Két nagy film is jött, meg egy kisfilmes horror, amit szétszedtek twitteren (aka X-en) AI használat miatt.
Szóval itt a Ghostbusters: Frozen Empire, folytatja az új Ghostbusters filmek sorát. A kritikák “meh, erre mi szükség volt”, az amerikai nézők pedig: tessék 45 millió dollár. Világszinten pedig 61,3. Az Afterlife anno 44 millióval kezdett hazájában, szóval épphogy fölötte van, pedig az még némileg covid utóhangulatos időkben került mozikba, amikor kevesebbet jártunk, mert elszoktunk tőle. Bár a vége odakinn 130 millió felé kacsingat, és világszinten valahol 250-300 fölött kéne hoznia. Meglátjuk mi lesz belőle, de ez nem túl fényes.
Sidney Sweeney horrorfilmje, az Immaculate 5,3 millióval indított a NEON-nak, akik láthatóan az A24 mellé törnek amúgy. Világszinten már 6 fölött a film, és elvileg 9-be került, ez sima haszon lesz, mert a reklámkampány sem szállt el azért. A színésznőnek nem a legerősebb nyitás amúgy, hiszen az Anyone But You sokkal durvábban kezdett, viszont elvileg szeretet projektje volt, sok éve castingolták rá, talán 2016-ban, de aztán lefújták, és megszerezte producerként az egészet pár évvel később. Úgy néz ki tetszett neki a forgatókönyv.
Ezen kívül jött még a Late Night with the Devil, az AI botrányos indie horror. 2,83 milliót sikerült neki behúzni, de igazából azért említem, mert vasárnap elvileg 666 666 dollárt kaszált. Na jó, vasárnap este a becsült szám még ez volt, de végül 660 375 lett ma estére a tényleges jelentett számokban.
A Dune 2 jól tartja magát, már 574 milliónál jár, hála a nemzetközi piacnak. És Amerikában is második lett bevételben a héten.
“a Late Night with the Devil, az AI botrányos indie horror.”
el nem tudom képzelni, hogy egy mezei néző, hogy szúrja ezt ki…:D:D nekem egy sima cgi tűz sem szúrja szanaszét a szemem…
utánaolvastam, igazából egyetlen illusztrációt generáltak vele, valami tökföldön táncoló csontvázat ábrázol meg van vmi We’ll be right back” üzenet. Sügér vagyok, nem értem, emiatt miért kell máglyán elégetni valakit, meg irkálni x-re, hogy very disappointing to hear. Nem a forgatókönyvet generálták AI-jal, pedig így viselkednek az emberek. Szerintem inkább ez a ciki.
https://twitter.com/jeremylovesyall/status/1770325568002679136
Kritikusok eléggé erősen bekaphassák, legalacsonyabb rotten kritikusi ponttal indított az új film, miközben az a borzalom 2016-os még mindig 80% fölötti kritikusi ponton van.
És folyamatosan húzzák le, hogy nem volt benne elég szellemírtó (wtf?!), túl nosztalgikus, bla, bla, bla.
Voltak hibái, de baromira nem az, amit a kritikusok harsognak, teljesen jó film.
Erről az AI-botrányról nem írtál, vagy csak lemaradtam?
A Dűne azért lehetne anyagilag nagyobb siker is. Mi lesz a vége, 650? 8-900 milla lenne az igazi siker, ez kicsit soványka, pedig a film amúgy király.
blady: egyrészt mindig 1-2 dologgal kezdődik, nem szabad legyinteni (“amikor jöttek a …-ért nem tettem semmit” vicc), másrészt ez a két kép több helyen visszatér elvileg a filmben, szóval nem bagatellizálnám.
“az a borzalom 2016-os még mindig 80% fölötti kritikusi ponton van”
mármint a rotten % amit semmit nem jelent, és még az sincs 80 fölött. Metacriticen 60 pont a 100ból a 2016-os. Afterlife 45 Frozen 45, gondolom mert nosztalgiabait és nem igazi film, amiben van valami.
