‘Cause nobody loves me, it’s true
Not like you do
Megjött a Netflix által “nyár filmes eseményének” hívott R besorolású Félelem utcájának kezdése. Három héten át kapunk slasher horrorfilmeket. Vagyis az 1666-os záró rész lehet más stílusból merít majd, de a jövő heti 1978 a jó öreg Jasont hozza nekünk, vagyis a Péntek 13-at. A nyitódarab alapján olcsó másolatokat kapunk, de… ne üssetek, az eddigi alapján el lehet lenni velük.
A történet a Scream (Sikoly) kezdőjelenetének lemásolásával indít. Egy viszonylag nagyobb nevű színésznő karakterét üldözi egy beöltözött figura egy hatalmas késsel. A Sikollyal ellentétben a történet nem abba torkollik, hogy ki lehet a gyilkos, hanem másfajta rejtély van. Egy ősi, olyan amiben mintha valami megölt boszorkány megszállna átlagembereket, akik utána gyorsan megölnek pár embert. Ebbe az átokba keverednek bele a fiatalok: az emo csaj, a jócsaj, a vicces sidekick, és persze a nörd. Nerd? Na meg az emo csaj szerelme, Sam.
A sztoriból nem is lőnék el többet, vannak fordulatai, jó részük kiszámítható, iszonyat felületes az egész, de mondom, simán lecsúszik egy unalmas este. Konkrétan az tetszett benne, hogy oké, közepes, mindenhonnan merít, de legalább nem lassít. Nyilván sokszor erővel ugrik előre a történet, mechanikusan, “csak úgy feltűnik a gyilkos”-érzés, viszont nézés közben nem unalmas. Pop trash.
Ellenben azt nem tudom elnézni, hogy a Netflix büszkén retwittelte ezt az összehasonlítást a Sikollyal, amikor ebben minden benne van arról is, hogy mennyire nem nő fel a régi filmekhez. 1994-ben játszódó történet, ami tökéletes digitális kamerával fényképezve, olyan fényekkel, mintha valami random youtube videót néznék (ahol kb. kötelező ezeket venni). Semmi filmes, vagy akár VHS-es nincs benne. És semmi igazi lelkesedés? Kicsit algoritmus által összedobott érzetű az egész. Mondjuk slasher alig jön (és az évadokra széthúzottak szerintem unalmasak), szóval kb. nincs is mi mást nézni a zsánerben azoknak, akik bírják ezeket a filmeket.
Viszont pozitívum, hogy szinte mindenki castingja korrekt. Nem kiemelkedő, és páran baromira nem tininek tűntek, de elfért a viszonylag sok vérengzés mellett. Mondjuk azokba már nem is gondolok bele, hogy mi volt a gyilkos célja elvileg, és akkor miért ölte meg azokat akiket. Ha ködösen akarom mondani. A lényeg, hogy nem szabad sokat gondolkodni rajta, és szinte a Netflix legjobban szórakoztató filmje a végeredmény? Sosem lesz klasszikus, el is felejtjük majd a 3. rész után, de addig simán várom a folytatást.
Már csak a 90-es évekbeli nosztalgia playlistért megérte megcsinálni? Fiatalok most Portisheadet és Nince Inch Nailst hallgatnak? Pixies Hey-t? CHCHCHANGE. Mondjuk itt is van árulkodó rész a készítők hanyagságáról, hiszen az 1996-os Firestarter mit keres 1994-ben? És a Calibri font? Egy TFT monitoron?? He? Megyek is csinálok magyar Cinema Sins videót mindjárt. Jk.
Elég korrekt film volt klassz operatőri munkával és színészi játékkal, élveztem. Tényleg néha olyan érzésem támadt, mintha egy, a Sikoly idejében készült művet néznék. Egyetlen tényezővel akadt néha problémám, mégpedig a meleg párral és a félreértések elkerülése végett, EGYÁLTALÁN NEM azért volt problémám velük, mert melegek, hanem azért, mert a jeleneteik annyira kizökkentik a filmet a medréből, mintha mondjuk a Sikoly 1 közben néha átkapcsolgatnék a másik csatornára, ahol a Beverly Hills 90210 huszonötödik ismétlése megy. Persze a Sikolyban is volt némi “romantika” de azok a jelenetek értelemszerűen arra mentek ki, hogy a néző gyanakodjon-e Sidney pasijára vagy sem. A Fear Street-ben ezeket a csöpögős jeleneteket egyszerűen nem tudtam hová tenni, annyira kizökkentettek a slasherből. Tényleg ne értsetek félre, mert ugyanezen a véleményen lennék, ha a másik párocskára szánnak ugyanennyi játékidőt.
Azért mikor az Iron Maiden ‘Fear of the dark’-ja megszólalt az kellemes meglepi volt, viszont hogy nem igazán játszották 30 mpnél tovább pedig hangulatilag stimmelt volna,hanem átváltottak vmi másba és abból megint 20 mp uán meg hiphop rap volt talán..és később is csak töredék zenerészletek egymás után dobálva..így olcsóbb a jogdíj,vagymiért ? Ha nem az úgy elég észnélküli zenehasználat..
