Pár hét most meló miatt kimaradt, de legalább a fenti történéseken áteshettünk.
Kezdjük a végéről – a Shazam már az első résznél is alacsonyról építkezett, 100 millió alatti büdzsével próbálta felhúzni a saját világát, ami a visszajelzések és a 363 milliós globális bevétel láttán egész jól sikerült. Szóval amikor most ránézünk a második etap 30 milliós nyitására, akkor közelről sem arról van szó, hogy ennek 80-100 körül kellett volna kezdenie. Az előállítási költség nem nagyon úszott el, de most felment már 125-ig, szóval azért 50 környékén illet volna kezdeni. És akárhogy is nézzük, ez a 30 millió csak azért nem lett a legalacsonyabb DCEU-s nyitás, mivel az elmúlt 2 – 2 és fél évben már földbeállt a Suicide Squad és a Wonder Woman 1984 is (rendben utóbbi jócskán covidtól terhelten).
Lényeg a lényeg, a Shazam folytatását a közönség leszavazta és betudhatjuk ezt részben a DC filmek körüli zűrzavarnak is, de azért erre a Flash rácáfolhat egy jó adag hype mellett a nyár elején és kaszálhat nagyot.
Na és akkor nagy kaszák – egy hetet vissza az időben, a Scream hatodik része 44 millióval nyitott, és 1997 óta az első Sikoly mozi lesz, ami 100 millió fölé jut Amerikában (erre csak az első 2 rész volt képes).
Még egy hetet vissza – a harmadik résszel már a Creedet is önálló franchise-nak tekinthetjük, ennek megfelelően a Creed III messze leverte az első kettő kezdését (29 és 35 millió) és 58 millióval nyitott otthon. Globálisan pedig szintén a legjövedelmezőbb darab lett, összetettben már 224 milliónál jár.
Guy Ritchie közben orbitálisat bukott a Operation Fortune: Ruse de guerre-rel, az 50 millióból készült mozit 3.1 millióval sikerült megnyitni Amerikában, miközben nemzetközileg is eddig csak 20-at pakolt hozzá. Érdekes, hogy miután a forgalmazó látványosan ásta el, a kezdeti jelentett 150 milliós forgatási költség hirtelen hivatalosan csak 50 lett, de ezzel számoljon el más. A film pedig ennyire nem rossz, a Grant-Hartnett duó állatságaiból elfért volna még pár epizód a polcon, mivel ők a film végére tényleg a buddy comedy-k hőskorát idézték.
Hasonló cipőben járt a 65 is, legalább is abból a szempontból mindenképp, hogy náluk is változott a film költségvetése a premiert követően – de itt az ellenkező irányban, jelenleg 91-be fájt. És valóban fájt, mert a 12 milliós kezdést követően 30-ig is nehezen jut el, ha egyáltalán sikerül neki.
A hétvége amerikai bevételei:
- Shazam! Fury of the Gods – $30,500,000 – össz: $30,500,000
- Scream VI – $17,500,000 – össz: $76,029,000
- Creed III – $15,372,838 – össz: $127,699,974
- 65 – $5,800,000 – össz: $22,427,395
- Ant-Man and the Wasp: Quantumania – $4,071,000 – össz: $205,833,350
- Cocaine Bear – $3,870,000 – össz: $58,489,070
- Jesus Revolution – $3,500,000 – össz: $45,539,700
- Champions – $3,030,000 – össz: $10,589,905
- Avatar: The Way of Water – $1,928,000 – össz: $678,114,154
- Puss in Boots: The Last Wish – $1,510,000 – össz: $182,594,180
Szinte biztos vagyok benne hogy az Operation fortune nem 150 milliós. Semmi extra látvány nem volt benne. Kis túlzással az 50 milliót is túlzónak tartom. Azt meg végképp nem értem hogy a stúdió miért ásta el teljesen a promóciót. Egy tisztes közepes film lett.
“Az Ant-Man 3 meglepő (no) módon siker lett”… “Persze annyira ne legyünk naivak, hogy a nézők kizárólag a Hangyaember miatt mentek a moziba, a többség valószínűleg Thanos utódját akarta látni a nagyvásznon, de még így is ez a teljesítmény szép, teljesen vonalban az elvárásokkal. A globális 225 milliós eredmény is szépen rezonál az otthoni kezdéssel, úgyhogy Feige megint pezsgőt bonthat, a MCU pusztulást várók pedig visszagörnyedhetnek kicsit a székükbe.” … “Miközben az egész fárad, a piac is nagyon lassú, a bevétel mégis stagnál – ez hol nem siker?” 2023.02.20.
