Ha karakterszámra kapnám a fizetést, akkor egy Zack Snyder’s Justice League kritika aranybánya lehetne, hiszen levezethető a megszületése, az előző mozis film fogadtatása, a DC útja a Justice League mozis bemutatása után. De hát mindez valójában ott van a címkén. Részemről elkerülhetetlen volt a megnézése, filmes blogger lévén egyszerűen ilyen érdekelt a rendezői verzió már, a háborítatlan VÍZIÓ. Ezen kívül tudat alatt gondolom a meme gépezetek miatt sem akartam kimaradni a jelenségből. Egyszerűen feldobta a hetet, közösségi filmélménynek tűnt, ha már nem vonulhatunk a filmtemplomba 1 éve.
Tudom, gyakran játszom az ördög ügyvédjét az oldalon, igyekszem behozni egy másik nézőpontot is ahelyett, hogy csak ismételgetnénk egyetértésben, így sokan azt hiszik, hogy teljesen negatívan ültem a film elé, de ez egyáltalán nincs így. Konkrétan a heti vita, avagy a képarány részemről jó húzásnak tűnt, vagyis inkább előre semmiképp nem temettem miatta a filmet. Persze ego Snydertől az egész, de hát ha már szabad kezet kapott, akkor lássuk mit ért vele.
Azt nem értem, hogy miért nem lehet választani, mint a Wonder Woman 1984-nél, és szerintem a “most fent helyett oldalt van fekete csík, meg lehet szokni” védő érvelés sem az igazi, de ha lenne a filmből 16:9 változat, akkor is biztosan a Snyderi 1:43:1-ban néztem volna. A rendező érvelése emlékeim szerint az volt mellette, hogy ezek a hősök sokszor magasak, és egymás közötti arányuk is érdekes, amivel a kistotáloknál egyet tudtam érteni. Amikor Gal Gadot megfogja azt a nyilat, vagy amikor a csapat egymás mellett áll, akkor szinte jó volt, hogy nincs mellettük plusz dolog. Ellenben a nagytotáloknál szerintem a tévém méretéből adódóan elvett a hatalmasságból a képarány. Moziban lehet működtek volna, de átlagcolon csak még kisebbnek tűnt mindenki, hangyák bunyóztak. Otthonra adták ki a verziót, szóval ott vagyunk, hogy bizony tényleg ego kérdése volt csak ebben kiadni. Itt még az IMAX kamerákkal álmodó Nolan is engedni szokott.
Magáról a filmről csak amolyan labdafeldobásom van, nem igazi kritika ez a poszt róla, hanem kibeszélő. Igazából lehet hátra tudnék lépni, és a film körüli macerán kívülről nézni, de nincs kedvem. Igenis láttam az Aquaman filmet már azóta, és tudjuk a Joker milyen volt, és a DCEU is más irányt fog venni. Azt könnyelműen ki lehet talán jelenteni, hogy a Joss Whedon által készített változatnál jobb ez, mert egyszerűen részletesebb, minden meg van magyarázva, akkor is ha ezért egy helyben állva öntik mesélve az expozíciót a szereplők többször is.
Részemről még mindig unalmas a végeredmény. Részletes, de feleslegesen. Vagyis inkább azt mondanám, hogy a film nem halad igazán előre, csak elvan a pillanataiban. Tudom, nem nagy megfejtés, hogy Snyder részleteket tud gyönyörűre rendezni, de hát ez az igazság. Minden alárendelődik a menő vagy kurvaszép beállításoknak, amikben mehet a lassítás is. Aztán csak ülünk ott, és nézünk, hogy “erre mi szükség volt”? Miért kellett újra bemutatni Wonder Womant, miért kellett Flashre ennyi időt szánni, ha brahiból is benne lett volna az akciózásban.
Nyilván kapok ezért is, de igazából erre a történetre nem kellett volna 4 óra, amibe magukat kényszerítették, mert anno az Avengers-t akarták beérni bakugrásokkal (mostanra már van saját útjuk szerencsére). Lehetett volna egyszerűbb is, amiben a csapat összeszedése csak 1-1 rövid montázs, mint az Armageddonban, nem pedig izzadás, hogy az eredetük és/vagy összes motivációjuk ott legyen. Erre Cyborg és Flash mellé még Aquaman és Wonder Woman is megkapja a saját sztoriját, bemutatóját. Bőven elég lett volna egy nagy motiváció, vagy kettő, nem kell mindenki egyszerre.
Fontos kérdés még talán, hogy mennyi volt a tényleg új jelenet? Teljesen más filmet kaptunk? Az már a trailer alapján is egyértelmű volt, hogy a “csak 20% lesz itt a Whedon változatból” baromira nem igaz. Lehet Whedon a pörgősebb filmért feláldozott egy rakat Snyder által forgatott jelenetet, úgy tűnik a gyerekes poénok egy része sem az ő műve, és valamit tett hozzá a most tárgyalt rendezői változat a fő sztorihoz, de valójában elég hasonló dolgokon döcögött át a történet, nem jelenthető ki, hogy egy másik filmet kaptunk. TÖBB filmet kaptunk inkább. Részemről ez még a Payback féle mozis-rendezői különbséget sem érte el történetileg. Oké, Darkseidről van kicsit több, és a Föld fontossága talán hangsúlyosabb, de ennyi. Igazából ahogy ülepszik a film, úgy van egyre több negatív kérdésem róla, de az már spoileres lenne.
Érdekes volt egy zsákutca végét nézni, amiben a végén a rendező beint a nézőnek. Az utóforgatásokat az epilógusnál lehetett észrevenni, sok a karakter, de igazából egy helyszínen beszélgetnek, felvezetik mik jöttek volna. Ez lehet a rajongóknak remek, csápoltak Joker utalásain, de minden arra mutat, hogy sosem tudjuk meg mi lett volna ténylegesen mögöttük. Aztán lehet meglepnek egy folytatással mégis.
(A film könnyen nézhető szinkronosan itthon is legálisan, hiszen világpremier volt az HBO Go-n!)
A rohadt sok lassítás miatt 4 óra. Ha minden normál sebességen menne kb fele ilyen hosszú lenne.
Köszi a kritikát, hogy írtál róla és meglested. Nekem az a véleményem, hogy egy tökéletes világban ennek a filmnek nem szabadott volna “megtörténnie”, és valahol k*rva szomorú, hogy teret engedett ennek a Warner. Bár az érdekes lenne sok esetben, hogy a rendező és stúdió véleménye hol válik ketté, de ilyenre én kíváncsibb lennék egy tehetségesebb direktortól. Snyder BvS-e vagy Acélembere után szvsz akármit csinált volna, teljesen érdektelen. Megkockáztatom, hogy ezen az emberen ment el az egész DCEU, vagy legalábbis részben, mert valaki oda engedte a kamera mögé, nem is egyszer. Kicsit haragszom Nolanre is, mert ha jól tudom ott volt producerként is, és ha másnak nem is, neki pl. biztos adtak volna a szavára a rendező választás.
Anyway… ez van, nem sajnálom azoktól az élményt, akik erre vágytak, akik szerint a Whedon verzió egy fos, ez meg eszméletlen jó, és teljesen új film, és különben is a Marvel gyerekes és komolytalan, ez meg mély, minőségi, elgondolkodtató… Jó szórakozást, de én inkább elfelejteném a DCEU ezen mellékágát.
Több Jokert, Shazamot… várom az új Batmant.
“Darkseidről van kicsit több, és a Föld fontossága talán hangsúlyosabb, de ennyi.” ezzel nem értek egyet, tegnap néztük watchpartyban a mozis verziót, ma meg snyder verziót és igenis is sokban eltér a film. Főleg az utolsó 1 órában, annyi sok hülyeséget kivágtak / változtattak meg, az mozishoz képest hogy rendesen élveztem a történetet. A mozis verzió nekem 4/10 ez legyen mondjuk 7,5/10 vagy 8/10
Kedden újranéztem belepörgetősen a Whedon-félét, tegnap meg lenyomtam egy órás etapokban ezt. Az biztos, hogy ég és föld a kettő. Az, hogy a Flash-féle arcpirító cringe nagyrésze (brunchról hadoválás, Dosztojevszkij) kiesett, önmagában egy minőségi ugrást jelentett. De ugyanez érvényesül a “Hear you can talk to fish” poénra, amit kétszer is megpróbáltak elsütni a 2017-es verzióban, pedig egyszer is holt gyenge volt, illetve a BvS-es “Tell me, do you bleed?” egysoros (ami kivételesen tényleg badass volt) felesleges megerőszakolására. Elég volt ezeket a gagyi, szar poénokat kukázni, hogy egy élvezhető film legyen.
Én spec eddig röhögtem ezen az egész Snyder-cut vergődésen, de végül látva a filmet, nem Snyder hisztije, hanem inkább az az óriási szégyen, amit anno a meglévő képanyaggal művelt Whedon.
Tök jó kis film volt ez. Mondjuk, az epilógus kicsit hosszú, és pl az Aquaman asszonykórus kicsit kínos, de míg Whedon összehozott egy 5/10-es filmet, ez, annak ellenére, hogy a sztori lényege azonos, mégis klasszisokkal jobb volt. Simán megér 8/10-et.
Frankó mozi. Ellenben a képarány jobb lett volna 16:9-ben, bár húsz perc után engem már nem zavart, de mindvégig közelebb ültem a TV-hez, mint szoktam.
De SW végre jól nézett ki, értelmesen cselekedett, Superman is, meg úgy nagyjából mindenki.
Egyedül Flash volt néha hülyegyerek, de pl meglepetés, de Cyborg a sztori egyik főszereplője lett és teljesen rendben is volt végig.
Nekem tetszett.
Reggel kilenckor kezdtem, és tök jól szórakoztam végig.
Moziban azonban elég lett volt ezt háromórásra vágni.
A lényeg, hogy:
8/10
Minden fanyalgó nézze meg a két filmet, és döntse el, hogy megérte-e, vagy sem!
Szerintem meg pont köze nincs a két filmnek egymáshoz, vagy csak teljesen más fejjel ültünk le elé.
Én úgy, hogy mikor kijött 2017-ben a whedonos, megnéztem, jó szar volt, elfelejtettem azóta mindent amint láttam és letudtam magamban. Azóta nem néztem semmilyen promo anyagot vagy trailert ehhez a rendezői változathoz, csak kivártam a mai napot türelmesen és teljesen sterilen, érzelemmentesen gurítottam le a filmet, némi kajálás meg budiszünetekkel megszakítva. A végeredmény pedig számomra kellemes csalódás volt és egy sokkal emlékezetesebb film
Azonban a HBOGo arra figyelhetett volna, hogy a végén ne azt írják ki, hogy “Ősznek”.
Szerintem mindenki tudta, hogy a Halleluja c. dal is Autumn emlékére került a trailerekbe és ő Snyder lánya volt…
Én imádtam
Tény, nem hibátlan film. A Jokeres jelenet szerintem abszolút felesleges volt. És a Martian sem volt több fan servicenél. Viszont szembe állítva a 2017es változattal, megdöbbentő mennyire megerőszakolták a filmet.
Bár sok helyen a rajongók kitartásának tulajdonítják a filmet, de véleményem szerint ha nincs HBOmax, akkor most nem beszélnénk erről a filmről.
A sztori valóban faék egyszerű, és ugyanaz mint a mozis változatnak, de ezt a józanul gondolkodók tudták, hogy maga a cselekmény főbb pontjai ugyanazok lesznek. És ezt sok sztoriban is láthattuk, az Avangers 1 is pont ugyanez.
Azzal sem értek egyet, hogy a szólófilmekkel alapozzunk, utána a csapatfilm, mert pont a DC rajzfilm sorozat, ami a Flashpoint Paradoxszal indult, pofás univerzumot hoztak ki belőle, sok jó filmmel.
Snyder jó rendező, de csak a vizualitásban, a történethez nem ért. Ha kap egy jó forgatókönyvet, akkor én örömmel rohannék a moziba a folytatásra.
4 óra az majdnem annyi,mint a Batman Begins és a Dark Knight együttvéve. Gondolom kitaláljátok, hogy melyikre fordítom az időmet.
