Röviden: The Woman in the Window

Ha kinéznék az ablakon 2 órán keresztül, akkor is jobban szórakoznék? Komolyan mondom, értem, hogy a Netflixnek fontos minél több saját, nagy nevet tartalmazó kontentet beszerezni, és nem minőség alapján döntenek amikor egy stúdió beállít valami látszólag moziba szánt filmmel, de nézőként nekünk már jogosan kell gyanakodni. A Nő az ablakban legalább akkora csalódás, mint a Cloverfield Paradox volt anno. Egy régimódi thrillert sugalltak az előzetesek, amiből az egyik fordulatot le is lőtték előre, de aztán minden lett, csak jó film nem.

Egy kimenésfóbiás nő Hátsó ablak-módon nézi a szomszédait, és szemtanúja lesz egy gyilkosságnak, de több okból sem hisz neki senki. Ebből tényleg mindent ki lehetett volna hozni, a szereplőgárda is Amy Adams, Julianne Moore, Gary Oldman triója, erre… nem is tudom mennyire nulla az összes felfedés és fordulat a filmben, akár plothoz akár karakterhez kötődik. A legdrámaibb jelenetnél ásítoztam, nem azért, mert tudtam mi jön, hanem mert már megint mindenki a Nő lakásában volt és teljesen valószerűtlenül nézte őt, sorbanálltak a sorukért. Nem kell realistának lennie, de egyszerűen ilyen művinek sem.

Konkrétan meglepő, hogy mennyire kidolgozatlannak érződik az egész film, pedig a veterán, tippre többször Oscar jelölt Joe Wright rendezte. Egy másodpercre sem kötött le, nem is akarnék túl sok időt vesztegetni rá már. Ez a poszt és vége. Aki máshogy érzett, az nehogy magába tartsa.

21 hozzászólás a “Röviden: The Woman in the Window” bejegyzéshez

  1. Hihetetlen rossz volt!
    Komolyan a Netflix tényleg olyan, hogy még a rutinosabb filmesek is házhoz járnak pofonért.
    Egyszerűen kegyetlen amit a Netflix logo alatt művelnek és zsinórban mindegyik “nagyobb név” egytől-egyig max ha közepes cuccot tud produkálni, de inkább a fentebb tárgyalt borzalm felé közelít a mérleg.
    Valami komoly átalakítás kellene a Netflixnél, hogy mibe ölik a pénzt mert ez így tényleg előfizetői kuka..

  2. Vártuk, unalmas lett. Nagyon nem lehet mást írni róla. A jó jeleneteket ellőtték a második előzetesben.

    Disturbia és a kis tesóját a Summer of 84 tudom ajánlani e helyett.

  3. Katasztrofálisan kiherélték a könyvet, nagyon vérzett miatta a szívem. Pedig ez egy nagyon!!! jó thriller lehetett volna ezzel a gárdával.. nem is pontozom, inkább majd előveszem a gone girlt vagy a girl on the traint

  4. Borzasztóan vártam a filmet.Olyan mérges lettema végén hogy elmondani se tudom.A viccek vicce lett ez az alkotás messzire elkerülendő .

  5. ja igen, a Disturbia-t akartam említeni a posztban, de már a fenti pár bekezdést is soknak éreztem végül, sorry mindenkitől :)

  6. @Filmtekercs
    “Komolyan a Netflix tényleg olyan, hogy még a rutinosabb filmesek is házhoz járnak pofonért.
    Egyszerűen kegyetlen amit a Netflix logo alatt művelnek…”

    Na most a Netflix-nek ehhez a filmhez annyi köze van, hogy miután legyártotta a Fox, bocsánat 20th Century, a Netflix megvásárolta.
    Legalább is a szavaidból az jön le, hogy Netflix-et okolod a film minőségéért, pedig csak megvették a kész filmet.
    Ha úgy értetted, hogy a Netflix-nél jobban megválogathatnák, hogy mely kész filmeket vásárolják meg más filmstúdióktól, akkor az érthető, de a megfogalmazásod mást sugall. :)

    Ezek szerint Julianne Moore a Feledés után megint beletenyerelt egy jó és izgalmas filmet ígérő, de valójában hatalmas csalódást keltő pofára esésbe? :(

  7. Sokadik a sorban így kicsit sem lepődtem meg, hogy nem lett jó. Jönnek sorban a középszerek már 1 jó ideje, mnd1 ki a rendező vagy kik szerepelnek benne. De legalább mind teljesen PC!