Süci:
az első rész 109 + 321 milliót hozott (431 globálisan). Ez már 575-nél tart és ami még fontosabb, hogy az otthoni mozikból 233 bejött már, jóval nagyobb első hétvégével (mint az első rész esetén), szóval minden szempontból jóval több pénz csorgott már be. szerintem örülnek.
node lenyilatkozta a rendezőpáros, hogy csak ezt generálták vele. Naivan feltételezem, hogy nem hazudoznak, ha ilyen nyilatkozatokat tesznek. Oké csak a variety, nem az usa today vgay a herald, de akkor is.. Nem elbagatellizálásról van itt szó, mert nem azt írtam, hogy borítsunk rá fátylat, de ha teszem azt, ez a teljes anyag max 3%-át teszi ki, akkor emiatt a filmen dolgozó emberek 97%-nyi munkáját is elássák, indokolatlanul.
Human: Afterlife 45 Frozen 45, gondolom mert nosztalgiabait és nem igazi film, amiben van valami.
The what?
Afterlife nosztalgiabait volt valóban, de ez a mostani bőven megáll magában, mégha van egy-két buta/felesleges szál, de a lehúzó kritikák pont nem erre vonatkoznak.
Rotten:
gb1 95% (audience 88%)
gb2 55% (audience 61%)
gb atc 74% (audience 49%)
gb al 64% (audience 94%)
gb fe 44% (audience 84%)
Meta:
gb1 71 (user 8.4)
gb2 56 (user 7.0)
gb atc 60 (user 2.0)
gb al 45 (user 7.7)
gb fe 45 (user 6.1)
Gyakorlatilag mindkét oldalon a kritikusok a 2016-ost hozzák ki a franchise második legjobbjának, míg a nézők szerint a legrosszabb, utána meg a két új lehúzva..
Azért na..
blady: de máshol is ott a logó, pl a dobokon. és igen, 3%-kal kezdődik, ezt mondom. főleg egy indie filmnél, ami azért nem filmipar, hanem esetleg filmművészet akar lenni, ott még viccesebb, hogy ez a mittomén, 500 dollár (szvsz sokat mondtam) nem fért már bele.
szerintem is gyenge a 2016-os, ellenben ettől még az új… nem lesz jó. csak ezt mondom.
+ az új úgy tűnik még a közönség szerint is gyengébb, mint az Afterlife, akkor főleg miről beszélünk.
belefért volna az 500 dodó, itt szerintem inkább csak az emberi kíváncsiság vitte őket ebbe az irányba és bíztak benne, hogy talán nem derül ki:D aztán majd lehet, hogy 30 év múlva sorozat formájában megtudjuk, hogyan készült el valójában :D
ettől persze én még meg fogom nézni, nem tűnt rossznak az előzetes.. meg sokan lehetnek úgy vele a nagyvilágban, hogy nem érdekli őket a háttér, csak a végeredmény
tuti nem emberi kíváncsiság.
nyilván a többségnek whatever, eszik majd az 50-ban AI filmeket is, aztán sírnak, hogy semmi új nincs, de a filmbuzik csak nem mehetnek el szó nélkül egy trend kezdete előtt.
mindenfajta haszna mellett én félek a legjobban az AI-tól :D semmi kedvem egy AI generálta DiCapriot nézni..ha a stúdióknak van eszük, azért ennyire nem hagyják elharapódzni a dolgot. Függetlenül az AI-tól, mikor még híre sem volt is sokszor sírtunk, mert ugyanazokat dolgozták/dolgozzák fel újra meg újra, pedig mennyi jó könyv van.
Stílszerűen: az ördig az AI részletekben lakozik >:)
Nagyon éles kétélű kard ez az AI, mert egy erős és jó koncepcióval rendelkező alkotónál hatalmas segítség lehet, viszont nagyon durván vissza is lehet élni vele (pl. most láttam egy mémet, ahol a Brad Pitt – Angelina Jolie páros arcát cseréték ki, még láthatóan, de néhol döbbenetesen jól más szereplők arcára)… szóval értem, és érdemes felháborodni, az már más kérdés, hogy a folyamatok, pénzemberek meg döntéshozók merre viszik, mert úgyis az lesz az irány…