Clickbait cím: menekülnek a jó színészek az MCU-ból?

Valamiért (Goréval dumálva) a fenti jutott az eszembe arról a hírról, hogy Steven Yeun lelépett a Thunderbolts filmből.

Elvileg azért, mert a sztrájkok miatti csúszások eredményeként más projektjével ütközik így az MCU-film. És ezt adta fel, a biztos nem kicsi csekket. Összeesküvés elméletesen érdekes.

Sentry-t alakította volna, aki vagy a szuperszérum továbbfejlesztett változatát kapta, vagy egy másik univerzumból menekült éeltforma a képregényekben. Tippre az MCU-ban a Weapon X által fejlesztett Szuper-Szuper Szérum lenne, az összefügghet a Deadpool/Wolverine filmekkel?

human
írta
2024. 01. 03. 17:53
megjelenés
20
hozzászolás


20 hozzászólás a “Clickbait cím: menekülnek a jó színészek az MCU-ból?” bejegyzéshez

  1. (Gore-ral amúgy.)
    Amúgy bírom Steven Yeun-t, de Sentry nem az ő karaktere, úgyhogy nem baj.

  2. ( a fontos kérdéssel kezdve :) a podcastokból én úgy emlékszem hogy Gore az nem egy angol nick hanem a nevéből jön és kiejtettétek a végén az “e”-t, szóval ez nem idegennyelbű név hanem mintha Endre, stb lenne, ezért Endrével, Goréval, stb Persze a legjobb majd tőle megkérdezni)

    Amúgy ez (is) volt az a film amit már akkor is fejcsóválva olvastam amikor még nem robbant le ilyen nyilvánvalóan az MCU és arra gondoltam példának hogy mennyire lehangoló ez a mérnökasztalon kitalált expanziós fázis. Ez egytől egyig totálisan érdektelen mellékkarakterekkel egy totálisan érdektelen spinoff (komolyan nem értettem hogy Harrison Ford is pont erre hagyta magár bepalizni)

    (ezek legfeljebb olyan baromi ritka esetekben sülnek el jól hogy egy kreatív rendező (mondjuk mint James Gunn) kb teljes felhatalmazással kap játszadozni egy marék nagyközönség számára ismeretlen karaktert, amiből készít egy rá jellemző mozit, és kitalálja hogy abból kipörgetve hogy tesz össze még egy sorozatot is. És amilyen elszállt volt meg még a casting is jól sikerült, na az baromi jó is lett! De ez nem egy recept, 99,99% volt már akkor is hogy amiről itt szó van az sz*r lesz (főleg mert a karakterek nagyját már amúgy is ismerhettük moziből, sorozatból, mégis ki várhatta azok alapján hogy na ez majd valami hatalmas durranás lesz a semmiből)

  3. (bvr-nél a pont <3)

    hogy érdemben is megszólaljak: számomra az az igazán szomorú, hogy egy Thunderbolts kaliberű csodában akarnak ellőni egy olyan érdekes és egyedi karaktert, mint Sentry.

    a Végjáték óta a számtalan alacsony szintű probléma mellett engem talán az a kaliberű hanyagság/lustaság/kényelem zavar a legjobban, hogy hiába gereblyézték össze a világ összes pénzét és még annak a kamatait is, nem mernek kockáztatni. forr a vérem, hogy egy Moon Knight végén is CGI kaiju battle-t kellett néznem. egyszerűen van már ilyenből százezer, tényleg a 20+ projektből csak 1-2-re adjanak tizedannyi pénzt és merjenek elmenni teljesen elborult kísérletezős irányba.

