Kicsit ideges a rendező, így amikor ma végre kiderült, hogy az SXSW fesztivál nyitófilmje a Roadhouse remake, akkor nyilvános levélben jelentette ki, hogy részéről bojkott, mivel az Amazon nem küldte tényleges mozikba a filmet.
When Amazon bought MGM, one of the few remaining studios making big commercial films for theatrical release (movies like Bond, Creed) they announced that they would put a billion dollars into theatrical motion pictures, releasing at least 12 a year. They touted it as “the largest commitment to cinemas by an internet company.” I can tell you what they then did to me and my film Road House, which is the opposite of what they promised when they took over MGM.
[..]
What else could I have delivered to the studio? Nothing, it turns out. Because contrary to their public statements, Amazon has no interest in supporting cinemas. Amazon will exclusively stream Road House on Amazon’s Prime. Amazon asked me and the film community to trust them and their public statements about supporting cinemas, and then they turned around and are using Road House to sell plumbing fixtures.
Kicsit pipa, az egész levél szomorú, meg vicces is, mivel ritkán látunk ilyet nyilvánosan, többnyire a PR győz.
Mondjuk a “majd mi levetítjük bezosnak és az tuti megváltoztatja a véleményét, oszt aztán mégsem” stunt után, ami szintén nyilvánosságra került, szerintem csöndben kéne maradnia, főleg ha kijön végre és egyöntetű lesz majd a vélemény, hogy egy felesleges és rossz remake.
Komolyan, mintha valami magasröptű művészmozit védene, amit mindenkinek kötelező a nagyvásznon látnia.
Baromira nem.
Gondolom azért az Amazon-nál is látták, hogy filmet felesleges moziba küldeni
A streaming a jelenkori direct-to-dvd nagyjából. Ez a film is oda való
Igen nagyon vicces, csinal egy filmet ami se nem jo, se nem eredeti, aztan itt picsog.
Hogy milyen a film, azt most még nem tudjuk (jó eséllyel közepes, vagy gyengébb, DE) mivel még egy képkockát sem láttunk – legalabb a mai trailert érdemes lenne megvárni, mielőtt előre lehúzunk valamit és a company oldalát védjük megint – remake vagy sem.
sajnos ezzel sem tudnak rávenni, hogy megnézzem, pedig egyelőre tényleg csak a PR csatát látjuk. így soha nem tudom meg, hogy egy rossz film egyszerűen csak streamingre került, vagy a gonosz cég megint kitolt a művésszel.
őszintén szólva, ha végiggondoljuk, akkor általában szokták tudni már akik látták, hogy érdemes-e moziba küldeni, ők meg a zsebükre dolgoznak. ha olyan jó lenne, vagy legalább átlagos, akkor nyilván kérdés nélkül menne vászonra.
szóval úgy értem, hogy ha valami nagy reményekkel indul, aztán inkább elsütik streamre, az azért tényleg vacak szokott lenni.
“Igen nagyon vicces, csinal egy filmet ami se nem jo, se nem eredeti, aztan itt picsog.”
de hát épp azt magyarázza, hogy a tesztvetítéseken jól hozott, és még viszonyítja is másik tesztvetített filmhez.
nekem olyna fura, hogy rögtön a hatalmas végtelen pénzű cég mellé álltok, amellé ami épp kibelezi az MGM-et (az egyik régi nagy stúdiót) ezek szerint, és megszegi az ítéleteit.
” ha olyan jó lenne, vagy legalább átlagos, akkor nyilván kérdés nélkül menne vászonra.”
ez baromira nincs így, ha streaming cégekről van szó. főleg akik megehetik az elvesztegetett profitot, annyira végtelen a pénzük.
De itt most nem arról van szó, hanem arról, hogy volt egy ígéret, valamennyi keret arra, amit a mozis filmekre szántak. Ezt maga a rendező írja. Aztán abba nem fért bele, mert csak. Persze ez nem szép dolog, de annyit tudunk, amennyit a hazudós cég meg a felháborodott rendező megoszt.
Én amúgy nem törtem pálcát előre, csak a saját tapasztalataimat mondom. Elenyésző az igazán jó, nagy durranásnak szánt filmek száma only stream megoldással. Sorozatoknál csak a stream, filmeknél… Meh. Tudja ezt mindenki, néző, filmes. Az ilyen csaták úgyis csak a figyelemért mennek.
ahogy en vettem ki itt semmilyen igeret nem volt,
csak ezt a PR szoveget nyomta az Amazon, hogy ne fajjon annyira a felvasarlasa az MGMnek.
Amugy altalaban tudjak hogy a filmek kb mienek lesznek a test screeningekbol. Lasd Netflix cuccok kb mindegyik kozepszer minoseg, meg az is amit felhypolnak. Ha nem kuldok moziba jo eselyell kozepes film amire nem akartak marketinget csinalni mert valszeg nem erte volna meg a mozis bevetel elleneben.
ez a másik amit nem értek, annyi közepes filmet moziba küldenek. ha a minőség számítana ezeknél a döntéseknél, akkor félig üresek lennének a mozik. absz nem így történnek a döntések, ne keverjétek ide. főleg ne streamingnél. látszólag beígérte a moziba küldést az MGM-et felvásárló Amazon, hogy ne hagyja magára az MGMnél fejlesztett projektet a Jake&Liman duó, aztán keresztbe tettek nekik. most nincs Covid, mint a Without Remorse-nál. MIndezt úgy, hogy közben meg annyira jónak tartják, hogy egy filmfesztiválon vetítsék, ami tipikusan hype-építő húzás általában, mert szar filmet miért mutatnának a premier előtt.