Ja, a Beverly Hills-nek mindig ugyanazt a részét adták, a 90210-et. ;)
Lecsúszott vasárnap este, jól nézett ki, jók voltak a színészek, nem volt egy nagy eresztés de valószínűleg a másik kettő is elmegy majd. Viszont lehetett volna egy kicsit bevállalósabb ha már R rating, egy darab emlékezetes gyilkolás volt benne, a többi semmi extra, azért egy slashertől többet várna az ember.
” hiszen az 1996-os Firestarter mit keres 1994-ben”
hallgatták vagy soundtrack volt? mármint nem értem, remélem nem azt mondod, hogy 94-ben játszódó filmben nem lehet mai zene, arról nem is beszélve, hogy abban a világban hamarabb is kiadhatták. de nyilván csak arra célzok, hogy nekem pár, egyértelműen hallgatott zenén kívül (cypress hill) nem jutott eszembe, hogy azok a filmben szólnak.
belekötsz a poénkodós bejegyzésbe
ja, a film. hát, az valami bitang nagy csalódás. slasher, ezért vártam, bár nyilván egy snittet nem láttam belőle előre és nem is tudtam, miről szól, de ez az első pár perc után hihetetlenül nekiindult a lejtőn és totál érdektelenné vált. a zenék poénok voltak eleinte, de később kiderült, hogy tök random bevágnak csak egy régi számot, ami nem egy nagy tudás. sőt, _szerintem_ ritka kevés dolog utalta arra, hogy ez a 90-es évek. ha úgy nézem, hogy ma játszódik, és nem bizonyos dolgok hiányára kapom fel a fejem, akkor meg sem fordult volna a fejemben, hogy nem ma játszódik, annyira maiak voltak kívül belül ezek a karakterek.
és minden más tök inkoherens, nagyon minimális pozitívum jutna eszembe, annyira egymásra voltak hányva csak a dolgok. komolyan, én vagyok legjobban megdöbbenve, hogy ennyire nem jött be, bár a természetfelettire való utalgatás sosem a zsánerem, de még a nagyon gáz slasherekben is találok sokszor jót, de ebben szinte alig. aláírom, egy idő után már csak kisablakban figyeltem, munka közben, oda-odafigyelve, mert annyira dögunalom volt (ha kilövöm 20 percnél, nem vesztek semmit vele, így utólag), szóval ezt a szememre lehet vetni. de azt nem, hogy az egész gyilkos előli menekülés elmélete meg az elkapás az teljesen légből kapott, random.
maga a mitológia ötlet egyébként érdekes és ez a két városos felállás is, a stáblistán pedig ott volt Kyle Killen neve.
Még írtam is a korábbi hírek alá, hogy mennyire várom, és ha csak hoz egy basic slashert én már megvagyok, de sajnos annak kevés volt amit kaptunk.
És ha ennyi lett volna az egész aztmondom, hogy bár felejthető, de meg lehet nézni.
De úgy, hogy még kapunk további két részt, valószínűleg ugyanebben a langyos állóvizes megközelítésben… hát nincs sok kedvem további 4 órát erre szórni :(
Egyáltalán nem volt légből kapott, vagy random az üldözés. Az egész a boszorkányra és a természetfelettire lett ráhúzva. A gyilkos se volt igazi ember hanem csak a boszorkány műve volt az egész.
A zene meg a különböző emberek hangulatát/természetét mutatta be és az se egymásra volt dobálva, hanem ment a soundtrack amire bejött egy ember és átváltottak az ember belső világának a zenéjére. Vagy épp elkezdtek hallgatni valami zenét a jelenten belül.
A film ettől független egyszer nézhető, néhol gyerekes,kevés benne a slasher és végig csak a párkapcsolati dráma megy.
A kövi rész az a tábori gyilkosról fog szólni, remélhetőleg kevesebb párkapcsolati szállal a harmadik meg maga a boszorkányról, aki elvileg irányítja az egészet.
“A zene meg a különböző emberek hangulatát/természetét mutatta be és az se egymásra volt dobálva, hanem ment a soundtrack amire bejött egy ember és átváltottak az ember belső világának a zenéjére. Vagy épp elkezdtek hallgatni valami zenét a jelenten belül.”
ez szerintem is így van amúgy, pl az elején a szerelmi szenvedős csajszi hallgatta a portisheadet, ami a szerelmi szenvedésről szólt. ellenben a számok között néha durrbele volt a keverés/váltás, az tuti :)
A 2. része jobban bejött. Bár elégge horror story copy paste utóérzés volt. Van egy olyan fura érzésem, hogy a végén még a 3. sül el a legjobban
“mindenhonnan merít, de legalább nem lassít”
Nekem full lassú volt szinte az egész. Ha már gyilkosság nincs akkor a sztorija legyen kellően érdekes. Kevés horror van aminek jót tesz a hosszabb játékidő, na ez nem az volt.
Most végre láthatunk egy olyat amit eredetileg trilógiának terveztek és el is készült. Az eredmény eddig: jobb és érdekesebb első részt hogy megtartsák a nézőt, mert igen a második valamivel jobb de erről majd az alatt.
Ahhoz képest, hogy R, sok gyilokot nem mutatnak sem az első, sem a második részben.
Az első rész tehát főleg sikoly, a második rész a táborral és “Jasonnel” péntek 13; kíváncsi vagyok, hogy a 3. rész mit idéz majd fel leginkább. A végén az előzetesnél kikapcsoltam, szóval nem is sejtem.
A zenék jók voltak, a szereplők is.
De nem fogom rongyosra nézni a vhs-t.