Kiosztották az angol filmakadémia díjait. Tudjátok, a kicsit pontosabb Oscarnak szokták néha emlegetni, talán a legnagyobb filmes díj az említetten kívül. A Dűne behúzott 5 győzelmet, de egy fő kategória sem sikerült neki.
Legjobb film: The Power of the Dog
Legjobb angol film: Belfast
Legjobb angol elsőfilmes író, rendező vagy producer James Samuel (The Harder They Fall)
Idegennyelvű film Drive My Car
Dokumentumfilm Summer of Soul
Animált film Enchanto
Rendező: Jane Champion (The Power of the Dog)
Forgatókönyv Paul Thomas Anders (Licorice Pizza)
Adaptált forgatókönyv Sian Heder (Coda)
Főszereplőnő Joanna Scanlan (After Love)
Főszereplő Will Smith (King Richard)
Mellékszereplőnő Adriana Debosa (West Side Story)
Mellékszereplő Trox Kotsur (Coda)
Casting: Cindy Tolan (West Side Story)
Filmzene Hans Zimmer (Dune)
Fényképezés Greig Fraser (Dune)
Vágás Tom Cross, Elliot Graham (No Time To Die)
PRODUCTION DESIGN Dune
COSTUME DESIGN Cruella
MAKE UP & HAIR THe Eyes Of Tammy Faye
Hang Dune
Trükkök Dune
Angol rövid animációs Do Not Feed The Pigeons
Angol rövidfilm The Black Cop
Dijátadok fényének megkopása ide vagy oda, én meg mindig lelkesen bongészem ezen listakat, És továbbra sem értem a “The Power of the Dog” magasztalást, a színészeken és a látványon kívül abszolút középszer. Ha az Oscar is megnyeri ujranezem..
“CODA” abszolut kedvenc tok jó hogy 2őt is kapott.
“No time to Die” nem tudtak díj nélkül hagyni…
“Dune” amikben igazán kiemelkedő volt azt megis nyerte, talán csak a jelmez maradt ki, de ott nem láttam a díjazottak.
Animácios film egyértelmű.
Will Smith részemről ok, teljesen tipikus BAFTA Lista amúgy, az év meghatározóbb filmjei mindegyikének jut valami.
Ha azért hagytál angolul és nagybetűvel három kategóriát, mert nem találtál hozzá magyar megfelelőt, a “costume design”-ra jelmezként, a “make-up and hair”-re sminkként, a “production design”-ra meg díszletként szoktak hivatkozni magyarul (akkor is, ha nem egészen fedik az eredeti megnevezéseket).
A Power of the Dog-ot én sem értem. Elvoltam vele, még itt-ott majdnem érdekes is volt. Viszont kicsit ritmustalannak is éreztem nézés közben. A végére pedig nem váltott ki semmilyen érzelmet sem. Egy hm…hát ok.
Viszont nem baj, hogy a Netflix ott van most is, mert egész jó dolgokat csinálnak mostanában.
Haksi ugyanez nalam is, ha az oscart is megnyeri a Power of the dog akkor ujranezem, lehet velem volt a baj.
A magyar érdekeltség szerintem megérdemelt volna egy mondatot. Nagy gratuláció neki!
Dűne – látvány – Sipos Zsuzsanna
fuh én inkább majd a Dűnét nézem újra :D Akár elviszi a legjobb film/renddező bármi egyéb díját, nincs az a pénz, amiért újranézzem:D Benedict hiába volt jó benne..A kedves rendezőnő évekkel ezelőtti csodaművéhez is volt szerencsénk a napokban (top of the lake), hát köszönöm szépen én többet nem kérek belőle, rém unalmas.
Blady: akkor te nem szeretted a Blade Runner 2049-et sem? :( Az ugyanez a tempó és az is gyönyörű, mármint szerintem
rendező*
hogyne szerettem volna, pont múlt héten néztük újra:D az is lassú volt, de azt nem untam. Ha feltétlen kell női rendezőt mondani, én Bigelow munkáit többre értékelem..
Vajda Gábor: mindet én szoktam fordítani, és igen, ezért nem fordítottam le őket soha 10 éve, mert nem pontosan fedik
blady: szerintem Sparrow félreértett, és azt hitted Villeneuve filmet nem néznél újra.
Nem veletek van a baj, a The Power of the Dog forgatókönyve is rossz, ahogy a rendezés is az. Pl. karakterekre szánt idő: az alkoholista feleség az elején sok időt kap, a végére meg feleslegessé válik. Kumberbacs fél órán keresztül vérig sért mindenkit, ebből elég lett volna bőven feleennyi.
Nem értelmezhető a figurák céljaik, döntéseik – ez pl. rendezői hiba.
Zavart okoz a nézőnek a film kifutása is, ami valószínűleg nem szándékolt műfajváltás. Egzisztencialista drámából ugrik hirtelen bűnfilmbe, western köntösben.
A zene pedig rettenetes. :)