#1es komment: azaz, én is vártam már a következő blockbuster watchot mert azt már egy ideje lehetett máshol olvasni hogy ebből még az 500 misi sem lesz meg (most épp 462), azaz a leggyengébb lesz a szériából, ráadásul nominálisan, ami ebben az inflációs környezetben plusz negatívum (azaz az első ant man úgy volt 520 hogy az a 2015ös dollár jóval többet ér) és hát ugye ez nem egy jópofa kitöltő project hanem bizony a thanos utáni átfogó fázis új fő-antagonistáját vezette föl, és ennek fényében plusz problematikus. Szóval nem igazán van oka Feige-nek pezsgőket durrogtatni.
gondolom direkt hagyjátok ki a köztes írást, amikor
“A korábbi megállapítást, hogy minden körülményt figyelembe véve a Hangya harmadik kalandjának nyitása siker, ezt továbbra is tartom, viszont a második hétvégéje csúnyán néz ki – és talán azt a tézist is igazolja, hogy főleg Kangra volt kíváncsi a többség, ergo rohantak rá, amint tudtak (a korábbi részek alacsonyabban nyitottak, de jól tartották meg a közönséget komoly főgonoszok és nagyívű sztori nélkül is).”
Nem, nem, az Operation Fortune nem az, hogy rossz, hanem szörnyű.
Rossz a vágás, rossz a zenei keverés, ostoba sztori, a színészi játékról nem is beszélve, mert az nincs, és gyakorlatilag semmi guy ritchies nincs benne statham jelenlétén kívül.
human: kérlek egyes számot használj, én nem idéztem és így nem is hagytam ki semmit, egyszerűen csak visszautaltam azon komment kapcsán (ami basszus azóta nem is #1 hanem #2 lett :)) hogy abelh legutóbb is elég keményen belement _úgy_általában_ azokba akik az MCU megbicsaklását taglalják hogy csak a saját negatív hozzáállásukat projektálják a valóságra.
Itt nem az a cél (részemről semmiképpen) hogy háháhá abelh mekkora téves helyzetértékelést adott, hanem hogy igencsak itt az ideje annak hogy a korábbi szárnyaló MCU gépezet jelenéről nagyon lejjebb csavarjuk az értékeléseket/várakozásokat, mert ez már nagyon nem az mint ami az Endgame előtti fázisokban volt.
Shazam földbe állt és Sandberg kommentje alapján elég terhelt forgatás lehetett. Viszont ha ilyen nyíltan meri vállalni ezt, akkor már tudja, hogy nem is számolnak vele a későbbiekben…
akinek inge:
1. a mai napig azt mondom, hogy egy Ant-Man mozi ha 100 millió felett nyit, az siker. amiből idéztetek, ott direkt hosszan, objektívan körbejártam, hogy miért. és még egyszer – a nyitásról beszélünk, ami siker.
2. utána leírtam, hogy ugyan a nyitása siker, és az önmagában ünneplésre adhat okot, a lefutása kezd nagyon csúnya lenni.
3. most szóba sem került, akkor miért is ezen pörögtök, megemlítettem bárhol? ha most írtam volna róla, az lett volna a szöveg, hogy az első hetet követően csúnyán lebőgött és nagyon nem mutat jól ez a lefutás. de mivel három hete nem írtam és volt mit pótolni, ezért nem akartam vele foglalkozni. pláne azért, mert az eredmény fikázásán kívül mást nem tudtam volna írni, az meg már megtörtént, akkor minek újra, meg újra?
4. ahogy egy nyitás lehet sikeres – aztán a lefutás kudarc, ugyanúgy láttuk ennek az ellenkezőjét is a “sleeper hit”-ek esetén, amik alacsonyan nyitnak, aztán nagyon szépen tartják magukat hétről hétre. ha ilyenkor elolvastok bármilyen elemzést, az első héten az lesz, hogy kudarc, aztán a végeredmény mégsem az. akkor egyből hülye, aki az első hétvégét lebőgésnek tartja? szerintem nem, mert objektívan az.
úgyhogy nem értem miért kell ezen ennyit pörögni. vagy tényleg van bárki, aki még beleáll az ilyen DC vs. Marvel vitákba ilyen Újpest – Fradi módra? jó filmeket akarok látni, de felnőtt ember vagyok, egyáltalán nem érdekel melyik képregénykiadó maskarás bohócai hoznak jobban a kasszánál. a számok érdekelnek és ahhoz mindig objektívan állok, akármilyen nehéz is ezt elfogadni.
abelh
Ne húzd fel magad, sokan vagyunk akik szeretik az értékelésed. Szerintem pl kifejezetten objektív.
