Jött egy videó, amiben arról beszélnek, hogy az üveggel teli épületet miképp tervezték meg először virtuálisan, találták ki melyik fény hol legyen, és ilyesmi.
Jött egy videó, amiben arról beszélnek, hogy az üveggel teli épületet miképp tervezték meg először virtuálisan, találták ki melyik fény hol legyen, és ilyesmi.
Mondjuk szerintem ez tényleg egy jól megkomponált rész volt (az egész film is).
Ez egy nagyon okos megoldás abból a szempontból amikor én forgattam még papíron kellett megterveznem (7-8 éve) az egész jelenetet sort mert a rendező nem volt képes egy animatic-ot értelmezni :)
Egyébként ez mennyire népszerű megoldás? Nekem kézenfekvőnek tűnik hogy lemodellezzenek jeleneteket storyboard helyett, de még sose láttam werk filmekben, hogy konkrétan 3D játékok motorjaival építenék fel a jeleneteket.
Eddig is voltak cégek, akik csak previzualizációval foglalkoztak. Ha nem is a teljes filmet, de a bonyolutabb akciójeleneteket mind lemodellezik először 3D-ben, megkeresik a legjobb beállításokat, összevágják, majd csak utána készítik elő a forgatást, mert így már tudják mit szeretnének látni milyen szögből, ehhez mit és honnan kell a díszletben megépíteni, de ez alapján akár azt is el tudják dönteni, hogy mikor és hogyan legyen szétszedhető egy díszlet! Ezt a technológiát, hogy real time előre láthatták a VFX bizonyos elemeit, már Peter Jackson is használta A Gyűrűk Urában. Azóta az Avatár, és más nagyobb film is erősen támaszkodott erre a technológiára, egy pár éve viszont eljutottunk arra a szintre, hogy amit látunk, az bevilágításban is akkurátus, és még real time is.
Szerintem király, és őszintén nem kell nagy óriási tudás, hogy megalkoss egy ilyen modellt, főleg ha nézed mi mindenre költenek a Hollywoodi filmek, ez simán belefér és legalább sokat segít a kreativitásban. Plusz ha még tudnak közbe-közbe nyomni egy Unreal Tournamentet a színészek, amíg szünet van… win-win
(hűű, mennyire hiányzik az UT és a régi LAN partik…)