Egyébként a négy óráim nem négy óra valójában. A film 3 óra 52 perc – úgy emlékszem – a HBOGo ennyire jelezte nálam.
Egyébként maga a fő sztoriszál kb 200 perc. Az utolsó 32 percből az utolsó nyolc stáblista. Az epilógus pedig érdekes, de csak azért, mert megmutatta merre felé ment volna el Snyder, ha teheti.
Egyébként mi a magyarázat arra, hogy az IMDb-n 242 perc szerepel, míg a HBOGo-n tízzel kevesebb? Tudom, nem vágnak ki semmit, de megfigyeltem, hogy rendre picit mindig rövidebb, mint az IMDb által jelzett hossz.
Képkocka számmal van összefüggésben? Hogy a mozi 24 képkocka, a TV meg 25?
Vagy mi a megoldás erre a kérdésre?
ZO1
Az HBO facebook oldalán kitárgyalták elég rendesen.
Technikai különbség, asszem annyi az egész, amit írtál.
De a filmet tekintve lényegtelen apróság ez.
De valaki, aki jobban tudja az majd biztos kijavít.
Amikor a Végjáték felkerült az hbora, az is rövidebb volt, és ott is ment a hiszti.
Ezzel is volt gond bőven:
SPOILEREK KÖVETKEZNEK
– Superman a moziverzióban túl OP volt és a többiekre nem volt szükség, itt meg ő szinte csak statisztált a bossfighthoz, miután annyit vesződtek vele. Az pedig teljesen természetes mindenkinek, hogy Clark Kent is feltámadt.
– Ahhoz képest, mennyire fel voltak háborodva a fanok a kreténre hangolt Flash-en, itt is a falra lehetett sokszor mászni tőle. Meg főleg Ezra Miller bárgyú vigyorgásától.
– Cyborg szála baromi erős volt, mindenkit meglepetésként érve, de Fisher alakítása nem mindig volt a toppon.
– Junkie XL zenéje sokszor jelentősen túl lett tolva.
– Darkseid-ban semmi izgalmas sincs, fenyegető, mert “százezer világot már elpusztított” és “uralni akarja a létezést” meg egyszer mindenki a rabszolgája lesz. Ilyet se láttunk még.
– Felesleges Marsi Fejvadász, aki eddig rejtélyes okokból a háttérben maradt, de Lois Lane megfeneklett életét muszáj volt helyreráznia. Atyaég! De azért Steppenwolf ellen véletlenül sem segített volna.
– A múltbéli Zeuszos, Darkseidos epic csatajelenet még érdemelt volna játékidőt, megint ez volt a legérdekesebb rész.
– Jared Leto itt is ugyanolyan hitvány színjátszást mutatott, mint az SS-ben.
– Amber Heard idegesítő picsáskodása a Knightmare-részben kinyitotta a bicskát a zsebemben.
– Szegény Affleck-et inkább ne rángatták volna vissza 50 kilóra fogyva a legutolsó jelenetre. Teljesen illúzióromboló…lett volna, ha maga a jelenet nem egy bűnrossz fanservice.
– A becastingolt Zöld Lámpásnak nyoma sem volt.
– Beígért Deathstroke megszökteti Luthort jelenetből nem lett semmi. De legalább Eisenberget végre tűrhetőre hangolták.
Nagyon pozitív csalódás a film, ég és föld a két verzió.
Nem tökéletes! De sokkal élvezhetőbb film lett mint a 2017-es.
Plusz pozitívum, hogy ebben a változatban Barry kevésbé volt egy fogyatékos, illetve Cyborg sztorija is tetszett.
Kedvencem a film végi Flash jelenet.
8/10
“Azzal sem értek egyet, hogy a szólófilmekkel alapozzunk, utána a csapatfilm, mert pont a DC rajzfilm sorozat, ami a Flashpoint Paradoxszal indult, pofás univerzumot hoztak ki belőle, sok jó filmmel.”
épp ezt mondom én is
“Egyébként mi a magyarázat arra, hogy az IMDb-n 242 perc szerepel, míg a HBOGo-n tízzel kevesebb?”
NTSC vs PAL fps különbség
Kérdés:
Ki a marsi fejvádász és mi a jelentősége?
Az kiderült, hogy Flash mitől lett gyors?
Miért volt Superman feketében?
Ki Deathstroke és mi a baja Batmannel?
Előre is köszi!
Gyakorlatilag Zack Snyder Gyűrűk Urát csinált a Justice League-ből. Lehet, hogy egyedül leszek, de szerintem rosszabb volt, mint a Joss Whedon-os verzió.
A történet jobban kifésülték és érthetőbbé vált, és talán jobb is így. De ez a minimum, amit egy négyórás filmtől elvárhatunk.
A képarány a sötét képsoroknál nem volt észrevehető és nem is volt zavaró, viszont amint “kivilágosodott”, engem már elkezdett zavarni.
A folyamatos lassításokba, pózolásokba viszont már az elejétől kezdve belefájdult a fejem és elkezdtem ettől közben unni is a filmet.
Sok idegesítő rész a Whedon féle filmből megmaradt és itt is idegesített. Pl. Flash megnyilvánulásai és néhány gyermeteg poén. Pedig én is azt hittem, hogy ezeket is neki és a stúdiónak köszönhetjük.
Véleményem szerint ez a film jobb a 2017-esnél, de csak egy fokkal. Ha Snyder három óra körüli filmje megy 17-ben a mozikba, az ugyanekkora bukta lett volna. A négy órás játékidő és a hype most segít neki – még ha untam is. Snyder megköszönheti a vírusnak, hogy ez a film végül elkészülhetett.
Szörnyű volt. Villámok mindenütt, gagyi CGI, a 4:3 nagyon baszta a szemem, Flash megint full kretén volt, a lassításokat eszméletlen túl tolták. A végén hozzácsapott gyakorlatilag extra jelenet, amit az utolsó 20-30 percben kaptunk az a fanoknak tuti élmény volt, de amúgy nagyon olcsó húzás lett. A Lois jelenetek meg felértek egy kínzással.
Összességében nekem nem adott ez nagyjából semmi extrát az eredetihez képest, az is gyenge volt, meg ez is. Cyborg sztorija sikerült emészthetőbbre, de nagyjából ennyi a pozitívum. Illetve, hogy Gal Gadot szenzációsan néz ki.
Képarány nem zavart, sőt. Mintha a régi tévénken néztem volna, haha.
Na most a film viszont, hát az egészen jó volt ám. Mármint élvezhető. Követhető. Volt valami gerince, sztorija, amire felhúzták az egészet. Ezek után én azt mondom, nagyon geci dolog volt a Whedon változat, mert tényleg most is emlékszem mekkora rakás fos az egész. Ha ennek, amit most láttunk a nagy része megvolt már akkor is, hát… Joss öcsém, faszom kókler szar munkát végeztél.
Hm. Nem tudom. Joker nevetséges volt, kb. minek kategória. Pont pár napja néztem újra a TDK-t, na szóval hagyjuk is. A végén a jövőbe tekintés akkor is idegesítene ha nem tudnám, hogy semmi nem lesz belőle. Superman díszletnek volt, ami igazából nem baj, deee lehetett volna egy kicsit több. Nem csak ilyen Cpt. Marvel deus ex machina szint. Atlantis – izé mi a neve amazon világ egyensúlyon faragtam volna, Atlantisból semmit nem láttunk. Meg a szokásos képregényfilm hülyeségek, amiken már nagyvonalúan átlépünk, nyilván.
De tényleg, összességében ez ott volt egy jobb Marvel film szintjén. Ha a DC-t nézzük, akkor nekem ez így a MoS után a második a sorban, harmadik a BvS, első WW a negyedik, a többit meg hagyjuk. Nagypályás filmbuziként eléggé sajnálom, hogy ebből így nem lett semmi végül is. Főleg a karakterek miatt.
Nekem most sokáig Henry C lesz Superman és Ben Affleck pedig Batman. Kár, hogy hagyták az egészet tönkremenni.
Először is, ez 100szor jobb volt mint a mozis. Ezt látva nem is értem, hogy engedhették a Whedon félét moziba. Egy olyan ember se volt a stúdiónál aki megnézte anno mindkettő? Jó tudom, Snydernek meg volt az oka a távozásra, de akkor is, ha valaki látta ebből a már elkészült részeket, és épelméjű akkor tutira nem engedi a másikat moziba.
A történet, karakterek, harcok, látvány, minden nagyon egyben volt.
A múltban játszódó Darkseid elleni harcot néztem volna hosszabban. A Jokeres alternatív idősíkos jövőkép elég jó meglepetés volt a végére szerintem.
Akinek tetszett jó hír, hogy itthon is megjelenik bd-n és uhd-n a film! Részemről jön a polcra, így teljes lesz a Zack Snyder trilógia!!
Chapter 2-ig néztem tegnap.
Szóval nem szeretnék semmit írni még, kivéve egy dolgot.
Nem tetszik a képarány. Olvastam a miértjét, de nem értem meg.
Mikor fog kezdődni a #releaseSneyderCut16:9 kampány? Szeretnék csatlakozni majd. :D
Így, hogy van eleje, közepe, vége, plusz felvezetéssel, amin én már egyáltalán nem lepődnék meg az elmúlt kb 2 év filmes hírei után, ha lenne is belőle valami, teljesen szórakoztató. Képarány szerintem 15 perc után fel se tűnt, végre nem lavagirl shark guy vagy mi, szintű effecteknek vannak, hanem szép és kidolgozott. Superman feketében baromi jól mutat, többiek is rendben voltak, pláne Gadot. Martiant meg külön öröm látni.
Nem tudom, nekem, mint képregényfilmes szórakozásnak nagyon bejött, hamar lement az a 4 óra. Kikapcsolódásnak tökéletes, Snyder remélem “ békére talált “ ezzel, így az Army of Dead meg kvajó lesz:D
U.I. Junkie XL meg MM Fury Road óta nagy kedvenc, most sem csalódtam.
Én csak ma fejezem be, de nekem is jobban tetszik eddig a 17 és változatnál, bár vannak hibái. Valaki látta már a Batman v Superman 4K bővített Imax jelenetekkel tűzdelt 4:3 as átszínezett változatot is? Ma rakták fel.
Lehet, mert nagyon lefele húzott megint az utóbbi időkben a DC filmek minősége (Birds of Prey = nézhetetlen WW84 = nézhetetlen) és mert a 2017-es változat annyira legalja volt, hogy senki nem emlékszik rá: Szerintem a Snyder Cut megváltás lett ezekben az ínséges blockbuster időkben.
Ok. Asszonykórus… vagy debil Flash… meg hasonló jelenetek… vagy a faék egyszerűségű sztori a még egyszerűbb – ám annál megalománabb – gondolkodással megáldott főgonosszal… szóval azért rezgett a léc…
De!
Vitathatatlan, hogy ez a változat szívvel-lélekkel készült és ez valahogy meglátszik rajta.
Ez most nem egy odavetett, mihaszna “Thor Dark Worlds” tipusú folytatás, hanem ezt tényleg addig gyúrták, dagasztották ameddig csak lehetett.
Ha anno befejezik és mondjuk fél órát levágtak volna belőle, simán mehetett volna ez a verzió a moziban 2017-ben és tényleg kapná a 8 akár 9 pontokat. És nem lett volna Whedon-cut meg a belőle kerekedett mizéria. Innen nézve, látva a végeredményt tényleg érthetetlen a stúdió akkori döntése ezügyben.
Ami még tetszett: Bár képregény figurák a szereplők, végre kicsit sikerült kimozdulni az “amerikai popkultúrából” azzal, hogy Snyder megpróbálta a karaktereit – a Hősöket – valami “egyetemesebb” nézőpontba helyezni.
Hogy jobban érthető legyen – pl Zeusz meg a többiek behozatalával – én most jobban éreztem azt, hogy ezúttal egy vegytiszta “fantasy” filmet látok, semmint egy újabb “képregényfilmet” a sok közül.
Úgyhogy azt gondolom sikerült a mutatvány, mert a hibái ellenére – pl a tök felesleges epilógus stb – valahogy képtelenség haragudni rá.
