A Warner sokkra történt reagálások: Nolan kiborult, az ügyvédek dörzsölik a kezüket

Ugye a múlt héten ahogy a filmbuzi is megírta, a Warner ledobta a bombát: minden 2021-re tervezett mozifilmje a világpremier keretében az HBO Maxra is felkerül. (Közben amúgy az HBO Maxon megszűnt az ingyenes hét lehetősége.)

Na erre érkezett közben pár válasz is:

A Legendary stúdió baromira nem örül, hogy a Kong vs. Godzillával ez történik. Ki tudja mennyi pénzről van szó, de a Netflix ugye letett volna 250 milliót a filmért. A Legendary a több pénzzel az új Kongban levő stúdió, és már a jogi ellenlépést tervezik. A Dűne szintén Legendary, szóval nyilván annak még inkább nem örülnek, főleg ha franchise-t terveztek. A Warner szerint nekik joguk van a jelenlegi szerződéssel a streamingeléshez.

Sőt, rengeteg sztár tervezi a perelést, kivéve gondolom ha megegyeznek velük, hiszen a bevétel egy részéből kaptak volna a nagy nevek, viszont ha nem lesz moziban, ezt akkor sem lehet elmismásolni. Nem véletlenül árulták a James Bondot 500 millió feletti összegért, hiszen ha mozifilmekről van szó, akkor a sztároknak és más készítőknek járó pluszpénz is faktor. (leegyszerűsítve)

Például Gal Gadot elvileg kapott a Wonder Woman 1984 decemberi streaming premierjéért pénzt, kompenzálni a bevételből neki járó részt, és mindenki azt várta, hogy bármit lép a Warner a WW-bejelentés után, akkor is tárgyalnak majd mindenkivel egyesével, megegyeznek, hogy kb. mekkora siker lett volna a film és kifizetik ami jár, de ugye ez mindenképp kisebb, mintha valami véletlenül hatalmas sikerré válna, és abból kapnának a rajta dolgozók pénzt. A stúdió nem kommentálnta, hogy ez történik-e a színfalak mögött.

A már kész filmek anyagi vonzatán kívül a producerek szerint ezzel el is löki magától a filmiparban dolgozókat a stúdió, ha sosem lehet számítani majd arra, hogy tényleg moziba küldik a filmet, pedig abban van a nagy pénz.

Besides having to deal with the current filmmaker and talent deals they have made for the existing movies, does Warner Bros. actually run the risk of alienating bigger names from wanting to do business there?

Christopher Nolan pedig azt fűzte hozzá, hogy az HBO Max a legrosszabb streaming szolgáltató, és hogy a Warner kb. idióta a filmipar szétrombolásával:

Some of our industry’s biggest filmmakers and most important movie stars went to bed the night before thinking they were working for the greatest movie studio and woke up to find out they were working for the worst streaming service

Warner Bros. had an incredible machine for getting a filmmaker’s work out everywhere, both in theaters and in the home, and they are dismantling it as we speak. They don’t even understand what they’re losing. Their decision makes no economic sense and even the most casual Wall Street investor can see the difference between disruption and dysfunction.

Sok belsős szerint iszonyat hülye, Wall Street-i lépés arra, hogy rendbe hozzák az HBO Max siralmas elindítását.

Az igazi különbség az, hogy egy Netflix-Hulu-Apple filmhez leszerződés teljesen más, mint egy mozifilmhez. A Netflix előre fizet, míg a mozinál engednek az elején a nagyobb nevek, hogy utána a bevételből kapjanak. Tudom, valaki mindjárt jön, hogy hollywoodi könyvelés, de nyilván Stallone 80-as évekbeli problémái óta a tehetségek is jobb ügyvédekkel ülnek a tárgyalóasztalhoz. Na most a Warner huszárvágása olyan filmeket dob streamingbe, amiknél az utóbbi szerződések vannak. Egyelőre úgy tűnik sok pénzt fognak kipengetni ezért.

