Azt hiszem utoljára palizott be Zack Snyder. Itt a Netflix, most még több pénzt is kapott arra, hogy megvalósítsa magát, nem bombázták note-okkal meg hasonlókkal, nem volt gúsba kötve, akkor miért ennyire tellett? Ez nem a Warner, aki szétszedi a filmet, mert nem illik bele a képregényfilmes terveikbe. Konkrétan elnézve a Snyder interjúkat, ezúttal magát cenzúrázta még a PG-13 besorolással is, mert “ennyi pénzből PG film készül, de azért leforgattam a rendezőit, bár más indokkal, mint szoktam, mert a szívem ezt diktálta”.
Úgy állt hozzá, mint Batmanhez, avagy fogta az inspirációit, amik közül a legnagyobbaknak a Star Wars és a Seven Samurai tűnik (azért akad Harry Potter is:), és nyakonöntötte erőszakkal (amit PG-13-ra vágott). Meg expozícióval, nézőnek beszéléssel, hiszen máshogy nem lehet semmit bemutatni, csak ha mindenki elmondja mit akar. Mintha egy 12 éves írta volna az egész filmet. Igen, elő lehet venni azt, hogy a faszért nem képes egy rendes íróval összefogni már?
A történet röviden annyi, hogy van egy birodalom, ami kizsákmányol mindenkit, és közben épp el akarja taposni a kezdődő lázadás csíráját. A kizsákmányolás egy kis mezőgazdász faluhoz vezet, ahonnan az összes terményt el akarják vinni 9 héttel később az aratásnál. Azzal nem számolnak, hogy a birodalom legkiábrándultabb, de tökéletes harcosa is ezen nép között bújt meg, így amikor a hátrahagyott helyőrség meg akarja erőszakolni a falu szép lányát, akkor az (ultralassítva) lenyomja a katonákat. Aztán mivel így a harc elkerülhetetlenné válik, elindul, hogy sereget toborozzon a falu védelmére. Ebben a feladatában Mos Eisley laza kalandora, izé, nem is tudom milyen város laza, de hajóval bíró tolvaja segíti.
Bár vicceltem azzal, hogy honnan nyúlt a film, mert ami itt megy azt már nem lehet sima inspirációnak venni, de az lenne a legnagyobb baj, ha mindezek mellett legalább hozna egy minimum szintet a mű. De nem teszi. Konkrétan a “párbeszédek” olyanok, hogy szerintem tanítják forgatókönyvírásnál az “így nem szabad” ellenpéldák között. De hát mit tudnak ők, amikor Snyder 200 milliókat kap simán rájuk, nem?
Rengeteg példa van, miközben összeszedik a csapatot a “gyere már velünk” “jó” módon, rendesen be sem mutatva a mest harcosokat, de a legjobban két helyen vigyorogtam. Az egyik amikor a random kigyúrt indiánra (oké, mindenki kigyúrt igazából) fél másodperc alatt rábízzák az életüket a már látott griffines jelenetnél. Ennél csak az volt viccesebb, amikor Charlie Hunnam karaktere megszólalt, hogy “győzködsz a jó útra térésről”, amikor szinte semmi ilyen pillanat nem volt. Nem lévő dolgokra utal! Konkrétan szinte semmi karakterpillanat nem volt… minden csak plotcentrikus, de iszonyat nulla módon. Az összes karakter kimondja mit érez és miért, és hogy mi a következő lépés, semmi igazi konfliktus nincs közöttük, mármint olyan emberi. Atyaég. De legalább a náci birodalmi admirális lefekszik valami csáplénnyel, nem?
A fő-fő bűn pedig az, hogy ez a film nem szép, még a borzasztó “kapcsold ki az agyad és élvezd”-érv sem süthető el rá, ne is próbáljátok. A Watchmen és a 300, de még a Man of Steel is simán elővehető vizuálisan, de itt már a színektől kezdve a trükkökön át minden B kategóriás A-pénzből, hiszen Snyder fényképezte is (szóval Story By, részben Written By, Directed By, Photographed By), míg az említett filmeknél Larry Fong felelt ezért a feladatért.
Még a koreográfia is darabos, de az az egyedüli, ahol talán elhiszem, hogy a rendezői segít, mert lehet csak a véres pillanatok kivágása miatt döcög. Bár az interjúk alapján Snyder szerint a majd mutatott erőszak több mélységet ad a karaktereknek? Aki megnézi később az tudósíthat, de ismét felmerül a kérdés, hogy miért nem az a változat jött most? 1-1 “szép” pillanat volt kitalálva, amiket összeköt az írási és vizuális mocskos massza.
Természetesen mára már no. 1 a Netflixen (miattam is, megnéztem), szóval ki tudja, gondolom majd a Part Two-nál meglátjuk mennyire jött be a számításuk, de feltehetően az is toplistás lesz simán. Sikerileg lehet az van amit akartak a Netflixnél, de filmileg ez egy hatalmas adag kakkancs. Igen, kimondom, ezt még a vizualitás sem menti, mert néha olyan, mintha valami paródia lenne, például amikor valaki fut lassítva, aztán szuperlassítva ugrik.
