Az első kérdés látatlanban az, hogy mi foghatta meg Guy Ritchie-t a 2004-es francia Cash Truckban, ami végül a Wrath of Manben kulminálódott? Gengszterkedés pipa, enyhén egyedi dramaturgia pipa, Staham szintén, de összességében ez első ránézésre kevés.
Újranéztem a trailert, hogy akad-e bármi soványka spoiler, amit a történetvezetésből nem kéne ellőni a kritikában, de mivel maga a film sem egy furmányos darab, sok mindenbe nem tudnék belerondítani. Kezdünk egy gyilkosságba forduló pénzszállító kirablásával, kicsikét később pedig Statham magányos igazságosztóként beépül ugyanebbe a fuvarozó cégbe, mivel neki feltételezhetően köze volt az indító képsorokhoz.
Ritchie a filmet több szegmensbe foglalta, ezért külön-külön megismerjük az előzményeket, a rosszfiúkat és hogy mi is történt azon a bizonyos napon. Nagy csavar, vagy megfejtés nincsen, egy korrekten levezényelt thriller az egész, de Ritchie kevés identitással tudta, vagy akarta megtölteni és valahogy az egészre jellemző valamilyen furcsán lappangó, de ki nem aknázott potenciál.
A film az első etapban nagyon erősen játszik rá Statham karakterének anonim szuperhős jellegére, a kicsit már-már tolakodó zene és az összes aprócska elszólás ketyegő bombaként terelgeti a hősét – végig a robbanást várod, amikor Statham elszabadul és kicsinál mindenkit. Aztán jön az első akciójelenet, amit kábé kompletten láttál a trailerben, menő meg minden, de nem igazán katartikus.
Úgyhogy vársz tovább, de most ide ugrunk az időben, most oda és azon kapod magad, hogy a film középső fele kis túlzással pisztolydörrenés nélkül telik el. A hangsúly eltolódik a főhős motivációjának, hátterének felderítésére amiben ugyan nincs üresjárat, viszont egyáltalán nem különleges…szóval tényleg mit is keres itt Guy Ritchie?
Nincsenek emlékezetes jelenetek, megoldások, beszólások, Statham baltaarcúbb és egydimenziósabb, mint valaha, de manapság ez is elég ahhoz, hogy egy 10/6-os zsánerdarab legyen, miközben maga a zsáner sem egyértelmű. Hogy mossam a kezeimet: egyszeri szórakozásnak profi mozi, de ha akciófilmet vársz a trailer csúnyán megvezet, ha kicsit egyedibb Ritchie filmet akarsz, szintén hoppon maradsz, a Statham rajongók viszont boldogok lesznek, mert ez tökéletesen az ő szintje és ebben semmi degradáló megnyilvánulás nincs.
A végén azért megérkezik a katarzis egy szépen levezényelt akciószegmensben, de szintén nem olyan formában, ahogy vártad, úgyhogy a hiányérzet a záróképsorokkal is megmarad. És sem a trailer, sem a film felütése, sem az alkotók névsora nem ezt ígérte. Statham brutálisan dühös, mi meg egy kicsit.
Részemről megvan a 7/10, de csak talán 2 jelenetben fedeztem fel Richiet. Érdekes amúgy, mert egy ilyen jól levezényelt kicsit mégis közepes film valami random új névtől biztató lenne, de a Blöff és a többi atyjánál kicsit más az elvárás, valami egyediség kéne a filmbe.
Az elején a tolakodó zene nagyon jó észrevétel, olyan mintha 20 percig szólna folyamatosan, az első akciójelenetig húzzák, kcisit túl.
A kérdésem az volt utána, hogy vajon időrendben nem lett volna jobb?
Szinte semmi Ritchie-s nem volt benne, talán az amikor az embereivel hajtják fel a lehetséges tetteseket. Egy jól összerakott egyszer nézős közepes akciófilm, emiatt viszont már kb. nem is emlékszem rá sajnos.
