A Deadlinenak adott interjújában a tervezett Napóleon filmjéről beszélgettek, arról, hogy Kubrick a születéstől a halálig akarta feldolgozni Napóleon életét, de az túl sok egy filmbe, és Ridley miképp áll neki. Mennyire a karakterek fontosak, mert a harc egyszerűen túl sok ahhoz, hogy érdekesen mutassák. És eközben beleállt abba, hogy, idézem, “a szuperhős filmek unalmasak mint a szar”. Szerinte nem jó a forgatókönyvük. Ő is csinált már a zsánerbe műveket, az Alien-t, a Gladiátort, és a Blade Runnert oda sorolja, és ezek alapján az a kérdése, hogy miért nincs jobb története a szuperhős filmeknek, csak a speciális effektek mentik meg őket.
DEADLINE: I was asking what you learned from Kubrick’s approach to Napoleon, and it seems like you’ve broken off a piece of the story instead of taking the whole bite like Kubrick did.
SCOTT: No, you can’t. You’ll bore the ass off of everyone. Have you ever watched Waterloo? Holy fuck. That’s just doing one battle. I’m sorry, Sergei Bondarchuk. You’ve got to be very careful in battle films that you understand what’s going on. Otherwise they very quickly wear out and get boring. I don’t care how majestic it is. I don’t care how many uniforms you got. It gets boring. Napoleon had about 61 battles. Bondarchuk tried to do it with one. You can’t tell Napoleon in one either, because we’re meeting him at the end of his life as a leader, and he would go on another six years after Waterloo when he was in prison on Saint Helena. I feel you can’t do Napoleon in one battle. So, I narrowed it down to this. Almost always, the best films are driven by the characters, and we’ll come to superheroes after this if you want, because I’ll crush it. I’ll fucking crush it. They’re fucking boring as shit.
DEADLINE: Your main gripe about superhero movies?
SCOTT: Their scripts are not any fucking good. I think I’ve done three great scripted superhero movies. One would be Alien with Sigourney Weaver. One would be fucking Gladiator, and one would be Harrison Ford…
DEADLINE: Blade Runner…
SCOTT: They’re superhero movies. So, why don’t the superhero movies have better stories? Sorry. I got off the rail, but I mean, c’mon. They’re mostly saved by special effects, and that’s becoming boring for everyone who works with special effects, if you’ve got the money.
Gondolom blabla Prometheus és forgatókönyvek, de a régi filmjei amiket említ azok érdekes hasonlítások, és ha jól olvasom a The Last Duel sem rossz tőle.
Abban igaza van, hogy Napóleont nem tudod 1 filmen végig vinni. De abban nem, hogy a Waterloos próbálkozás sem lenne jó. WAterloo fantasztikus film. És egy jól kiragadható pont, ahol összegezni lehet a pályafutását.
Eléggé készen van az öreg. Hogy lenne már az Alien és a Gladiátor superhero movie?
Lehet én értettem félre, de szerintem ő arra gondol “szuperhős film” alatt, hogy “műfajfilm” vagy “stúdió film”, tehát amikbe a producerek mondják meg a tutit és neki nincs beleszólása a végső változatba, ő csak megrendezi nekik.
És a forgatókönyveket emeli ki annál a háromnál, hogy zsánerfilm létükre az Alien, Blade Runner, Gladiator szerinte kurvajók.
Én így értettem.
Mondjuk az a három film tényleg nyakonveri bármelyik modern szuperhős filmet. Még a viszonylag jobbak sem közelítik meg őket.
nekem kicsit furcsa, hogy ilyen álnaiv módon beleáll ebbe a vitába…egy ilyen rutinos rendező, aki végignézte közelről az elmúlt 60 év stúdiórendszerét?
nem a képregényfilmeket védve, de nyilván más a leányzó fekvése, amikor 1-1.5.-2 milliárd dollárt akarsz hazavinni. nem fogsz kemény karakter-vezérelt mozikat kapni. az Alient manapság valószínűleg le sem forgathatná, de talán a Blade Runnert sem.