Borultam, de inkább kikészített, pedig csak egy legalább közepes, kikapcsolós blockbustert akartam nézni.
Snyder-ről eddig is úgy gondoltam hogy kissé túlértékelt, rengeteg dolog a filmjeiben mások keze munkája miatt ütött akkorát, erre dobtak a seggére egy hatalmas puszit mikor szénné hypeolták a snydercutját, mellé jött egy szarul sikerült Star Wars is, szóval kapóra jött neki hogy kevésből sok pénzt hozzon a rajongói meg a SW újdonsült utálóinak köszönhetően. Hiába szar ez a film tele rakja a zsebét ezzel is, a számok miatt meg valszeg megy is a “sorozat” pár évig majd míg rájönnek a népek hogy Snyder neve már nem biztosíték semmire. Kár érte, aki a The Creator-t még nem látta inkább azzal töltse el az idejét mint ezzel, jobban jár.
Nahát nahát, ki hitte volna, hogy ez lesz…
A Creator kinézetben ehhez hasonlítva olyan, mintha a Mona Lisa lenne egy gyerekrajzhoz.
Izé, valahogy így vagyok én is.
SPOILER Az eleje a faluban még tetszett is, jó volt a robot (amit aztán el is felejtettek). Aztán mikor mentek a kikötő felé, ott elkezdtem unni a lassításokat, Mos Eisley-n kínosan elmosojodtam, de tetszett az a parazita lény. Aztán elvesztette a ritmust, ugrálnak egyik helyről a másikra, bedobnak egy csomó lore-t de nem fejtenek ki semmit. Aztán hopp nagyleszamolás. A koreografia próbálja leplezni, hogy senki sem tud futni, vagy ütni, rossz volt nézni. A kardos csaj meg fölöslegesen piruettezgetett. SPOILER VÉGE
Voltak jó ötletek benne és elnéztem volna, hogy láttuk már a sztorit ezerszer, ha jó lett volna a ritmusa és lenne egy stílusa a barna szűrőn kívül.
Még nem néztem meg, de a JL-nél szarabb nem lehet.
3. Human A poén benne megint hogy fele annyiért. Az ilyen “nagy név” filmenkél a költségvetés mekkora része megy amúgy a színészeknek/rendezőnek stb, és mekkora jut ténylegesen a produkcióra?
Fú ez tényleg borzasztó volt.
Az elején még én is bizakodtam,de aztán kiderült,hogy hogyan lehet csapatdinamika nélküli csapatfilmet készíteni.Mentek egyik díszletből a másikba és egyre többen lettek,mert mindenkit megdumáltak.A főszereplő csaj karaktreét építgették,de ez így nem sokat ért.
Untam a filmet és a látvány sem segített ezen.Az indokolatlan helyeken való lassítás már önparódia volt.A birodalmi admirális azzal az idióta frizurával és a fehér ing-nyakkendő kombóval nagyon röhejes volt.Mintha nem lett volna jelmeze,nagyon kidobott a filmből.
Hárman írták ezt a vackot,hárman!Nagyvonalúan egy 5-öst adtam rá Imdb-n.
Egy korábbi posztnál azt a hibát követtem el, hogy megkérdeztem, lesz-e Rebel Moon kibeszélő. Nem volt benne semmilyen spoiler, mélyebb vélemény, 2 sor volt az egész, amit szó nélkül töröltek. Rákérdeztem arra, hogy miért törölték, ezt a kommentemet is törölték.
Köszönöm az eddigi szép éveket minden ide írónak, csomót tanultam itt, pedig én tényleg teljesen outsider vagyok. Mégis jó volt egy kicsit azok között lenni, akik tényleg értenek hozzá. A legjobbakat mindenkinek!
Bár még nem láttam a filmet, tuti nem olyan szar, mint human írja. Aquaman 2öt látatlanba lehúzta, pedig szuper mozi volt.
Már az elején húztam a számat, mert ugyan gyönyörű látvány, hogy ez a hold ilyen közel van a bolygójához, de tudjátok, milyen erős árapály-hatásokkal járna ez a közelség? Gyakorlatilag folyamatosan rengene a föld, de éjjel-nappal. Utána meg folyton azt mondogattam az asszonynak, hogy “ez tiszta Hét mesterlövész”. A náciknak meg még az űrhajója is náci tengeralattjáróra hasonlít. Nézhető volt, a Star Trek: Beyondból ismerős csaj itt is ügyesen ropta, de semmi különös.
blurayfan: te meg látatlanban élteted a Rebel moon-t. 1:1.
Aquamant nem láttam én se, ez viszont de, pont ennyire szar (sőt, túlzás a három pont.
