztos van nála jobb olvasmány. Hasonló stílusban lehet nincs, az igaz.
Ha neki ez a kedvence akkor ez a kedvence, ergo számára nincs jobb. Ezt miért olyan nehéz feldolgozni?