Újra halad a Scarface remake

Bár az Antoine Fuqua-val tervezett változat elment a semmibe, de most új rendezővel feléledt hamvaiból az Universalnál.

Luca Guadagnino (Call Me By Your Name, Suspiria) az épp kinézett rendező, ami nagyon-nagyon érdekes döntésnek tűnik a brutális alvilági felemelkedéstörténet aktualizálásánál. Elvileg a forgatókönyv legutóbbi változatát Joel és Ethan Coen vetette papírra.

Azt ne feledjük az esetleges kiakadás közben, hogy a Pacino változat sem az első volt, hanem egy jól sikerült remake.

human
írta
2020. 05. 15. 03:47
megjelenés
16
hozzászolás


16 hozzászólás a “Újra halad a Scarface remake” bejegyzéshez

  1. Én úgy tudom h a 83-as nem remake hanem reboot mivel teljesen más alapra helyezte a történetet. A Pacino verziót úgy sem lehet uberelni az klasszisokkal veri az eredetit is, ennek ellenére nem bánnám ha lenne egy új verzió. Annyira kevés jó, hova gondolok nem h jó még csak közepes alkotás is nagyon kevés van mostanság ebben a kategóriában, szoval hátha.

  2. Én meg nagyon is bànom, ha egy 10/10-es klasszilust meggyaláznak egy “modern”, műteremben felvett cgi animációval… ahol majd a torkolattüzet is odarajzolják a fegyver csövènek vègéhez…

  3. Tom: Egyetértek. Szerintem egy tökéletes művet nem kell újra elkészíteni, csak azért, mert közel 40 éves. Egy remake-nek csak úgy van értelme, ha a rendező tényleg valami különlegeset tud hozzáadni az eredetihez. Ennél a filmnél viszont ez nem lehetséges. Ha a rendezőnek van egy eredeti, új ötlete, akkor miért nem csinálnak egy önálló filmet? Lehet ez a film hasonló a Scarface-hez, de mégis más.

  4. Tom: Láttad a Suspiriat? Ez a fickó nem a műtermes-cgianimációs-rajzolttorkolattüzes fajta filmkészítő.

  5. Ettől a rendezőtől nagyon is jöhet ez a film.Nem beszélve arról, hogy a Coen tesók é a forgatókönyv. Mit akarunk még? A lehető legjobb gárda.

  6. Tom, Minato: Azért ezt a pár sort igazán végig lehetett volna olvasni.
    Ha a 83-as remake-nek volt létjogosultsága, akkor ennek miért ne lehetne?
    Aztán majd kiderül, hogy volt e értelme elkészíteni. Mi nézők nem veszíthetünk semmit, max a stúdió bukik némi pénzt.

  7. Egy ilyen kult-klasszikust remakelni annyira jó ötlet,mint hozzányúlni a Ben Hurhoz.Tudom,ott a rendező is nagy mellényúlás,de ami ekkora mérföldkő azt csak átlag feletti munkával lehet űberelni.

    Ha a rendező a Suspíriához hasonlóan valami nagyon más megközelítést használ akkor az elég kétélű fegyver,de majd meglátjuk.

  8. Keresztapa ide, Scorsese oda, a ’83-as Scarface máig a kedvenc maffiafilmem, de nagyon szívesen megnéznék belőle egy új feldolgozást. Ami szerintem nagyon adja magát, az az, hogy a mai bevándorlási és demográfiai helyzetben nagyon sok új réteget kaphatna a főhős és a sztori is – a Pacino-féle Tony Montana kubai, politikai menekültnek tünteti fel magát a bevándorlási hatóságnál a film elején – ehhez persze nem ártana némi tökösség, beleállás és persze a stúdió részéről némi támogató szándék sem.:)

  9. Oké, de a 80-as évek feelinget mégis mivel fogják helyettesíteni? A Miami Vice film is azon bukott meg anno, hogy kifejezetten a 80-as években működött. Persze át lehet írni mai köntösbe egy régebbi filmet úgy, hogy nem csak egyszer nézhető legyen, de manapság nem arról híres a filmes ipar, hogy maradandó remakeket, rebootokat készítenek.

  10. Hádész: nyugi, végigolvastuk. A 83mast mindenki ismeri, mert zseniális lett. A rendező a már-már tökéletes szintre emelte a filmet. Tehát hozzá tudott adni. Viszont ahhoz már semmit sem szükséges tenni. Ha a rendezőnek van valami zseniális ötlete, akkor simán lehetne egy különálló film. Amúgy meg ha VÉGIG olvastad volna, ez egyértelműen nem egy szerelem projekt, ahány kézen átment már. Nincs itt szó semmiről, csak pénzről és nosztalgia élményről. (The force awakens)

  11. Én meg úgy vagyok vele, h ez nem a pénz miatt menne. Nem gondolom, hogy sok 100M-t várnak egy ilyen filmtől. Ezek a típusú filmek akkor sem a várható nagy pénz miatt készültek (gondolom én) hanem mert “csak hozzányúltak valamihez” aztán bejött….jól eltalálták. Ha egyszer valami bejött az életben azt meg jó időnként felemlegetni, szóba hozni. (hogyan máshogy mint így, hogy vki más ember/stúdió x évvel később bepróbálkozik)

  12. @Kenike

    Teljesen egyetértek. Én is úgy gondolom hogy 2020-ban többet és jobban lehet mesélni a bevándorlásról mint 83-ban lehetett. Persze ehhez kell a hajlandóság az alkotók meg a stúdió részéről is, de véleményem szerint ha nem is annyira epic de egy komplexebb és tartalmasabb filmet simán össze lehet hozni belőle.

    Kérdés akarnak-e majd nagyot alkotni?
    Sajnos a Coen tesókba nem nagyon bízom, az utóbbi évtizedben semmi maradandót nem alkottak.

  13. Az új Suspiria csak akkor elfogadható, ha az addigiakat teljesen kitörlitek a fejetekből, ugyanis a fazon teljesen átírta a film lényegét és olyan nonszensz csavarokat rakott a történetbe, hogy beszarsz az idegtől. A legelső, 77es Suspiria még mindig magasan a legjobb, a nyomába sem èrhet ez az új, kifordított valami. Az eredetinek éppen az a lényege, hogy nem csak a gore elemekre épìt, hanem a maga a hangulata is elég ahhoz, hogy elvarázsoljon. Az újban semmilyen hangulat nincs, az akadémia belseje és a díszletek nem is lehettek volna unalmasabbak, míg az eredetiben csak maga a belsődizájn többet mutatott, mint máshol egy egész film. Nem kell ahhoz 10 liter vért ès beleket mutogatni, hogy egyedi nyomást gyakorolj a nèzőre, a forma azonban ezt nem nagyon vágta a remakenél. Ha a fazon olyat szállít a Scarface remakkel, mint a Suspiriával, akkor a Pacino féle film totális telibeszarására kell felkészülni. Mondom: az új Suspiria önmagában úgyahogy elfogadható, de az alapanyaghoz képest semmi. Ilyesmi lesz a Scarface is, attól tartok.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.