abelh, én szerintem elég világosan leírtam miért vettem ezt elő, de akkor még egyszer, konkrét visszautalással. A 02.17-es Marvels poszteres hír alatt volt az az általánosító megjegyzésed a negatív hangokra hogy csak magukból indulnak ki, “piackutatás like boss” és biztos a negatív szentimentjüket vetítik ki, majd ezt azért odáig sikerült finomítani hogy okéoké, nem csak lebutítottan lehet érvelni de hát ha egyszer csak ilyeneket lehet olvasni (bár szerintem ez sem volt így de ez mindegy is) Idézet tőled:
“De míg a lebutított érvelést itt gyakran látom, a logikus (piaci) levezetést nem, így esélyem sincs az utóbbira reagálni :)”
Én a magam részéről ezért hoztam elé az Ant Man 3-at mert ott már megvan a kellő perspektíva ami egy újabb alátámasztás ama logikus, piaci alapú érveléshez hogy ezekkel a phase 4-5-x-ekkel bizony gond van és gond lesz.
(és persze nem az hogy máris veszteség, hanem hogy az üzleti életben a várakozásokhoz mérnek, és az MCU esetében más a benchmark lévén korábban ahová a phase 1-2-3mal megbizhatóan, tartósan tette a lécet)
és pontosan mivel három hete nem írtál ilyet, most volt alkalom elővenni.
Viszont az ilyen Újpest – Fradi (bocsánat de) bornírt hasonlatok nem tudom honnan jönnek (főleg hogy bár eleve totál baromságnak tartom, de ráadásul ha lennék valami (de nem vagyok) akkor MCU “szurkoló” lennék, az 1-2-3 fázis több mint 20 filmjéből csak egy vagy kettő volt ami nem tetszett, míg a DC-nél meg egyedül az önálló Batman ami igen. magam részéről ennyit a szurkolótábor mentalitásról, de leginkább az lenne jó ha ez a legkevésbé sem lenne idekeverve)
És ahogy írtam is, ez nem bántás meg ilyesmi (pl. az iménti sheev palpatine féle nemtommi hogy vagyunk akik szeretik az értékeléseidet, wtf, hiszen én is nagyon szívesen olvastam és olvasom mindig, nem ezért írtam, nem is értem ilyen hogy merül fel!)
“az elmúlt 2 – 2 és fél évben már földbeállt a Suicide Squad és a Wonder Woman 1984 is (rendben utóbbi jócskán covidtól terhelten).”
Ha emlékeim nem csalnak akkor ez az állítás mindkét filmre igaz nem csak a WW84-re. Gunn SS filmje 1 hónapig volt asszem moziban Covid időkben szintén majd felkerült Maxra. Amúgy a Shazam buktája anyagilag és kritikailag is azt mutatja hogy az emberek kezdik már talán unni ezeket a filmeket. A Hangya 3 is bukás minden téren. Mármint az emberek alatt a kritikusokat értem mert a nézői átlag alapján ők azért szerették. Én még nem láttam de azokat nézni akiknek adok a véleményére mindtől azt látom hogy a Shazam 2 jó volt, igazi családi szórakozás de semmi extra viszont messze nem érdemel ennyi utálatot a kritikusoktól. Mondjuk ezt Marvel fronton is hallani elég sokszor most épp a Hangyánál amit szintén nem láttam. Régen mentem a moziba nézni ezeket most már inkább megvárom amíg felkerülnek streamingre. Sokat elmond ez is.
Ebből is látszik, hogy mozi fronton több a marvel rajongó, mint a dc, és tegyük hozzá hogy a marvel átgondoltan szépen lassan építkezett, míg a dc filmről filmre meggondolatlanul rohant a falnak önmaga körül csak útálatot gerjesztve.
Ez csak az én véleményem, a BvS-el olyan szinten tette mélyre a lecet hogy onnan már nem volt / nincs vissza út az univerzumának.
Nálam a WW84 is ezt az érzést erősítette.
Oké volt egy jól hozó Aquamen, de ott szerintem szimplán Jason Momoára voltak kíváncsiak, akinek a mai napi kitart Karl Drogo miatt szerzett népszerűsége, pedig előtte már a Csillagkapu Atlantiszban is főszerepe volt.
