A Fantasztikus szörnyek alulteljesítése

A Legendás állatok franchise három rész után lehet, hogy lefőtt, Mark Wahlberg pedig már-már szokásosan besült komoly(abb) színészkedés közben.

Mekkora ötlet volt pedig a Warner részéről, hogy ütik tovább a Harry Potter világát, de ki hibáztatná őket, miután Radcliffe bandája nagyjából 7.5 milliárd dollárt termelt globálisan (csak a mozikban). Azért viszont elő lehet őket venni, hogy milyen minőségben próbálkoztak ezzel, és ezt megtette a közönség is, hiszen filmről filmre masszívan pártoltak el a sorozattól.

A 2016-os első rész 180 millió dollárból készülve 234 milliót hozott otthon, 811-et összesen, a második készítésébe már 200 milliót raktak és erre csak 159-et termelt Amerikában, 651-et globálisan. Dobpergés, a fentiek után a Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore csalódást keltő 42 millióval nyitott otthon, azaz könnyen deriválható, hogy ebből nagyjából 100 lesz és nemzetközileg ehhez még 150-et rakott úgy, hogy nagyjából minden nagyobb piacon nyitott, szóval valahol talán félmilliárd körül lesz a vége. Ez szintén 200 millióból, szóval a vaskos marketing mellett biztosan nem lesznek pénzüknél és elgondolkodtató most már komolyan, hogy hogyan tovább.

Mark Wahlberg 20 évvel ezelőtt a mai ismertségével valószínűleg még A-listás sztár lenne, habár kicsit már visszavett a franchise tematikából, pedig a Transformers, Ted és Daddy’s home egyes darabjai anyagilag nagyon szépen jövedelmeztek. Sőt, az idei Uncharted sikerét és a fenti három sorozatot leszámítva utoljára 2013-ban a Lone Survivorrel keresett 100 milliónál többet Amerikában. A szokásos akció és családi mozik közé mindig beékelt azért egy-egy olyan darabot, ahol a színészi ázsióját kívánta (volna) öregbíteni, de ezek sem anyagilag, sem kritikailag nem hozták a kívánt eredményt mostanában.

Volt még 2014-ben a Gambler, ahol még sokat fogyott is, ez általában elég menő, de a film elég sok szempontból hagyott hidegen mindenkit, a Deepwater Horizon nagyott bukott, a Patriots Day pár hónappal később kisebbet, de csak azért, mert kevés pénzből készült. Az All the Money in The World Ridley Scott ellenére is hasalt (habár sajnos ez egy ideje nem meglepő) és most a Father Stu nyitott vegyes kritikák mellett 5.4 millióval, ami nem mutat kifejezetten messzire. Sajnálni azért nem kell, a közeljövőben érkezik Kevin Harttal párban, ami garantált siker, utána meg jön egy kutyás sírós mozi, ami szintén ütős recept.

Az Everything Everywhere All at Once-ról pedig jövő héten írok már tényleg (itthon most csütörtökön érkezik), mert megérdemli, box office szempontból is. 

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore – $42,151,256 – össz: $42,151,256
  2. Sonic the Hedgehog 2 – $29,304,395 – össz: $118,916,783
  3. The Lost City – $6,222,777 – össz: $78,298,536
  4. Everything Everywhere All At Once – $6,187,118 – össz: $17,696,059
  5. Father Stu – $5,402,642 – össz: $7,729,739
  6. Morbius – $4,730,148 – össz: $65,148,279
  7. Ambulance – $4,067,245 – össz: $15,676,285
  8. The Batman – $3,767,652 – össz: $365,002,773
  9. K.G.F: Chapter 2 – $2,875,000 – össz: $2,875,000
  10. Uncharted – $1,191,034 – össz: $145,006,589

19 hozzászólás a “A Fantasztikus szörnyek alulteljesítése” bejegyzéshez

  1. Tippre azt mondanám, hogy meg is halt a széria. Viszont azt is el tudom képzelni, hogy az össz eredmény képében azt mondják, hogy ez mégis csak Potter-világ és nem tudják elereszteni a dolgot…

  2. Hát mi a fszért kell szar filmeket csinálni? Tudják, hogy szar, de leforgatják. Nehogy azt mondjátok, hogy senki nem látta előre, minden ki van mérve, tervezve, számolva.

