Micsoda retro hangulat a Maverick mellett a mozikban – a 90-es és 2000-es évek két talán legnagyobb sztárja, Tom és Tom 2022-ben összecsapott az első helyért a hétvégi amerikai box office listán.
A hétvége győztese végül az Elvis lett és ugyan Tom Hanks biztosan szokásosan jól játszik benne (én soha nem fogom megtudni), de a bevétel inkább a címszereplő legendának szólt. És talán egy szeletkét adhatunk belőle a rendező Baz Luhrmannak is, aki nekem brutálisan sok, de meg kell hagyni, hogy van stílusa, saját kézjegye és valahol szerencsés, hogy Hollywood ezt még szponzorálja.
Baz még 1996-ban tűnt fel a Rómeó és Júliával, ami egészen alacsony büdzsé mellett 147 milliós globális bevétellel egész szép siker lett és megalapozott a 2001-es Moulin Rouge-nak, ahol Luhrmann már egy világsztárral (Nicole Kidman) forgathatott komolyabb pénzből, közel 100 millióból mai árakkal számolva. Ez főleg a nemzetközi összegeknek köszönhetően ismét egészen jól mutatott, ám a 2008-as Australiaval kicsit már túlfeszítette a közönségét, a közel 3 órás műsoridő Amerikában csak 50 milliót fialt, ami a 130-as befektetés mellett sem gondolkodtatta el a befektetőit.
Ugyan is a 2013-as Great Gatsby mai árak mellett közel 210 millióba kerülne és még a nemzetközi összetett bevétel mellett is legfeljebb otthoni forgalmazásból termelt pluszt (353 millióval zárt végül). Jött is 9 év kihagyás a rendezőnél és most egy 85 milliós mozival tért vissza, ergo kicsit visszafogta magát és a 31 milliós nyitás az előzetes becslésekkel is egészen partiban volt. Főleg az idősebb közönség rohant rá, úgyhogy jó kérdés meddig megy el a nyáron, de nyilván az erős hétköznapok miatt a 100 is teljesen reális.
A Top Gun Maverick közben alig 2 millióval maradt el az első helytől az ötödik hétvégéjén, és 520-nál jár csak Amerikában, úgyhogy a 600 innen már elég sima menet lesz. Nem mellesleg megvan az 1 milliárdos összbevétel Tom Cruise-nak a karrierje során először.
A negyedik helyezett The Black Phone is korrektül muzsikált, a régóta halasztott bemutató végül 23 milliót hozott – kis érdekesség, hogy Ethan Hawke soha nem járt 100 millió felett egy filmmel sem, most sem fog nyilván, de neki is kijárna már egyszer.
A hétvége amerikai bevételei.
- Elvis – $31,211,579 – össz: $31,211,579
- Top Gun: Maverick – $29,614,139 – össz: $520,836,963
- Jurassic World: Dominion – $26,729,510 – össz: $303,065,330
- The Black Phone – $23,633,220 – össz: $23,633,220
- Lightyear – $18,158,565 – össz: $89,259,822
- Doctor Strange in the Multiverse of Madness – $1,780,593 – össz: $409,247,667
Top Gun elég nagyot megy, kíváncsi leszek mi lesz a hatása. Folytatást remélem nem erőltetnek, Cruise gondolom nem is menne bele. De jó lenne, ha készülnének további hasonló, régivágású blockbusterek, amik nem nagyot markolva rohanásszerű tempóban akarnak ad hoc sztorit mesélni, látvánnyal elfedve a hiányosságokat (igen, rád nézek JW3).
Szerintem a Maverick nem tud trendet csinálni. Az egyértelműen látszik, hogy a nézőknek van igényük földhöz ragadtabb blockbusterre, ami nem CGI látvánnyal operál. Ugyanakkor ismeretlen történetekre és ismeretlen karakterekre nem kíváncsi a nagy többség sajnos.
A Maverick-nek a csillagos szerencsés állása kedvezett: az utolsó valódi mozisztár, aki akciósztár és valódi kaszkadőr mutatványokat vállal be, egy jól ismert brand, ami régre nyúlik vissza, olyan technológia, ami a valós felvételeket lélegzetelállítóan tudja visszaadni, egy tehetséges rendező aki b@szó látványt és akciót tud a vászonra varázsolni, normális történet, ami elnyeri a nézők tetszését, SAJNOS az orosz-ukrán háború, igazán ügyes és jól megcsinált kapmány a filmnek, ja és nem agyatlan, eszetlen csihi-puhi.
Teljesen új történetekkel mostanában nem lehet kasszát robbantani. Nincs még egy ekkora sztár, akinek az akciózására globálisan ennyien kíváncsiak. Nem jut eszembe olyan régi, jól ismert brand, amihez hasonlóképpen lehetne nyúlni.
Szerintem ha lesznek még hasonló kasszasikerek, azok is hasonlóan meglepetés sikerek lesznek, amiket előre nem lehet megjósolni (mint pl. a Joker is volt, ami más műfaj persze).
Az Elvis film nagyon jó, az idei év egyik legjobbja, pont a Top Gun mellett, bár az igaz, hogy itt bírni kell Luhrmann stílusát, mert nagyon rajta van a rendezői kéznyoma.