Tökéletesen mutatja, mi a különbség az ötlet és a történet közt – itt mondjuk az ötletek is más filmek és regények pofátlan nyúlásából állnak, de jó legyen, mondjuk Snyder talált menő vagy használható elemeket…aztán SEMMIT nem kezdett velük. De tényleg, ne jöjjünk azzal h ez még nem rendezői, meg csak fél film, 2 óra alatt nem volt valódi cselekmény, 1,5 óra kb arra ment el hogy mindenhol megálltak egy új settingben, beszéltek a “karakterrel”, aki mindig harmadik kérésre velük ment, semmi indok hogy miért. Ezt követően még csak párbeszédek sem voltak írva, hogy bármilyem viszonyt kialakítsanak köztük, vagy legalább a nézőnek adtak volna valamit amin keresztül kötődnénk hozzájuk. Ennél még videojátékokban is több történet és karakterizálás kell már, ezek nélkül az egész egy teljesen üres semmi.
Viccelődtünk az évek során, hogy az első Suicide Squad nem film, vagy hogy a Bloodshot csak menőnek szánt de full gagyi jelenetek halmaza. Na, azok ennél a filmnél többet értek, pedig mindkettő borzalmas.
A Rebel Mooon nekem nem csak az év legrosszabb filmje, de még filmes mélypont is – biztosan vannak ennél ezerszer rosszabb filmek, amikből 2 perc is sok, de ennyire drága körítésben tálalt nulla dolgot ritkán mutatnak be. Nincs benne valódi gondolat, ami van az lopott és itt rosszabbul van prezentálva – egy fekete lyuk, ami magába szív mindent és mindenkit maga körül (esélye sincs menteni színészeknek, mert nincs mivel dolgozniuk). Nem vagyok képes elhinni, hogy lesznek emberek, akik itt védik, megnézik, aztán nem vonulnak kínosan vissza hogy mire lelkesedtek látatlanul. Még csak nem is szoktam pontozni, de ez egy 0/10, mert pont ennyi dolog működött jól benne.
Lotr
Star Wars
Harry Potter
A hét szamuráj
A hét mesterlövész
Aliens
Warhammer
A galaxis őrzői
Galdiátor
Conan, a barbár
Csillagközi invázió
Mad Max
The Walking Dead
Szárnyas fejvadász
Eddig ezeket a filmeket ismertem fel benne. Ha nem lenne ott az Álomháború című förmedvénye, akkor ez lenne a legrosszabb alkotása.
SPOILER ALERT: nagyon fosh volt a film, az Army of the Dead-tol is roszabb talan, ha az egyaltalan lehetseges.
Nem tudom, mi tortent Snyderrel, de olcsonak is nezett ki az egesz, a Man of Steel ota nem csinalt semmi erdekesebbb mozit az ember. Elfelejthetne eze a szar CGI-t, mert csunya az egesz.
Nem volt kifejtve semmi, pedig az egesz film egy exposition dump volt, kb 20 perc alatt toboroztak valami A-teamet, ami csak annyibol alt, hogy az osszes karakterhez odamentek, mikozben ok eppen valami ”meno” dolgot csinaltak es megkertek oket hogy jojjenek legyozni a nazi birodalmat, ok meg termeszetesen szo nelkel beleegyeztek.
Szerintem az egesz film valami parodia volt, de nem szandekosan.
3 dolog zavart, de nagyon:
– A trükkök vagy oké szintet ütöttek meg vagy rosszak voltak (ha ilyen sokba került egy film nézzen már ki jól, a francba)
– Most tényleg ennyi a sztori, hogy jöttünk a termésért, 10 hetetek van összeszedni. Oké, addig csapatot toborzunk, majd összecsapunk egy lényegtelen kereskedelmi állomáson? Hol van a nagy birodalom bemutatva? Hol van a lázadás? Mindig csak beszélnek róla… áh hagyjuk
– Miért van ennyire alul világítva szinte az összes mostani blockbuster? Ez valami streaming követelmény vagy trend? De Palma mester beszélt róla pár éve, hogy milyen ótvarul néznek ki a filmek, mert nincsenek bevilágítva, hát a Rebel Moon megint egy ékes példa
+1: szinte szakadt a röhögéstől, amikor az első 10-15 percben a főhősnő bemegy az apjához beszélgetni a házba, a kályhában ég a CGI tűz és még az is becsillan a kamerába szép lens flare módra, kész, hogy mennyire műanyag a film, még egy kályhába se éghet igazi tűz (és emlékeztek az ST-filmek miatt JJ mennyit volt szidva a lens flare miatt, na ő legalább stílusosan használta, Snyder nem)
Döbbenetesen rossz volt. Nem akarom ismételni, amit már írtatok, szóval csak pár részlet, ami totál kiverte a biztosítékomat:
(Írnám, hogy SPOILER, de mivel nincs sztori, így ettől eltekintek)
– főszereplő csaj a tűznél “Van még kérdésed?” értsd: kussolj, én többet nem akarok mondani => vágás, negyed órás montázs az élettörténetéről.