  3. Ha lesz kibeszélő, akkor ott leírom részletesen, hogy miért lett felemás az új Fantastic Beast film.

  4. Everything Everywhere All At Once remélem jól teljesít majd. Jó lenne ha több ilyen úgymond merész alkotás készülhetne. Várom a kibeszélőt vagy kritikát itt is!

  5. Puffin, a FF vagy a Transformers vagy a Venom filmek talán nem szarok? Ne csináljunk már úgy, mintha azért buknának meg filmek, mert szarok és azért lennének már filmek kasszasikerek, mert annyira jók!
    A Venom első része is pocsék volt, mégis 800 millát összeszedett, míg a második rész nézhetetlen kategória már, oszt’ mégis az év top10 legsikeresebb filmje lett.
    Az utóbbi nem tom hány FF film pocsék kritikákat kapott, mégis 1 milliárdokat kaszáltak. Az utolsó is a 3. vagy 4. legsikeresebb film volt a bemutató évében. “Tudják, hogy szar, de leforgatják.” És mégis sikeres. Nincs összefüggés.

  6. Nálunk a családdal már évekkel ezelőtt a második Fantastic Beasts rész után eldőlt, hogy a harmadik nem fog mozit érni. Egyszerűen érdektelen a történet számunkra. Talán majd itthon egy unatkozós őszi délután megnézzük, ha nincs jobb.

  7. már majdnem rákérdeztem az Everything Everywhere All At Once-ra, de akkor várok türelmesen. Számomra tökhihetetlen az a film:D már úgy értem, hogy tud még ilyen készülni manapság

  8. Bottichello, blady: ha úgy gondoljátok, hogy az Everything, Everywhere… anomália, vagy hogy manapság nem készülnek ilyen “merész” filmek, akkor valszeg nem néztek túl sok filmet… Pedig ha néznétek még ennél is több készülne.

  9. Endymion: dehogy kapott pocsék kritikákat az elmúlt pár FF film, legrosszabb esetben is csak átlagosat.

  10. anthony711 ennél demagógabb szöveg ma már nem is lesz, de ettöl függetlenül reagálok rá, mert miért ne? Ne menjünk bele, mennyi filmet nézek egy évben, szerintem ezzel rossz emberbe álltál bele😄

  11. blady: elhiszem én, de akkor nem vágom, hogy miért ennyire hihetetlen számodra (meg sokak számára) ennek a létezése.

  12. nem vezetek már nyilvántartást (valójában azért nem, mert nem akarok szörnyülködni év végén, hány óra megy el filmekre:D), hasraütésszerűen írom érzésre, hogy azért hihetetlen, mert 200-ból 1 ilyen filmre tudom azt mondani kilépve a teremből, hogy igazi filmÉLMÉNY volt.
    Akadnak jók, meg jó ötletek, igényes kivitelezések, de halál komolyan 200-ból max 1-2 olyan születik csak, amire 10 év múlva is emlékezni fogok és nem azt mondom rá, hogy egynek elment, de úgyse nézem meg többször.

  13. anthony711, rendben, legyen az, hogy átlagos kritikákat kaptak (bár én mindenhol azt olvastam, hogy annyira rosszak ezek a filmek, hogy nem értik, hogy lehetnek ennyire sikeresek), ahogy a Legendás állatok is. Vagy azt mondanád, hogy azért annyival sikeresebbek a FF, Venom vagy Transformers filmek, mert azok nem szarok és jobb a megítélésük, mint a Legendás állatoknak? Ha megnézem akár a kritikai, akár a nézői visszajelzéseket, én nem látom ezt az ordító különbséget.
    A legutóbbi FF9 nézői visszajelzés alapján is csak 5.2, ami már rossz kategória, a Venom2 6 ponton áll. Mindkettőről elmondhatjuk, hogy nincsenek jó véleménnyel róluk se a nézők, se a kritikusok, mégis baromi sikeres filmek voltak. Nincs ilyen korreláció, hogy a blockbuster rossz és ezért lesz bukás. Ennél jóval összetettebb a dolog.