  8. abc esetleg prisonerst:D valamennyire az is köthető a leskelődös filmekhez :)

    Endymion röhögni fogsz, de az a néhány perc amíg Julianne Moore szerepelt, volt kb a film legjobb pillanata, legalábbis ami a könyvhűséget illeti..

    Még mindig nem tudom eldönteni, hogy a forgatókönyv lett elbarmolva, vagy a rendezői munka volt silány, vagy is-is + milyen lehetett az újraforgatás előtti verzió. Futólag belelapoztam a könyvbe, miután megnéztük és a végső kulcsjelenetben is sokkal mélyebb párbeszéd volt :(

  9. @Endymion
    Igazad van, tényleg félreérthető lett a mondat.
    Csak végső elkeseredésemben írtam már, ezután a film után, mert nagyon dühítőnek érzem a helyzetet.

    Még ha vásárolt cucc is, nincs valami “minőségellenőrzés” vagy valami, mielőtt megvesznek egy filmet?
    Vagy így is úgy is megéri ez nekik, hogy hülyére veszik a nézőket és folyamatosan a középszerre vagy a legaljára mennek rá?

    Nyilván nem látok bele az üzleti politikájukba, csak dühítő a helyzet, hogy itt a fenti film – egy ilyen szereplőgárdával, rendezővel, könyvfeldolgozással – és ezt hozzák össze.
    Ami egy dolog. Így sikerült oké.
    De az, hogy ezt meg is veszi valaki és ki is adják, kiemelt előzetesekre ráköltenek, megtolják a marketinget stb.
    Ok, így is megérte nekik, rendben…

    De nálam ott szakadt el a cérna, hogy most már tényleg non-stop, zsinórban max ilyen cuccokra futja a Netflixnél.
    Próbálom hirtelenjében megerőltetni magam, akkor se nagyon tudok olyan filmet mondani a Netflix kínálatából (saját gyártású vagy vásárolt cucc, most mindegy) amire azt mondom, hogy – na igen ez egy mittudomén 9/10 vagy 10/10-es film, amit bármikor bárhol szívesen újranázne az ember.
    Lehet, hogy van, csak pont nem ugrik be egy se.:)
    (Sorry a kifakadásért, ez lehet off téma amúgy, habár a fenti film váltotta ki).:)

  10. Egyre kevesebb a minőségi kontent a Netflixen, nézegettem most is, hogy mik jönnek nyárra, hát kb. semmi érdekes.

    Értem én, hogy most a covid miatt nem lehetett úgy forgatni sem, de katasztrófa, hogy mik vannak. És az a durva, hogy oké, megvesznek minden szart, hogy legyenek újdonságok, és nőjön a kínálat, de a nagy húzónévnek szánt filmjeik és sorozataik is egyre gagyibbak, teljesen zs kategóriába mentek át.
    Ha nem ingyen nézném már rég lemondtam volna, Hallmark van a tv-ben is.

  11. “Egyre kevesebb a minőségi kontent a Netflixen, nézegettem most is, hogy mik jönnek nyárra, hát kb. semmi érdekes.”

    Igen. A minőségnek ez a lényege. Ami Anthonzt érdekli a REKLÁM vagy a LEÍRÁS alapján. Ami őt nem érdekli, az nem létezik és/vagy nem minőség.

    Tudom, ez hidegzuhanynak hat, de szerintem te arra gondolsz, hogy nincs olyan, ami téged érdekelne.

    (Egyébként nem emiatt nyerítettem fel, amikor olvastam a kommentet, hanem azért, mert még pár éve is csak csupa random kis költségvetésű film és b/c-kategóriás darab készült a Netflixre, abszolút nem volt tényező, ma meg már (talán a Beasts of No Nation indította el?) több évente Oscar-jelölt és blockbuster is van a platformon, de Anthonz szerint most van “egyre kevesebb minőségi” :DDDDD)

  12. Én tényleg nem értem mi az utálat, amit itt tapasztalok. Oké, ez nem volt egy jó film, de kb 5-6/10 megvolt. Erre “borzalmas” meg “hihetetlenül rossz”. Mi volt ebben olyan hihetetlenül rossz meg borzasztó? Nem geciskedni akarok, tényleg érdekelne.