– Mos Eisleyben titkos küldetésen => elüvölti magát a kocsmában, hogy ki tudja, hol vannak a lázadók/menekülő tábornok (bónusz: urukhai észlelés)
– Charlie Hunnam: Hát, mégis sikerült rábeszélned, hogy hátrahagyjam a bűnözést és belépjek a felkelők közé => never ever volt erről szó a filmben
– mindenki kétmondatos rábeszélésre igent mond, ráadásul senkiről se tudni, hogy ő miért is lenne jó, ha csapattag lenne, ezt csak Charlie Hunnam tudja, de ő meg nem mondja el, merthogy kb. 4 mondata van összesen
Egyetlen dologra lehet ezt a förmedvényt használni. Arra, hogy elrettentő példaként szolgáljon. Illetve még ivós játékra: mindenki iszik, aki nem tudja azonnal egy snittből, hogy az adott jelenetet melyik filmből másolta a “mester”. Merthogy az összes lopott. Mindegyik.
Snyder egy pocsék rendező. Két dolgot tett le az asztalra a 300 és a Watchman. Ezek nem snyder miatt jók, hanem azért mert 99%-ban lemásolta a képregénykockákat, és a film leggyengébb pillanatai azok voltak amiket ő talált ki (kardkezű szörnyeteg xerxész seregében)
Ezek után a DC univerzum amit megcsinált maga a bűn, a filmtörténelem egyik legnagyobb csapása az, hogy Henry Cavill Supermanjét ő vitte vászonra. A családi tragédiája még mindig adhatott volna neki okot, hogy csendben visszavonuljon, azonban pár agybeteg twitter senki elhitette vele hogy ő egy csodás ember a filmiparban ezért visszajött.
Ennek a filmnek nem az a baja hogy össze van lopva star warstól kezdve minden, hanem maga az egész megvalósítása, ahogy human mondta olyan mintha 12 éves ember írná.
Én ezzel nem értek egyet, ugyanis nagyon sok 12 éves embert ismerek akik jobb dolgot tudna összedobni. Én komolyan mondom röhögtem rajta, mert az egésznek olyan érzése van mintha paródia lenne. Ha én nem tudtam volna a filmről, és egy haverom azt mondja hogy van itt egy csupasz pisztoly féle paródia nézzük meg, akkor teljesen elhiszem hogy az. Az összes jeleneten röhögtem.
“Segíts megvédeni a falumat”
“Miért gondolod hogy segítek? Az öngyilkosság”
“Légyszives segíts”
“hmm ok segítek”
“miért segítesz neki? Ez öngyilkosság”
“mert segítek”
Igen tudom nem így volt szószerint, de közel volt hozzá. És az egész ilyen irtó gagyi fos. Már a 90-es években is gáz volt NOOO-t kiabálni egy karakter halálakor majd elkezdeni utána zúzni, nem hogy most.
Hányadék okádék az egész.
Nonn: mert offtopik volt, főleg, hogy lett is kibeszélő, nyilván akartam neki.
Még egy valamit kifelejtettem.
Mi a túró ez, hogy egy csomó jelenetben csak a középső rész éles, a szélek meg teljesen homályosak? Művészi látásmódnak eléggé ergya.
Valaki magyarázza már meg nekem ezt:
” “ennyi pénzből PG film készül, de azért leforgattam a rendezőit, bár más indokkal, mint szoktam, mert a szívem ezt diktálta”.”
Ha már alapból Netflixre készült mindenféle korlátozás nélkül. Akkor mi a francnak kellett a PG film, miért nem egyből a saját rendezői változatát rakta fel?
@Ayrons:
a listádhoz csatolnám hozzá:
Alita, the Battle Angel
The Mandalorian
Avengers: Infinity War
Outlander (2008-as James Caviezel féle)
ez tényleg egy szörnyű fércmunka volt :( ha legalább nyíltan bevállalná, hogy összevágom a legjobbaktól a legjobb jeleneteket, akkor azt mondanám, hogy ügyes próbálkozás – de arra meg ott van a Final Cut – pipa.
Anonymus: igen, ezt a kérdést vettem elő én is többször, mint látod.
Én biztosra megyek, és maradok inkább a Reszkessetek betörők-nél. :D :D
Én már a zombis izé után eljutottam oda, ahova te csak most human.
Ez a Snyder egy kókler.
a griffmadár után kikapcsoltam, de azért majd megnézem valamikor. mikor jön a véres változat, megvárjam?
nekem amúgy a látvány elviszi, legalábbis amennyit láttam, az egyáltalán nem nézett ki rosszul. na jó, kicsit zavaró a színpad hatás, szóval hiába tábortűz meg végtelen puszták, mégis olyan az egész, mintha egy kis zárt szobában ülnének. mert gondolom ott is ülnek, csak jó lenne, ha nem látszana.
a színészekben sajnos a világon semmi karizma nincs, mindegyik karakter valami karikatúrának tűnik. a másolat másolatának a másolata. a többin nem akadtam ki, ha Zack így tud sztorit mesélni, hogy kiállnak az emberek a kamera elé és elmondják mi volt, meg mi lesz, akkor így tud.
miért kell ezen ki tudja, hány év után újra meg újra meglepődni sőt, bosszankodni, azt nem értem. a víz vizes, Zack meg ilyen filmeket tud. juhé.
Miután kiderült, hogy a Snyder Cut-ot követelő tömeg csak egy bothadsereg volt csak idő kérdése volt mikor csúszik el a banánhéjon de legnagyobb poén az egészben, hogy ez a sajátja volt.