  14. anthony711, nyilván készülnek még merész filmek, de ezt egy blockbuster-watch poszt alá kommenteltem. A fősodorban kevés ilyen születik, vagy nem kap ekkora figyelmet. Ez nem egy nagy stúdió által készített film, mégis ott van a moziláncokban. Pont arra céloztam, hogy remélem sokan elmennek rá, sikeres lesz, és a jövőben nagyobb eséllyel, nagyobb költségvetéssel készülhet ehhez hasonló a nagyvászonra. Kicsit megtörve a rókabőr folytatások, és generikus tucatfilmek gyártását (bárcsak…), mint amilyenekről blady is írt.

  15. blady: így már érthetőbb… az, hogy hogyan csapódik le, milyen élményként neked egy-egy film, az teljesen szubjektív, persze. De az szerintem nem helyénvaló megállapítás, hogy nem készülnek olyan filmek, mint az Everywhere…, vagy hogy ez tényleg bármilyen szinten anomália lenne.

    Bottichello: ahogy fentebb is írtam, igen, fontos lenne hogy ezt is, de ne csak ezt, hanem más, hasonszőrű filmeket is a figyelem középpontjába hozzunk, mert készülnek, csak tudja a fene miért, nem reppennek ennyire a porondra. Hogy ne menjünk messzire: a Swiss Army Man, a Danielsék előző filmje sem kapott nagy hírverést, pedig az aztán még elszálltabb, mint ez…

  16. Készül-készül, csak szerfelett kevés, ez lett volna valamelyest a mondandóm lényege. Ez sem feltétlen mérvadó, de ha megnézed a pontszámát imdb-n, vagy rottenen, szerintem nemcsak nekem csapódott le úgy, ahogy.. Lehet jönni más (bocs ha agyoncsépelt leszek: marvel) filmekkel, hogy hú mekkora élmény, meg micccccsoda látványorgia, de szerintem nem szubjektív dolog, hogy ha sikít a filmről, hogy nem tucatfilm, nem ragadt be a lemez, nem a dollárjelek pörögtek az alkotók szeme előtt, hanem csupa szívvel, könnyfakasztóan igényesen, mindent belepakolva tették össze, próbálva alkotni valami újat, mintha életük munkáját kellett volna lerakniuk és ha nem sikerülne, nem lenne holnap:D neked ezt látva meg lúdbőrözik a karod a moziban. Hangsúlyozom még1x ezt módfelett kevés film tudja elérni manapság. Filmeken nőttem fel, videotékánk is volt, szerintem nem lehet azt mondani, hogy igénytelen vagyok vagy alacsony az ingerküszöböm:D

  17. ” szerintem nem helyénvaló megállapítás, hogy nem készülnek olyan filmek, mint az Everywhere…”

    akkor én beleállok: szerintem nem készülnek. Iszonyat high concept blockbuster-szerű, csak átgondolt az Everything everywhere. Nem tudnék sok indie filmet mondani, ami ilyen. Készülnek rohadt jó drámák és kevésbé jó komédiák, de ez más, legalábbis csomagolásban.

  18. blady & human:

    Tudom, hiányzik a blockbuster belőle, de csak tavalyról ott az Annette (de Carax bármelyik filmjét ide lehetne sorolni), vagy akár a Titane? Ha most onnan közelítjük meg, hogy crazy, elszállt, “shouldn’t-exist-yet-it-still-exists-in-today’s-studio-system” féle filmek.

    De lehet tök másról beszélünk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.