Bár nyilván sokan legyintenek, egy Gal Gadot vagy Keanu Reeves nem hal éhen semmiképp, de maga a helyzet, hogy utólag módosítanak egyoldalúan egy szerződést, ami sokaknak nem tetszik, az szerintem eléggé átérezhető dolog.

human
írta
2020. 12. 08. 04:18
megjelenés
40
hozzászolás


40 hozzászólás a “A Warner sokkra történt reagálások: Nolan kiborult, az ügyvédek dörzsölik a kezüket” bejegyzéshez

  1. Ebből egy stùdió/streaming polgárháború lesz, hasonló a jelenlegi amerikai választási rendszerhez. Tiszta bolondokháza, 2020 tényleg legőrültebb év, pont mot olvasom, hogy egy bizonyos izraeli űrvédelmi program volt vezetője előjött azzal, hogy léteznek űrlények és leszeződtek az amerikai vezetéssel. Ez az év egy hatalmas bruh moment

  2. Blokkolja a Kong eladását a Netflixnek? Papíron az közel 100 millió plusz lett volna.

    És ez? No comment.
    “…executives at Legendary Entertainment found out about “Dune” and “Godzilla vs. Kong” moving to a hybrid theatrical-HBO Max release only 30 minutes before Warner Bros. went public with the announcement.”

    Villeneuve csak azért maradt ennél a stúdiónál mert két részletben engedték a Dűnét. Amennyire örülhetett, hogy van még egy éve befejezni…

  3. Milyen 80-as evek beli problemakra gondolsz human? Total nem nincs meg. Mi volt Stallonevel?

  4. Várható volt, hogy a “nagy” mozi vs. streaming háború előbb vagy utóbb eljusson és hatni kezdjen a stúdiókra és a színészekre is. Nem szép de ennek a folyamatnak is végbe kell mennie.

  5. black_retek

    Volt egy idő, amikor a színészek nyereség után kaptak gázsit és a studió meg papíron veszteségesre hozta ki a nyilvánvalóan sikeres filmeket is.

    Ha jól tudom a Star Wars se volt anyagi siker….

  6. Star Wars nagyon is siker volt, minden tekintetből. De ha a Fox azt is hozta ki hogy nem (nem hiszek), sokat nem értek vele, mert a merch termékek után 100%-ban Lucas kapott pénzt. Azok meg szárnyaltak :D Ugye a Fox a deal után fogta is a fejét, és valaki a vezetőségből megjegyezte később, hogy életük legrosszabb döntését akkor hozták meg, mikor átengedték Lucasnak a mercheket.

  7. Annyira hülyék ezek. Utólagosan hogy lehet kiszámolni egy film sikerét? Felmérni lehet, hogy mennyi nézték meg, de az nem egyenes arányú következtetés. Mert lehet otthon tévé előtt megnézi streamről, de lehet moziba nem ment volna el érte.

    Totál agybaj. Meg színészi oldalról is értem a felháborodást. Megegyeztetek, hogy a bevétel 10%-át kapod, ha a film sikeres lesz,. Nagyon nem mindegy, hogy 500-at hoz egy film vagy milliárd fölött menne.

    Warner lépését értem, csak nem ártott volna egyeztetni a társcégekkel, részlegekkel. Mert kb. így mire tényleg bemutatnák neten, annyira elhúzódik a dolog a jogi cuccok miatt, hogy lehet utólagosan meg se érte ezzel foglalkozni.

  8. Se nolan se a színészek nem fogják fel mekkora súlyos helyzet van? Egy halálos világjárvány aminek sehol nem látni a végét?
    NEm azt mondom a warner a jófiú a történtben de az ért nemn már…Mindenki vegyen vissza az idei és jövő évi bevételterveiből.NE hiszem ,hogy így is felkopna az álluk…
    MAjom banda önző hulladékok…

  9. “Warner Bros. had an incredible machine”

    … ami pl. képes volt egy ennyire dilettáns döntést meghozni, hogy nem egyeztek meg mindenkivel először, és majd csak utána jelentik be.
    Most kb. mindenki kétszer annyit kérhet majd, mintha csendben egyezkedtek volna, hiszen a stúdió sokkal hátrányosabb helyzetből tárgyal így, hogy az HBO max-os megjelenéstől nem táncolhat vissza, tehát muszáj megegyezniük.