Egy szórakoztató epic-fantasy filmet kaptunk, ami most pláne úgy kellett mint egy falat kenyér.
(Kíváncsi leszek a hype folytatásra a közösségi médiában, esetleg lesz e #ReleaseTheSnyderVerse vagy hasonló megmozdulás a jövőben?) :)
Egy leülésre megnéztem tegnap. Valóban lehetett volna kevesebb lassított jelenet, de még így sem éreztem hosszúnak. Ugyanúgy lekötött mint a Végjáték a maga 3 órájával. Szóval nekem nagyon tetszett, tényleg sokkal jobb mint az előző verzió, pedig anno azt is kétszer néztem meg moziban.
Ami feltűnt hogy csak a más színvilág miatt mennyivel kivehetőbbek az akciójelenetek. Projektorral néztem egy 260 centiméter átlójú vásznon, így a képarány sem volt zavaró.
SPOILER?
Aminek nagyon örültem, hogy kihagytak kínos szálakat és poénokat. Pl. nincs Batmannek beszólogatás, és szerencsére kihagyták az orosz család sztoriját, ami totál felesleges volt. Az külön tetszett, hogy tovább vezették a rémálom témát. És nem csak teaserkedés jelleggel, hanem tényleges fenyegetést jelentve a jövőre. Kár hogy nem sok esély van egy folytatásra.
Mivel a fő folyam nagyjából azonos, ezért nem mondható hogy más a két film, de bizonyos döntéshelyzetekben nagyon más a szereplők érvelése, és hozzáállása, ami szerintem jobban illett a karaktereikhez is. Ilyen pl Superman feltámasztásának kérdése.
SPOILER OFF
Szóval tetszett, de annyira, hogy ma este újranézem :)
Szerintem teljesen rendben volt ez. Nem lehet hangsúlyozni, ennek fényében micsoda szemét Whedon verziója, egyre-másra ötlött föl ennek nézése közben.
Azért azt tudtuk nagyjából hogy Snydertől mit várhatunk, kategóriájában szerintem nem okozott csalódást, a fent említett -nagyrészt jogos- kritikák ellenére is kellő elégtétel számomra ez az eposz.
Mindenben egyetértek human írásával. További hozzáfűzni valóm nincs a filmről.
25. Hahakocka
Nem is tudtam, hogy van ilyen változat. Hbo-n elérhető az is, vagy videótéka?
lordboxi
BvS bővített változata, már évek óta elérhető. Messze jobb, mint a mozis. A mostanin csak a képi megjelenést módosították. Sajnos az hbo nem rakta fel.
14 human
Nem neked szántam, csak sok helyen így írnak a filmről.
Utóforgatási párbeszédek 2017-ből:
– Hé, Joss, van valami ötleted erre a jelenetre?
– Persze Geoff! Wonder Woman ne repüljön ki a tetőn a bombával, hanem egyszerűen csak dobja fel a táskát. Az úgy sokkal értelmesebb és coolabb is, mennyi lenne, ötszázezer? Mehet.
– És itt?
– Ja, a BOOMTUBE nehogy már robbanjon és a lökéshullám odébbvágjon pár szupererős amazont, neem. Hanem csak pittyenjen, nem is értem Zacket, miért pakolta oda azt a robbanást.
– Figyelj, az Aquaman film forgatása nagyjábol kész, nincs esetleg Zack anyagai között valami, bármi, mondjuk egy kétmondatos párbeszéd Willef Dafoe-val, ami felvezetné a konfliktust?
– Ööö, megnézem majd, Geoff, de tuti nem láttam ilyesmit…
– Szükségünk lenne még egy mobiltelefonos jelenetre, amin Superman láthatóan kellemetlenül érzi magát, mert ez az intro, ami elmagyarázza, miért nem aktivizálódtak eddig a gonosz fegyverei, ez nem jó.
– Rendben, Joss, csináld, de csak akkor, ha a BvS időutazós dolgait elmagyarázó két mondatot kitörölhetjük, jó? Nézzen már ki úgy, mintha Zack azt se tudta volna, mit akar. Ez fontos.
– Nagyon sok csatajelenetet kell kivágnunk és meg kell kurtitanunk a végső bossfightot is, a film még mindig túl hosszú. Joss, nincs valami ötleted?
– Dehogynem, tegyünk civileket a lepusztult atomzónába, akiket a hősöknek ki kell menteniük, és vezessük fel plusz jelenetekkel a szálukat. Az majd megteszi.
…
– Hát ez egy nagy kalap sz.r lett, Joss. De azt el kell ismerjük, hogy Zackesebb introt csináltál mint maga Zack. Nameg a Superman karakterizálásod és a “beacon of hope” visszatérő motívumért gratula. Reméljük, a rajongók nem fognak nagyon utálni és nem fogják Zack verzióját követelni 5 éven keresztül…
Sokkal jobb volt így, mint a mozis változat, de nyilván majdnem dupla játékidővel ez el is várható. Nem remekmű, de hozta a várt szintet, a képarány meg két perc után fel sem tűnt, talán egy-két jelenet volt később, ahol picit kizökkentett. Leto meg jobb volt, mint korábban, de ettől a Jokertől sem dobtam hátast.
Kicsit off: Remélem annyiban precedenst teremt a film, hogy a sokszor láthatóan izzadtságszagúan 2 órásra megvágott moziváltozatok után streaming platformokra több filmből kapunk rendezői változatot, még ha csak +1-2 percről is van szó. A BvS-nél is rengeteget számítottak az 1-2 snittnyi jelenetbővítések, de sok más filmnél is azt látom, hogy bénán van megvágva helyenként, csak hogy beleférjen a játékidőbe.
Szerintem is jobb volt, mint Whedon verziója. Ennek ellenére ez így is csak egy közepes film lett.
Most attól ájuljak el, hogy 4 órányi játékidőre képesek összerakni egy koherens történetet? Ráadásul a jelenetek egy része teljesen felesleges volt. Defoe karakterének felbukkanása, Iris egész castingja szükségtelen, mert nem tettek hozzá semmit a történethez. S akkor már Martian Manhunterről ne is beszéljünk.
Engem Flash poénkodása zavart, de ez így volt a Whedon verzióban is, tehát gyanítom, hogy vagy a karakterrel, vagy Millerrel van gondom.
Viszont legalább megértem Ray Fischer kiborulásának egy részét. Tény, hogy Cyborg jóval jelentősebb karakter volt a Snyder verzióban. Más kérdés, hogy a színész játéka néhány jelenetet leszámítva erősen semmilyen volt.
Az asszonykórus tényleg elképesztő. A második gondolatom az volt, hogy vajon minden alkalommal elkezdenek énekelni ha Aquaman elmegy úszni egyet? Vagy ez valami kivételes alkalom volt?
És az a rengeteg lassítás! Uram Isten, mennyire fárasztó volt! Mennyire felesleges! Mennyire művies!
A CGI továbbra is gyenge, nem is értem miért nem ezen dolgoztak Steppenwolf páncélja helyett? (Plusz -és ez már nem a film kritikája- Themyscira mennyire egy fejlődésben megrekedt, kultúrális zsákutca. A szimbolikát értem, de az ötlet levezetése nevetséges.)
És még így is jobb volt, mint a 2017-es verzió. Megérte rá várni? Szerintem nem, de tökéletesen megértem azokat akik most kórusban szídják a WB, hogy egyáltalán kiadták az eredetit. Nem mintha lett volna választásuk,túl sok pénzt fektettek a pénzbe ahhoz, hogy egyszerűen csak a dobozban hagyják.
Szerintem a normál verzió is teljesen vállalhatatlan volt, kb 3 részletben néztem meg annak idején. Nyilván nem fogom ezt megtekinteni. De hát ez csak saját vélemény :D.
31. Punyapapa
Igen a bővített megvan, csak nekem a képarány és az újraszínezés volt új.
Én is túl vagyok rajta. Nem igazán ezt vártam, kicsit több karakterdrámára számítottam és kevesebb magyarázó részre.
Ugyan egyértelműen azt kell mondjam, hogy a film jó volt, újra is fogom nézni. De sztem tele volt felesleges dolgokkal, egy bő 45 perc simán kimaradhatott volna belőle, és akkor egy átlag emberrel is végig lehetett volna nézni :)
Utóbbi idők egyik legjobb képregény filmje nálam, a Marveleket simán verte.
A képarány is tetszett, vhogy természetesnek éreztem, bár kisebb tv -n lehet zavaró lehetett, 82 colon jól mutatott.
Kicsit sajnálom, hogy nem innen építkeznek tovább. Cyborg nagyon érdekesre sikerült, jó lett volna vele külön film. Barry mondjuk továbbra is ultragáz, semmi köze a karakterhez.
@lordboxi: Én nem éreztem feleslegesnek ennyire a játékidőt (bár az Iris jelenet tényleg full tölteték), Cyborg szál tényleg jó lett (bár a színészi játék elég semmilyen volt, a Doom Patrolban a srác jobban tolja). Barryt tényleg nem lehet hova tenni még most sem.
Mert itt a 4 órásban mi a szerepe Supermannek? Milyen fejlődésen megy keresztül? Egyszerűen nincs jelleme a karakternek.Ő lett az aktuális verőember, még a Liga tagjaival sem beszél, semmi kommunikáció, leszámítva a végét Bruce-szal a megvettem a bankot, ami megint sokak szerint Josh poén volt, aztán hopp, nem az. Az a vicc, hogy a 2017-es elején látjuk, hogy kommunikál az emberekkel, gyerekek(!) kérdeznek tőle és természetes módon válaszol. A filmben ki van mondva, hogy gyászol a világ, Superman meghalt, de hol látjuk ezt? Hol látjuk, hogy mit jelentett az embereknek? Sehol.
3 film, 10 óra /MoS, BvS,JL/ és nem tudunk SEMMIT se róla. Nem tudjuk, milyen zenét szeret, mi a hobbija, semmit. Egy felskiccelt bábú, de semmi mélység.
Ettől eltekintve persze jobb, mint a 2017-es verzió , koherensebb, összeszedettebb, egy ember víziója. Látszik, hogy Snyder a mitológiákból vesz dolgokat, azokkal ruházza fel a hősöket, míg más rendezőknél ilyet nem látsz, ezért tűnik/tűnhet úgy, hogy jobban odafigyel rájuk.
Ez az amikor hagyni kell a vizonalistázt dolgozni és majd a közönség értékel
Értékelek 10/10 hihtelne jó volt a képarány meg egyenesen tökéletesen illett hozzá.Ha lenne egy chrom edition belőle….Álom
A BvS átméretezés, amit most adtak/adnak ki, az meg nem a teljes filmre vonatkozik, nem az egész lesz imax képarányú, hanem csak pár jelenet /legalábbis én így tudom/.
“Először is, ez 100szor jobb volt mint a mozis. Ezt látva nem is értem, hogy engedhették a Whedon félét moziba. Egy olyan ember se volt a stúdiónál aki megnézte anno mindkettő?”
a stúdió megnézte ezt, és akkor döntött, hogy kirúgja Snydert és behozza Whedont
Bár a sok esetben baromira nem értek egyet human véleményével de a “Justice League #SnyderCut FOMO” cím már önmagában lelkes filmb@zi olvasóvá tesz.
Annyira telitalálat XDXD
repeater aka Zsírfeka: Igen, Whedon-nál legalább kaptunk egy egész montázst arról, mit jelentett az emberek számára Superman megannyi jócselekedete. Hiába volt az is egy bénácska jelenetsor, de legalább volt. A kissrácokkal való beszélgetését az elején csak azért húzza le mindenki, mert hogy néz már ki Cavill arca. Ami tény és való, csak hogy a karakter emberi mivoltát kiválóan kihangsúlyozza, a párbeszéd is rendben van, az egész tök aranyos. A másik, amiért fel akarják támasztani. A Snyder Cut-ban nincs más, Steppenwolf-hoz hasonló erejű ezen a Földön, ezt látják be. Whedonos verzióban meg annak is van jelentősége, legalábbis Bruce számára mindenképpen, hogy mekkora reménysugárt jelentett az emberek számára és a jobbik énjüket láttatta velük. Az “emberibb volt mint én” jelenet egészen szenzációs, nagyon hiányzott innen.
