Mármint nem meglepő, a Mandalorianos, vagyis igazából talán az Oblivion kezdte, avagy a hatalmas képernyős megoldás lassan mindennapos lesz. Így jók a színek a karaktereken felvételnél, és könnyebb is úgy játszani, hogy a színészek látják mi van, nem zöld falak között nyalogatják egymást.
Kíváncsi leszek mi lesz a cgi evolúció következő lépése.
Mert az egy dolog, hogy ezzel a led fallal dinamikusabb fény körülményeket tudnak létrehozni, de mindezek mellett ezt a “mű” nap színt nem tudják levetközni.
Kb a Hobbit ideje körül kezdett el egyre “népszerűbb” lenni ez a narancssárgás kamu napszín, mintha sosem jártak volna a cgi készítők igazi napsütésben, és sajnos azóta egyre elterjedtebb.
Hiába egyenletes a fény eloszlás, ha maga a fény mű és természetellenes, lásd pl nemrég a Brad Pitt vonatos előzetesnél, meg persze a denevér filmben.
Hiányzik már nagyon a természetes fény.
Van olyan napszak amikor tényleg ilyen narancssárgás a napfény. A fotósok/operatőrök is előszeretettel használják a “Golden hour” technikát, szóval azért ez nem olyan mint a mémeken, hogy minden Mexikóban játszódó film narancssárga.
Nekem feltunt amikor neztem, de attol meg mindig sokkal jobb, mint a kek/zold hatter.
Az, hogy milyenek a fenyek, meg 100% rendezoi/operatori dontes, nem a technologia mellektermeke. Maximum nem jo donteseket hoznak. Pl ahogy az Indiana Jones 4 be volt vilagitva hatalmasat rontott nekem az elmenyen.
Az a Mexikós mém is túl van tolva. A középkori filmekben akkor miért nem baj, hogy kékes a színvilág? Legutóbbi példa a Last Duel.