  13. Annyira slamposan ellőtték a nagy csavart a vége fele. Viszont erről az agora fóbiáról meg a vége jelenetről a Copycat című thriller jutott eszembe Sigourney Weaver-rel. Bár nagyon reméltem, hogy egy jó kis Hátsó ablak szerű film lesz, de elég béna lett.

  14. Tényleg jókat lehet röhögni a kommenteken. Nagyon el vannak tájolódva az emberek. A Netflix ugyanazt hozza, mint bármelyik másik tévé/stream szolgáltató. Tele van közepes filmekkel és ennyi. Életemben ha 10-20 darab 9/10,10/10-es filmet láttam, akkor hogy a fenébe lenne a tele bármi csak olyan filmekkel? Moziban is ugyanúgy a közepes filmeket nézik az emberek és egyszer-kétszer befut egy jobb.

  15. @Kakarotto
    Ez már ízlés kérdése, de a kritika ott van feljebb egy korrekt 3/10-el. Kb tényleg mindent leírt, ami probléma volt vele – de persze nem kell vele egyetérteni.
    Minimális bővítéssel- mert tényleg nem ér annyit: Egy beígért thriller helyett kb olyan mintha egy kurva hosszúnak tűnő színházi TV-közvetítés futna háttérzaj gyanánt éjfélkor, aminek a tervezett csúcspontja (a zseni készítői szerint) az a sorbanállós fenti screen shot. És akkor csóringerek várják ott a tapsot meg a függönyt.
    Akkor thriller helyett marketingezzék úgy, hogy helló itt művészúr színházazik, ez nem thriller lesz, ez nagyiknak lesz bealvásra két felvonásban kis szünettel a közepén.
    És akkor nincs félreértés, aki filmet akart volna látni a témában, az elkerüli meg újranézi mondjuk a Disturbiát vagy ha retródélutánt tart, akkor a Hátsó ablakot.
    és mint te is írod “Oké, ez nem volt egy jó film” de azért megadsz rá 5-6/10-et. Erre most tényleg mit lehet mondani? Ha egy “nem jó film” nálad 5-6/10 akkor legyen annyi.

  16. “Életemben ha 10-20 darab 9/10,10/10-es filmet láttam”
    Na az szar ügy. Pedig akad több is. Csak nem a Netflixen. :)

  17. @13 gore
    Nyeríthetsz ha hülye vagy, mások ordítanak, kinek hogy esik.

    Én azt írtam, hogy a húzónévnek szánt filmjeik és sorozataik is gyengék. Persze, hogy tele van minden tucattal. Most épp egy belga vagy milyen sorozatot nézek, az egészen jó, de fogtunk ki már ilyenekből is gagyit. A lényeg, hogy amit ezerrel nyomatnak minden felületen reklámoznak, az is gagyi.

  18. Kakarotto, tudom, hogy bűn ilyenkor a könyvhöz hasonlítani, dehát rohadjak már meg, ha egyszer abból készült:D szóval röviden tömören, az alapanyag letehetetlen volt. A Holtodiglan írója is olyan jelzőkkel illette, hogy “meghökkentő, félelmetes, lenyűgöző” oké ez sablon duma, hogy növeljék az eladásokat:D de tényleg ilyen volt, ezt vártam volna a filmtől is, szinte 2019 óta térden csúszva imádkoztam azért, hogy sikerüljön. Hogy végig kételyek közt tart majd, hogy percről percre körömrágósabb lesz és beránt, és olyan dumákat hallok, hogy lerakom a hajam. Ehhez képest a film ingerszegény, egyhangú, unalmas egymás után pakolt jelenetek tömkelege volt, kidolgozatlan karakterekkel, semmitmondó vagy vállrándítással összetákolt párbeszédekkel. Ezért is írtam feljebb, hogy kiherélték a könyvet… (’19 januárjában olvastam, nincs meg minden részlet, de biztos, hogy nem középszert ígért

    SPOILER
    konkrét példa a fentiekre: a könyvben mélyebb, meghitt, szívhez szóló párbeszédekkel hitették el velem, hogy tényleg telefonálgat a lányával, Finn úgy szövögette a szálakat, hogy mire kiderült, mi is történt a családjával, lúdbőrözött a karom:D a filmben meg ilyen kényszermegoldásokhoz, szájbarágáshoz folyamodnak, hogy a LEGELSŐ képkockával, sőt már az előzetessel elspoilerezik?:D nane…

    egyre jobban hajlok afelé, hogy másnak kellett volna rendeznie :(

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.