    így visszatérve Sentryhez is: konkrétan egy Y-generációs problémákkal foglalkozó (kitűnni vágyás, "hát persze hogy különleges vagy kisfiam", imposztor szindróma), "mementós", kisebb léptékű drámát is lehetne belőle készíteni, az egyetlen CGI mumbo-jumbo max a film végén robbanna be igazán katarzisként, addig meg végig homályban lehetne tartani a nézőt, hogy ez a faszi most csak egy wannabe kókler vagy tényleg egy mindenki által elfeledett hős, hogy aztán a végső áldozathozatala (ismét elfeledteti magát mindenkivel, szembemenve a kitűnni vágyással) hasonlóan üthessen és hasonló húrokat pendítsen meg, mint a TDK vége.

    ehelyett majd püföli ezt a sok C-listás senkit valami tucat limonádé blockbusterben. juhé.

    mindegy, elkalandoztam.

  4. Az instant nyelvóra margójára, amit én indítottam:

    1. Én az angol “gore” (pl. mocsok) szóra asszociáltam, s ezt erősítette a kötőjeles írás is, ami eredetileg így szerepelt a cikkben: Gore-val. Az angolból kiindulva lenne a helyes toldalékolással Gore-ral.

    2. De ha a név nem egy angol nick, akkor valóban úgy helyes, ahogy bvr írja. A cikkben mindenképpen rosszul volt írva.
    Na de erről ennyit.

    3. Sentry karaktere szerintem eleve nem a legjobb. Tök felesleges az MCU-ba még egy Superman erejével bíró személy. Carol karaktere is többek között ezért is szar, mert a kozmikus ereje miatt, kicsit túltolták az erejét és nem tudnak vele mit kezdeni.
    Yeun maximum az emberi alteregóját játszotta volna a filmben, legalábbis gondolom. A karakternek van egy érdekesebb aspektusa, méghozzá az, hogy van egy sötét alteregója/része is, ami az Árny és ez elég brutál. Ha ezt domborítanák ki, akkor érdekes is lehetne talán. De gondolom ellene fog majd felállni a Thunderbolts csapata és kész.

  5. A szuperhősfilmekbe általában akkor vesznek részt jó színészek, amikor hullófélben van a csillaguk.

  6. Sentry csak képességeiben hasonlít Supermanhez. Egyébként teljesen más karakter mint ahogy írta is Gore, Y generációs problémák, keresi önmagát stb. Sztem abszolút van benne potenciál, nem olyan feddhetetlen erkölcs bajnoka mint Superman. Én adnám a karaktert de semmiképp nem a walking deades gyerekkel.

  7. Gore: nagyon egyetertek veled karakter-felhasznalas tekinteteben.
    Amugy ha a Superman-klonokat unjuk, akkor sz@r kategoria Apollo vagy Homelander is, nemcsak a Sentry. Ennek azert erdemes utanagondolni. Illetve elolvasni a Jenkins-fele Sentry minit, ami szerintem nagyon kreativ es tartalmas.

  8. 5: Ez egyáltalán nincs így, Downeyt kivéve. Többek közt Benedict Cumberbatch, Brie Larson, Elisabeth Olsen, de még az egy filmes semmi villainre aláírt Mads Mikkelsen is karrierjük legígéretesebb időszakában jöttek – ahogy Mahershala Ali is akkor írt alá a Pengére.

    A valóság inkább az, hogy pont az MCU filmek miatt romlik meg a munkásságuk, az említett színészeket például vagy fél évtizedre teljesen elveszítettük minden értelmes projektben az itteni filmekben való ugrálás miatt, Cumberbatch csak 2 éve jött vissza a Power of the Doggal meg két kisebb filmmel (a civil kémkedős meg az electric macskafestményes, most lusta vagyok címeket keresni), Olsen és Larson pedig tavaly a Love and Death, illetve a Lessons in Chemistry sorozatokkal, mindegyik szuper alakítás, amit 5-6 évig nem volt lehetőségük nyújtani. Mahershala Ali is a két Oscar és sok ígéretes filmes-sorozatos projekt után eltűnt most évekre egy olyan MCU projektbe beszívva, ami jelen állás szerint kisebb csoda ha még vele elkészül, miközben semmi érdemi produkciót nem kapunk tőle (most volt egy Netflix filmje amiben nagyott játszhatott).