“akinek a mai napi kitart Karl Drogo miatt szerzett népszerűsége”
Ő volt Karl Drogo? (egy sg fan :P)
De ja, Marvel ésszel csinálta, DC-nek meg kb. nulla jövőképe volt. Gunnban sem hiszek, eddig csak annyit bizonyított, mennyire tud rombolni, és most egy olyan száraz csonttal próbálkozik, ami szinte már törik, annyira megrágták korábban, nem hiszem, hogy ez hozza majd el nekik a kánaánt.
abelh: Szerintem ott csúszott félre a dolog, hogy többször sikernek nevezed a jó nyitóhétvégét. Elég lenne a kiemelkedő, jó, várakozásoknak megfelelő stb fogalmakat használni, de nem a sikert, mert ezt sokan félreértették. Az én értelmezésemben jó nyitóhétvégét sikernek hívni nem szerencsés, hiszen az a siker, ha profitot hoz a film. Ez olyan, mint ha nyertes startolónak kiáltanának ki egy futót, mert az első pár száz méteren ő vezetett, de aztán hamar kifárad és a sokadik helyen végez, aztán a kommentátor magyarázkodhat, hogy nem úgy értette.
Szóval érdemes körültekintőbben fogalmazni, esetleg lényegre törőbben jobban a számadatokra szorítkozni (mint ebben a cikkben), és nem köríteni sokat hozzá, mert úgyis lesz, aki máshogy értelmezi és jön a kommentáradat.
David33: A nézők szerették sem feltétlenül igaz. Rajtam kívül még ismerősi körben négy emberről tudok, aki jegyet váltott a Hangya 3-ra, de mind úgy jöttünk ki a moziból, hogy ez mi a fene volt? És az előző 2 marvel filmnél is húztuk a szánkat, egyre többen mondják, hogy elég lesz most már otthon megnézni ezeket. Én még A galaxis őrzőire még elmegyek, de utána már több MCU filmért nem vagyok hajlandó moziba menni.
“nem akkora az MCU hype, a mozis piac sem pörög pár kivételt leszámítva és valószínűleg az ÖSSZBEVÉTEL mégis lenyomja a második részt. … Miközben az egész fárad, a piac is nagyon lassú, a bevétel mégis stagnál – ez hol nem siker?” 2023.02.20.
“Ant-Manre … és globálisan is 500-600 között zár. … Továbbra sem állt még földbe a Feige magic” 2023.02.27.
Antman2: 622,6 M
Antman3: 463,0 M (03.09-ig)
Andris:
ha veszed a fáradtságot és nem csak engem idézgetsz be, az első hétvégét követően gyakorlatilag az összes elemző 600 környékére tette. hogy onnan mennyire állt földbe, az megint egy másik kérdés. de tévedtem, ez van, beismerem, ezt nem sokan látták előre.
amúgy pedig ha körbenézel a neten, hasonló írásoknál mindenki azt kérdezgeti, hogy innen hol lesz a vége – ez érdekli a többséget, nem csak a nyitás. én valahol felelősségemnek érzem, hogy tegyek egy objektív tippet, amit gyakran direkt alálövök a realitásnak, hogy ne legyen később ez, mint itt, hogy na tessék, nem találta el.
Hádész:
ezzel nagyrészt egyetértek, de sok szempontból egy mozis filmet sokszor az első hétvége áraz be -> mennyire működött a marketing, mekkora az érdeklődés, az első hétvégi bevételből nagyobb százalékban csorog vissza a stúdió kasszájába stb. Tök jogos, hogy meg kell várni a végét, de erős indikátor, hogy onnan merre megy tovább a film. Ritkán jóval feljebb (pl. Top Gun 2), általában 2.5-3x közé, mostanában meg gyakran alá (ami a covid óta jelent meg főleg).
bvr:
“Viszont az ilyen Újpest – Fradi (bocsánat de) bornírt hasonlatok nem tudom honnan jönnek”
onnan, hogy valaki személyes sértésnek veszi, ha egy blogon bárki bármi rosszat mer mondani a DC-re, vagy a Marvelre, objektív, vagy akár szubjektív véleményt formálva (és szerintem az interneten az utóbbihoz is jogod van közfelháborodás nélkül). ez a fajta rajongás, táborokra tagozódás, a másik “csapat” oltása teljesen szürreális jelenség és erős párhuzamot mutat a sport rajongással, ami miatt pont nem bornírt.
Shazamnak egyébként nulla marketingje volt. Alig reklámozták. Ha igaz a hír a Flashhez átirányították a költséget. Ez is közrejátszott.
Másik: úgy tűnik nem elég csak dinók a sikerhez.
