A meglepetés folytatás? Valahogy úgy él az emlékeimben, hogy az első rész korrekt volt, a második viszont nem annyira, szóval nem nagy reményekkel ültem elé, és ahhoz képest…, korrekt lett. Denzel nagyon öregesen, sokat ülve, de pakolt még egyet.
Tudjátok miért jött be nekem? Azért amit talán a rendező Antoine Fuqua emlegetett: a Man on Fire nem hivatalos folytatása. Na nem úgy, ahogy ő gondolta, bár Dakota Fanning és Denzel Washing itt van belőle, de van A zsoldos című regény, amiből készült a Man on Fire adaptáció, de sok átírással. Az Equalizer 3 viszont hangulatban pont a könyvet idézte, azt amikor Creasy újra összeszedi magát a világtól egy kisvárosba elvonulva, ahol még élni is újra megtanul, miközben fizikailag felkészül a bosszúhadjáratra.
Itt is ilyesmi a történet. Bár van egy átívelő szál a CIA-vel, ami összefügg a főszereplő Robert McCall problémájával, és teljesen érthető miért tették bele, viszont mégis utóbbi a fontosabb. Az a lényeg, ahogy a sebesült Robertet befogadja a közösség, szépen lassan lábadozik és felfedezi az életet, de a helyi maffia elkezdi túlgondolni a kizsákmányolást, és hát ki kell egyenlíteni az erőviszonyokat, szóval újra kénytelen felvenni az óráját, aztán kiosztani a gonoszoknak a hátralévő másodperceket.
A könyvhöz hasonlít részből remélem lejött, hogy a “pusztító ember lábadozik”-szál a szívem csücske volt itt is. Lehet klisés, de addig kifejezetten tetszett a film, amíg a elvegyült a helyiekkel, és a maffia kis lótifutijaival való összecsapásra összeszedte magát, eldöntötte, hogy nem nézheti tétlenül. Ellenben amikor velük végzett, akkor a gyenge főgonoszos szál már teljesen hidegen hagyott, és az írót is, mert a “leteszi a fegyverét” nagyjelenet iszonyat siralmas lett.
Ami engem kifejezetten zavart, az a film kinézete. Nyilván tudatos döntés, de annyira éles digitális, aminél mintha még direkt le is tekerték volna a dynamic range-t 1.2 jelenetben. Meg persze a szaturációt sem erőltették, mivel színeket minek ilyesmiben hagyni. Mondom, tudatos, gondolom mert a karakter az élete vége felé jár, de elvett ez élményből.
Összességében mégis pozitív irányba billentem a végére, és a befejezés masnija is elkapott 1 pillanatra. Ha valamennyire bírtad az Equalizer filmeket, akkor ne szalaszd ezt a lezárást. Legalábbis Denzel annyit ült közben, hogy szerintem már nincs benne egy 4. rész, azért gondolom ezt a végső filmnek a szériában.
Nekünk is tetszett. Bár nálam a Denzel filmek is általában kötelező darabok. Gondoltam lerágott csont lesz, megint elintéz megint egymaga mindenkit (és tényleg :-), de mégis tök jó, hogy most az olasz maffiával is leszámol.
Szeretnénk, ha a való életben is lenne néhány Equalizer és rendet rakna!
A film élvezhetőségéhez persze nagyon sokat tesz hozzá Washington, mint mindig!
Olaszorszagot szeretem, ezert a helyszint imadtam. De a film sajnos egyaltalan nem volt jo. Onnantol hogy a fohos identitasa kiderul, egyszeruen nevetsefes az egesz (a Man on Fire (ami egyebkent is minden szempontbol nagysagrendekkel jobb, illetve hat eleve: az ugye jo, ez meg nem) szoval ott mint egy szellem vegzi az akciot es halad felfele a szervezetben. Es meg ott is a helyszin egy eleve nagyreszt failed state Mexiko, nem az EU egyik vilagoroksogi turistaparadicsoma… Ez meg ugy is teljes nevetsegessegbe fajult hogy meg a film vilaganak recsegve-ropogva osszetakolashoz az kellett hogy a “maffia” az kb egy tucat ember es slussz.
Szoval sajnos ilyen irasminoseggel kar volt az egesznek nekiallni.
de hát mindig ilyesmibe keveredett? ez a karakter. szerintem olyat vársz el, amit sosem vállalt a film.
nyilván a Man on Fire jobb egy auteur rendezővel, bár a regény amúgy nem Mexikóban játszódik hanem kb. ott, ahol ez a film
Az egy jó volt. Ugyan ott is sablon volt az ellenfél, de legalább volt egy karakteres kulcsfigurájuk. A kettő már gyengébb lett, de elment, voltak jó momentumai, bár az ellenfél Pascal ellenére sem volt túl izgalmas.