Akkor most jöhet a Gengszterzsaruk 2, Ritchietől meg várjuk a másik már leforgatott Statham-es filmjét.
Tucat revenge film. Volt egy tök jó cast, akikről nagyjából semmit nem tudunk meg, semmit nem kaptunk a szokásos Guy Ritchie stílusból, nekem nagyon nem imponált, hogy egy random bűnöző először 1vs6-ban öl meg mindenkit, majd egy csapat katonát.
Az eredeti se volt nagy eresztés meg ez se. 5/10
Az utolsó jelenetben honnan tudta,hogy hova kell menni? Meg persze azután,hogy bekapott egy pár lövést?? Régen nem lett volna sehol sem senki,mire felepül főhősünk…
Ezek teszik gagyivá szerintem.
Nem akarok vitatkozni mert még nem láttam, de a “ha akciófilmet vársz a trailer csúnyán megvezet” és a “Statham rajongók viszont boldogok lesznek, mert ez tökéletesen az ő szintje” nekem kicsit ellentmondásos. Stathamtől akciófilmet várok, szóval ez akkor nem az?
Nekem csak egy kérdésem van: Mi van ha balra fordul a kocsi? XD
Egy profin összerakott, de sajnos teljesen unalmas bosszúfilm.
A youtube-on fenn van a teljes film indonéz felirattal, én egy hete így néztem meg, és arra jutottam, a film egyik nem várt előnye, hogy kiválóan alkalmas arra, hogy miközben figyeli az ember a cselekményt, megtanul mellette akaratlanul is indonézul káromkodni a sok ismétlődő szitkozódás miatt. Guy Ritchie filmje most is hozott nem várt meglepetést magával: bajingan. :)
Én már azt sem értem, miért vár el valaki nagy húzást Ritchie-től és Statham-től. Utóbbi egyarcú színész, csak egyfajta filmben tud játszani, morcos keményfiú, aki irtja a rosszakat. Nem volt még másfajta nézhető szerepe, és nem is lesz. Ritchie eddig 2 jó filmet rendezett, nem azokat, amiket mindenki emleget, hanem a két Holmes filmet és azok is csak azért jók, mert Robert Downey Jr. a főszereplő. Ez a film amúgy is rettenetesen unalmas. Az nyitójelenet után egyből tudni ki az áruló, a film közepén oda kell készíteni 3 kávét hogy az ember ébren tudjon maradni és ki bírja várni lesz e érdekes vége. Hát nem lesz. A rosszak közül összesen egy rossz van, aki természetesen csak magára gondol és őt szerintem jóval látványosabban kellett volna megbüntetni. Az nézze meg, aki nem unja még Statham-et.
Korrekt darab. Nem új klasszikust vártam Richietől, így nem vagyok csalódott. Nekem bejött ez a lassú folyás, meg a viszonylag keves akció, mert ami a végén volt azt eléggé odatették. Engem az a Heat utcai lövöldözésére emlékeztetett.
@4 lorpman
Bocs, de hogy nezted a filmet?
Elég egyértelműen mutatnak mindent. Meg a központban, miután beöltözik és a kocsiknál kinyírja a katonat akkor teszi be a saját telefonját az egyik táskába. Azt hivja amikor a srác megtalálja. Arra kérdi, hogy nem veszi fel?
És nem gyógyult fel, ez a rablás estején van, a srác éppen egy zuhanyon van túl még a pénzt sem számolta át.
A hogy élte túlra meg annyi, hogy rajta volt a saját pénzszállítós mellénye, és arra vette rá a katonák még profibb cuccát. De min utóbbi rajta volt. Persze Bullet lőhette volna a fejét, de abban hol lenne a film.