Nem az a baj, hogy nem tippeltél jól. Hanem, hogy a Marvel az Endgame-re csúcsrapörgetett gépezetetet és felépített IP-t az utóbbi pár évben szétverte. Nehéz volt, de lassan és fokozatosan lebontották. Kitúrták Perlmuttert, felemélték Alonso-t, Feige pedig teljesen elszabadult Iger alatt, vagy vele karöltve (M-SHE-U és egyéb identity politics vs entertaiment). Azok akik jelezték, hogy sem bevételileg sem minőségileg, sem kritikailag nem hozza a szintet azoknak az “ez hol nem siker”, “trollkodsz” és “másik valóságban létezel”-hez hasonló kommentekkel kellett szembenéznie. Más forómukon az inkább a téma nagyon régóta, hogy halott vagy haldoklik az MCU. Itt a problémák az Antman3 második (!) hetében kezdtődtek, addig siker siker hátán volt. Persze…
Andris:
“Nem az a baj, hogy nem tippeltél jól. Hanem, hogy a Marvel az Endgame-re csúcsrapörgetett gépezetetet és felépített IP-t az utóbbi pár évben szétverte”
nem verte szét, elindult egy másik vonalon. muszáj volt, mivel senki nem gondolhatta komolyan, hogy az Infinity war, Endgame szintje lesz hosszútávon a standard. Ezt nem lehetett volna sehogy fenntartani. Én is írtam már korábban, hogy nem értem miért hagyták el az Avengerses csapatmozikat, mert látszólag ez kell a népnek, nem lehet annyira pocsék mozival lezárni egy Phase-t, mint a Black Panther 2. Ez nettó hülyeség volt, lehet majd belátják.
És amúgy pont emiatt írtam azt is, hogy más a stratégia, más a felállás most egy darabig (mert az X-men, F4 biztosan nagyot lök majd a franchise-on) -> és ha ezzel a felállással elérhető stagnálás, enyhe hanyatlás, már az is siker, mert ezekkel a mozikkal nem tudsz a csúcson lenni, ez tény.
De amúgy az Endgame óta:
1. Far from home – nagy siker
2. Black Widow – a covid éra teljesen felülteljesítő darabja
3. Shang-chi – szintén
4. Eternals – minden szempontból csalódás
5. No way home – brutális felülteljesítés
6. Doctor Strange 2 – az eredeti elvárásokhoz képest enyhe felülteljesítés, de minimum nagyon szép eredmény
7. Thor – bevételileg (már nagyon sokszor leírtam) teljesen party-ban van az előző résszel, minőség miatt csalódás és azért, mert nem emelt szintet, de hozta az elvártat.
8. Panther 2 – az első miatt többet vártak tőle, enyhe csalódás, de egy szóló filmnek kb. itt a plafonja, nem az első a viszonyítási alap
9. és akkor most Ant-Man 3 csalódás
ha megnézed egészen a Strange 2-ig az Eternalst leszámítva nagyot mentek (ha figyelembe vesszük a covid hatását és hogy más franchise-t is megütött) -> és ezért beszélek arról, hogy nézzük már teljes kontextusában a dolgokat.
azóta meg leforgattak 3 filmet, amik nem sikerültek jól, de mégis hozták az elvárt minimumot, vagy kicsivel alatta. ha rossz filmekkel, egy most nem kiemelkedő iparágban nem buksz nagyot, akkor nem állsz rosszul. szarul néz ki az Ant-Man 3 végeredménye, de nézzünk már körbe mi történik a világban mindenhol, a többség stagnál, vagy szakad be.
Mondjuk én eleve nem tudom, hogy ki kérte/várta a Shazam 2-öt? :D
Mármint a trélert megnézve, valami random cgi sárkány az ellen, szerintem ezeken már pár éve túl kéne lennünk, pont úgy, hogy “égbe lövő lézer” sincs már mert totálisan cringe.
A neten kb semmi másba nem futni bele – oké, tudom egyéni buborékok -, mint a meme-be arról, hogy “én a plot miatt nézem meg”, és a plot a piros kosztümös csaj…
Andris majd akkor beszéljünk leépítésről, ha az Őrzök harmadik része a földbe áll. vagy nem lesznek olyan sikerek, mint a Póki vagy a Stranger 2.
Ilyenkor amúgy utána nézel az adatoknak, vagy a fejedben lévő képzelt világon kívül mást nem látsz?
Rendben, én elmondtam amit akartam. Friss hír, kivágták Victoria Alonso-t. Illeszd be a narratívádba ahogy akarod.
Andris:
de mégis milyen narratívába? :) 15 év után iterálnak a stratégián, változik a vezetés, ez teljesen normális egészséges környezetben is. itt meg látszólag nem működik minden jól, és nyilvánvalóan náluk is villognak a piros lámpák. a világ legtermészetesebb dolga, hogy ide-oda tolódnak a hangsúlyok az üzletben.
simán lehet, hogy belelépnek ezután egy nagyobb gödörbe, aztán ott is maradnak – aztán lehet pl. már Alonso kirúgásával is abból másznak ki, mert mi nem látjuk mióta megy a vihar a háttérben. marad viszonyítási és talán objektív alapnak a filmek tetszési indexe és a bevétele – és mindkettőt figyelembe véve tényleg nincs minden rendben, de a világvégétől is messze van még a helyzet.
nagyon szeretem a pisztáciafagyit. ha egy hónapig minden nap azt kéne ennem, nagyon megunnám a pisztáciafagyit.
hasonló mély folyamatokat látok a képregényfilmek lassú kifulladása mögött is. függetlenül attól, hogy milyen színű tornadressz van a lézerfogú csodalényeken.
de ez a Flash most, amit trailereztek pár hete eléggé érdekel, az szerintem odaver majd a kasszáknál is.