    Az MCU egy karriergyilkos de jól fizető lehetőség, én őszintén örülök hogy az iszonyú tehetséges Yeun a Minari, Nope, Beef után bármilyen okból is, de kimaradt belőle – ugyanezt kívánnám Pedro Pascalnak is, amennyiben tényleg benne van a Fantastic Fourban, sokkak többet érdemelne.

  9. Hogy az istenben lenne karaktergyilkos az egész? Evans, Pratt, Bautista vagy Hemsworth is az MCÍU által futott be.

    Thunder:

    A képregényben ez a gonsozokból álló csapat, kvázi a Marvel SS teamje. Csakhogy ebben a filmben nem gonoszokból áll a csapat, hanem antihősökből, futottak még karakterekből. Itt bukik az egész.

    És egyetérték azzal, hogy nagyon biztonságijátékot játszanak, miközben látványosan nem hozzák már a számokat a filmjeik.

  10. Már bocs, de akiket felsoroltál még véletlen sem a szuperhős filmekkel futottak be, ők eleve már ismertek voltak.

  11. 7:
    Szerintem a karrierjük alakítását bízd csak rájuk és az ügynökeikre. Valószínűleg több információval rendelkeznek nálunk hogy megfelelő és megalapozott döntést hozzanak.

    Benedict Cumberbatch-re tudok csak konkrétabban reflektálni: fossa a filmeket és sorozatokat, nézd már meg az IMDB-t.
    (Ez vele forgott tavaly itthon, de még utómunka-fázisban van:
    https://www.imdb.com/title/tt16283824/?ref_=nm_flmg_unrel_4_act

    És hiába volt zseniális színész előtte is, akkor is Dr. Strange-ként lett übergigamegasztár. Mark Ruffalo detto, és így tovább. (ahogy Ayrons is írja)

    Aki ezt tagadja, magának hazudik. Ezzel amúgy semmi gond nincs, csak azért tegyük egyenesbe a dolgokat.

    A konkrét hírre pedig: ez a csóka azért nem nagy név szerintem. Filmbuziknak érdekes hír, a világnak lábjegyzet se. Én arra sem emlékszem a walking deadben hogy hívták.

    Ha meg valami igazán nagy nevet akarnának befűzni és nemet mond, mert szerintem az MCU gáz és karriergyilkos, azt úgysem tudjuk meg, mert nem fogják az orrunkra kötni. :)

  12. Ayrons: És miben voltak azóta hogy “befutottak” vele? Hemsworth egyetlen sikere egy inkább korrekt mint jó streaming film két része, azonkívül mindenben bukik, Evansnek volt egy Knives Out, azonkívül Zs-kategóriás streaming megy (tény hogy jobbat érdemelne, de nem kap), de vegyük ide Tom Hollandot is, akinek minden nem MCU projektje bukik (megintcsak fogadtatásában, a Crowded Room szintén jobbat érdemelt volna), míg Pratt elhiszem hogy jól keres a Super Marioval és a Garfielddel, de kétlem hogy ezt a karriert képzelte magának post-MCU, ezeket leszámítva neki ks csak B-kategóriás streaming sorozatok vannak. De lehetne Tom Hiddlestobt is venni, aki SOKKAL többre lenne hivatott, egy fantasztikus színész, akinek nem jönnek be a projektjei az MCU-n kívül, bármilyen minőséget is képviselnek.

    Bautista tényleg talán az egyetlen kivétel, de ő pont kategórikusan ki is jelentette hogy a Guardisns után másfajta szerepeket szeretne, jól válogat. De ha már Guardians, érdemes azt is megnézni hogy James Gunnt leszámítva minden MCU rendező ugyanilyen sorsra jutott mint a színészeik – kaptak jó pénzt, aztán semmit nem adott hozzá a karrierjükhöz – vagy az idejüket rabolta, vagy meglettek volna nélküle (Ryan Coogler, Chloe Zhao, Taika Waititi – utóbbit a Ragnarok behozta Amerikába, a Love and Thunder viszont céltáblát csinált belőle mindenki szemében, bármilyen jó lehet ezután akármit is csinál).