Ennyire futja neki saját kútfőből. Szomorú, hogy ezt eddig sokan nem vették vagy nem akarták észrevenni.
huh hát ez értelmezhetetlenül rossz volt… A “forgatókönyvet” (annak hiányát) és a tempót (annak még inkább a hiányát) hagyjuk is, ez ügyben fel voltam készülve hogy nem lesz jó. Viszont trailereket nem néztem, de azért az fel sem merült bennem hogy vizuálisan nem lesz minimum egy oké szint. És nem lett, nagyon nem. Még a harmadáig sem jutottam amikor csak azért megállítottam hogy rákeressek mennyiből készült mert annyira olcsó benyomást nyújt. És itt annyival egészíteném ki a posztot, hogy azért blockbuster költségvetést nem kapott rá, 166 milliót írnak, viszont együtt a két részre (az ő érdekükben remélem hogy a rendezői változat költségvetésével együtt), akkor az 2×3 óra, ha csak a simákra akkor 2×2 óra. Miközben azért egy “igazi” blockbuster költségvetés manapság már bőven 200 millió fölött van 1×2 órára, de, és ez egy hatalmas DE, a Creatort (kicsivel 2 óra fölött) viszont ugye varázslatos módon kihozták 80 millióból, szóval az idöarányosan teljesen összevethető, csak éppen az (még ha forgatókönyvben az sem épp erős (ennél persze még az is jobb) de vizuálisan az legalább baromi jó! Ott csodát műveltek annyi pénzből (utána direkt kerestem is cikkeket hogy sikerült bár még szinte így sem hiszem el), itt viszont még mintha ennek a pénznek is ellopták volna a felét. Minden téren rossz: általában a design sem ütős de főleg a megvalósítás (te jó ég mennyi fantáziatlan kongó üres tér) és hát basszus még az akciókoreográfiák is tök rosszak (oké, ott tényleg el tudom képzelni hogy az a PG-13 miatt, hogy mindig csak egy volt, és ezt abból kellett mindig kiollózni. Ez majd kiderül)
Nagyon sajnálom, mert amúgy tök szívesen néznék mondjuk két-három havonta ilyen filmeket, legalább alap szinten vállalható forgatókönyvvel, és Creator szintű látványvilággal. Így meg simán az is lehet hogy a Netflix részéről oké, akkor ilyen műfajra sem költünk többet (persze a franc tudja mert Red Notice meg Heart of Stone-ra meg Grey Manre meg elvileg fizetik a további pénzeket (vagy tényleg nem tudom hogy ott az-e az elképzelés hogy a színészek nevét veszik meg)
Nekem tetszett, simán néztem volna még egy órát. Látvány pazar, a színészekkel sem volt gond, de persze vannak erős nyúlások, meg hiányosságai is vannak a filmnek bőven. Ettől még abszolút kikapcsolt.
Tényleg ugrálunk ide-oda, nincs megteremtve a kellő motiváció, a karaktereknek sincs idejük kibontakozni – ide kellene egy rendezői változat, ahol ezeket bemutatják, de amúgy teljesen oké a film. Semmi világmegváltás, de szórakoztató.
Spoiler
A kedvenc részem a pókasszonyos harc volt. Na azt kb. a Saga-ból (k*rva jó képregény) nyúlta.
De a Mos Eisley-s jelenet is megmosolyogtató. Hogy ne legyen tökéletes Han Solo nyúlás Charlie Hunnam karaktere, így muszáj volt megtenni árulónak. Mondjuk ez tetszett benne.
Francis csávó megint egy náci seggfejet alakított. Most láttam a Láthatatlan fényben, erre itt ugyan az, csak sci-fi köntösben.
Na a végszó, hogy én várom a második etapot.
“Látvány pazar” ezt tényleg szeretném megérteni miért gondolod. Hogy a design (űrhajóktól egészen a mindenféle eszközökig és lényekig – nekem kb egyedül a robot tetszett de persze az se SW minőség) az lehet szubjektív (szerintem ez itt közepes alatti de ezt most elengedem) Na de azt tényleg mindenkinek minimum tudat alatt éreznie kell hogy a legtöbb “tér” az kb mintha tescogazdaságosan vették volna fel Bulgáriában valami épp nem használt iparcsarnokokban. A finálé helyszíne meg, vagy éppen annak a Levitica királynak a bolygója, az totál fanáziatlan kongóan üres helyszínek, teljesen fantáziátlanul bevilágítva.
Tényleg érdemes a Creator kapcsán ha a filmet nem is de legalább képeket keresni, ott tök ötletesek (még ha sokszor öncélúak is) a designok, szépek a totálok, tök jók és részletgazdagoka városképek és a belsők. Össze se lehet hasonlítani mekkora szintkülönbség ehhez képest.