“simán mehetett volna ez a verzió a moziban 2017-ben és tényleg kapná a 8 akár 9 pontokat.”
kötve hiszem :D legalábbis metán 55%, szóval nem sok kritikus húzta fel most sem. bár persze a userektől lehet kapná, de szerintem ott meg a mostani 10 meg 9 pontokat az is hozza, hogy alig láttunk blockbustert mostanában, és úgy érzik igazságot szolgáltattak nekik, validálás miatt felhúzzák.
“Mert itt a 4 órásban mi a szerepe Supermannek? Milyen fejlődésen megy keresztül?”
Jézusként lebeg a Föld felett, ha megvan az a kép :) a megváltóról nem kell tudni, hogy szarni szokott! mindezt azután, hogy újra eljátszotta a felszállás motívumot amit a Man of Steelben, hiszen “it’s like poetry, it rhymes”, hogy a klasszikust idézzem.
“A BvS átméretezés, amit most adtak/adnak ki, az meg nem a teljes filmre vonatkozik, nem az egész lesz imax képarányú, hanem csak pár jelenet /legalábbis én így tudom/.”
csak párat forgatott ott IMAX-ban, pont amiatt izgult rá, hogy az egész JL-t abban akarja.
Engem már az utózengéje érdekel. Lép e még erre valamit a studió, vagy tényleg ennyiben hagyja a dolgot.
Esetleg lesz vmi az Ayercut -ból is?
Tekintettel arra, hogy az egész feje Hamada nem nagyon csípi se Fishert se pedig Snyder nem hiszem. Plusz az SS esetében Gunn-t tolják, és Ayer dolgait örökre el akarják felejteni.
Emellett a Flash film castingja megmutatja az új irányt. Cavill helyére jön Supergirl, Afflecket pedig Keaton váltja, Fisher meg kiszállt. Maradt három színész a régiek közül.
Amúgy ez a változat nem koherens se a WW filmmel, se pedig az Aquamannel.
lordboxi: Még pár év Covid, és az is jól fog jönni az HBO Max-ra.
Ayrons: A moziverzió se volt koherens se az Aquaman-nel (víz alatti beszélgetés, anyával kapcsolatos érzések), se a Wonder Woman 1984-gyel (“magadra hagytad a világot 100 évre, elfordultál mindenkitől”).
A kérdés az, hogy a Max-nak megér-e a JL 2 150, de inkább 200 milliót alsó hangon. Hisz gondoljunk bele, Gal a WW84-ért kapott 10 milliót és ott van Ben, Cavill, Momoa, Miller meg Fisher/ha a Warneres balhéja miatt egyáltalán ott lehet-e/ és ők még csak a core team. Hol a többi szereplő. Ha pl. a Nightmare-t nézzük, akkor Manganiello, Heard vagy Leto /vagy egyben leforgatják a 2-3-mat és lezárják a Snyderverse-t vagy animációs filmben folytatják, az olcsóbb vagy képregényben/.
Amúgy nem azt mondta Snyder, hogy az ő filmjében úgy kommunikálnak az atlantisziak, mint a halak, ilyen apró buborékokkal? Vagy gondolatátvitellel? Most nem tudom, melyik. Aztán itt meg egy nagy buborékot vonnak maguk köré. WTF. Azt hittem, az is Josh volt.
Sajnos munka miatt megszakításokkal néztem, ettől függetlenül ki merem jelenteni, hogy a játékidő engem nem zavart volna. Összességében tetszett és örülök, hogy kiadták. Annak idején nagyot csalódtam a mozis változatban. Sajnálom, hogy a folytatás esélye kb 0.
Előtte megnéztem a 2017-es változatot újra.
SPOILER
Ami különösen tetszett:
– A “közös” jelenetekben egyből feltűnt, hogy mennyivel jobbak a zenék, vágások a Zack változatban.
– Aquaman: sokkal jobban átjött, hogy valójában képvisel egy értékrendet, vannak elvei, nem pedig egy tahó.
– Feltámasztás, Clark és Lois: Szerintem ezt nem kell magyaráznom, egyszerűen végre normálisan meg volt csinálva.
– Barry: Nagyon unszimpatikus volt a 2017-esben. Akkor azt hittem a színész miatt van így. Itt viszont a plusz játékidejei alapján teljesen más színben látom.
– Knightmare: Nagyon megnézném, ha a folytatás erről szólna. Nagyon nagy lehetőség van benne.
Amik nagyon zavartak:
– MM egész jelenléte. Ráadásul a végén más cameot vártam, ezért még inkább csalódtam.
– Batman és Bruce karaktere nagyon gyenge volt ebben a formában. Kicsit, mintha az ő játékideje csökkent is volna, ráadásul fontos jelenetekkel. A moziváltozatban sokkal jobban megalapozták a bűntudatát,vagy hogy miért kezd pl. kamikaze akcióba. Itt ez nagyon érthetetlen és súlytalan volt.
– Képarány: zavart, de ez betudható annak is (bár kétlem), hogy meg kellett néha szakítanom és nehéz volt visszarázódni.
– Maga a boss, bossok a motivációjával és mindenével együtt. A bossfight sem volt túl nagy szám. Nagyon tét nélküli lett a vége…
– Barry bukdácsolásai..
– Lassítások: Engem a harc közben baromira idegesítettek. A többinél is sokszor éreztem, hogy kihagyhatták volna, de voltak jelenetek, ahol viszont tetszett.
“Hisz gondoljunk bele, Gal a WW84-ért kapott 10 milliót”
sokkal többet kapott, a 10 millió csak az a bónusz, ami a streamingre kerülés miatt járt. De előtte már volt bére a filmért.
Whedon verzió a Snyder cut-hoz képest egy Tesco gazdaságos Justice League, minden téren egy rakás szar, egy apszolút hibás studiódöntésnek az elfuserált mellékterméke. Mondom ezt úgy hogy semmilyen fan nem vagyok (DC, Marvel, Snyder) csak egy látványos filmet akartam amin látványosan elszórakozok, ezt megkaptam. Ilyen jól még nem szórakoztam 4 órás filmen az tuti, igaz 4 órás filmet még nem láttam :D (sorozatmaratonok nem tartoznak ide).
Hogy a fanok és antifanok innentől mit képzelnek bele az egészbe az a továbbiakban már mindenkinek a maga baja :).
Spoiler nélkül az extra hozzáadott jelenetek őszintén szólva annyit tettek filmhez, hogy szerintem végül mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy miért voltak eredetileg is kukázva. Lényegében a film első két órájából jó, ha fél óra volt használható alapanyag, de aztán végülis felpörgöttek az események. Minden próbált nagyon epikus lenni, de inkább csak próbált. A nagy wheedon ellenes egyenlet alkalmazása közben pedig olyan jelenetek is kikerültek, amelyek a film legelső előzeteseiben az eredeti vágás szerint látnunk kellett volna és olyan jelenetek is ki lettek nyirbálva, amelyek a mozisváltozatban (bár feleslegesen, de) remekül visszaadták ahogy a Föld elkezd New Genesis-szé átalakulni (én speciel azt imádtam).
A WB bebízonyította, hogy mennyit számít, ha nem 3 hónapot, hanem 3 évet szánnak a CGI effektek tökéletesítésére, hiszen így lehetőség volt javítani az elkapkodott CGI jelenetek és lények megjelenésén (és cseréjére), komplett új jeleneteket lehetett betenni a filmbe anélkül, hogy visszahívták volna bárkit a nagyobb nevekből, és még Wheedon utólag felvett jeleneteiben is sikerült Cavill bajszát rendesen leborotválni. Talán ennyi is elég lett volna, hogy a 2017-es filmnek más fogadtatása legyen, de nem így történt. Persze az igyekezet ellenére Cyborg, Steppenwolf és a többi CGI karakter továbbra is csapnivaló, de az inkább design kérdés, ahol eléggé meg volt kötve a kezük, hiszen ez mégsem egy reboot, csak egy remake.
A karakterek jobban ki lettek emelve kisebb háttérmorzsákkal. A poénok megszűrve, de maradtak, így a karakteridegen komolykodás és morcizás mellett furcsán hatnak még mindig, ebben tökéletesen megegyezik a mozis változattal.
SPOILER
Talán, amiben eltérhet ez a vágás még, hogy Flash még bizarrabb lett, mint korábban és Steppenwolf egy szánalomraméltó csicska szintjére lett lefokozva, akit Injustice-ba illő brutális kegyetlenséggel pusztítanak el “hőseink”, de Batman és Superman így kevésbé tűnnek furcsának, úgyhogy talán ez balanszolás volt, lehúzni a többi karaktert, hogy egy-egy lehúzott karakter jobb színben tűnjön fel.
SPOILER VÉGE
Azt nem lehet mondani, hogy a film szar, hiszen Snyder pontosan azt dobta el, amit a BvS-ben vagy a Man of Steel-ben megismertünk tőle (ami miatt most vakarhatják a Snyder rajongók a fejüket, de hát csak a neve számít nyilván bármit is csinál), inkább érződött ez a film olyannak, mintha Snyder csak a vágásért felelt volna, miután kapott egy új forgatókönyvet azzal az utasítással, hogy ne legyen videóklippszerű, és így valóban, egész lineáris és hosszú jelenetekkel szórta meg a filmet.
Voltak olyan dolgok, amelyek sokkal jobban voltak megírva, mint a mozis verziónál, de a sok sallang miatt sajnos kb. ugyanolyan szinten állt meg végül, mint a korábbi. Így kaptunk még egy ugyanolyan filmet mint az volt, vagyis egy közepes szuperhős mozit, amivel egyébként semmi probléma nem lenne, ha bármi köze lenne bármelyiknek is a címhez és karakterekhez, akikről szólnia kellene, az Igazság Ligájáról.
A 4:3 képarány bennem nem tudatosult egészen addig, amíg nem indítottam el a filmet, hiszen nem is akartam komolyan venni, hogy ezt bárki 2021-ben bejátsza a szélesvásznú TV-k világában, de olyan szinten arconcsapott, hogy azon 4 órán keresztül se nagyon tudtam túltenni magam, mivel minden igyekezetem, hogy a képarányt úgy módosítsam, hogy normálisan fessen, csődöt mondott, így megmaradt végig.
Annyit ért el nálam a film, hogy frissítenem kellett a mozis verzióhoz adott korábbi értékelésem egyel rosszabbra, így mindkét film nálam 5/10-et érdemelt ki. Ami érdekes, mert sokan úgy érzik az értékelős oldalakon, hogy ez a film ugyanazon a szinten van, vagy akár jobb is, mint például a Keresztapa 1-2, A remény rabjai, a Ponyvaregény és hadd ne soroljam még, vagyis a filmtörténelem egyik legnagyobb alkotása… szerintük.
Hát ezután a cilm után a mozis verzió mégborzalmasabbnak tűnik így emlékezetből. Nekem tetszett és nem éreztem soknak a 4 órát. Sajnálom a végét mert így basz az ideg, hogy mi lehrtne a folytatásban. Egyébként itt ww-nek sokkal jobb jelenetei voltam mint az egész különáló 1984ben. Persze 1-2 helyen a cgi még így is sokszor kilógott de egyébként teljesen rendben volt a film. Karakterek sokkal jobban kivoltak dolgozva meg ugye 4 óra latt kapott teret mindenki. Mozi nálam ilyen 10/3 ez viszont Zack Snyder 1 igaz Vízíója nálam 10/7.5 simán újranézhetős.
Arra azért még kíváncsi leszek, hogy HBO Max mit fog kommunikálni, vajon mennyire dobta meg a film az előfizetők számát. Vagy írnak e egy milliós nézettségi adatot mint a Netflix tette párszor.
Bár lehet ilyesmire csak egy Godzilla v Kong, Mortal Kombat stb. után lehet csak számítani.
A legfontosabb dolgot senki nem vette észre: eltüntették Blackpinket a filmből.
gytibor007: Meg sajnos a White Stripes – Icky Thump c. számát is, az jobban hiányzott.