    De ha a már MCU előtt ismert színészeket nézzük, tényleg őszintén kétlem, hogy Downeyn kívül akár egyet is lehetne mondani, akinek karrier szempontból jót tett és nem időt rabolt, hogy a stúdióval dolgozott – sőt, még Downey is a legjobb szerepét tavaly, bőven az MCU után hozta. Mert kimentette őt Iron Man szerepe, de egyben 10 évet el is vett a karrierjéből, ami idő alatt bármi mást játszhatott volna.

    Szóval nem állítom, hogy nem mondasz igazat, a korábban ismeretlenek valóban az MCU által futottak be. Annyit állítok, hogy ez nem egyenlő azzal, hogy jót tett nekik a 6-10 éves szerződés, aki oda is kötötte őket (nem volt lehetőségük semmire sem felhasználni a stúdió sikerét, azt az MCU elvette tőlük). Azt viszont fentartom, hogy már ismert színészeknek a pénzen kívül soha nem tett semmi jót egy MCU film, épp ezért remélem hogy Yeun, Pascal, és más tehetséges színészek messze távol maradnak tőlük, különösen most, amikor a Deadpoolt kivéve már nem is áll olyan jól a helyzet, mint korábban, rossz befektetés most aláírni.

  13. “A szuperhősfilmekbe általában akkor vesznek részt jó színészek, amikor hullófélben van a csillaguk.”

    naaah, elég csak Hera szerepében Cate Blanchett, aki utána csinálta például a Tár-t. ÁLtalában akkor vesznek részt, amikor jön a könnyű csekk, hogy “csak 1 film 10-20 milláért és a revenue 1 része”

  14. Attól még nem cáfoljátok az állítást, hogy 1-2 kivétel nevét vért izzadva kinyögitek (pláne, hogy a felsoroltak egy része még nem is túl jó példa).

    Aratnok: talán a te verziód jobban fedi a valóságot, akárhogy is, a karrierjük sűrűn kifullad a könnyű pénz után.

  15. Mit fullad ki :D

    Az összes felsorolt színész karrierje az MCU után indult be, Marvel hozta meg nekik ismertsége.

    Bár, ha nektek a karrier azt jelenti, hogy Oscar, Emmy meg év legjobb filmjeben játszanak, akkor ja nem futottak be. Csak a valóság ezzel szemben az, hogy minegyik MCU sztár akik az első három fázisban szerepeltek a Marvel következtében lettek világhírűek és indult be a karriejük, ennyi. De persze jobb a saját kis világotokban élni és onnan szemlélni a valóságot, mert így nektek lesz igazatok.

  16. Van különbség aközött hogy valakinek ismert lett a neve és sok pénze lett miatta, meg aközött hogy értékes dolgot tett le az asztalra. Elhiszem (sőt mint te, én is tudom) hogy megélhetés szempontjából ez a könnnyebb út, nem ítélik meg rosszul az ügynökeik. De nem értem miért teszünk úgy, mintha olyan jó dolog lenne MCU filmmel felfutni, mikor látni hogy akik utánuk jó filmekben voltak, már előtte is jó projektekhez adták a nevüket (Cumberbatch, Downey, Olsen, Larson, Johanson, stb.), akik meg itt futottak fel (3 Chris, Holland, stb.) azok MCU-n kívül nem lettek valakik. Már az, hogy Mark Ruffalot az MCU-hoz kötöd, mikor ő például rengeteg sokkal értékesebb projektben volt már előtte is (Zodiákus, Collateral, Egy makulátlan elme örök ragyogása) is mutatja hol közelítjük meg máshol a dolgot. Nem baj, hogy te máshogy látod, egyszerűen mást tartunk fontosabbnak és ennyi.

