9 hozzászólás a “VFX srácok és az Avatar 2 már megint” bejegyzéshez

  1. Biztos megmérettették egy közvéleménykutató céggel, hogy ez nézettséget hoz. Gondolom hoz, különben nem csinálná.

  2. Volt szerencsem amerikaiakkal dolgozni tobbszor, volt, hogy sajat kozegukben. Azt kell mondanom ez nem megjatszas, vagy legalabbis nem valami hatalmas csusztatas. Ok ilyenek. Foleg magyar szemmel fura.

    Ami szamomra erdekesebb, hogy kifejezett hazugsagok hangzanak itt el. Amit az arc animacirol mond, az nem igaz. Nem ujdonsag VFXben. A cegek szeretnek mindent technologianak beallitani, hogy ezzel az ugyfel elott jobb szinben tunjenek fel, de az igazsag az, hogy sok artist csinalta evekig azt, ami szerinte itt meg sem tortent (sauce: ismerek olyanokat, akik dolgoztak rajta)

  3. Digitalis karakterek ugy keszulnek, hogy van a neutralis model es annak keszul tobb szaz vagy akar ezer valtozata (blendshape-nek nevezzuk), ami az FACS szabalyrendszerben lebontott arckifejezeseket es azok kombinacioit tartalmazza (pl. csukott szem, rancolt szemoldok, stb.) Animatorok ezeket utana kombinaljak, hogy megegyezzen a performance-szal. Ez igy megy az idok kezdete ota, valamikor jobban sikerul (Thanos) van amikor rosszabbul (Scorpion king).

    Itt azt allitjak, hogy ez a blendshape rendszer megszunt, helyette izomszimulacio van meg mesterseges intelligencia futtatja. Az igazsag az, hogy szemelyesen ismerem azt, aki ugyanugy csinalta a blendshapeket eloszor a szineszekrol, majd ezt atultetve a Navi masukra. Mindezek utan kockankent javitottak kezzel minden egyes shotot (ezt shotsculptnak hivjak) hogy aztan a vegeredmeny az legyen ami.

    De ez nem egyedi eset, Digital Domain is buszken mutatja az o hasonlo animacijukat, amit azzal hirdetnek, hogy mindenfele artist input nelkul keszult. Ez nem esett jol az artistnak, aki egy evig dolgozott rajta. Tortenetesen sok eve ismerem ot is.

    Mindez arra megy ki, mint mondtam, hogy a ceg ertekesebbnek tunjon. Ha kiderulne, hogy ezt akarki megcsinalhatna az otthoni szamitogepen egyedul, mar nehezebben tudnak elkerni azt a sok sok sok millio dollart, amit kaszalnak ilyenkor.

    Termeszetesen amikor azt mondom barki megcsinalhatja otthon, azt ugy ertem, hogy akinek megvan hozza a tudasa. Az a ritka. De az artist sose kerul szoba.

    Az en oldalamrol nezve (ez a szakmam nekem is) mikor Andy Serkist, meg a technologiat eltetik folyton az kb ugy jon le, mintha a Mona Lisa kapcsan Lisa Gherardini valt volna hiresse, hogy milyen jol ult modelt, micsoda mosoly, amit eloadott; plusz micsoda festek, ami ilyen jol visszadta, meg aztan az ecset is valami ultraprofi lehetett. Ja egyebkent valami kocka is pingalt rajta valamit.

    Az meg aztan meg surubb, amikor titokba kell tartani, vagy legalabb is nem lehet lehozni az igy keszultet.

    Keszitettem mar szineszno digitalis masat, aki utana minden talkshowban nyilatkozgatta, mennyit dolgozott, hogy megtanult balettozni (egy kocka eredeti nem volt a filmben belole)

    De jo pelda akar a Top Gun Maverick is, ahol minden arrol szol, hogy eredeti, eredeti, eredeti. Gyakorlatilag digitalis volt majdnem minden, de az illuzio resze a filmelmenynek.

  4. walker, nincs okom rá, hogy ne higgyem el amit írsz, szóval ez az alapállás, de akkor hadd kérdezzek már, aztán ha akarsz válaszolsz. nekem semmi közöm a VFX-hez amúgy.

    ami nagyon érdekes, hogy én úgy tudtam a rendezők azért szorosan részt vesznek a VFX munkában is főleg mert tényleg a filmek nagy része már úgy készül. csak a rendező már nem a színészt irányítja, hanem a grafikust meg a többi artistot. de akkor az hogy lehet, hogy ilyen alapvető dolgokkal nincsenek tisztában amit leírtál, hogy a cégek hogy dolgoznak és ez miért nem szivárog ki? hiszen végül is sok ember forog a szakmában. hogy tudják a VFX cégek beadni akár a stúdiónak, hogy ez ennyi millió lesz akkor, mert ilyen spéci folyamatot írtunk hozzá – miközben tudjuk, hogy halivud pont a VFX/CGI artistokon spórol és hajtja őket éjjel-nappal. pont ezt a garast ne fognák meg, szóval pont így hagynák magukat átverni?

    a másik meg, hogy az amit elmondtál itt, az talán egész stúdiókat tenne tönkre, ha kiderülne. azért ezek nagyon súlyos állítások. durva, ha tényleg így van. most főleg arra gondolok, mikor arra verik magukat, hogy minden practical és közben meg titokban minden CGI.

    baromi félelmetes nekem ez az új AI meg ki tudja milyen világ, ami alakulóban van. attól tartok hamarosan nagyon rossz vége lesz nagyon sokaknak miatta. mindegy, ez nem ide tartozik, csak egy kicsit. tudok én is olyan alkalmazásról, ami pár éven belül mondjuk a teljes szinkront tönkrevághatná (más kérdés, kinek hiányozna de mindegy is, illetve nem ÚGY vágná tönkre, csak a szükséges emberi munkát csökkentené szinte zéróra) amúgy ez nem is annyira titkos, mert megjelent már itt-ott egy hír róla.

  5. Nem ugy kell elkepzelni, hogy meg se probaltak azt amit allitanak, csak eppen nem sikeres. Nem annyira, ahogy azt eloadjak. Csak vissza kell nyulni a jol bejaratotthoz, de az nem hangzik jol, nem beszelunk rola.

    Rendezok meg supervisorokon keresztul vannak kapcsolatban a VFX-el, a mit a lenyeg, nem hogyan.

    Es sok minden miatt draga a VFX, de azert nem titok, hogy par YouTube video tartalmaz olyan effekteket, amiket regebben mozifilmek megirigyeltek volna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.