  10. Zoli:de, viszont egy filmnél nem csak a lehetőség van, hogy beküldik a kevés moziba vagy streaming. ha már így fogalmaztál, akkor te nem fogod fel, hogy egy filmet simán lehet pihentetni a fiókban 2 évig, szerintem mindenki erre számított.

  11. Miután az AT&T-é (világ második legnagyobb médiacége) a Warner Media, nem nagyon aggódnék a helyükbe jogi szempontból, amilyen háttere lehet nekik. Anyagi szempontból meg pláne nem, ha itt bármiféle “kártérítésre” kerülne sor, ha azt a szerződés megköveteli mondjuk egy GvK, vagy Dune illetve sztárok esetében.

  12. Na akkor elő a popcorn és élvezzük innen Európából a műsort. Mi csak nyerhetünk ezen a háborún :D

  13. Gergely: legalábbis akik utálnak moziba menni azok nyernek feltehetőleg. Éljen a content, le a művészi törekvésekkel végleg!!!!

  14. kicsit sarkos leszek, de a színészeknek talán azért nem lesz egyelőre(!) akkora súlya, mert ugyebár folyamatosan formálódik a DCEU, nincsenek hosszútávon lekötött nagy nevek, ergo nem tarthatják a markukat a nyereség után, mert ez már a sokadik filmjük. Craig is mit lép erre, otthagyja a Bond franchise-t? megtörtént.

    Keanu úgyis eladakozná a fizetése nagy részét a Matrix után, habár lehet pont ezért hajtaná a részesedést. lényeg a lényeg, most nincs a fiókban féltucat olyan nagy mozijuk, ahol egy színész sakkban tudná őket tartani.

    A Dűnével meg akármit is akartak, mozis bemutató mellett nem lett volna belőle franchise, ez szerintem 90%-ra biztosan kijelenthető – ha akárhogy úgy alakul, hogy folytatnák, szerintem boldogan lekötik a szereplőket.

  15. abelh: A Dűne kapcsán erősen kérdéses, hogy az első rész melyik könyve a hangsúlyos a megfilmesítés során. Mert ha az első (ami Villeneuve rendezői stílusához igazán fekszik) akkor hót ziher, hogy nem lenne akkora bevétel, ami hoz folytatást. Ha a második (ami NAGYON messze áll Villeneuve stílusától) akkor viszont már előre le is lehetne kötni egy tízrészes franchise premierdátumait a következő 20-25 évre. Az utóbbit kizártnak tartom. A Dűnét meg lehetne filmesíteni izgalmas, látványos szabadságharcosos akció-scifiként (lényegében egy mélyebb Avatar), és meg lehet filmesíteni metafizikai szinten mozgó királydrámaként. Ismerve Villeneuve-öt száz-százalékig biztos vagyok benne, hogy az utóbbi vonal mellett döntött, és pontosan emiatt rétegscifi lesz a végeredmény, amivel lehetetlen kasszát robbantani.

  16. Úgy látom itt elég sokan nem értik a lényegét ennek a döntésnek. Nem arról van szó, hogy éhenhalnak a színészek, rendezők vagy hogy most perelhetnek a pénzükért.

    Arról van szó, hogy az egyik legnagyobb amcsi stúdió mindenféle egyeztetés és tájékoztatás nélkül gyakorlatilag az összes szerződését felrúgta. Ki fog ezekután odamenni? Ki fog odavinni egy filmtervet? Melyik cég fog velük leszerződni?

    Még ha nagy nehezen sikerül is valakit leszerződtetniük, annyi pénzt fog kérni és olyan jogi biztosítékokat, hogy a jövőben bele fognak rokkanni…
    Hiába óriáscég az AT&T, annyira nem sikeres, mint aamekkora.