Nekem tetszett a film. Ha bele vesszük, hogy ez és a BvS volt Darkseid felvezetője, akkor nem is tűnik olyan hosszúnak az a pár óra. A Marvel sok-sok filmen keresztül vezette fel Thanost, arra is szükség volt. Marsbéli vadász jelenleg fanservice volt, de tudjuk jól, hogy volt tervezve a folytatásokban……és azért nem szállt be Steppenwolf ellen, amiért Brie Larson is csak az Endgame-ben köszönt be- el volt foglalva más bolygókkal.
Kedveltem ezt a filmet és kicsit sajnálom, hogy zsákutcába futott.
Nekem nagyon tetszett a film és egyáltalán nem tűnt soknak ez a 4 óra. Gyakorlatilag sokkal jobban jártunk volna, ha ezt a változatot küldik moziba mondjuk úgy 3 órásra vágva, mert egy 4 órás filmet nyilván nem küldik be. A moziváltozat köszönőviszonyban sincs ezzel – gyakorlatilag az egy kalap szar.
Én annak örülnék, hogyha ezt az irányt folytatnák, de hát erre max nagyon kicsi esély van. Kíváncsi leszek, hogy mi lesz a Warner részéről a kommunikáció a film bemutatását követően.
próbálom rövidre fogni. ami felb*aszta az agyam, hogy 5 és 9 között meg tudtam volna nézni. erre “Hamarosan”. helló kedves HBO a március 18 nem 00:01-től 23:59-ig tart???
nem fogott meg a mozis verzió, de most végig deja vu érzésem volt. pár jelenetet láttam most a TV-ben a korábbi verzióból azokból idéznék:
Superman kihantolása egy poénos hullagyalázás?
a feltámadása pedig bosszú Batman-en?
a jelenlegi film ezt mind helyretette. viszont az első Steppenwolf fight tiszta Tom és Jerry volt.
összességében sokkal jobb volt annál, amire nem is emlékszem már. jót pettingeltem Zackkel a majd’ 4 óra alatt.
kérdés Steppenwolf miért várt a kockák összehangolásával addig míg elindulnak érte?
az álom/jós scene tényleg ennyire jó volt? nekem mindent lerombolt amit három és fél órán keresztül épített Snyder. a ripacs Joker és a sovi Batman és a remegő közeliektől konkrétan hányingerem volt.
de ha ezt félre teszem tényleg jó volt amit láttam (legyen 7-8/10), de közforgalomban biztos ez is “bukta” lett volna. ketté szedve is, mert Superman feltámasztása lett volna a második rész, így ha nincs a kiegészítés akkor kapunk 2 óra Part I-et és másfélóra Part II-t.
“azért nem szállt be Steppenwolf ellen, amiért Brie Larson is csak az Endgame-ben köszönt be- el volt foglalva más bolygókkal.”
de azért Lois Lanet meglátogatta Marthaként, viszont a csatára nem tudott maradni már!
A prológra nem tudom mi szükség volt. Barry megbaszkodta az időt, jaj de jó!
Kicsit nagyot akart markolni Zack, Darkseid, meg egy csomó mindent ellőtt, belebegtetett, nem tudom mennyire örül ennek a DC. Mondjuk kérdés hogy lesz folytatása az egész DC univerzumnak?
Vicces az is, hogy az Aquaman film kb uselessé lett téve, ahogy a többi szereplőé is.
Darkseid szinte egy az egyben Thanos, eléggé uncsi tbh. Igaz azt nem értem, hogy miért nem tud most (vagy korábban) elugrani a földre, és elvenni azt az akármilyen világokat tönkretevő kódot. Kikapott Zeuszéktól, de később nem tudta már hova is kell visszatérni?
Utána kicsit belenéztem a mozis változatba, hogy lássam mi volt a különbség egyes jelenetek közt.
Azért kövezzetek meg, de a 4:3-as sötét szar után nagyon tetszett a szememnek a 4k-s kép. Elismerem, hogy túlszínezett, effektezett, de azért jól néz ki.
Elméletben a 4:3-as képarányt támogatom, van létjogosultsága (most azt leszámítva, hogy ezt is egy olyan monitoron pötyögöm be, meg még van CRT-tévém is). Tök jól vele expozícionálni, a szélesvásznú formátumok pedig karakterek térbeli elhelyezésére, ill. közeliekre rohadt jók (többek között, persze). Nem láttam a filmet, nagy lelkierőt kell vennem, hogy megnézzem a 4 óráját, de kötve hinnám látatlanban is, hogy túlságosan különbözne a két film (főleg, hogy a mozisból már kb. egy kockára sem emlékszem már).
Felkészül a “300” 300 perces verziója!
Mestermű!! Jönni fog a polcra 4K-ban!! Ennyi!!
Spoiler.
Most, hogy ülepedett a film kicsit gondolkodtam, hogy a Knightmare-es jelenetnek miért is volt még mindig létjogosultsága, a film kimenetele után, amellett persze hogy k*rva király fanservice. :)
Ahogy Barry mondta már a BvS-ben Lois még mindig a kulcs, ugyanis, ha jön Darkseid és Lois meghalna, akkor Superman akkor menne át tényleg ilyen gonosz állatba, ha úgy halna meg Lois, hogy közben terhes. Ugye a terhességi tesztje volt Loisnak a komódjában, ezt mutatták. Nyilván próbálkoztak, de még nem jött össze, most, hogy Clark visszajött, újra mehet a buli, de ha Darkseid megölnéráadásul már terhesen a Föld leigázása közben, akkor Superman-ben teljesen elkattanhatna valami. Ezért álmodja tovább Bruce a lehetséges jövőt, mert igazából nem odázták el.
Ugyanazt a filmet néztük?
Iszonyúan élveztem minden percét, szégyen, amit elsőként csináltak ebből, eleve ezt kellett volna, ehy csodálatos és fantasztikus, igazi szuperhős filmet nézhettük.
Különösen fáj a szívem, hogy az elsővel annyira hibáztak, hogy folytatás sem lesz, pedig ez igazán megérdemelné.
Sokkal jobban tetszett, mint az “eredeti” (?) film, de engem a hideg ráz az éneklős meg a nagggyonzenés részektől. Illetve nekem Lois Lane valahogy nem ilyen… De ez mindegy is. Darkseid motivációja annyi, hogy legyakja a Földet, hogy legyen egy kódja, amivel az egész univerzumot le tudja gyakni? Gyenge…
Ezzel együtt nekem egy jó élmény volt, Amber Heard és Jared Leto nélkül még jobb lett volna.
Hello
Spoileresen:
Ami tetszett:
– Flash és Cyborg karaktere és a történetük
– A poénok
– Az apa-fiú kapcsolatok
Kb ennyi.
Ami nem tetszett:
– A főgonosz. van valamiféle motivációja, de nem volt meg az az érzés, hogy azt kívántam volna, kapja meg a magáét. Szinte sajnáltam, amikor superman lelézerezte a szarvát
– Batman karaktere kurvára lapos volt
– Darkseid összes jelenetét ellőtték az előzetesekben
– Azt a régi csatát a rendező nem is tudom, valamiféle sci-fi Lord of the Rings-nek írta le. meg sem közelítette azt a szintet
-Szintén a rendező mondta, hogy lesz valami álleejtős WW akció. Hát nem volt
– És az akciók. Mi a f.sz történt Zack Snyder ?? Elfelejtettél akciójelenetet rendezni ?? A MoS Smallville-i csatája nálam a top1 superhero fight scene, itt meg mi volt ? A végén SW-t ide-oda passzolgatták hárman, ráadásul 5 perc alatt ebben a verzióban is lapátra tették.
– a Knightmare jelenet egy szar volt. Teljesen feleslegesen került bele Joker. Ezt a jelenetet vártam a legjobban, erre a legvégére hagyták.
– Néhány jelenetet feleslegesen hosszúra nyújtottak és érzelgősre hangoltak. Példa erre amikor Barry megmenti a csajt.
– A CGI nagyon gagyinak érződött, kiváltképp SW páncélján.
Az előzőnél sokkal jobb, de még így is hatalmas csalódás :/
Ja, meg pár logikátlanság:
-WW a táskát felhajítja a levegőbe, mert hát igen csak csúnya lenne, ha felrobbannának a gyerekek, erre utána mit csinál ? A két karvédőjével egy kibebaszott nagy robbanást generál, és úgy végez a főgengszterrel. OK
-Barry a kocsiból kimenti a csajt, de azzal már nem foglalkozik, hogy a kocsi ráeshet valakire….
…de ez már szőrszálhasogatás
befejeztem :D
A Knightmare résznél en csak azt nem működik, hogyha “csupán” Lois halála elég ahhoz, hogy Superman egy háborús nagyúr csatlósává váljon, akkor a MOS Costner/Crowe féle nevelés fontosságát utólag is súlytalanná teszik vele.
Említ Joker valami wonderboyt is, hogy meghalt, meg fogadott fia Brucenak.
Nem tudom hogy ez ugyanarra a személyre vonatkozik e.
Lehet a wonderboy Superman későbbi gyereke? Ha őt is kinyirta Darkseid az azért magyarázhatja a dolgokat.
De ki a Bruce fogadott fia? Flash?
Dick Grayson az első Robin.
Snyder világában őt ölte meg Joker, nem Jason Toddot.
Én nagy DC-fan vagyok, de ezen a filmen kettőször elaludtam pár percre. Semmi rejtély vagy valami csavar, a sztori faék egyszerűségű, a rengeteg CGI meg olyan hiteltelenné, művivé tette, hogy arra már nincsenek szavak. Sajnálom, hogy a Marvel ennyire elhúzott, mert bár az ő figuráik nem valami összetettek, viszont filmes és most már tévés téren is előrukkoltak valami fogyaszthatóval (= nem túl nagy értékűvel, de minden darabot egyszer élvezhetően nézhetővel) az asztalra, ám nem is ez a fontos, hanem a koherencia, nincs öncélú sötétség, depresszív hangulat, a hősök mozgóképes megfelelői szerethetőek, és ugyan az egész általában teljesen kiszámítható, a receptúra majdnem mindig ugyanaz, mégsem lehet a sztorikon bealudni, jól kiporciózzák az izgalmakat és a (néha eléggé bugyuta) humort.
Egyébként az hogyan maradhat “büntetlenül”, hogy egy város nagyobb részét porrá zúzzák? Ki építi vissza? Superman? Még mindig nem tűnik föl senkinek, hogy WW Diana, Clark Supes és Bruce Batman? Ebben a világban mindenkinek 80 alatt van az IQ-ja? A Marvelnél legalább a sutba dobták a titkos alteregós dolgot.
Hivatalos már, hogy Darkseid>>>>>>>>>Thanos?
Meg nem tudtam a vegere erni, de SW csillivilli kasznia elvihette a CGI budget nagy reszet, mert voltak reszek amiket fajt nezni (pl. Elejen WW taskabombas resze szornyen cringe volt, egyaltalan nem cool, vagy mikor az amazonok vedik SWtol a motherboxot, a RDR2 jatekmotorja elethubb lovaglast csinal, az egesz leesett a kepernyorol). Egyelore bortasztoan vontatott, lehet csak en nem latom a viziot benne, de megprovalom vegignezni, hatha jobb lesz a vegere.
Todie: Csak azért nem lesz Superman Darkseid csicska mert Lois meghalt, de úgy működik rajta a filmben párszor említett, mutatott Anti Life Equation…
@MT90
Azóta hivatalos amióta Darkseid le lett koppintva évtizedekkel ezelőtt. Ezt mindenki tudja aki kicsit is jártasabb a képregények világában, nem újdonság. :D
Crash
Aki egy kicsit is jártasabb a képregények világában, az tudja, hogy Darkseid előbb volt. Részben róla lett mintázva Thanos
@punyapapa
Igen, pontosan ezt írtam én is. Olvasd el még egyszer
Most, hogy kijött a film és kicsit leülepedett mindenki számára, szerintem bevallhatjuk őszintén, hogy a 2017-es film után jobban jártunk volna egy vadonatúj Justice League filmmel, amire lehet építeni, mint a régi átgyúrásával, még akkor is, ha annál valamivel ez a próbálkozás jobban is sikerült a közvélemény szerint bizonyos jeleneteiben. De meg merem kockáztatni, hogy az új változatban erőltetett képarány, a feleslegesen elnyújtott játékidő és a filmre húzott szűrők miatt, gyakrabban kerül ezekután is újranézésre Whedon verziója (vagy a különálló DC filmek) sok háztartásban annak hibái ellenére, ha valaki csak a DC hőseivel vágyik élőszereplős kikapcsolódásra. Ahogy más is megjegyezte, szinte felüdülés ez után a 4 óra után belenézni a mozisverzióba, olyan szépek ott a színek és annyival hősiesebbnek, kedvelhetőbbnek tűnnek ott a karakterek.