Itt meg szerintem végképp az ellenfélen úszott el az egész. A lábadozós, magára találás még volt valamilyen, de a motorosbanda, meg a végén a nagy maffia is röhejes volt.
nemnem, én olyasmit várok ami nem komplett baromság. Megvilágítom: itt ugye a “maffia” ami egy tucat fegyveres haramia, beautózik egy olasz kisváros főterére (kamu néven futott, több helyből összerakva, de a példa kedvéért legyen Ravello), szóval berongyol oda az a tucat fegyveres és elkezd terrorizálni. Erre Európában nincs jobb szó mint hogy: komplett baromság. Ez lehetséges lenne mondjuk Mogadishuban, ami a failed state enciklopédikus esete: nincs állam, hadurak vannak, amiből következően az ő seregeik se 10 fő hanem mondjuk az ország férfilakosságának (vagy épp gyreekkkatonák is) százalékban is kifejezehető aránya. Ebből következőleg nemhogy egyetlen exkommandós nem képes ezt felszámolni/kiirtani/stb, hanem konkrétan emlékezhetünk ahogy az első öbölháborútól diadalalittas amerikai hadsereg is szégyenszemre volt kénytelen elkullogni.
Ezt bárkinek kb 3 perc végiggondolni hogy miért lehet gond nélkül Olaszországban (és amúgy bárhol Európában) turistáskodni és miért nem jut ez senki épelméjű ember eszébe Szomália kapcsán.
És hogy ne legyen félreértés: nem dokumentarista megközeltíést várok, hanem csak hogy ne legyen komplett marhaság a setting. Erre írtam hogy a failed state Mexikó a Man on Fireben tökéletes volt, de amúgy ebben a szériában is az Equalizer 1-ben még azért próbáltak arra figyelni hogy milyen léptékben tartják az összecsapást, a 2. rész pedig ugyan tök sz*r film volt, de speciel erre az aspektusra ott is figyeltek (személyes szál miatt hatóságok kizárva, a (béna) leszámolás pedig abba a hurrikántól kiürített helyre)
Érdekes, amit írsz a film kinézetéről, mert nekem egyáltalán nem volt zavaró, sehol sem éreztem, hogy “tv-filmes” kinézete lenne.
Amúgy nagyon korrekt kis film volt, egyedül a végső leszámolás lehetett volna jobb, akciódúsabb.
Tetszett! Jó volt! Számomra a régimódi akciófilmek hangulatát idézte (80-as, 90-es évek), és mivel azokon a filmeken nőttem fel, nekem nagyon bejött! Még több hasonló jöhetne!
Mindegyik részt láttam, de igazából már nem is emlékszem rájuk, csak annyira hogy jó volt, de azért ez sokat elmond, hogy csak ilyen egyszer nézős gyorskaja az egész. Ettől még nagyon jó kis kikapcsolódás volt ez a harmadik is, és az olaszországi helyszín miatt különösen tetszett, de valószínűleg pár év múlva már nem igazán fogok erre sem emlékezni. Tényleg jó lenne, ha az életben is lennének ilyen arcok, mert öröm volt látni, ahogy azokat a köcsög motorosokat elintézte.
Szerintem a trilógia leggyengébb darabja. Mondjuk eleve nem rajongok a kisvárost rettegésben tartó bandás, de a főhős “felszabadítja” őket filmekért. A problémám viszont itt nem ezzel volt, hanem a már mások által is említett ellenféllel. Egy olyan maffiát ábrázolnak a filmben ami már 25-30 éve nem létezik. A storyban szereplő vagy ahhoz hasonló dolgok ma már csak fejlődő országokban képzelhető el. Nem az EU közepén. Mellé jött még egy olyan Don, aki inkább tűnt sok Keresztapát néző, ripacs bohócnak, mint egy hírhedten kegyetlen bűnszervezett vezetőjének. És igen, az hogy, nem az “árnyékban” titokban ügyködött, sokat elvett a fimből.
Összegezve, nem volt rossz film, nem bántam meg, hogy beültem rá, de nem nyújtotta azt mint az előzők. Pláne nem azt mint az első rész.
Nem tudom miért írjatok hogy ez kamu, mint valami bennfentesek. Nyilván itt izgalmassá van téve és eltúlzott a filmben/filmekben. Különben pedig ebben az évben is volt letartóztatás a Camorrából.
Magyarországon sincs már alvilág, mert már nincs hetente autó robbantás?(szerencsére),ilyen periódus is volt, ha valaki nem tudja, nem emlékszik már
Az olasz maffia is inkább a “háttérben”működik ( drog, fegyver, kurvák stb/ki tudja) , ha te pl Nápolyban nyaralasz ebből semmit sem fogsz tapasztalni, de ha esetleg van dél Olaszországban ismerős kérdezed meg, hogy szerinte létezik e még a maffia vagy sem.
Gyula: ugy tunik felreertetted mi az a kimondottan rohejes. Termeszetesen nagyonis letezik ma is maffia (meg ugy altalaban szervezett bunozes), csak annak koze sincs ahhoz mint ahogy ebben a filmben megcsinaltak, tehat mondjuk nem szumma egy tucat pribek a nagy bunszervezet akik amugy fegyveres terrordemosntaciot tartanak egy kisvaros foteren (es cserebe ezt a legkevesbe sem lehet ugy felszamolni hogy egy exkommandos bepipul es legyakja ezt a tucat martalócot + a bosst egy villaban es ezzel problem solved)
Ellenben pl. a tuzben edzett ferfi Mexikoja (pedig termeszetesen filmes, dramatizalt volt), az nemhogy teljesen aterezheto hanem az egy 2004es film, utana annal meg jobban durvult el a mexikoi helyzet.
Jaj így könyv úgy könyv, jobb lesz mert vki megírta. Egy tipikus film+os *zar ahogy már a második resz is volt. Förtelem!
Buakaw +1