  17. @14. human: Nem igazán értem, hogy mire alapozod ezeket a kijelentéseket.
    1. Sokan szeretik a mozikat és a streaming platformokat is, pl. én is és az ismerőseim is. Mi örülünk a Warner lépésének, mert a felsorolt filmek közül többet is nagyon vártunk már, és így nem kell még tovább várnunk, sőt ha nagy a gáz, akkor még otthon is meg tudjuk nézni premierben, ráadásul legálisan. Filmbuziként úgy gondolom, hogy üdvözítő a dolog.
    2. Lehet, hogy rosszul látom, de streamingen amilyen tartalmakba belefutok, azokon azt látom, hogy szabadabb a készítők/művészek ráhatása az adott produkciókra, pl. nem kell görcsösen erőlködni a PG13-as besorolásért, így rengeteg valódi felnőtt tartalmat is láthatok, ami sokkal élethűbbé, sokkolóbbá teszi a “vásznon” történteket. Való igaz, hogy ez egyelőre szinte csak sorozatoknál figyelhető meg, de ha több pénz lesz a streamingben, akkor ez az egész estés filmekhez is egyre jobban be fog gyűrűzni.

  18. Hát, én a Warner helyében holnap bejelenteném, hogy a sok “fenyegetés” miatt mégsem mennek a filmek HBO Max-ra, hanem eredeti idopontban mennek a mozikban. Ha anyagi bukást akar mindenki, akkor kapják meg.

    Megjegyzem itt mindenki a szerzodések felrúgásáról ír, most nem azért, de tudja valaki kozuletek, hogy pontosan milyen szerzodések íródnak alá? Gondolom van benne kiskapu, ennyire nem lehetnek marhák, foleg ott, ahol egy elmaradt írásjelért is perre mennek.

  19. human: “legalábbis akik utálnak moziba menni azok nyernek feltehetőleg. Éljen a content, le a művészi törekvésekkel végleg!”

    Azért ez erős :). Ráadásul véletlenül pont Nolan reakcióját emeled ki, aki köztudottan streaming-ellenes, tehát eleve elfogult.

    Hogy jön a streaming a művészi törekvések elnyomásához? Pont ott kaptak sokkal nagyobb szabadságot az alkotók az elmúlt években, ott lehet megvalósítani olyan projekteket, amiket nagyvásznon nem – tehát a művészek nyernek. Persze lehet, hogy a legnagyobb sztárok gázsija most csökken, de ez van.

    Azt aláírom, hogy megállapodhattak volna előre, de gyanítom, hogy ez olyan infó volt, amit nem szerettek volna, ha kiszivárog.

    Éppen most lesz kiegyenlítve a pálya, az eddigi lejtős helyett. Ha ugyanazon a napon elmehetek moziba is, meg otthon is megnézhetem, akkor megmarad a választás szabadsága, helló. Egy hónap után meg ugye le is veszik streaming-ről, tehát még mindig a mozi a nyertes.

    Nem lehet, hogy van, aki mindkettőt szereti, és most örül, hogy választhat? :)

  20. Hát human én nagyon nem értelek. Olyan mintha te sem akarnád látni ami zajlik a világban. Nagyon könnyen előfordulhat, hogy 2021-is pont ugyanolyan szar év lesz mint 2020 és nagyon nem tudjuk azt sem ,hogy hány mozi fogja túlélni a folyamatos zárva tartást. Persze lehet pihentetni a filmeket csak addig is áll a pénz benne. A Warner pedig úgy van vele, hogy ha a mozihoz képest legalább mondjuk a felét ki tudja húzni egy filmből az akkor is több mint a pihentetés esetén fennálló 0. Nyilván nem mozirajongói döntés született hanem üzleti de ne legyünk már ennyire naivak a filmek a bevétel szerzés céljából születnek. És ha ki is nyithatnak a mozik vajon mennyien mernek majd újra moziba menni? Rengeteg a nyitott kérdés és lépni kell. Meg kell újulni és alkalmazkodni. Értem én a színészeket mert buknak és ezt senki sem szereti.
    El kell fogadni még ha nem is tetszik, hogy könnyen lehet, hogy gyökeresen átalakul a mozipiac és annak jelentősége de nem is biztos, hogy ez olyan nagy baj.