  17. Kicsit vicces ezeket a szélsőséges teóriákat olvasni, mintha csak ilyen vagy olyan esetekre lennének. Hát nem, mindenre van példa.
    Human jól írja, ott van Blanchett, aki úgy írt alá Hela szerepére, hogy csúcson volt előtte és utána is. Van példa már csúcson túli színészek castingjára (mondjuk Kurt Russell).

    “A szuperhősfilmekbe általában akkor vesznek részt jó színészek, amikor hullófélben van a csillaguk.” Ez úgy f@szság, ahogy van. “ÁLTALÁBAN”. Most komolyan…
    Főleg úgy, hogy RDJ-t az MCU tette fel újra a térképre is csinált belőle nagyobb sztár, mint előtte.
    Ja de látom, hogy akik észnél vannak, sorolták a többi “jó színészt”.

  18. Az elindító “A szuperhősfilmekbe általában akkor vesznek részt jó színészek, amikor hullófélben van a csillaguk” állítást nem gondolom igaznak, viszont utána meg szerintem kategóriák keverednek. Pedig ez fontos lenne, merthogy aztán ahogy ezt tisztázták is (bár szerintem ez elsőre is érthető volt) hogy itt a franchise szerepekre gondolak akik ezt tartják, azaz akik számára ez sok-sok éves szinte mindent lefoglaló elköteleződés.

    Így Cate Blanchett (vagy éppen Chriszian Bale, de Jake Gyllenhaal, Madds Mikkelsen, stb, stb) , nekik ez egyetlen film volt (mondjuk egy Russel Crowe-nak szinte még annyi sem, az szinte csak egy cameo, alig több mint Matt Damonnál ami tényleg csak egy cameo). De Anthony Hopkins is, bár több Thor filmben is feltűnt, de valójában forgatási napban az nem volt sok (még talán a legelsőben sem) Vagy éppen Gwyneth Paltrow kissé ironikus esete amikor abból lett ügy hogy nem is tudta hogy szerepelt az egyik filmben (és ha jól emlékszem az volt a megfejtés hogy amúgy azért mert azokat a jeleneteket már évekkel korábban egy másik forgatáson már rég felvették, és kb ennyit is jelentett neki)

    A felmerült nevek közül szerintem Benedict Cumberbatch az igazán jó példa, több filmre írt alá, “franchise playernek” (ráadásul én úgy emlékszem az első strange után amúgy arról volt szó hogy majd ő veszi át Vasember központi helyét)
    Mahershala Ali is jó példa lenne amúgy, de hát az még el se kezdődött (eddig volt egy mondata egy post credit scene-ben)

    RDJ, Chris Evans, Chris Hemsworth hármasról (bár szét lehetne amúgy is szálazni a különbségeket) meg amúgy azt gondolom hogy olyan sztárokat viszont egyáltalán nem csinált belőlük az MCU mint amit itt egyes kommentek sugallnak. Egy korábbi MCU-zuhanórepülés posztnál már visszautaltam arra a sok-sok évvel ezelőtt akkoriban sokat tárgyal jelenségre hogy a nagy hollywoodi sztárok kora lejárt (kb Tom Cruise maradt utolsónak, meg talán még…, és akkor jött még pár név mint Leonardo DiCaprio, stb) és innentől már a franchise a fontos, és ebben pont az MCU volt a legjobb példa. És az alatt a pár hónappal ezelőtti poszt alatt ezt úgy hoztam vissza hogy ez úgy tűnik oda-vissza sem lett teljesen pontos egyrészt mert az MCU vergődésnek szerintem fontos része hogy RDJ és Evans már nincs (és nem is tudták őket helyettesíteni), másrészt ez egy kölcsönös függőség mert amúgy még RDJ-re sem helytálló azt gondolni hogy szupersztár státusba került (Sherlock Holmesként volt még menő, ami viszont szintén IP és franchise, a saját cuccai mint mondjuk a The Judge az kb bukás), Evansnál is hiába volt azóta jó drámai sorozata is, az nem blockbuster (drága filmet amikor rábíztak/vállalta, az a The Gray Man, mintapéldája persze hogy mennyire rosszul szórja a Netflix a nagy büdzsét), Hemsworth is hamar megégette magát amikor azt hitte kitörhet (mondjuk Blackhatre emlékszik még valaki), ő aztán tök szerencsésen a helyére is került a Tyler Rake féle franchisezzal (ami ugye a 60-80 milliós kategóra (azért ez B film), ami egyébként tükre rendben is van (de egy top blockbuster az bőven 200 millió feletti pénzből készül ma már)