“A kedvenc részem a pókasszonyos harc volt” Tényleg nem a személyednek szól, de szerintem azzal pl. kimondottan elégedetlennek kellene lenni! Ott nemhogy ötlettelen de kimondottan _rossz_ a koreográfia (van egy sokvégtagú lény, aki semmi értelmeset nem képes kezdeni ezzel, kb a két kezét használja… Ha ennyire zérónullasemmi ötlet volt arra miylen koreográfiát lehetne/kellene erre kitalálni (hiszen ebben óriási a potenciál) akkor kár is volt ezt a lényt ilyen formában egyáltalán beletenni)
És lehetne még rengeteget sorolni, tényleg az ebben a szomorú hogy kb a semmire égették el a pénzt…
Minősíthetetlen gané. 7 mesterlövész az űrben, mindez a leghitványabb bucsus megvalósításban. Gyermeteg szövegek, vacak karakterek.
Én azt hittem hogy a “community” egyedüli a bolygón, de már ott sem értettem minek száll le galaktikus birodalom 2 zsák búzáért, majd kiderült hogy az csak egy kis falu az egyébként belakott bolygón. Mintha a galaktikus empire Kiskunröcsögére szállna le élelemért… a képi világ siralmas volt, tele blurrel. Nem is értettem, mint egy rosszabb DC film. A Jude Law-s Sky Kapitány jutott róla eszembe. A lassításokat már fikázták a trailer alapján, de a film alatt volt egy jelenet ahol szerintem egy lassításba konkrétem még belelassítottak. Lassításception. A csapatösszeszedés nekem még tetszet kicsit, volt pár jó ötlet, pl a droid az elején. Összességében nagyon ergya sajnos.
Mikor a végére értem, azon tűnődtem, hogy ha a felesleges lassításokat kivenném a filmből, 20 perccel rövidebb lehetne az egész. Ezek után kíváncsi vagyok, a rendezőiben mennyire gurult el a pöttyös.
A kiinduló konfliktus (9 hét múlva visszatérünk a termésért) konkrétan az “Egy bogár élete” nyúlása :)
32. Ezen szívből felröhögtem, a nap poénja :D Nagyon köszi. És ott milyen jól meg van írva utána az akció! :)
Engem mindig megdöbbent, függetlenül attól, hogy tetszik vagy sem, hogy várja vagy sem, hogy bizakodó vagy sem, hogy mennyi, de mennyi, de mennyi ember vetődik rá egyes filmekre már az első napon, akár az első órákban:O
én mondjuk várom, vártam, és gondolom, meg is fogom nézni, vagy nem, mert addig ezer másik lesz, de eszembe nem jutott volna azonnal, ha pedig kétségeim vannak, és hajlandó vagyok magam mások véleménye alapján befolyásolni, akkor várok pár napot, hogy lássam, érdemes-e bele fektetnem pár órát.
ez a nagyon, nagyon fogyasztói magatartás őszintén meglep. (és nyilván nem azokra gondolok, akiknek a “dolguk”, hogy megnézzék, vagy iszonyat várták már a filmet, hiszen náluk természetes.)
“tényleg az ebben a szomorú hogy kb a semmire égették el a pénzt…”
itt van sokak alapvető félreértése elrejtve. teljesen falsak az elvárások annak kapcsán, hogy mire költik a pénzt.
ahogy írom fent, arra költik, hogy megnézd. lehetőleg arra, hogy az első napon megnézd. ilyen szempontból nagyon jó költés volt. de főleg az a cél, hogy sokan megnézzék. ha a film nagy siker, ha hoz előfizetőket, akkor nem a semmire, hanem nagyon jól égették el a pénzt.
winnie: 100%-osan egyetértek. A filmnek, mivel Netflixes, egyetlen értelme volt, hogy megnézd, illetve minél több percet nézzél belőle. Ahogy itt is érzékelem a kommemtekből a többség végig is nézte ráadásul, az első napon úgy, hogy már a trailerek alapján, meg alapból Znyder neve hallatán rengetegen leírták előre a filmet, aztán most mindenhol olyan kommentekbe fut az ember, hogy Znyder “soha vagy a 300/Watchmen óta nem csinált jó filmet, de végignéztem ezt is és ez is szar”. Ráadásul egyszerre, egy pénzből forgatta a két részt, ha a Netflix verheti a nyálát jövő héten, hogy a Rebel Moon a Karácsony és az év legnézetebb filmje, akkor a 166 millió már most a második rész előtt megérte nekik. Erre fel még jönnek majd a rendezői változatok is, ha arra is csak rákattintanak, plusz kíváncsiságból visszatérnek jópáran a második részre, akkor pedig ez az egész költés egy zajos siker a platformnak, mert 166 millióból 4 filmjükre is kattintgatnak. Mondhat bárki bármit, Znyder ilyen szempontból lenyűgöző: ugyanazon szar variációit (most van benne kis kukorica, most nincs, most kemény, most kicsit folyós, most komplett fos) éveken át így becsomagolni és eladni újra és újra egyértelműen azért, mert ráírta a nevét a csomagolásra abszolút tiszteletet érdemlő, pláne úgy, hogy évek óta tudja a “vásárló”, hogy a csomagokban szar van.
@winnie: “mennyi, de mennyi, de mennyi ember vetődik rá egyes filmekre már az első napon”
Ennek nagyon egyszerű logikája van. Most van a közbeszédben, most reklámozzák. Az emberekkel/haverokkal/munkatársakkal most tudsz beszélni róla.
