A Netflix megtette, végre szállított valamit a Bird Box univerzumba, ami… szarabb, mint az eredeti. Komolyan, még az európai helyszín sem dobja fel, talán mert a távoli képek csúnyábbak, mint a Fallout 1-2 (írói túlzás), a közeli pusztulat pedig olyan, mintha 1 utcán járnának fel és le, miközben “átszelik” Barcelonát.
A történet onnan indít, ahonnan a Sandra Bullockos film, megjönnek az idegenek, akikre ha ránézel, akkor megölöd magad. A főszereplő igyekszik a lányához jutni a káoszban, aztán pedig csak túlélni bekötött szemmel, átszelve a várost. Kerülgettem pár meglepetést, mert…
Tudjátok milyen a film? Mintha lett volna egy ötletük arra, hogy mi lenne meglepő. És tényleg, amikor felfedik az első fordulatot, akkor azt mondtam, hogy “hú, ez érdekes, na mit kezdenek vele”. Persze semmit, az egy rövidfilmre való ötletük széthúúúúúúzzzák. Nem az a baj, hogy karakterek mennek és fogynak tipikus horrorfilmesen, hanem az unalom, ami ezt körülveszi.
De tényleg, az még talán felhúzta volna, ha 80-85 percbe összehúzzák a sztorit, és nem ugyanazt ismételgetik kvázi (például a kutyás támadásban mennyi már a felesleg, úristen), még ha közben “fejlődik” is a főszereplő lassan, mert ebbe elfért volna egy kicsit gyorsabb változás. Vajon azt hitték, hogy mélységgel töltik meg a 2 órát, vagy a Netflix csak úgy adott pénzt, ha legalább annyi tartalmat szállítanak érte?
Teljesen egyetértek. Be-bealudtam rajta, pedig még csak fáradt sem voltam. Dögunalom.
SPOILER
Engem ott vesztettek el, amikor felrobbant buszból “felszálnak a lelkek”.
A koncepció ugye az, hogy ha ránézel az idegenre, akkor “átszellemülsz”, megölöd magad és megkapják a “lelked”.
Akik a buszban voltak nem néztek rá az idegenekre.
Ha meg nem szükséges rájuk nézni, hogy kinyerjék belőled azt a valamit, akkor mi értelme az egész öngyilkososdinak. Naponta százezrével halnak meg emberek, ezen az alapon akkor tőlük is megkapják a delejt folyamatosan.
Ha csak a főszereplő víziója volt, ha nem, akkor is a saját szabályrendszerét rúgja fel a film.
Simon Istvan: csak a főszereplő víziója volt, nem tudom miért rúgja fel a szabályrendszert
SPOILER
Human: ha úgy vesszük, hogy csak a főszereplő víziója (ami azért nem 100%), és ő úgy tudja hogy nem szükséges hogy meglássák az idegeneket ahhoz hogy a lelkek felszálljanak, akkor mi veszi rá a karaktert hogy annyi macera árán kivigye őket a szabadba.
Ugyanakkor az összes többi öngyilkosságnál szükséges, hogy meglássák.
Csak logikátlan az egész.
Úgy ahogy a lépcsőházban vagy 4-5 ember megy fel, de csak egy ér fel. Vagy hogy a lépcsőfok (ami valljuk be nem különösebben karbantartás igényes) leszakad, de a kábel gondola működőképes?
Lehet hogy csak túl sok Pitch Meetinget nézek.
lehet túl sokat nézel, mert a filmmel nem ezek a bajok, vagyis nem csak ezek, hanem hogy annyira unalmas, ami közben bőven van idő ilyesmin töprengeni. pl nekem is eszembe jutott, hogy arra a libegőre sosem szállnék fel még jó állapotban sem, de ez max poénnak jó, nem pedig film elleni érvnek szvsz.
Szerintem az első rész egész jó volt. Ez sajnos sok mindent nem ad hozzá, bár némileg több -lehetséges- tényt megtudunk a lényekről és a működésükről. Sajnos nem látom azt sem, hogyan lehetett vokna jobb ez a film. Szerintem ebben az anyagban nincs több filmre való. És a végét elnézve, simán elképzelhető egy harmadik folytatás is, ahol aztán mindent is meg fognak mutatni a lényekkel kapcsolatban. Kérdés, hogy ezek után érdekel-e ez még valakit, mikor az első film hangulata is épp abban a sötét reménytelenségben állt, hogy igazából senki sem tudta, mikkel állunk szemben pontosan.
@Simon István:
SPOILER:
100% volt az a vízió, erre teljesen egyértelmű magyarázatokat adott mindkét film…már a első filmben kiderül, hogy a lények elmemanipulációval veszik rá az öngyilkosságra az embereket, vagyis a félelmeiken, bűntudatukon, gyászukon, stb. keresztül. Akik pedig túlélik, azok vagy eleve őrültek vagy pszichopaták, tehát se félelmük, se lelkiismeretük nincs, vagy valami olyan erős rögeszméjük van, amit a lények fel tudnak használni. Ez a főszereplő esetében is teljesen egyértelmű.
SPOILER VÉGE