Legjobb vágás Oscar-díja már el is kelt, de az Austin gyereknek is lehetne egy jelölés.
Szerintem hamar be fogják látni, hogy a Top Gunt képtelenség folytatni, mert mindent ellőttek amit it el lehet, de egy Days of Thunder 2 eléggé benne van a bakliban.
Jól gondolom, hogy a Lightyear 90 milliója szinte garantált bukta?
hkim: basszus azt adnám!
Nem tudom veletlen-e, de van ez a keszulo Brad Pitt film, amikor egy kioregedett autoversenyzot jatszik, aki visszater mentornak, hogy aztan a vegen o uljon volan moge. Nagyon hasonlit a Top Gun Maverik tortenetere, a Top Gan Maverik rendezojetol, es ha nem F1 lenne, hanem Nascar… Nem tudom elhinni, hogy nem volt egy pont amikor ez a Days of Thunder 2 lett volna.
sajnálom h a black phone korrektül muzsikált. leadták a trailert a northman előtt, valami nevetséges idióta dedós marhaságnak tűnt, 0 izgalommal és parával. pg13 reggeli matiné “horror”, fuj
A Black Phone R besorolású és elég erős dolgokkal foglalkozik ahhoz, hogy ne “dedós marhaság” legyen, de hát kinek mi, én örülök, hogy jól hozott/hoz.
Kíváncsi leszek, h a Dr. Strange 2 elvánszorog-e az 1 Mrd-ig. Valahol sztem ciki lenne, ha nem jönne össze. Márpedig fent van már a Disney+ kínálatában, uh előfordulhat..
walker: simán benne van
@debali:
Sztem nem ciki, ha nem éri el az 1 milliárdot, egyrészt az első rész is csak 680 környékén végzett globálisan, pedig a marketing eléggé aktív volt a látványos jelenetekkel pl.
Másrészt az összes kritika kiemeli, hogy mennyire nem “családbarát” (kisgyerek-barát) a cucc, ami ugyancsak korlát. Nálunk a nagyobbik lányom (11 éves) most Marvel-ezik (épp a Hangya előtt jár) és ennek még az előzetesét sem mutattam meg neki.
Végül ott az általad is említett D+ premier, mi pl. a feleségemmel ezért nem mentünk el moziban megnézni.
Annyiban revideálom magam, hogy a 950-es jelenlegi eredménye azért bizalomkeltő, de az új Thor jövő heti premierje inkább talán ellene hat.
EpicZurg:
“Jól gondolom, hogy a Lightyear 90 milliója szinte garantált bukta?”
buktának nem mondanám, de múlt héten is írtam a nyitásnál, hogy azért nagy csalódás Pixar szinten. Most már a Pixar logo önmagában nem elég, sőt a Toy Story brand sem, de amúgy összességében teljesen érdektelen az egész történet és még a kritika sem viszi el a hátán.
eddig azt mondtam volna, hogy azért a nyár farvizén elevickél majd, de a Gru lesz a nyár slágere családi filmként, és még a megmaradt nézőket is lerabolja.
Debali:
“Kíváncsi leszek, h a Dr. Strange 2 elvánszorog-e az 1 Mrd-ig. Valahol sztem ciki lenne, ha nem jönne össze. Márpedig fent van már a Disney+ kínálatában, uh előfordulhat..”
kábé másfél hét után látszott, hogy nem fog elmenni egymilliárdig. nem a Pókemberrel kell összehasonlítani, ami egyedi eset volt, hanem a Covid előtti MCU filmek számaival.
mivel a kínai és az orosz piac kiesett, kábé koppra úgy megy, mint anno a Civil War, ami az MCU akkori egyik legnagyobb durranása volt – szóval ez mindenhogy szép.
Hádész:
“Top Gun elég nagyot megy, kíváncsi leszek mi lesz a hatása.”
Ezen én is sokat gondolkodtam, de közvetlen hatása szerintem nem igazán lesz. Ha belegondolsz ez nem egy új zsáner, vagy formula, amire könnyen fel lehet húzni újabb sikereket.
Tom Cruise nem tényező már igazán, Tom Cruise egy Top Gun filmben a nosztalgiával együtt igen -> de azért nem olyan mértékben, amit a film bevétele sugall. A retro az erős nyitást hozta, az azóta jelenlevő csodás lefutást meg a film minősége, a feelgood hangulat és hihetetlen profi látványvilág és megvalósítás.
Ez utóbbiakhoz kell egy erős producer, aki ragaszkodik a profizmushoz, maximalizmushoz. Technikailag hasonló jelenik meg Nolannél is -> és az ő filmjei is sikeresek, de nála azért ott van az a faktor is, hogy a “közönséges” néző is kicsit értelmesebbnek hiszi magát, mert komplexebb blockbustert néz (ugyanez QT is).
Ettől függetlenül, ha ezt a maximalizmust és a CGI háttérbe szorítását felerősíti a Maverick, akkor már megérte. De nem fognak most elővenni 20-30 éves kult filmeket, mert az önmagában kevés, ezt azért még a producerek is beláthatják.