  21. Huhoghatnak amennyit akarnak, tetszik nem tetszik ez a jövő. A mozi amúgy is haldoklik, a vírus megadta a kegyelemdöfést.

  22. Nem hiába volt HBO produkció a Trónok Harca. A Warner jól megfogadta Kisujj tanácsát és a káoszt létrának használja. Akkora adrenalinfröccsöt kapot ezzel az HBO Max, hogy érdemes egy sikeresnek igérkező filmes évet (illetve kettőt) feláldozni.

    A pereskedés meg arról szól, hogy mindenki jobb alkut akar magának.

    Aki pedig moziba szeret járni nem értem miért nem örül. Ugyanúgy mehet mint eddig, a változás az lesz, hogy csak azokkal lesz körbevéve, akik szintén szeretnek moziba járni, esetleg kevesebb seggfej marad.

    A streaming nagyon sokat ad a művészetnek, nem hiszem el, hogy ezt bárki vitatná. Mikor csinálhatta volna meg Fincher a Mank-ot? David Lynch se hozott egy fillért se szerintem évtizedek óta, de a netflix adja neki a pénzt.

    És ez jót tehet abból a szempontból is, hogy sokkal többen néznek meg egy sikeres filmet streamingen mint moziban. Így a folytatás is valószínűbb. Például ha a John Carter anno így jött volna ki, sokkal több ember látta volna, sokkal több embernek is tetszett volna, lehet még ma is jönnének a folytatások.

  23. “Aki pedig moziba szeret járni nem értem miért nem örül. Ugyanúgy mehet mint eddig, a változás az lesz, hogy csak azokkal lesz körbevéve, akik szintén szeretnek moziba járni, esetleg kevesebb seggfej marad.”

    már ha nagyvárosban lakik, mert máshol nem lesz értelme fenntartani mozit.

    “És ez jót tehet abból a szempontból is, hogy sokkal többen néznek meg egy sikeres filmet streamingen mint moziban. Így a folytatás is valószínűbb. Például ha a John Carter anno így jött volna ki, sokkal több ember látta volna, sokkal több embernek is tetszett volna, lehet még ma is jönnének a folytatások.”

    Még az elvileg sikeres Netflix filmek közül sem mindnek lesz folytatása, pedig hatalmas számokkal dobálózott a Netflix mindig, hogy mennyi háztartás meg a többi. És azok némelyike még olcsóbb is volt, mint a John Carter

  24. “Hogy jön a streaming a művészi törekvések elnyomásához? Pont ott kaptak sokkal nagyobb szabadságot az alkotók az elmúlt években, ott lehet megvalósítani olyan projekteket, amiket nagyvásznon nem – tehát a művészek nyernek”

    nem értem mire gondolsz, hiszen pont azért kaptak nagyobb szabadságot és pénzt, hogy hajlandóak legyenek MOZI HELYETT hozzájuk menni. A Mank be sem került a Netflix top10-be, ki nem látta, hogy nem lesz siker, de ott akarták tartani Finchert. Az Irishman kapta a pénzt, hogy elmondhassák van Scorsese filmjük. Ha annyi a mozinak, akkor kevesebb lesz a kísérletezés is, mert más lesz a norma, maguktól jönnek majd a presztízs nevek, és kb a mozi jelenlegi PG-13 agyonfókuszcsoportozott szintje érkezik meg streamingre (már most is kezd észrevehető lenni).

    És mindeközben ki tudja hányezer munkahelynek rip csak itthon, hány milliónak a világon, akik csak a popcornt adták a moziban. Ezt csak úgy empatikusan mondom.

  25. “Hát human én nagyon nem értelek. Olyan mintha te sem akarnád látni ami zajlik a világban. ”

    mert nem akarom, hogy a mozi hétköznapi luxusból, egy meki menu ára helyett tényleges 8000/fős komolyabb kiadás legyen?