“mert mi nem látjuk mióta megy a vihar a háttérben” Nem, tény. Mindenesetre hivatalos és nem hivatalos hírekből elég jól körvanalózidik mi történik. Miért ment Perlmutter, jött ment Iger és Chapek, hogy változott a Marvel Alonso és Feige alatt és miért jött a képbe Peltz.
“marad viszonyítási és talán objektív alapnak a filmek tetszési indexe és a bevétele” Erről a legtöbb infója a Marvelnek van. És ha megnézed mit lépnek, akkor sokkal jobban sejthető, hogy mi is a helyzet, mint amiket Te a számokból az “objektivitásoddal” kibogarászol (A boxofficemojo írásai valóban objektívak voltak, hiányoznak is). Kirúgások (CEO Chapek, Exec Alonso (akinek a pozija megingathatatlannak volt véve), több ezer ember (elsősorban HR és DEI területről, LOL), budget visszavágások, masszív utóforgatások, kitolt bemutatók, mozis és streamingen egyaránt (Blade, Cap Marvel, meg a többi streaming contentf0s). Hatalmas a kaki a palacsintában. Régóta, Te meg pezsgőbontós sikerekről irogálsz miközben pániküzemmódban hullanak a fejek a Disney-nél.
Na, megyek vissza a képzelt valóságomba.
“Az én értelmezésemben jó nyitóhétvégét sikernek hívni nem szerencsés, hiszen az a siker, ha profitot hoz a film. Ez olyan, mint ha nyertes startolónak kiáltanának ki egy futót, mert az első pár száz méteren ő vezetett, de aztán hamar kifárad és a sokadik helyen végez, aztán a kommentátor magyarázkodhat, hogy nem úgy értette.”
rossz hasonlat, a filmeknél a nyitóhétvége iszonyat árulkodó és többnyire belőhető a levezetés, avagy lehet sikert mondani. Aztán ha utána botorkál, akkor az a hír, az az eltérés a normától (és nem károrvendés,v agy ellene szurkolás), nem pedig az, hogy “ahogy várták hoz”, mert az nem hír igazából.
“Kirúgások”
azt vágod, hogy mindenhol kirúgások vannak a válság miatt? épp a mesék DVD bevételeit sírta vissza Iger, mivel a streaming csak égeti a pénzt, nem hozza amit vártak, de jó idő volt, amikor a házimozi forgalmazás extra löket volt. Avagy a Disney maga váltott spóroló módba, lehet azért rúgtak ki valakit, mert ott van X éve és már kurvasokba kerül, amellett, hogy a Strange 2 nem hozta a NO Way Home számait “micsoda bukta”
Plusz amúgy ha jól értem akkor Victoria Alonso a VFX kapcsán volt nagy gond, akár azért mert nem készültek el időben a dolgok, akár azért mert kiskirálykodott és mérgesedett a VFX cégekkel a viszony, miközben a képminőség is csökkent (na ebben nincs vita sehol, szarabbul néznek ki a Marvel filmek). Szóval az ő kirúgása még érthető lenne akkor is, ha minden film 1 milliárdot hozna.
Andris:
Az egész világban ez történik. Nem azért, mert az Ant-Man keveset hozott. Ha csak a bevétel miatt lenne ez, akkor a No way home felülteljesítése a víz felett tartaná a negatív spirált még. De legyen így, a Thor 4 óta lejtő van, ami előtte történt nem számít.
az is hír napokból hír, hogy a siker élőszereplős Aladdin végül nem kap folytatást.
human: Tudom, nem a legjobb hasonlat volt, de szerintem sikernek hívni kezdés alapján akkor sem szerencsés, siker akkor van, ha elérte a célt (profit). Persze vannak a trendek, de nyitóhétvége alapján akkor sem jó elkiabálni dolgokat, főleg mostanában.