Itt van ez a poszt. Fél év múlva beírnám, hogy láttam, már nem alakulna ki párbeszéd miatta. Most meg 30+ hozzászólásnál tartunk, mert friss a dolog.
A Netflix lehet, hogy annyit lát, hogy siker és ez milyen jó, de ez csak üzleti siker. Filmművészetileg ez egy semmi. Nem fogják jegyezni, fél év múlva a kutya se fogja emlegetni. A 2. rész előtt megnézik páran, de gyorsan el lesz felejtve.
Az, hogy a tartalomfogyasztás átalakult, az nagyon mutatja azt is, hogy még a jó filmek is elvesznek a süllyesztőben. Most itt a Rebel Moon, mindenki pörgeti, holott kijött a Saltburn is a Prime-ra, szinte senki nem beszél róla. De a The Holdovers is az év egyik legjobb filmje, még sincs körülötte párbeszéd. Mert a Netflix uralja a piacot. Az jön szembe, ez van…
Hát ez már Uwe Boll szint, atyaég.
Ez az ember, hogy kap még munkát/pénzt én nem is értem.
“itt van sokak alapvető félreértése elrejtve. teljesen falsak az elvárások annak kapcsán, hogy mire költik a pénzt. ”
az emberek elvárása az, hogy jó filmre költsék (vagy nekik jóra), nem az, hogy a Netflixnek mennyire érte meg. szerintem nem nehéz felfogni, senkit nem érdekel a CÉG, nem kell őket védeni. lehet te érted félre, amit írnak kommentbe?
Salburnről is van beszéd, pl twitteren pörgött jó pár embernek ha jól láttam, majd lesz poszt, de tegnap csak ez fért most bele.
“itt van sokak alapvető félreértése elrejtve. teljesen falsak az elvárások annak kapcsán, hogy mire költik a pénzt”
winnie légyszi fektess már abba egy kis energiát hogy megértsd a kommentet amire aztán választ szeretnél írni :)
Ha ezt megteszed akkor világos kell hogy legyen hogy ott nem a Netflix szempontjából írtam hanem a készítők szempontjából. Joparszor hoztam osszeveteskent a Creatort (le is irtam miert abszolut relevans ennek kapcsán), ami ahogy írtam is korábban összességében még csak nem is lett egy jó film, ennek ellenére baromira nem a semmire égették el a pénzt. Na erről beszéltem abban a kommentben amire válaszolni próbáltál.
Már az első éjszaka szántós jelenetnél tudtam (ugye szántani logikusan este szoktak), hogy ha ezt nem paródiának fogom fel képtelen leszek végig nézni. Még így is többször megállítottam, nagy levegőket véve (újabb sört nyitva), annyira fájdalmasan gagyi, ócska, bóvli volt ez az egész.
A kritika minden mondatával egyet értek, ezen nincs mit szépíteni.
Zolsan says:
2023. August 23 at 01:06
Ez alapján az előzetes alapján még mindig nem tudok dönteni, hogy ez szerintem milyen lesz, meglátjuk majd a kész filme(ke)t.
Zolsan says:
2023. December 24 at 09:23
Mondhat bárki bármit, Znyder ilyen szempontból lenyűgöző: ugyanazon szar variációit (most van benne kis kukorica, most nincs, most kemény, most kicsit folyós, most komplett fos) éveken át így becsomagolni és eladni újra és újra egyértelműen azért, mert ráírta a nevét a csomagolásra abszolút tiszteletet érdemlő, pláne úgy, hogy évek óta tudja a “vásárló”, hogy a csomagokban szar van.
Ja és hogy akkor is végig fogom nézni, mert azért mégiscsak érdekel, hogy mennyire lett szar? Nope. Annál a párbeszédnél amikor a főszereplő elkezdte mesélni, hogy egész életében arra tanították, hogy a szeretet gyengeség, én nyomtam egy altf4-et, és ezt a szart még torrentről letöltve sem fogom megnézni. Akkor már inkább újranézem a Watchmen-t, ha van időm filmet nézni. Az is Synder, de ott legalább sikerült neki lemásolni a padtárs háziját.
Szerintem az emberek többsége, nem feltétlen te, human, túl nagy jelentőséget tulajdonítanak a Netflix TOP10-es listáinak. Meg úgy általában a toplistáknak. Nagyon ritka az olyan eset amikor valóban megérdemeld dolgok kerülnek TOP-listákba és nem csak filmek vagy sorozatok esetében. Az nyilvánvaló hogy Snyder filmjei is bekerülnek hiszen pangás van agyatlan akciók terén, pláne a platformon.
Én nem is tervezem igazából megnézni, pedig általában bírom a stílusát Snydernek és nem, nem a DC filmekre gondolok. Amúgy spoilerek miatt nem olvasom el a kritikát de azt tudni hogy a rendezői változat miben másabb? Bár kétlem, hogy sokkal jobbá tenné a filmet. Mondjuk az Igazság Liga esetében sokkal jobb volt de az meg ugye más helyzet volt teljesen.