Alapvetően ez egy jó iparos munka volt. Tényleg nincs benne semmi extra. De. Idén eddig ez volt talán a legjobb film ebben a zsanerben. Egy jól kidolgozott szépen kivitelezett rendesen megrendezett mozi volt. Én úgy álltam fel a végén, hogy igen Ritchie papa megmutatta, hogyan is kell egy ilyen filmet korrektül összerakni. Közvetlenül az Army of the Dead után néztem meg ami akkora katyvasz volt, olyan slendrianul megírt és annyira nem koherens hogy az már dühítő volt. Erre jön ez a mozi, és tényleg az volt az érzésem, hogy na akkor a mester megmutatta, hogyan is kell ezt csinálni, mindenféle csilli villi nélkül, párhuzamos tortenetszalakkal, de ott is vigyázva és nem szem elől tevesztve, hogy ez mégiscsak egy egynyári popcorn mozinak készül nem nagy pénzből. Ez az a film amire, ha kezdő filmes lennék úgy tekintenek, mint a zsanér jelenlegi legjobb template videója amit aztán amikor én csinálom már csak egy kis egyedi stílussal kell felruházni de az alapokon már nem kell változtatni. De tényleg. Statham emberei a legjobb példa erre. Normális esetben kaptak volna egy egy egyedi narralt bemutató snittet valami felirattal és egy elképesztő jó bekopessel, de itt nem. Mégis nem voltak teljesen színtelen karakterek sőt, de a karakterepites inkább a közöttük elhangzó interakcióra épült mintsem vizuális gegekre, és mégis jól működtek, egyediek voltak. Szinte minden ilyen volt a filmben, játszott az idosikokkal, a tortenetvezetessel, de csak annyira, hogy valami egyedit vigyen az egyébként faék egyszerű történetbe, és igen a történet is lehetett volna csavarosabb de minek, működött jól volt megírva nem volt tultolva és nem is hiányzott igazából több vagy csavarosabb fordulat a végén.
De ha ez a film így ebben a formában három négy évvel korábban jön ki, csak bolintanek és azt mondanám ok volt, haladjunk tovább, de iden eddig nekem ez volt a legjobb filmelmenyem és még valószínűleg sokáig ez is marad. Nem a film saját jogán, hanem inkább mert az összes többi eddig ehhez képest egy nagy rakás híg fős volt.
” A rosszak közül összesen egy rossz van”
hát mind rossz, nagy lelki törést egyben sem okoz a gyilkosság, de oké, csak a pénzért voltak benne, viszont így még fájdalmasabb a nézőnek, hogy meghalnak, hogy normális emberek.
én a Gentlementől vártam többet és csalódtam picit. itt már kevésbé voltam bizakodó, és bár nem sok GuyRitchiet véltem felfedezni, de legalább nem koppantam akkorát. ínséges időkbeli GR film, ahhoz képest lehetett volna sokkal gyatrább is.
Nem vártam sokat a filmtol, a trailer alapján lehetett tudni, hogy nem egy fordulatos GR film lesz, de szerintem az is rájött, hogy nem egy hagyományos Statham film.
SPOILERes lehet:
Ami nekem nagyon tetszett benne, hogy a katonák nagyon jól szervezetten dolgoztak, az akció jelenetek emiatt nagyon jók lettek.
A katonai pancelok kicsit túl voltak róla, nincs az a mellény, sisak amirol csak lepattog az 5,56-os lövedék, hogy meg sem inog a viseloje, így a központi heist elég egyoldalú lett. Bullet utolsó 3 kill-je nevetséges volt, senkiben nem merült fel, hogy az utolsó pancelautoval jöttél be…de spongyat rá.
A balra kanyarodos kérdés felesleges, mert Stathamek akkor figyelték meg a mozgást, veletlenszeruen parkoltak oda, ahol a másik csapat már tudta, hogy rajtautnek…
Nekem összességében ettől függetlenül tetszett, leginkább a 21 Bridges-hez hasonlított. Egyszerű, csavarmentes sztori, de jól kivitelezett akciók karpotolnak, jó a hangulata. 8/10
@ricsiblekk:
Azt csak Statham cimborái nem tudták, máshol akartak lecsapni. A másik brigádnak leadta az infót a belső ember így tudták merre fordul a kocsi.