és most már trailer is van, simán felülmúlja az emlegetett Netflix minőséget, például a Liftet vagy Red Noticet, így még durvább, hogy szó nélkül a stúdió mellé álltatok.
Nem a minoseg miatt nem kuldik oket moziba hanem mert mittomen mi alapjan ugy gondolja a studio, hogy nem eri meg azt a penzt amit meg ra kene kolteni a reklamra meg a distribuciora, hogy meg is nezzek az emberek.
Most ez lehet ugye a minoseg miatt persze, de lehet hogy csak valami felmeresek miatt az ilyen jellegu filmnek nem latnak jovot moziban pl. Ezt nyilvan ok tudjak.
Nem mintha vedenem a studiot, de az ilyen “we are committed to do …..” bla bla PR szovegeket sose lehet komolyan venni es ezt nem neveznem “igeretnek”. Es ezt egy ilyen pedgreeju rendezonek lehet tudnia kellene mar, mert nem az elso nagy filmje.
Mindenesetre sajnalom a csavot, mert lehet hogy most sikerult magat blacklistelnie egy kis idore a blockbusterektol.
Human +1
human, mondom nekem mindegy, egyáltalán nem érdekel ez a film, lehet világbajnok is, (nem lesz az) de engem meg az lep meg, hogy ennyi én után is elsőre bedőlsz egy pörgősre vágott előzetesnek, meg pár Twitter bejegyzésnek, akármilyen részről.
pont mindenki elfelejti majd az egészet kb. a nyárra. az igazság meg soha nem derül ki, azt meg mindenki tudta eddig is, hogy ezek a rettenetes csilliárdos stúdiók mekkora fertők minden szempontból. a rendezőnek meg mindig éppen az aktuális filmje a szerelemgyereke. amíg tart a kampány.
Gondolom, az összes mozi nyitástól zárásig vetít valamit. Ha egy filmet nagyvászonra küldenek, függően attól, hogy hány vásznon, napi hány vetítéssel megy, az csak egy másik film vetítés számának rovására mehet. Tehát ez szimplán egy üzleti döntés. Hogy mi alapján hozzák meg, arról lehet értekezni, de véleményem szerint csak szerződésszegés esetén jogos a hiszti, de akkor az ügyvédjével kell konzultálni. Azt nem tudom, hogy lehet szerződésbe foglalni, hogy moziba küldjük, de csak akkor, ha a minőség hozza az elvártat de biztos van erre is formula.
Olvasom ezeket a kommenteket és fogom a fejem a kollégák érvelésein.
Ti komolyan úgy csináltok, mintha az az 50 amerikai film, ami évente a mozikba kerül, mindegyik kiváló lenne és nem lennének közepesek vagy gyengék, hanem mindegyik MEGÉRDEMELTEN került mozis forgalmazásba.
Most nagyon visszafogtam magam a megfogalmazással, pedig bennem van az indulat.
@human, pacsi!
Az Amazon felvásárolta 4 millárd dollárért az MGM-et. A felvásárláskor természetesen voltak forgatás, fejlesztés alatt álló filmek, amiket eleve úgy kezdtek készíteni, hogy az MGM mozis filmjei lesznek. A felvásárláskor az Amazon ígéretet tett arra, hogy ezek a már fejlesztés alatt álló filmek (amiket moziba szántak) moziba is fognak kerülni.
Nem olyan bonyolult ez a történet.
“Gondolom, az összes mozi nyitástól zárásig vetít valamit. Ha egy filmet nagyvászonra küldenek, függően attól, hogy hány vásznon, napi hány vetítéssel megy, az csak egy másik film vetítés számának rovására mehet.”
Ami szintén tévedés, ennek csak akkor lenne értelme, ha valamennyi vetítés teltházas lenne, de amikor 90 dolláros mozinkénti átlag van, akkor nem veszi el egyik film a másiktól a vásznat.
A januári időszak ráadásul kifejezetten pangás, amikor muszájból küldenek moziba pár filmet, de ezek jellemezően nem teljesítenek jól.
Ez a kommentszekció sajnos tele van megalapozatlan feltételezésekkel, amit bizonyosság és tényként adnak elő.
Endymion, értem, mit akarsz mondani, de, hogy egy előadás hány százalékos, nézőszám tekintetében, az csak utólag realizálódik. Nyilván számolnak a nézőszám csökkenésével, de a pontos adatok utólag jönnek és a gyártó is meg a forgalmazó, a legoptimálisabb lehetőséget célozza meg. Ezért mondtam, hogy ez elsősorban üzleti döntés, bár láthatóan néha más is bejátszik…
Mindig üzleti döntés, hiszen kommersz filmekről van szó. Én arra tippelnék, hogy jobb üzleti döntésnek találták azt, hogy inkább a streaming platformjukat erősítsék a filmmel. Mint amikor megvették 200 millióért a Tomorrow Wars-t (habár az valóban covid időszakban volt).
Új előfizetők és a régiek megtartása, hiszen jönni fog ez a film (is). Szerintem sokan meg fogják nézni. Én is úgy vagyok, hogy nem fogom lemondani az 1000Ft-os előfizetést, ha ilyen film jön még.
Ennek ellenére köcsög húzás volt ez, mivel a készítők lehet, hogy nem csinálták volna meg a filmeket, ha tudják, hogy mind streamingre fog menni.