A Gladiátorral belenyúlt, de ott meg ellenpólusként próbálkozott kosztümösökkel, mint a Mennyei Királyság, Robin Hood, Exodus…adott volt rengeteg pénz, mégis iszonyat gyenge mozik.
persze nem azt mondom, hogy ő rossz rendező, esztétikailag simán többet adott egyedül az egyetemes filmművészetnek, mint a komplett MCU …de ez így meredek.
Nemtudom, en sehogy se tudom őket szuperhős filmnek értelmezni. De tény, hogy sokkal jobb filmek, csak nemtudom, hogy ez hogy jön ide.
Hacsak nem arra gindol, hogy egy hős karakterre epulő hero journey, az egyenlő szuperhős filmmel
én sem látom miért lennének ezek szuperhős-filmek de mindegy.
Napoleon-filmre kiváncsi leszek, de azért inkább szkeptikus (mert pont Napoleonról még jó sok éve volt egy három részes minisorozat amit akkor nagyon vártam, viszont aztán számomra az lett a tanulság hogy az ilyen nagy életszakaszokon átívelő életrajzi filmek kvázi megoldhatatlan feladat, hiszen nincs fókusz (pontosabban rengeteg van, és ez egyenértékű azzal mintha nem lenne) De hát persze előre nem akarom kizárni hogy ez ne lehetne éppen jó.
@abelh: hát érdekes amit mondasz hogy a Mennyei királyságot is iszonyat gyengének értékeled (a Robin Hood és Exodus számomra is a semmi extra, de az iszonyat gyengéről nem ezek fognak eszembe jutni) Nekem anno a mozis Mennyei Királyság is egészen tetszett, de most nyár elején újra néztem rendezői változatban, és egyrészt tényleg egyet tudok érteni azokkal a véleményekkel hogy talán az egyik legjelentősebb rendezői változat annyival többet ad a mozisnál, tök jó így a forgatókönyv, másrészt nagyon erős a történelmi atmoszféra. És szépek a képek, szinte felért egy utazással (amire amúgy is ki voltam akkor már nagyon éhezve)
Ridley apónak látványosan savanyú a szőlő. Ilyen prometheus meg convenant szintű filmek után nagyon csöndben osztanám a helyébe a képregény filmeket (meg ugy bármit iagzándiból). Az elmúlt 15 évben én a martian-on kivül semmit nem láttam tőle ami komolyabban nyomott hagyott volna bennem. Hol vannak már a black hawk down meg gladiátor szintű filmek… Totál kiégette magát hollywoodban az utóbbi években, teljesen jogosan. Sem ‘filmművészetileg’ sem pénzügyileg nem rakott le túl sokat egy jó ideje. És látszik, hogy elfogy a kredite, gladiátor2ket (script must be very fucking good) csinál annyira nem akar pénzt adni senki már az öregnek. Én se adnék, lol. A last duel trailere álomba ringatott a moziba, pedig azért 2 perc alatt az nagy szó. Fogná a maradék méltóságát és maradna csöndben inkább.
A Last Duel nemhogy nem rossz, hanem kiváló lett. Amúgy meg nem azt kell nézni, hogy volt egy Covenant tőle, meg Exodus, hanem azt, hogy igazat mond.
Miért baj, ha valaki igazat mond? Már millió egy posztban ki lett beszélve, hogy azzal, hogy a Marvel univerzumban gondolkodik, így meg van kötve a keze. Tehát felróni azt, hogy nem jó a sztori, azt fel lehet, de nem biztos, hogy érdemes. Ettől viszont még nem mondott rosszat Scott.
Igaza van. És még vicces is. :D
Pedig az utóbbi időben rosszul vagyok tőle.
Na de az a három film amit említ, az igen. Bármelyik, röhögve zsebre teszi, bármelyik mai szuperhősfilmet.
@abelh
“az Alient manapság valószínűleg le sem forgathatná, de talán a Blade Runnert sem.”