SPOILER
A filmvégi csatában Superman a tehetetlen Steppenwolfot több percen keresztül döngöli a földbe, ami azzal zárul, hogy a szinte eszméletlenre vert lényt még felnyársalja Aquaman és repülés közben, lassítva lefejez Diana. Ezt már csak úgy tetézhették volna, hogy Flash nekifutásból elrúgja a fejét, Cyborg pedig a kéziágyúval cafatokra lövi a testét…
Ezzel szemben Wheedon verziójában, Superman és Flash a harc közben még elment civileket menteni, és Steppenwolfot végül elragadják a paradémonok. Mindenki hős, senki sem brutális gyilkos.
Melyik passzol jobban a karakterekhez? Nem kell válaszolni.
SPOILER VÉGE
Azért megkérdezném azokat, aki szerint “mestermű” ez a film, akkor is ragaszkodnak ehhez a véleményhez, amikor a Barry megmenti a csajt jelenetről van szó?
Már értem, miért 4 órás a film, csak az a jelent volt legalább fél órás, vagy csak nekem érződött olyan kibaszott hosszúnak? Atyaég! Komolyan, az a zene amit alátettek, WTF?! Valami szörnyű volt az egész. Mint akinek megalszik a szájában a tej.
Már a szitu is végtelenül béndzsán volt kitalálva és megvalósítva, hogy egy kirakatüvegen keresztül összenéz egy random csajjal a főszereplő, aki (micsoda képregényes fordulat!) épp abban a pillanatban autóbalesetet szenved, erre hopp, gyorsan megmenteni. Közben valami totál oda nem illő lírai dalt alányomnak, disszonáns a jelenet. Nem tudtam eldönteni, hogy szánalmas vagy inkább röhejes, mert annyira, de annyira nagyon komolyan veszi magát az egész.
Ami hab a tortán, hogy miközben a random csajt megmenti a hős, nagy ívben szarik arra, hogy a körülöttük levő emberekkel foglalkozzon, miközben egy autó és egy kamion ütközött és egy csomó mindenki megsérülhet/meghalhat, de csak a csini (és perszer korban pont hasonló) csaj számít. Tényleg nem tudom, mekkora iq kell ahhoz, hogy talán úgy kellene tálalni, hogy egy a fickó azért amúgy egy hős, aki megpróbál embereket megmenteni, nem csak a farka után megy.
Remekmű… Aha. :D
Amit az előző verzióban sem értettem, hogy van egy nyamvadt sziget, ahol az amazonok őrzik a dobozt. Jön a mumus és erre menekíteni akarják a dobozt… de hová? Könyörgöm, egy sziget. Mi a tervük? Hogy körbe-körbe lovagolnak a szigeten, amíg elfárad az ellenség az üldözésükben? Vagy… Tényleg nem értettem ez egészet. Mi a jó fenét akartak csinálni? Elviszik a sziget A pontjából B-be, aztán C-be és így tovább?
Ez csak engem zavart?
Endymion
Egyetértek veled. Ami engem a kezdetek óta zavar az Barry mozgása. Nem lehetett volna kevésbé gáz mozgást adni neki?! Mert amikor fut olyan mintha valami zsinóron rángatnák… plusz mindenhol azt olvasom hogy ezerszer jobb mint a Whedon féle mozis verzió. Hahóóó az a film 4 évig kapta a savat a ZS JL pedig 4 évig a hypeot. Szerintem nem korrekt a Whedon verzióval szemben, de nem is nagy szenzáció ha ez az egy kapaszkodó szinten mindenki szemében, hogy annál jobb… Annyit tennék még hozzá amit human is említ, hogy jóval több van a Whedon féle változatban mint 20%. A 4 óra játékidő pedig: Alfred mondja: ott a lépcső balra ami elvezet a túszokhoz. Majd látjuk ahogy B,WW,F és C megy fel a lépcsőn. Szerintem lehetett volna rövidebb és ezáltal fogyaszthatóbb a film hossza, mert nagyon kizökkentettek engem legalábbis ezek a felesleges jelenetek. Darkseid szerintem jól nézett ki és működött is volna a karaktere a következő filmekben. A csapatot pedig jó volt újra együtt látni. Talán egyszer még újra nézem.
Nem hittem volna, hogy igy lesz, de tetszett. Es ez a 4 oranak koszonheto. A sztori valoban nem er 4 orat, de csak igy elmeselve volt sulya. Sok 2 oras filmet ereztem hosszabbnak, mint ezt. Egy pillanatig nem unatkoztam rajta.
Kezdem azt hinni Snyder egy zseni, csak sajnos tul rovidre kell vagnia a filmjeit.
Remelem jon meg.
Crash
Igazad van, ezt benéztem :D nem kéne éjszakai műszak után kommentet olvasni, és reagálni :D
Endymion
Én imádtam a filmet, szerintem az egyik legjobb DC film lett. DE vannak hibái az kétségtelen. Az általad kifogásolt Barrys jelenetre reagálva, az a csaj nem random volt, hanem Barry nagy szerelme, de aki nincs tisztában a képregényekkel, annak valóban fura lehetett a jelenet. Bár ez gondolom a Flashpoint-Paradox filmet vetítette előre, és abban nagyobb szerepet kapott volna a csaj.
Az amazon sziget, az csajok addig akartak kitartanj, amíg jön az erősítés, ami későn ért oda.
Elhiszem, hogy azoknak akiknek nem jött be találtak logikátlanságokat, de a legtöbb DC, és Marvel filmben is lehet találni marhaságokat. Véleményem szerint ez a műfaj sajátossága. Persze kivétel akad, hello Sin City <3
érdekességképp érdemes előkapargatni a régi előzeteseket és azzal összevetni a snydercut-ot.
mindkét film ismeretében kijelethető, hogy a wheedon verzió közelebb állt a valódi snydercut-hoz, kicsit feljavítva, mint az ami most megjelent (csak a snyder cut megjelenése előtt ez ködös volt).
pl. az úgy hallom beszélsz halakkal poén, a pingvines beszólása alfrédnak, flash bepánikolása, hogy ő csak ellökdösi az embereket, vagy amikor aquaman beszól a batman ruhára gordon mellett, de steppenwolf kis szarvú emberi arcú megjelenése se wheedontől szárzmazik, na meg akkor még szó se volt a szokatlan képarányról, még a 2016-os comic con teaser is szélesvásznú volt.
és ezek mind csupán azok, amiket wheedon érkezése előtt már bemutattak előzetesekben a filmből, ki tudja mennyi olyan jelenet volt még (vagy egysoros poén), ami miatt wheedon sarazása ment éveken át, hogy biztos ő dobta hozzá a filmhez, azért lett olyan amilyen.
Ezért nem sarazzuk csak Whedont hanem Geoff Johnst is. Ő hozta be Whedon-t, de már addigra ő bőven belenyúlt az egészbe, amikor Snyder még ott volt és forgatott. Zack leforgatta a kompromisszumos verziót Geoff dialógusaival és vele együtt a chris terrio anyagot is. Úgy ahogy megoldotta hogy a kék kosztümmel forgasson Supermannek, de alakítottak rajta, hogy utólag jól nézzen ki a fekete verzió is azért került alá vmi fényesebb tömés féle.
Fényévekkel jobb lett mint a 2017-es trágyadomb. Minimalizálták a kínos párbeszédeket, a karakteridegen megnyilvánulásokat. Nekem a lassított jelenetek se voltak túlzottak. Erre a filmre vártunk úgy gondolom, nem csalódtam másodjára.
Nem tökéletes, de tökéletesen beleillik a sorba, nem mondanám ,hogy lezárás, mert felvezettek egy még nagyobb konfliktust a végén, amit lehet nem látunk soha.
Voltak jó (és szép) pillanatai, de sajnos túl sok helyen tűnt szuperhősparódiának.
Lehet szidni Whedont, de ha Snydernek adták volna befejezni a Serenityt, akkor egy hatalmas nagy fos lett volna a végeredmény…
Hiba volt Whedont odatenni, az viszont igaz, ő sem tud Snyder filmet forgatni. De azt tényleg nem sokat tudnak.
MT90 hol lenne ez hivatalos? a képregényekben talán, de a moziváltozatban egyelőre semmiképp sem, majd a rebootolt ligában 10 év múlva.
“az a csaj nem random volt, hanem Barry nagy szerelme, de aki nincs tisztában a képregényekkel, annak valóban fura lehetett a jelenet. ”
a filmnek magában kell működni
tükör: a bankvásárlós és a kocsis “gazdag vagyok” biztos Whedon számlájára volt írva, erre tessék!
igen, természetesen Whedonra fogták, és mégis itt van ebben is?:DDD ahaha, alig várom már a holnapot, már vettem csipszet meg üdcsit is, micsoda filmélmény lesz sok objektív komment alapján, elvárások az egekben
Human
Erre akartam rávílágítani, bár en imádtam a filmet, es nagyon jónak tartom, de pont az ilyen apróságok miatt nem tud működni önmagában.
A sok rajongó tudja ki a csaj, de sokkal többen vannak, akik csak vakarják a fejüket a Barry megment egy csajt jelenetnél.
Véleményem szerint, ha Zack Snydernek lenne egy bivaly erős forgatókönyvírója, és nem térne el a könyvtől, akkor a világ most a DC előtt lenne leborulva, és nem a Marvel előtt.
Snyder filmjeit szeretem, de csak a vizualitása miatt. A forgatókönyvei a filmjeinek azok problémásak. A Holtak Hajnala, 300, Watchmen, ott volt egy erős alapanyag, amiknek az elbaszásához tehetség kell.
Én bírtam a MoS-t, és a BvS bővítettet, de a forgatókönyv gyengesége az már látszott a végterméken. Chris Terrio, vagy David S. Goyer kevesek egy jó forgatókönyvhöz.
S marhaság, hogy kellenek az alapozó filmek, hiszen a DCnek van 10enX filmből álló animációs sorozata, ahol nem a karakterek szólófilmjeivel kezdték. Ennek a csúcsa volt a Justice Leauge Dark: Apocalipse War. Itt szépen összefűzték az addig megtörtént eseményeket, választ adtak minden kérdésre.
“S marhaság, hogy kellenek az alapozó filmek, hiszen a DCnek van 10enX filmből álló animációs sorozata, ahol nem a karakterek szólófilmjeivel kezdték. ”
Pont előtted kérdezték, hogy ki volt, akit Barry megment. Szerinted átlagnéző, aki nem néz utána, tudja? Tudta volna, hogy ki Vulko vagy Mera, ha nem lett volna Aquaman solofilm? A solofilm ilyenek miatt kellenek, na meg azért, hogy megkedveltesse a karaktert.
igazából azzal a jelenettel nem az volt a baj, hogy nem tudja az átlag néző, hogy iris westről van szó, hanem hogy ott találkozott először a csajjal, és már akkor creepy módon bámulja, miközben a csaj lényegében halálközeli élményben van, másfelől pedig az egész jelenet semmit nem tett a film összképéhez. szóval lehetett volna egy random csaj is.
@punyapapa
Ne haragudj, de a magyarázatod arra, hogy nem random csaj az, hogy majd később fontos szereplő lesz? :D
Most komolyan el kell magyarázni azt, hogy a történet azon a pontján, ott akkor, bizony nem több, mint egy random csaj. Az hogy később Barry szerelmes lesz nem változtat ezen. Egy random csaj az utcáról, nem ismerik egymást, csak összeszemeznek a kirakaton át. (Nem is rémlik, hogy utána szerepelt volna újra a filmben, de lehet hogy elkerülte a figyelmem.)