Kirúgások/válság témához: A covid időszak egy elég érdekes tényező, mert akkor kapóra jött a streaming, és hozta is a számokat, jó megoldás volt, de most meg megint lehet keresni az arany középutat, hogy mire mit és mennyit érdemes premierként küldeni.
de a streamingből már nincs visszaút, maguknak csinálták. az emberek könnyebben hagynak ki moziban filmet mostanra, mert úgyis jön, szóval hiába növelik fel az időablakot az ezt már nem fordítja vissza, vagy ha meg is tenné, akkor sem gyorsan.
Ez igaz, csak kérdés, hogy akkor megéri e nagy költségvetésű filmeket gyártani, ha moziban nem tud már profitot gyűjteni és a streamingen fogja a többség megnézni? Minőségi javulást szerintem így ne várjunk. Ilyen szempontból a Neftlix stratégia jöhet szóba, hogy még saját gyártásban is rengeteg tartalmat nyújtanak nem egetverő költségekkel, és mindenki megtalálja a magának valót. A blockbusterek nehezen értelmezhetők streamingen, mert ott a folyamatos tartalommegjelenéssel lehet előfizetőket megtartani, nem az eseményszerűvel.
OFF TOPIC: nem is tudom, hova írjam, mert tényleg annyira nem kapcsolódik a mai hírekhez, úgyhogy ide :D
tegnap este sörözés közben szóba került a Borgman, úgyhogy itthon már rákerestem, hátha írtál anno róla kritikát, de nem találtam. mivel említésre került a mother!, gondoltam elolvasom. helyette viszont egy videót találtam. nekem ez tök új volt, nem gondoltam volna, hogy valaha is hallani fogom human hangját, de most már hangot is tudok társítani a névhez! :D
https://filmbuzi.hu/archives/2018/01/08/filmbuzi-video-ez-volt-2017/
Endymion: csak több podcastom volt már :D
Tudom, hogy magamból csinálok hülyét, de az oldal irnát érzett tiszteletből és ha már ennyire megy a beszélgetés, akkor mégegyszer:
Iger belement a megnyerhetetlen streaming háborúba. Az ő döntése volt, valszeg utólag bánja is, de ez az ő sara. Sok helyen leépítés van, ez tény. Nyilván ilyet nem jelentenek be, a Disney elbocsátások pletykák szerint erősen HR és DEI (diversity, equity, inclusion) részlegről voltak (ennek vannak ellenőrizhető részei). Chapek-et azért küldét el mert nekiállt a woke culture-t nyirbálni a cégnél, és ennek nagy visszhangja volt. Meglepetésre (ez nem szarkazmus) azonban Iger folytatta Chapek útját, és tovább nyirbálta ezeket az embereket, szembe ment kb a saját korábbi vonalával ami elég wtf. Valszeg érezte, hogy a woke contentbe belerokkan a cég, Peltz lépéskényszerbe hozta, nagy volt a nyomás.
Vicotria Alonso kezdetben tényleg vfx-ért volt felelős, de az utóbbi néhány éveben (gyanítom Perlmutter kitúrása után) sokkal nagyobb befolyást kapott. Az ő számlájára írható gyakorlatilag a woke marvel post endgame era (és persze Feige), nyílt LMBTQ+ és DEI aktivista (és mellesleg maga is az úgy tom) és ezt keresztül is verte a marvelen. Így vette át az identity politics közvetítése az első szerepet a szórakoztatás helyett. (nézzetek utána milyen megnyilvánulásai voltak, nem fogok/tudok linkelgetni. Nem véletlen mondta Feige sem, hogy mégicsak az entertaiment-re kéne helyezni a hangsúlyt… no sht lol) Amíg a marvel megélt az endgameig felípett bizalomból, addig ment is a dolog, de ezt a bizalmat mostanra felélte a marvel/disney. Victoria Alonos kivágása nem egy túlfizetett exec kirúgása, hanem a Disney általi beismerése annak, hogy a woke content gyártása ebben a formában mint eddig nem mehet tovább, mert belerokkan a cég. Épp ezért, számomra (és nagyon sokak számára, persze lehet nem a filmbuzin) az elmúlt évek legjobb híre, hogy Alonso megy, mert végre lehet, hogy ismét jó Marvel filmeket fogunk kapni. Ez egy nagyon nagy lépés volt a jó irányba.