  26. Azt tudom elképzelni, hogy a mozik a jövőben tényleges filmszínházakká válnak. Értsd, pl. színházakban adják őket, roadshow-szerűen (színház azért elég sok helyen van). A Covid-történet lényegében csak beverte az utolsó szöget a műfajnak.

    Ugyanúgy, mint ahogy már szinte senki nem invesztál hifibe, hogy lossless-hangfájlokat vagy lemezeket hallgasson, mindenki a Spotify-on streameli a cuccot fülhallgatón, vagy valami Bluetooth-os eszközön keresztül.

  27. Ez az egész az AT&T bulija. Az övüké a Warner és az ő streaming szolgáltatásuk az Hbo Max. Elbaszták a Max startját, nincs semmi húzósorozat, mint a Disney+-nál a Mando, a fő piacokon nem is elérhető, csak Amerikában, a név egy adag nulladék, az embereknek fingjuk sincs a Go, Now és GO közötti különbségekről és még lehetne sorolni a balfaszságokat, amiket elkövettek. Itt az eredmény. Ezért kell a teljes ’21-es felhozatalt kidobni streamingre, ahelyett, hogy azt mondták volna, hogy mondjuk 1 hónap mozi exkluzív, aztán utána mozi és párhuzamosan Max. Így 4 hét mozi alatt ha kinyitnak simán megszedik magukat, hisz az első hónapban jön be a legtöbb bevétel.

  28. @Vajda Gábor:
    Ilyen már létezik nálunk is, Mozgó Mozi néven.
    Volt alkalmam kipróbálni, és bár a semminél tényleg jobb, erősen determinálja az élményt az, hogy az adott művelődési ház (ami azért messze áll a színháztól) milyen technikával van felszerelve, mert én úgy láttam, hogy nagy apparátust nem hoztak magukkal, azt használták, amit helyben találtak. :)

  29. Miért írja mindenki, hogy haldoklik a mozi? A 2020 előtti években a hollywoodi stúdiók szinte belefulladtak a bevételekbe. Oké, ennek nagy része a szuperhős- és egyéb akciófilmekből jött össze, de például a művészfilmek is szépen hoztak az Oscar-szezonban, így nekem nem úgy tűnt, hogy a mozi a végét járná. Ha annyi a járványnak, szép lassan helyreállnak a dolgok, kérdés, meddig kell még erre várni.

  30. human
    Jogos amiket írsz a munkahelyekről – sajnos ezt sem lehet elkerülni szerintem. Egyre kevesebb embernek fog munkát adni ez az ipar, de ha optimista vagyok, akkor azt mondom, hogy inkább átalakul. Tudom, kicsit demagóg, de aki eddig a popcornt osztotta a moziban, az lehet, hogy mostantól futárkodni fog, mert abból meg több kell.

    Kreativitás: ugye nem gondolja senki, hogy a valódi művészeket meg lehet állítani egy kis ipari földrengéssel :). Aki szeretne, és van ötlete, az egy mobillal fogja megcsinálni a következő Blair Witch projectet, vagy kézikamerás musicalt, vagy egy szobában játszódó feszült kamaradrámát. Én szívesen megnézem a 132. MCU filmet itthon, de moziba lehet, hogy nem mennék érte, és ha egyáltalán nem lenne, akkor sem morzsolnék el egy könnycseppet sem: lehet élvezhető filmet csinálni kis költségvetésből is, tudnak ilyet a franciák, skandinávok is – sőt, az amerikaiak is.

    Mindig lesz egy aktuális friss hangú alkotó, aki a középszertől jobbat csinál, ez egy ilyen műfaj, hosszú távon nincs olyan, hogy csak közepes szarok készülnek, ez by design :).

  31. Az anyagiakat már jól kiveséztétek, én máshonnan közelíteném meg a dolgot. A fogyasztó szempontjából.

    Értem, hogy mindenki filmeket akar nézni, meg gyorsan, meg kényelmesen, de ti nem érzitek a tátongó szakadékot egy otthoni TV-s Stream és a Mozivászon között?