    Tehát én egyáltalán nem a kiinduló vitatott állítást védem de odáig meg szerintem szintén nem kellene elmenni hogy az MCU mekkora szupersztár karriereket épített volna fel.

  19. Ayrons: *személyeskedés törölve*
    bvr: jól kifejtetted, és én is tudok jó ellenpéldákat, amik nem lettek megemlítve pl: J.Phoneix, Pattinson, de ők nem szuperhősös filmekben játszottak, hanem képregényfilmbe bujtatott filmekben (joker pl: taxisofőr/komédia királyai remake, batman noir/krimi) + egyik sem tartalmaz természetfeletti elemeket.

    A szuperhősös filmek csak egy zsánerkorszak a filmgyártásban, mivel a technika csak 21. századra tette lehetővé az alapfeltételeket. Virágzott, de már kezd kiszenvedni, egyre nehezebben hoznak valami frissítést a sok sablonos sztori közé. A legtöbb neves rendező és kritikus nem véletlenül illeti gúnynevekkel (pl.: vidámparki filmek), ahogy sok felkapott színész is inkább ódzkodik, hogy beskatulyázzák ilyen szerepekbe.

  20. Szerintem ez ennél nehezebb kérdés. 1999 óta vagyok aktív képregény-rajongó, abban az időben nem volt ennyi Marvel-póló és a filmek is általában bukottak egymás után. A MCU nagy változást hozott, bár igazából csak technikai megvalósítás és koncepció (a “csak” nagy idézőjelben) volt az ami változott, a forrás nem. Keresletet teremtett, a világnak éppen nagyon kellett ez ott és akkor.
    Ettől függetlenül a képregényipart érdemes a 8. művészeti ágként nézni, keresni benne a kreativitást, a mondanivalót, az alkotókat, innovációt, stb. Emellett politikai és filozófiai szempontból is van benne érték, csak nagyon másképp elrejtve, mint mondjuk egy festményben, vagy filmben.
    Mivel az “élőszereplős” megoldás tud a legszélesebb rétegnek szólni, így a színészek részt KELLETT hogy vegyenek benne, de a bevételek alakulása pont a bátorságot és a fent felsorolt értékeket ölte ki ebből – egyszerűen felhígult. Ezzel együtt hígult a színészek értéke is, mivel a CGI és a BRAND már agyonnyom mindent.
    Személy szerint a Végjáték óta már nem fog meg semmi az MCU-ban, pedig igyekszem – viszont ennek hatására újra elővettem a régi, nekem értékes képregényeket (pl. a Sentry is ilyen, de leginkább Morrison, Ellis vagy újabban a remek Hickman), illetve olyan képregény-filmeket amelyek tétovábban próbálták a megvalósítást, de vittek magukkal valami mélységet (Vendetta, Pokolból, stb.).
    A színészek nem biztos hogy tudnak tudatosan hozzáállni – van akinek csak easy money, van akinek jó kapaszkodó. Csatlakozom, szerintem is ügynök-függő.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.