Csak tippelek, de gyanítom, hogy az Aladdinon a kis hableány és PeterPan&Wendy reakciók (ratiod trailerek mindenhol) miatt húzták be a féket. Mindkét film erősen woke-nak néz ki. Szóljatok ha összekötöttétek a pontokat.
human, hol lehet ezeket a podcastokat meghallgatni? :)
Andris, az ám a gond (igazából persze nem gond, mindegy), hogy te látszótag azt hiszed minden moziba járó ember megnézi először a Nerdroticot, vagy a Critical Drinkert, vagy bármelyik ilyen seggfájós, hudemegmondom most a tutit, minden hibáért a nők meg a kisebbségek felelősek embert és akkor jól nem mennek el a moziba, mert valamelyik évek óta képtelen megemészteni hogy a Capt. Marvel főszereplője csúnyát mondott a Férfiakra és azonnal breakingben nyomja a youtube-ra, ha a Disney kirúgott egy nőt. na meg a Kathleen Kennedy, ugye mint a sátán anyja, amíg ő ott van, nincs igazság. (utóbbi nekem sem a szívem csücske amúgy, inkább ártott, mint használt szerintem.)
mindez ez nyilván nem így van. amire te felépíted a teljes érvelésedet, az vihar a biliben.
VISZONT most figyelj, szerintem is egyre gyengébb a Marvel (DC-t hagyjuk, soha nem értettem, mit akarnak) és ez valóban meglátszik az eredményeken is. mármint a bevételeken. az emberek szórakozni akarnak a moziban és az a helyzet, hogy ez a phase sok már jó ideje nem szórakoztató. üdítő kivételek vannak. de tényleg unalmas már az egész egy kaptafa, tökegyforma film. akkor is, ha faszi rendez, akkor is ha nő, akkor is, ha az ember szájába akarják rágni, hogy ÉRZÉKENYÜLJ mert most az a divat, tehát abban van pénz, akkor is, ha ugyanaz a Disney streamingen ábrázolja a női karaktereket, mint mondjuk a Mandalorianben, vagy a (vacak) Boba Fett jedis részében, vagy ha összeraknak egy Andort ami nem Star Warsnak jó, hanem minden idők egyik legjobb sorozata, vagy hát egyelőre évada.
mit akartam mondani, ja igen: nem a woke izé rontotta el a Disney filmeket, hanem az alibizés, a biztos játék, a patikamérlegen, laborban összerakott cuccok. és ha Abelh közben úgy látja, hogy nincs itt a világvége nekik, akkor nem a wokeizmust védi, hanem a korábbi trendek alapján következtet és magyaráz. neki ez matek, neked meg valami egész más.
hu miért beszélek ennyit, bocsánat. megyek is.
*akkor is, ha ugyanaz a Disney streamingen ábrázolja a női karaktereket
itt kimaradt egy “úgy”. …úgy ábrázolja a női karaktereket…
Malachi, minden szavaddal egyetértek. Nem az érzékenyítéssel, (vagy mindenki hívja úgy ahogy akarja) van a gond, hanem hogy ez is a grammra kimért összetevők egyike ezeknél a sorozat gyártott termékeknél. Mindenből csak éppen annyi van bennük, amennyi a receptben le van írva. Ha mégis kicsit több lenne a dráma, vagy épp szembejön a valóság, akkor azonnal szórnak be egy kis béna humort. De ettől a mindent bele felfogástól nincs identitásuk ezeknek a filmeknek. Egy mondanivalót, eszmét kéne megragadni és azt konzekvensen végigvezetni a filmen/sorozaton. Erre az egyes szuperhősök pont alkalmasak lennének, de ez valahogy mostanában nagyon nem megy.
Figyeltem, nem igazán értem a feltevéseid és amit mondani akarsz. Bocs. Hogy több gond is van a Marvelnél? Duh, and or hola? A woke-izmus és következményei nem gond? Nem értek egyet.
Malachi, teljesen jól összefoglaltad, én is egyetértek.
Az meg, hogy minden rosszért a woke, a nők meg a kisebbségek okolható, nevetséges. De hát ugye vannak olyanok, akiknek ez beakadt és képesek mindent ezzel magyarázni.
Operation Fortune: Ruse de guerre – itt valami nagyon nagy galiba történhetett a forgatás során. Vagy nagyon gyorsan elfogyott a pénz (Statham borokra költötte ezt is?), vagy újra kellett forgatni a film legalább felét már büdzsé és Ritchie nélkül, nekem ez jött le.
Az egész egy alig összeálló tákolmány, olyan akciójelenetekkel, amik a 90-es évek sorozatait idézik (gyalogos fut a mopedes után). Kötve hiszem, hogy egy ilyen nevetséges szerepkét elvállalt volna Josh Harnett, inkább mintha az ő jeleneteiből is sokat kivágták volna… Pl. a nőt csábító milliárdos jelenete, aztán meg mások csak mesélik röviddel ezután, hogy a milliárdos felszedte a mozisztárt. Mi van?
Statham karaktere vicces hedonistának indult, hogy terminátor-szerű kalapálógéppé váljon, stb-stb… Lehetne még sorolni, ahogy írták előttem, a vágás, a film ritmusa, mind nagyon zavaró.