Tényleg le kell menni ovis szintre és ilyeneket magyarázni?
“de aki nincs tisztában a képregényekkel”
Azért még annyit hozzátennék, hogy bármilyen adaptációnál, nem csak képregényes-szuperhősösnél, a filmenk önmagában meg kell állnia a helyét. Bármilyen további extra tudás nélkül. Anélkül hogy a nézőnek képregényolvasónak kell lennie és tudnia kell, hogy az egyetlen szó szöveggel sem rendelkező szereplő miért fontos, és hogy miért csak őt menti meg a főhös, miközben szarik mindenki más potenciális áldozatra.
Egy nézőnek sem kell tisztában lennie a képregényekkel. Ha igen, akkor az nem jó adaptáció. A kikacsintás, utalás, tisztelgés más dolog, ami nem csorbit a történet megértésén.
Rémes az a jelenet, zenével, lassítással, történéssel, megvalósítással együtt. Annál jobban fáj, hogy képesek ezt zseniálisnak kikiáltani. :(
Endymion
Humannek szóló kommentben is ezt mondtam.
Az a baj a filmmel, hogy önmagában nem állja meg a helyét.
Igen ez a magyarázatom, mert a csaj egy easter egg volt. Semmi több, bár úgy kínosabb, hogy a Flash filmben nem ez a színésznő lesz.
Nem kell meggyőznöd az igazadról. A hibák amiket felsorolsz, azokkal nagyrészt egyetértek. Nem is akarlak meggyőzni az igazamról, csak válaszoltam a kérdéseidre.
Én a hibáktól függetlenül imádom ezt a filmet. Ha valakinek nem jött be, azzal sincs baj.
Nekem fogalmam sincs ki volt az a csaj, és így sem volt probléma azzal a jelenettel… (más jelenetekkel bőven igen, szóval nem azért van így, mert elnéző vagyok a filmmel…)
A 2017-es fele ilyen hosszú változatot hatszor jobban untam, mint ezt. Féltem elkezdeni, de egész hamar elment az a 4 óra, csak az epilógusnál kínlódtam kicsit, főleg így, hogy a nagy semmit vezeti fel, és Joker még mindig béndzsa. A korábbihoz képest megváltás, de amúgy csak a szokásos 10/6-os Snyder DC. Ilyen ínséges időkben azért rendesen jól esett.
“bár úgy kínosabb, hogy a Flash filmben nem ez a színésznő lesz.”
De ő lesz, helyette Barry apját cserélik.
Azért abban is biztosak lehetünk, ha 2017-ben Snyder adja ki a filmet, akkor rohadtul nem ezt kaptuk volna…
Nyilván nem is a wheedonosat, de nem is ezt.
Ezért ezen kár vitatkozni.
Az meg hogy melyik a jobb? A “vége mindkettőnek ugyan az”
A snyder fanok elégedetten mellet veregetnek, és mindenki más elfelejti mindkét verziót :D
azt hinnéd, hogy ezzel mindenki lenyugodott és talán beismerte, hogy elég is volt ennyi, de már most több petíció elindult, hogy hadd folytassa az a dceu-t még vagy 5 másik hasonló remekművel.
kiváncsi lennék mit szólna mondjuk Marv Wolfman ezekhez a filmekhez.
felmesz marv wolfman twitter oldalara, tweetek es valaszok
“As the comic book writer/daddy of Cyborg and Deathstroke, congratulations,You definitely did them justice.”
“I really loved the Snyder Cut, and your Cyborg was truly the heart and soul of the movie,”
“azt hinnéd, hogy ezzel mindenki lenyugodott és talán beismerte, hogy elég is volt ennyi, de már most több petíció elindult, hogy hadd folytassa az a dceu-t még vagy 5 másik hasonló remekművel.”
hát igen, most tényleg félretéve a film tetszik-nem tetszik kérdését, és csak az eseményt nézve, a rajongóknak engedéssel, vagyis ezzel a kommunikációval tulajdonképpen felbátorították őket a továbbiakra, ha elég hangosak akkor #restorethesnyderverse. Mint a Disney teszi a Star Warsnál, csak ott a kommunikáció kicsit más, de ott sem lesznek új utak a TLJ után még egy darabig.
Ezzel pedig ki is herélik a szakmát.
most lett vége, még friss az élmény
bugyuta egy film volt, sokszor elég nevetséges is. mókás volt a cgi lovakról nyilazó amazon csapat, az egyik jelenet hátterében elguruló cgi tehervonat, nagyon komikus, és a coolság ellentéte volt az a rész, mikor az első nagy akciójelenet felvezetése közben bandukolnak fel körbe a lépcsőkön, mint 5 nyugdíjas, aztán azzal mutatták be mennyire badass-ek, hogy a sajátságos szuper képességeikkel ugrottak kb 5 métert a leszakadt átjáró két vége között. esküdni mernék, hogy Henry Cavill arca két snittben is 100% cgi volt, olyan 2D-s hatása volt valahogy. mint kiderült, a whedonos poénokat nem whedonnnak köszönhetjük xd és természetesen KAL-EL, NO! a zene gagyi volt, és bár először nevettem, de egy idő után már a falat kapartam volna wonder woman személyi asszonykórusától. ja és az is röhejes volt, mikor énekeltek aquamannek azok a nők xd egy jó jelenet ugrik be, de az lényegében egy az egyben a Man of Steel-ből lett átemelve, csak más színű ruhával.
jó öreg Man of Steel. az egy egész korrekt film volt, jó hangulattal, JÓ ZENÉVEL. bár az utsó felvonás videojáték volt ott is, de addig egész jó. még a BvS-t sem éreztem pénzkidobásnak a moziból kifele jövet, borítónak is kitettem utána fb-n bruce-t, ahogy fogja a kislányt, és ítélkezve nézi supermant. de ez egy bugyuta, bugyuta film volt, és senki nem gondolhatja komolyan, hogy akár csak a közelébe is ér az Avengers-nek.
a végére még annyit hozzáfűznék, hogy MY MAN! ROUND TWO? HELL YEAH!
Tükör
Osztom amit írtál, de úgy tűnik, hogy a film (vagy inkább azt mondom Snyder) serege olyan masszív, homogén masszává olvadt az évek folyamán, hogy sajnos ezen túl számolni kell velük is. Ezzel a verzióval aztán meg kifejezetten adják a lovat alájuk…
Sokkal jobb volt mint a mozis verzió.
Két részletben teljesen jó.
Egész jó volt a film. Zene felejthető ott többet vártam, ami tetszett azok meg már voktak a korábbiakban is. WW84 után felüdülés.
Ez apróság meg senki nem említette, biztos csak engem zavart, de a flashback csatajelenetben, Árész miért egy random kopasz, krumplifejű csávó volt, és nem pedig Lupin professzor? A Zeusz meg mintha a pornó paródiából jött volna. Ilyen Zs filmes 0 karizmával megáldott trash Zeuszt se láttam még. :D de ez már a 2017es verzióba is bántotta a szemem. Még annyi negatívum hogy a 17es változatban jobban bemutatták hogy Supermant gyászolja a világ és miért is van rá szükség. Na de ennyi talán ami nem tetszett. Jöhetnének a folytatások,ha a warner nem lenne ennyire balfasz.
Egyébként érdekes, hogy nem igazán olvasok olyan kritikát, és javítsatok ki, ha tévedek, ahol a Cyborgot alakító színészen kívül bárkinek is megkérdőjeleznék a szerepét bármelyik filmben is. Tehát kérdem én, miért nem lehet folytatni ezzel a castinggal és egy teljesen más rendezővel, íróval?
Akos: Ares bizony ismét Lupin professzor volt, azaz David Thewlis.
Jaj de fáj itt egyeseknek, hogy ez a film elkészült. Nem mintha egy forintot fizetni kellett volna érte, szóval nem értem.
Én személy szerint örülök, ha egy filmkészítő elképzelése napvilágra kerül. Abban mindig ott a lehetőség valami érdekesebbre, nem agyonfókuszcsoportozott termékre, ha úgy tetszik. Természetesen ez magában hordozza a megannyi hiba lehetőségét, de nem pont ettől érdekes az egész?
És a film igazából jó, aki ezt rossznak, meg vállalhatatlannak tartja, az vagy nem látta a 2017-es változatot, vagy nem látott még filmet életében. Persze, vannak benne hibák. Mondjatok egy filmet, ami elejétől a végéig 100%-san tökéletes.
Másik oldalról, Whedont kicsit megalázták most ezzel a cuttal, bár szerintem nem feltétetlenül csak az ő sara a 17-es változat minősége. Kapott egy instrukciót egy töketlen filmstúdiótól, ahol tele lett a gatya, és végrehajtotta. Gondolom sem ideje nem volt, sem elég pénze, hogy a lehető legjobbat kihozza belőle. Tehát lett az a valami, amit filmnek nevezünk.
SPOILER
Viszont aki eldöntötte, hogy a végéről Flash idő-visszafordítós epic jelenetét ki kell szedni, azt tényleg nem tudom védeni, akár Whedon volt, akár egy stúdió executive. Érthetetlen.
SPOILER VÉGE
Ja, és most már áramütéssel büntetném, aki azzal kezd el dobálózni bármilyen komment szekcióban (most nem feltétlenül erre gondolok, bár nem olvastam végig az összes hozzászólást), hogy bezzeg a Marvel így meg úgy. Nőjünk már fel, könyörgöm. Az a Marvel, ez a DC. Pont ez benne az érdekes, hogy az egyik így csinálja, a másik úgy. Ha minden film ugyanolyan lenne a világon, az tulajdonképpen miért lenne jó? Szerintem ezekhez a karakterekhez jobban áll ez a tónus, fölösleges kopizni a másik stúdió stílusát. És igaz ez megfordítva is, aki habzó szájú DC rajongó és utálni kell a Marvelt. Mindkettőnek megvan a maga értéke, a maga közönsége, és szerintem a maga módján mindkettő szórakoztató.
@Mekare: “Zack leforgatta a kompromisszumos verziót Geoff dialógusaival és vele együtt a chris terrio anyagot is. Úgy ahogy megoldotta hogy a kék kosztümmel forgasson Supermannek, de alakítottak rajta, hogy utólag jól nézzen ki a fekete verzió is azért került alá vmi fényesebb tömés féle.”
Na de 2019-ben Snyder maga nyilatkozta, hogy az ő eredeti ötlete még a jelenetek felvételéig se jutott el, el se kezdték azt leforgatni. Tehát a most bemutatott verzió nem lehet az ő eredeti víziója, különben a nulláról kellett volna újravenni az egészet.
Amit most bemutattak snydercut néven az már a Chris Terriós anyag (aminek az előzetesét a 2016-os comic conon is bemutattak), a 2017-es filmjének a fogadtatása után újravágva. Úgyhogy lényegében 4 verzióról beszélünk.
1. Snyder eredeti ötlete, ami a forgatásig sem jutott el
2. Chris Terrio újraírt forgatókönyve alapján felvett verzió, aminek az előzetese lement
3. Chris Terrio forgatókönyve átírva, újabb extra leforgatott jelenetekkel mozibaküldve
4. A 2. és a 3. verzió során felvett jelenetekből csemegézve, a már bemutatott film fogadtatása alapján módosítva, újabb extra CGI jelenetekkel megspékelve
Így kicsit ellentmondásos Chris Terrio-t vagy Whedon-t szídni, ha az új film tetszett.
A nagy #relesethesnydercut kampány pedig a #2 verzió bemutatását követelte (mivel az elsőt lehetetlen volt), aminek az előzetesét már látták a comic-conon, helyette kaptak egy 4. verziót kis Terrio-val és Whedon-nal, amiből több olyan jelenet is hiányzik, ami a comic-conon bemutatásra került.
Kicsit se gáz, a 4 órás játék idő úgy hogy abból kb 1 óra lassítás, 40 perc pedig teljesen fölösleges indokolatlan plusz jelenet.