A film fele(!) ki volt vágva és ez érződött
Megnéztem én is.
Van ebben minden, amit már annyiszor leforgattak, láttunk. Ez nem lenne baj, csak pofátlan a mód, ahogy teszi, mert ez nem tisztelgés, hanem konkrétan nyúlás. Sokkal többet vártam, de bármennyire is bíztam benne, nem okozott meglepetést és bizonyította megint a miértjét:
Snyder nekem a Man of Steel óta sajnos fekete listán van.
Nem lenne ez egy rossz film egy elsőfilmestől. :)
Mindenkinek Békés Karácsonyt! 🎄😊
Fast&Furious az űrben.
Becsületemre legyen, hogy legalább a feléig bírtam tekerés nélkül. De utána már csak végig tekertem mert ez olyan trash lett és a rosszabbik fajtából ami többnek akar látszani mint ami :(
“az emberek elvárása az, hogy jó filmre költsék (vagy nekik jóra), nem az, hogy a Netflixnek mennyire érte meg. szerintem nem nehéz felfogni, senkit nem érdekel a CÉG, nem kell őket védeni. lehet te érted félre, amit írnak kommentbe?”
Pontosan! De sorozatjunkie-n is jellemző, hogy winnie egyből ugrik, hogy “felvilágosítson” arról, hogy az ember rosszul gondolja, tévesen feltételez, hibásan gondolkodik, falsok az elvárásai, helytelen az elképzelése valami kapcsán, de szerencsére ő mindig jobban tudja a frankót mindenről és nem rest helyre tenni, hogy mit hogyan kellene gondolnod. :)
Persze mindez nem komoly, boldog karácsonyt! :)
@human
“ Ennél csak az volt viccesebb, amikor Charlie Hunnam karaktere megszólalt, hogy “győzködsz a jó útra térésről”, amikor szinte semmi ilyen pillanat nem volt.l
Az lett volna a poen, hogy egyaltalan nem gyozkodte a foszereplo (akinek a nevere se vagyok hajlando emlekezni).
A film jelentos resze sajnos hulladek volt valamennyi “ez meg epp elmegy”, es nagyon keves “ez most kivetelesen egesz pofas volt” jelenettel. Ez mar a sokadik ertekelhetetlen film Snydertol, ideje lenne mar, hogy elkezdjenek a studiok nemet mondani a hulyesegeire. Van jo par tehetsegesebb rendezo, aki sokkal ertelmesebben tudna felhasznalni 166 millio dollart.
A fenebe, teljesen elment a kedvem a film megnezesetol pedig vartam, ugy, hogy nem igazan kedvelem Snyder filmjeit de olyan keves jo űrhajós sci-fi van
Ez egy 12 éves gyerek cukorsokkban írt filmje, de tényleg. Nagyjából így meséltem el scifiket annyi idősen.
SPOILER
A kedvenc részem nekem az volt, amikor a ki tudja mióta önutálatban és PTSD-ben fetrengő és részegeskedő General Titust gyakorlatilag ezzel a párbeszéddel toborozzák be:
“- I’m here to make you an offer. To give you a chance at redemption.
– I’m beyond redeption.
– I have no time for pity! What about all the dead men you once commanded? What about them?
If not redemption, what about revenge?”
És kész, bazzeg, emberünknek eddig eszébe se jutott, hogy bosszút is állhat! Micsoda karakterépítés!
SPOILER VÉGE
Amúgy meg a következő legalább egy évben nem szeretnék több lassított felvételt látni, mert a játékidő felét kb erre baszták el, hogy gyakorlatilag a fingás is slowmoban volt.
Újabb kérdés, csak úgy:
Vajon miért ókori római neveket adtak a szereplők egyik felének?: Tarak Decimus, General Titus, Atticus Noble, Balisarius, Arthelais és a mellékszereplők: Cassius, Marcus, Faunus, Milius…
másik fele meg az északi népektől, vagy a vikingektől lett elcsórva: Gunnar, Hagen, Sindri, Astrid, Torvald, Hjalmar, Inge, Trodfri, Ivar, Kullen, Hervor, Oskar, Eljun, Finn, Edda, Kaan
Nem igazán látom, hogy az íróknak lett volna bármilyen ötletük arra, hogy legalább a nevek egyediek legyenek. Mintha két könyvet emeltek volna le a könyvespolcról: A római birodalom történetét és a Viking mitológiát.
Kijött a második rész előzetese.
Ami várható:
– Mindenki epic
– Lassítás lassítás hátán
Megnézem, kíváncsi vagyok, sikerült e tökugyanazt a filmet elkészíteni újra.?
Dögunalmas, ostoba, nevetséges és még csúnya is. Aki ezt jóváhagyta a Netflixnél vagy még se nézte ezt a fostengert vagy utálja a filmeket.
Dehát mit is várunk a “visionary” rendezőtől aki képes volt elbaszni Batman és Superman első mozis találkozását
Vére megint elkezdtél kritikákatírni, nem csak kecsapokat…
Vagy ezt mondtam már egyszer ?