    Mikor elmész a moziba, az egy szertartás. A pénztár után belépsz egy másik világba. A vászon monumentális, a hang elnyom mindent, minden érzékszerved átadod a filmnek. Ennek a pszichológiai hatását a filmélményre egyszerűen nem lehet alábecsülni. Egy dologért vagy ott.
    Nincs körülötted a lányod játéka, nem megy a mosógép, a képeid a falon, a könyveid… nem vonja el a figyelmedet senki és semmi.

    Lehet hajlított tv-d meg surround soundod, amíg a megszokott környezetben vagy, nem tudod úgy átadni magad egy filmnek, mint a moziban.

    @walker
    “A streaming nagyon sokat ad a művészetnek, nem hiszem el, hogy ezt bárki vitatná. David Lynch se hozott egy fillért se szerintem évtizedek óta, de a netflix adja neki a pénzt.”

    A David Lynch projektek, amikről beszélsz, eleve TV-re születtek. Ott nem a Mozi/streaming tengelyről van szó, hanem a TV/Streamingről, ami teljesen más tészta, ott adom neked a művészieknek adott plusz lehetőségeket.

    A filmeknél teljesen más a helyzet szerintem, az indie/low budget projektek nyernek vele, a “nagy” filmeket kiheréli.

    @gosford@freemail.hu:
    Egyet értek veled. Nem akarom elbagatellizálni a Covid súlyosságát, de de hihetetlennek tartom, hogy minden iparág azt kiabájla, hogy most aztán örökre megváltozik minden, új világrend alakul ki.
    A mozik éltek és virultak idénig, a vírus után is fognak.

  32. @33. bob:
    “Mikor elmész a moziba, az egy szertartás. A pénztár után belépsz egy másik világba. A vászon monumentális, a hang elnyom mindent, minden érzékszerved átadod a filmnek. Ennek a pszichológiai hatását a filmélményre egyszerűen nem lehet alábecsülni. Egy dologért vagy ott.
    Nincs körülötted a lányod játéka, nem megy a mosógép, a képeid a falon, a könyveid… nem vonja el a figyelmedet senki és semmi.”

    Az első két mondattal teljesen egyetértek. A többihez hozzáfűznék néhány gondolatot:
    A vászon monumentális ugyan, de összességében kb. ugyanakkora, mint itthon a TV a nézési távolság miatt (2,5-3 méterről 65″). A pszichológiai hatása rajtam akkor jön ki legjobban, amikor történik valami megrázó, érdekes, vagy nagyon vicces dolog a filmben, és erre együtt reagálunk akár több százan is (teltháznál). Nem látom a lányom játékát, a képeket a falon és a mosógép sem megy, mivel nálunk alap a teljes besötétítés és a teljes csendre törekvés, ha “mozizás” van.
    Ettől függetlenül továbbra is jobb élménynek tartom a moziban történő filmnézést, de én itthon is nagyon élvezem.:)

  33. Teljesen egyetértek azzal, hogy otthon sosem lesz ugyanaz, teljesen mindegy mennyire sötétít be, etc az ember. De ezt már más részlegben is tárgyaltuk ill tárgyalták páran.
    A mozi kialakulása óta bizonyos időközönként biztosan alakult, formálódott, most is egy ilyen “pillanatnak” vagyunk szemtanúi. Egyébként én is szeretném hinni, hogy csak akkor fog megszűnni létezni, amikor bekövetkezik az armageddon:D

  34. @33 bob
    Számomra is ünnep a mozizás, élmény. Mondjuk a gyerekek óta kicsit kevesebb időm van rá, mint régen, nekem pl. ezért is fontos a streaming térnyerése (amire várunk már minimum 10 éve).

    Nem érdemes szerintem arról győzködni egymást, hogy melyik milyen élmény, mert ez ízlés kérdése. Van, akinek elengedhetetlen a mozi illata, valaki meg örül, hogy megszabadulhat a zörgő zacskóktól, meg kényelmesen mozizhat otthon. Mindkettő teljesen rendben van.