Ez a film egyszerre akart aquaman, wonder woman, és kb. egy bocsánatkérés lenni a Batman v Superman miatt.
De mivel ligáról beszélünk kötelező volt bele erőszakolni flash és cyborgot …
A Jokeres rész meg már csak egy arcon köpés akart lenni mindenki másnak… kb ez a véleményem.
Ha van eszük akkor ezzel a filmmel elbúcsúznak Zack-től. Sajnos ő és a víziói nem valóak képregény filmekhez :(
SPOILER
“Viszont aki eldöntötte, hogy a végéről Flash idő-visszafordítós epic jelenetét ki kell szedni, azt tényleg nem tudom védeni, akár Whedon volt, akár egy stúdió executive. Érthetetlen.”
ezt a kritikát már több helyen láttam, de szerintem logikus miért történt, mármint ha azt nézzük mivel dolgozott Whedon: Cyborg szerepe vissza volt vágva, így a végén is ez történt (legalábbis emlékeim szerint ott nem hackel), viszont az idővisszafordítósban Cyborg is jelen volt rendesen, avagy Flash “feleslegessé” vált a 2017-es változatban, így vele kellett valamit kezdeni. Igen, a Snyder Cutban fasza volt a jelenet szerintem is, nem ellene szólok, csak ördög ügyvédjeként kb. értem, hogy miért maradt ki a régebbiből.
“Így kicsit ellentmondásos Chris Terrio-t vagy Whedon-t szídni, ha az új film tetszett.”
kíváncsi lennék hány kivágott poént, amit most így Whedonnak tulajdonítanak, forgatott valójában Snyder, de a 2017-es fogadtatása miatt nyilván most elhagyta őket. Tényleg nem rosszindulatúan, csak érdekelne.
Human igen, ebben igazad van, hogy feleslegessé vált Barry jelenete, igazából a kritikám annak szól, aki kitalálta, hogy az egészet átvariálják, Victor jelenlététől kezdve Barry visszafordításáig. Nem gondoltam, hogy egy olyan filmben fog leesni az állam, amit már láttam korábban :D
Lehetséges, hogy Snyderé volt több olyan poén is, amit a 2017-esben láttunk, innen viszont kivették a rossz fogadtatás miatt, de ezt már sohasem tudjuk meg.
Viszont szerintem sikerült a legvállalhatóbb vicceket bennehagyni, én nekem anno a “gazdag vagyok” poénnal sem volt bajom. Örülök, hogy Barry bemutatkozó jelenetében Bruce-szal a sorban állós monológja kimaradt, az kínszenvedés volt anno.
Megnéztem. Erre a filmre való a mondás, hogy “sz**ból nem lehet várat építeni”!
Határozottan jobb, mint a 17-es verzió, de ez alapból kétségtelen volt. Zach játékidő limit nélkül, kötetlenül dolgozhatott rajta 4 éven át, több 10000 visszajelzés alapján, extra dollár milliókból, hogy rendbe tegye a látványt. Az évezred bukása lett volna, ha megbotlik ebben a lécben.
Ettől függetlenül a végtermék ugyan az; hiába csiszolják fényesre, vagy illatosítják. Legalább most már konzisztens állagú és nem önti le 2 rendező pissing contestje.
Whedont nagyon szidják most a neten, pedig abszolút nem érdemli meg. Annó 4 óra(!) tartalmát kellett a felére vágnia, és ezután sem éreztem, azt bármi extra mélységet kapott volna a story, vagy bárki. Egyedül Darkseid és flash időugrása lehetett volna az eredetiben, de megértem miért vágták ki, lévén elspoilerezi a következő részeket. Cyborg részei is teljesen érthető okokból lettek megvágva, lévén ő legkevésbé ismert karakter és az ő filmje volt a legtávolabb. Ez nem egy Ray Fisher ellenes döntés volt, hanem egyszerű logia.
Egyértelműen a stúdió cseszte el 17 ben. Whedon egy last minute berángatott rendező volt, akitől azt akarták, hogy legyen sokkal Marvelesebb az egész. Ha akarta sem engedték volna neki, hogy akár 1 percet is újraforgathasson a stúdió kívánsága nélkül.
A Warner az utolsó pillanatban össze erőltett 2 homlokegyenest eltérő stílust, egy rakás studio note-al, aztán csodálkoztak, hogy miért lett belőle akkora bukás.
Részemről tisztelet Whedonnak, hogy nem hagyta ott az egészet a felénél. Alapból nyerhetetlen helyzetből indult, de legalább megpróbálta a lehető legjobbat kihozni belőle! Más se tudott volna ebből jobban kijönni. Még bocsánatot is kért a film elején “I tried”.
sose hittem, hogy ide be fogok írni valaha bármit is :DD
egyben ledaráltuk a 4 órát (ok 2 v 3 szünetet beiktattunk pisi/cigi/kaja whatev) és azt vettem észre magamon, hogy leköt:D Olyasmi rémlik, hogy 2017-esre 5 pontot adtam, kritikát itt nem írtam róla, nem tudom, miért, valószínűleg annyira felcseszett, hogy elolvasva human kritikáját nem is tudtam volna mit hozzáfűzni:D
imádtam:
– Gal Gadot-t meg a WW zenéket
– Flasht meg a hülye poénjait + a csajmentős jelenetét
– hogy amolyan könyvvé próbálták tenni ezekkel a fejezetcímekkel
– Steppenwolf páncélja, mint valami retro transformers film:D zseniális volt, én remekül szórakoztam azon, hogy mozog:D
a képarányt egyébként simán meg lehetett szokni, nekem nem volt zavaró.. hisz a hétvégi kacsameséket is így adják :D:D
gyűlöltem:
– amber heard összes jelenetét, de ez inkább a csaj ellen szól, mint a karakter ellen..
– Lois és MARTHA összes jelenetét, totál fölösleges volt, csak kizökkentettek vele, vagy elkalandoztam miattuk,
– hogy nem képesek összehozni egy valamirevaló gonoszt + főcsatát. Eskü eszembe jutott a legelső gyűrűk ura legelső harci jelenete és attól jobban fut a hideg a hátamon, mint bármelyik dc/marvel csatától.. nem tudom megmagyarázni, miért, talán az, hogy nettó 3 perc, mégis elérték, hogy legyen súlya, éreztem benne a lelket stb
nem értettem, hogy:
– Dafoet minek rakták bele,
– miért kellett szétbarmolni a végét a harccal, meg mindenféle oda nem illő, értelmetlen cameo-val [értsd pl: Joker]
– Irons esetében miért kell állandóan nyomni ezt az uraság dumát. Kikészített..Bruce úrfi, az ég szerelmére:DDD
– a felirat végén miért nem lehetett csak egy icipicit odafigyelni arra, hogy ne „őszre” legyen fordítva a FOR AUTUMN. Sztem ez nem jelent többet 3 percnyi utánajárásnál…
Valójában nem volna jogos/logikus tőlem bármilyen további negatív észrevétel, ha nem emlékszem szinte semmire a mozis verzióból, így annyival zárom soraimat, hogy a SnyderCut alapvetően nem volt hiábavaló és dc/marvel oldaltól teljesen független filmbuziként azt mondom 6/10 könnyed, egyszeri 4 órás szórakozás, de azért – ahogy tükör fentebb is írta – ne kezeljük már egy szinten egy remény rabjaival/ponyvaregénnyel bármilyen egyéb nagy klasszikussal (és ez az endgame-re is vonatkozik), legalábbis én erre nem lennék képes.
Nagyon jól szórakoztam rajta, várható volt, hogy a mozis verziót ütni fogja, ezt hozta is, én örülök neki, hogy elkészült.
Az hogy ez másoknak miért probléma még mindig… hát ennél nagyobb gondjuk ne legyen.
A képarány egyáltalán nem volt kizökkentő, 55″-n nekem működött.
A mozis verzió a három legrosszabb moziélményem között van, nekem ez valahol kárpótlásként is szolgált :)
Hihetetlen számomra, hogy Batman,Superman és a többi liga tag egy filmbe való vegyitésével egy ilyen pocsék filmre futotta csak :( Szégyen, gyalázat ezekre az ikonikus karakterekre nézve!
Gal Gadot gyönyörű, mint mindig, de a szinészkedéstől nagyon távol áll.Ben Affleck unalmas volt, egy percig nem élte bele magát a szerepébe. Henry Cavillnak volt egy szerethető jelenete, Loissal és az anyjával, de ezen felül csupán azt a célt szolgálta, hogy 5 perc alatt lenyomják Steppenwolfot, akit egy pillanatra sem lehetett komolyan venni.Flash, aki a csapatban a legszerethetőbb figura telistele volt gagyi jelenetekkel.Aquaman csupán statiszta szerepet töltött be.Hiába kapott valamennyi játékidőt, felidézni sem tudom már a vele kapcsolatos jeleneteket.Ja, de az asszonykórust…Cyborg történetében pedig több potenciál volt annál, mint amennyi játékidő szánva volt neki, ezért nem tudott berántani a tragédiája!
Maga a film megvalósítása, főképp a CGI jelenetek szörnyűek voltak.
Próbálok pozitivumot keresni a filmben, de erősen gondolkodnom kell…A MOS szerintem is jó volt, ahogyan Supermant emberként próbálták ábrázolni benne.A BVS rendezői változata a Doomsday elleni csatáig korrekt volt.Ezt a Justice League-t, viszont úgy ahogy van a kukába kellett volna hajítani, és az alapoktól újraírni!
Jó példa erre az X-man esete, ami ugyanilyen színvonaltalan lett már a végére.Pedig még csak nem is ugyanaz a studió készitette :(
az összes X-men filmet a FOX csinálta
Nem vagyok se DC,se Marvel fan, de azért láttam majd mindet, mert filmbuzi vagyok.
Számomra még a legjobb installációk sem tudták túllépni a habkönnyű popcorn-movie kategóriát, de az a film alulmúlta az eddigieket mindkét istállóból, mert csak ugyanazokat a kliséket tudták benne újraforgatni, amik már megtörténtek végtelenszer.
A film után felmerült bennem a kérdés, hogy ezzel a filmmel sikerült-e bármelyik hősnek új rajongót szereznie, aki azt mondja: “hú, nekem az Aquaman/Flash/stb… a kedvencem”, vagy venne bármelyikkel valami merch-öt.
A villámnál (pun intended) is gyorsabban jött a válasz: nem.
Nyilván ez szubjektív vélemény, de ilyen szempontból ez a DC-nek hatalmas kudarc, az ő feladatuk az lenne, hogy egy életre megfertőzzék a fiatalok agyát ezekkel a karakterekkel.
Ma végre sikerült megnéznem. Már teljesen elfelejtettem a feledhető eredeti változatot, üres fejjel ültem le ez elé, és szerettem. Részletes, mindenki be van mutatva, egy percig sem unatkoztam. Nem csak a cselekmény fontos egy történetben, simán lehet egyhelyben toporogni egy darabig, ha az is élvezetes. Jó film, szép munka Mr. Snyder.
(Az epilógusban a jokeres jelenet létjogosultságát nem értettem ugyan, de annyi baj legyen.)
Most nézem a ‘17-es változatot, Jézusom, mennyire látszik rajta az elkeseredett erőfeszítés, hogy rövidebbre legyen vágva. Túl feszesek a jelenetek, az embernek ideje sincs, hogy beleélje magát a szituációba, máris véget ér, és új jelenet kezdődik. Néhány hosszabb jelenetet pedig új, rövidebb jelenettel helyettesített, amely nagyjából ugyanazt az információt adja át, de mennyivel rosszabb így! Emellett pedig feljebb tekerte a színeket és a hangulatot, de az egész inkonzisztens, egy katyvasz. Joss Whedon tényleg elcseszte. A SnyderCut az igazi film.
Megnéztem, a Wheedonos verzió már akkor se tetszett, de ezután még annyira se. Sokkal jobb volt ez a verzió, a jelenetek is kidolgozottabbak voltak és észszerűbbek. Csak hát 4 óra az 4 óra…
Én most megnéztem másodszor is a 4-órás változatot. Ez egy JÓ FILM. Felér az Avengers szintjére, sőt. 👏🏻