Egy idősebb csávó fiatalabb nőt szed fel, azt mondja neki, hogy imádja a macskákat, és szépen lassan elcsábítja. A közös éjszakájuk után viszont teljesen megváltozik, amikor a nő nem akar többet találkozni vele.
Thriller, amiben a pasi még a macskákról is hazudott. A főszerepben Emilia Jones (CODA) és Nicholas Braun (Succession).
Azert Emilia Jones miatt meg kene nezni…
– Tehát foglaljuk össze, te 21 vagy, a pasi olyan 35 feletti, nem tudsz róla semmit, csak rád nyomult a munkahelyeden, majd randiztatok, de továbbra se tudsz róla semmit, se exfeleség/barátnő, se gyerek ennyi idősen neki, se múltja, de az kiderült, hogy szarul csókol, se kutyája, se macskája, de le akarsz vele feküdni…
– Azt mondta szereti a cicákat és vannak neki…
Ez a film a sokat elmondó előzetes alapján nem a lány drámája, nem a modern randizásé (aminek az írója szánta, aki nagyon remélem, hogy nem sztrájkol fizetésemelésért éppen), hanem a lány szüleinek drámája (ha nem árva, nem emlékszem, hogy láttam volna a szüleit, de nem tűnik annak, ha az, akkor a rendszeré), hogy hogyan nevelhettek egy ekkora barmot, mert ennyi idősen ennél okosabb már nem lesz, a film utolsó véres fél órájától sem. A színésznőnek pedig (a szerintem nagyon jó) CODA után ez egy erőteljes visszaesés, de szerencsére még fiatal, később kijavíthatja ezt a hibát más filmekkel.
Előzetest nem nézek, elég Emilia is, hogy megnézzem de amúgy engem nem lep meg annyira, hogy a fiatalok hülyék, mint Zolsant. A leírtak alapján jól átadja, hogy mekkora IQ barbárok. Még ha a szülők jól nevelik is őket azért a baráti kör nagyon sokat ronthat a dolgokon. Mondjuk elnézve az értékeléseket nem lett hatalmas siker.
Olvastam a novellát, amiből ez a film készült, eléggé meg vagyok lepve, hogy milyen irányba vitték a dolgot. A novella nagyszerű, igazából arról szól, hogy egy lány belekeveredik egy kellemetlen szituációba, ahol már nem tud nemet mondani a szexre, és az nagyon rosszul alakul a számára, míg a férfi ebből semmit sem észlel. Végül a lány próbálja kerülni, a férfi pedig ahelyett, hogy reflektálna a történtekre, elintézi őt egy whore beszólással.
Nincs benne semmi több, nem is megy tovább a sztori, csupán hatásos eszközökkel mutatja be, milyen kényszerhelyzetek tudnak kialakulni egy férfi-nő viszonyban, és mennyire nehéz kommunikálni a valódi érzéseket, főleg egy egyenlőtlen hatalmi helyzetben. Ez a film ezzel szemben nevetségesnek tűnik, el is bagatellizálja ezt az igazán fontos témát, és felesleges thrillerré nyújtja. Sokkal jobb lett volna, ha megmarad az eredeti sztori hétköznapisága, annak idején ez a novella pont azért lett nagy siker, mert rengeteg nő tudott vele azonosulni (köztük én is). Átlagos emberekről szólt, egyszerű történet volt, mély tanulsággal, ez a film viszont hatásvadász, öncélú marhaságnak tűnik, ami biztosan nem fog olyan beszélgetéseket elindítani, mint az írás anno. Kár érte, és kicsit érthetetlen is, szerintem ez a film inkább taszítani fogja a nézőket, különösen a férfiakat.
Lehet csak az elozetes ment melle, itt is olyasminek tunik a szexjelenet mint amit irsz
Igen, szerintem addig a jelenetig nagyjából ugyanaz lehet a történet, de a folytatás már nincs a novellában. Gondolom, ez történik, ha nagyjából 4 oldalas történetet próbálnak meg filmhosszúságúra duzzasztani. Én csak Hobbit-szindrómának nevezem ezt a jelenséget. :)
Van a “rövidfilm” kategória, az például szerintem akár jó is lehetett volna azzal a véggel ehhez a filmhez, ahogy a novella is véget ér. Nem értem miért kellett nekik ebből a történetből tucathorrort/thrillert készíteni az általad leírtak alapján, így tényleg csak az egyébként elgondolkodtató történetet és annak üzenetét tették tönkre/tucattá/semmissé. A Hobbit-szindróma tényleg jó hasonlat ebben az esetben, abban is kb. egy filmnyi történet volt max, de még a mozis kritikáknak se hittek, így kibővítették a blu-rayre mindhármat. :) Reméljük ennek nem az lesz a vége, hogy terhes a csaj és megtartja, majd második rész a gyerekről szól, aki az apjára ütött, annak Dog Person lesz a címe, majd a harmadik részben az unoka lesz a Reptile Person és meg is van a trilógia a pár oldalas novellából. :)
Zolsan, ezen most nagyon jót nevettem így hétfő reggel, köszi! :) Én nem tudtam, hogy a Hobbitból is van bővített válozat, atyaég..
Amúgy viccet félretéve, egyetértek mindennel. Jobban el tudtam volna képzelni egy pszichológiai drámát, ha már mindenképp filmmé szerették volna ezt nyújtani, de talán tényleg a rövidfilm lett volna a legjobb választás. Én leginkább azt sajnálom, hogy ezek szerint úgy gondolták, a novella önmagában nem volt elég érdekes, pedig azzal nagyon sokan tudtak azonosulni, erről a filmről ezt kevésbé tudom elképzelni. Nem mintha nem lennének a valóságban is stalkerek mindenféle társkeresőn, de amikor ezt a történetet olvastam annak idején, számomra pont a hétköznapisága volt megindító, hogy milyen könnyű iyen helyzetbe belekeveredni. Szerintem erről tényleg többet kellene beszélni, idén a Barbie is elindított mindenféle beszélgetést a férfi-nő kommunikációról, és bár nekem akadt pár problémám azzal a filmmel is, ezt kétségkívül jobban csinálta. Itt úgy tűnik, hogy szimplán csak démonizálva van a férfi karakter, nincs valódi beszélgetés arról, hogy miért viselkedik úgy, ahogy.
Mindenesetre a Guardian 5/2-re hozta ki ezt a filmet januárban, és ők is arra jutották, hogy a direktben tolt horror teljesen megöli a novella finoman adagolt feszültségét, ami szerintem alapvetően jellemző Hollywoodra. (A Barbie-val is hasonló gondom volt, hogy minden túl direkt, de hagyjuk inkább.)
Végszó gyanánt még annyit mondanák, hogy nemrég a Művész vetítette a Before triológiát, és elmentem mindegyikre, sokadjára is egy élmény volt. Akkor ott pont ugyanazon gondolkodtam, mint most, hogy ha sok hasonlóan árnyalt film készülne a férfi-nő kapcsolatokról, mennyivel klasszabb lenne a világ.
Talan a 2 oldalas melyelemzessel varjuk mar meg a filmet