    A lényeg a választás lehetősége: eddig a mozi volt az alap, és esetleg később jött streamingre. Legyen ez fordítva, legyen a streaming az alap, és menjen moziba az, amire van igény (ez utóbbit azért ki lehet deríteni, hogy mire van). És nem csak blockbusterekre van igény a moziban, hát tele vannak a művészfilm-fesztiválok meg maratonok nézőkkal, néha még az art mozik is.

    A streaming is fejlődhetne még sokat, és nem is csak a legújabb filmek felé: rengeteg film/sorozat, ami az elmúlt 100 évben készült, nem elérhető online, ami egy vicc. Ha most abbahagynák a filmek csinálását, akkor is lenne mit néznünk életünk végéig :D.

  35. Ha a nagy nevek a Warner lepese utan nem lesznek hajlandoak a Warnerrel dolgozni, akkor annak az a pozitiv kovetkezmenye lesz, hogy a nagynevu, bejaratott, unalmas tartalmat gyarto filmkeszitok helyet atveszik a friss tehetsegek.

    Amugy is, Nolan meg mindig nem tudja elfogadni, hogy a filmje azert bukott iden, mert rossz, es nem azert, mert jarvany van.

    Hasonlo valtozasok mennek vegbe a filmiparban, mint amikor a 30-as evekben a studiokat szetvalasztottak a mozihalozatoktol, vagy amikor a 70-es evekben egy teljesen uj es fiatal rendezok csoportja vette at a gyeplot Hollywood-ban.

    A streaming demokratizalja a tartalomfogyasztast. En LA-ben elek, es egy teljesaru mozijegy ara 30-40 dollar kozott ingadozik. Ez meg a kozeposztaly tagjakent is furan nagy osszeg. Ket jegy + uccsi = popcorn 80-90 dollar kozott jon ki. Jarvany ide vagy oda, ha lehetosegem van limonade filmeket otthon neznem, es sporolnom, akkor meg fogom tenni. Ha biztonsagos lesz moziba menni egy vakcina utan, akkor eszem agaban sem lesz a Dune-t otthon neznem. Viszont a rendezoknek el kell engednie ezt az “en filmem csakis nagy vasznon lehet elvezni”-fele elitizmust. Plane, hogy az Oscar elott az amerikai filmakademia az elbiralando filmeket lemezen kuldi ki a tagoknak. Ismetlen, LEMEZEN, hogy OTTHON nezzek meg es dontsenek arrol, hogy ki kapjon Oscart. Totalis kepmutatas az alkotok reszerol.

    Az uzleti reszet azt ertem, hogy a szerzodesek tekinteteben ez nem volt tul transzparens lepes.

  36. “Amugy is, Nolan meg mindig nem tudja elfogadni, hogy a filmje azert bukott iden, mert rossz, es nem azert, mert jarvany van.”

    jaja, a járvány közepén összeszedett a filmje 360 milliót, tiszta bukta. Mármint anyagilag az, de elnézve más filmek mennyit szedtek össze, reálisan nézve a járvány közepén ez nem bukta, csak túl drága volt a film hozzá. A Dunkirk 520 milliót szedett össze egy normális évben. Az Interstellar 654-et.

  37. Kívülről nehéz belelátni, de ezek alapján nekem az tűnik a tisztességtelen húzásnak, hogy a Legendary több pénzzel van benne a filmekben, mint a WB, viszont ez a húzás kizárólag a streaming platformjuk felfuttatására született.
    Itt nem arról van szó, mint a Disney-nél, hogy szőröstül-bőröstül minden az övék, minden költséget ők állnak. Más pénzéből valóban olcsón meg lehet úszni az HBO Max promócióját.

  38. @human: Anyagilag nem volt siker, es nem teritette meg a befektetest. Penzugyileg veszteseges, akkor igy fogalmazom. Viszont a kritikusoknal es a kozonsegnel egyarant bukott a film.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.