Pont ez a baj! Hát hol születnek ma olyan filmek, mint akkoriban?! Ehelyett nézhetjük ezeket az iq nulla látványfilmeket. :(
Egy Dune, egy Tenet, vagy egy The French Dispatch nem fogja megmenteni a mozit. :( Persze a stúdiók boldogok, milliárdokat keresnek.
.LnB:
“Pont ez a baj! Hát hol születnek ma olyan filmek, mint akkoriban?! Ehelyett nézhetjük ezeket az iq nulla látványfilmeket. :(”
változik a világ, meg kell becsülni, ami van. lehet 40-50 év múlva majd azt mondják, hogy bezzeg régen mennyi pénzt adtak egy Dűnére, Revenantra, a dánok meg simán leforgathattak egy Riders of Justice-t. alakul, változik a világ, vele együtt a filmszakma, sokszor beszéltük már :) (ezért írtam feljebb, hogy álnaiv megnyilvánulás ez Scott részéről, mert valószínűleg erről neki is szóltak, vagy talán feltűnt neki)
Mondj olyat amit még nem tudtunk, Scott papa!
a superhero filmeket szerintem nem kellene egy kalap alá venni, van amelyik kifejezetten jó és van olyan is ami nagyon gáz
csak kérdezem: a Gladiátor sztorija/forgatókönyve jó? vagy a Mennyei királyságé?
az MK /főleg a rendezői változatot/ nagyon szeretem, de kb csak a látvány viszi el; a Gladiátorból kb a zámai csata újrajátszása az egyetlen érdekes jelenet /illetve a kezdő csatajeleneten bármikor jót tudok röhögni/
persze hozzátartozik hogy mindkettő, a Gladiátor főképpen annyira kötődik a valósághoz mint egy Bosszúállók film
ja még annyi hogy lehetett volna példákat felhozni: a szuperhős filmek egy részének olyan szar a forgatókönyve mint a Prometheusnak, illetve vannak olyanok amik halálosan unalmasak mint az Alien Covenant
Kedves Watchmen. “Miért baj, ha valaki igazat mond?” mert ez az ő ‘igazsága’ max. Ami szvsz ebben a megofgalmazásban hát nem hogy nem igazság hanem nettó hülyeség, ugyanis ez a fajta általánositás azt eredményezi, hogy Ridley szerint pl a Logan vagy a *Drumroll….* Watchmen :D filmek “not any fucking good”.
Last duel, 100M budget, 26M worldwide bevétel jelenlegi adatok alapján. Ridley úr kezdhet gondolkodni a gladiátor 3-4 forgatókönyvein…
Komoly pénz tennék rá ha a Last duel most 400M ww boxoffice-nál járna nem ekézné a képregényfilmeket. Képtelen olyan szinten releváns filmet alkotni mint 20-30 éve és egyszerűbb sirdogálni, hogy az emberek igy meg ugy a gagyi filmeket szeretik mint belátni, hogy nem megy ez neki úgy már mint régen.
“annyira nem akar pénzt adni senki már az öregnek”
mondod ezt az évben amikor két Ridley film jött? És már dolgozik a következőn?
Ja,hát ha valakinek adnak még pénzt nagy stúdiófilmekre az pont Ridley Scott. A Last Duel hatalmas anyagi fiaskója után simán megcsinálhatja a Napoleon filmjét. Más rendező egy ilyen bukta után nem valószínű,hogy kapott volna moneyt ehhez hasonló mozifilmre. Több mint 40 éve van a fősodorban,és valszeg csak a halála szól majd közbe. Sok jó filmet még kívánok az öregnek!
ez a kérdés mardos engem is, ha szuperhős filmet nézek:D
amúgy meg elég sokmindent tett már le az asztalra, azt mond, amit akar..
Nem tudom, mi lesz velünk, ha kihalnak a veterán rendezők..
Last duel rettenetesen tetszett, én azok közé tartozom akik imádják a Prometheust ( jó a Covenant nálam is 0.0), de nem látom itt a párhuzamot, h mitől superheromovie a fent említett három film, viszont tényleg 10ből egy az ami tetszik, leszoktam a moziba nézésükről Thanos halála óta.