The Fall Guy: Gosling sármja nem elég

Az a durva, hogy 20 éve mennyire nagyot ment volna egy ilyen meta-akció-komédia-romantikus film, amiben két mozisztár néz egymásra érzelmesen néha, mielőtt és miután valami felrobban, vagy verekedés volt, vagy egy kutya ráharapott valaki tökére. Erre most… olyan, mintha egy Ryan Reynolds-filmről jönnénk ki, amire épp nem ért rá a színész. Pedig nála jobbal helyettesítették?

A történet egy kaszkadőrről szól, aki lesérül a munkája közben, eltávolodik az operatőr (kamerakezelő?) csajától, és zen buddhista karikatúra életet él Los Angelesben, de azt 1 év kocsiparkolás után is 6 packkel a hasán. Az új mindennapjait a régi ügynökének hívása szakítja meg, miszerint az operatőr nőből immáron rendező lett, és kaszkadőr kell a filmjébe. Ez a romantikus szál lenne, de odaérve kiderül, hogy valójában a film sztárját kell előkeríteni, mert eltűnt. A kaszkadőr elmerül az éjszakába, ahol hullát talál, bedrogozzák, és más hasonló bajokba keveredik.

Ez a sztori gerince, de nagyjából csak az volt a lényege az előbbieknek, hogy telepakolják ötlettel és önmaguk hátának veregetésével a film készítői. Mármint ennyire túlgondolt, “de zsenik vagyunk” érzésű forgatókönyvből született művet rég láttam. Valószínűleg ezért is jutott eszembe Reynolds, hiszen rengeteg ön- és metareflektív pillanat van a filmben, miközben az a bacon, a körítés, hogy piff puff meg sztárok meg poén. Vagy lehet az a mélység, hogy románc? Ki tudja, talán az írók sem.

Ami jó volt a filmben, az igazából Ryan Gosling. Egyelőre még jó, hogy könnyed hülyeségekbe megy a Driver és hasonlók időszaka után, mivel a film első kétharmadának nagyobb része miatta jó. Meg ott még akad olyan akciójelenet is, amit érdekes nézni, konkrétan a klub-beli verekedés közben vigyorogtam, és reménykedtem, hogy ilyen lesz a folytatás is, most “beindult” a film. Sajnos nem így alakult, de még azért akadt pár ötletes akció és poén benne.

Ezen kívül, ahogy a Fall Guy végefőcíme is mutatja, rengeteg trükk volt tényleg fizikailag megcsinálva, óda akart lenni a kaszkadőr szakmához, és emiatt elég komoly set-pieceket bevállaltak. Itt kicsit baj, hogy a képi világ miatt mégis cgi-nak tűnnek ezek, nem fizikainak. Azért probléma, mert a film tényleges könnyen lejövő üzenete valójában az, amit az előbb pedzegettem, hogy a kaszkadőrök nélkül nincs cool film, és az ebből a közegből jött rendező kicsit felkiáltójelet tesz a szakma mögé. Drága propagandafilm, ami az Oscar kategóriáért kampányol? Csak ehhez tényleg cool kellett volna legyen a Fall Guy!

Lehet túlzottan a negatívumokat lovagoltam, de kicsit csalódás volt a Fall Guy, még úgy is, hogy nem voltam akkora hypeban. Tudjátok, van az a mondás, hogy jól kell kezdeni és befejezni, hát itt az utóbbi annyira nem sikerült, hogy lehúzta a filmet. Mondjuk ez nem annyira meglepő David Leitchtől, hiszen a Bullett Train is hasonló cipőben járt.

Itt konkrétan amikor vége lett a filmnek (a hajón levő beszélgetés), akkor még hátra volt egy kisfilmnyi, méghozzá olyan, amibe iszonyat sok energiát tettek (és kacsintottak is arra, hogy a harmadik felvonással gondok vannak, mert meta, ha kiemeljük, hiszen akkor valójában nem gond, hanem direkt van, vagy valami ilyesmi…), de közben meg a közepest is csak távolról közelíti meg.

Összességében valójában a lendület hiányzott az egészből. A Fall Guy legközelebbi társának a Knight & Day tűnik, talán mert sokat emlegették Tom Cruise-t, és úristen annak az első órája milyen ügyesen gördül a színész mosolya mellett, pedig az sem az a legemlékezetesebb popcornfilm. Mondjuk a Fall Guy még így is szétveri a Red Notice, Heart of Stone és hasonló Netflix blockbustereket, de az nem olyan nehéz mondjuk.

Sajnálom, hogy közepes közeli lett, mert érzésre lehetett volna jobb, de nem mertek semmit kihúzni a kitalált akciókból és fordulatokból, így hiába működött a közepe, ahol még poénok is akadtak, a végére teljesen beszürkült. Pedig ilyesmi próbálkozásokból kéne több, még ha ennek is van IP alapja, hiszen egy sorozatra épült, bár annak a történetéből semmit nem vett át.

Ennyit gépelek, mert jobban magamba nézve azért szeretni akartam, de nem sikerült.

human
írta
2024. 05. 06. 03:36
megjelenés
11
hozzászolás


11 hozzászólás a “The Fall Guy: Gosling sármja nem elég” bejegyzéshez

  1. Abszolút csalódás
    A Bullet Train ehhez képest sokkal jobban egyben volt, pörgött. Ez túl egyszerű, bugyuta vígjátéknak nem elég vicces akciónak nem elég akciódús. Sokszor eszembe jutott a Trópusi vihar mint a film a filmben, de nyilván messze nem mertek ilyen bevállalósak lenni. Összeségében egy nagy semmi csak tisztelgés a kaszkadőrök előtt akik teljesen alul vannak becsülve és megérdemelnek egy jóval jobb filmet ennél

  2. Valahol szórakoztató volt, mert végig lekötött, de hiányzott belőle az a lendület, amit a trailer sugallt. Végig mosolyogtam, de valahogy igazán nevetni nem tudtam rajta. És a nézőtéren senki sem, azt vettem észre. Lehetett volna sokkal jobb is, az akciók is valahogy a B mozikat idézték. A meta részben a Dűnét akarták kifigurázni, de inkább a Sivatagi lavina jutott eszembe sokszor XD

  3. nem tudtam nem arra gondolni, hogy ez a 12-es/2024-es verziója a Kiss Kiss Bang Bang-nek, amit talán az összes film közül a legtöbbször láttam. A szövegek nyilván nem annyira emlékezetesek és összességében sincs annyira jó, de engem végig lekötött, szórakoztatott. Gosling nagyon jó a szerepben, az egyértelmű, hogy nélküle nem működött volna így.

  4. Valóban kicsit középszer volt, de egy esti mozira jó volt. Voltak benne jó pillanatok (unikornis pl.), a zeneválasztás is jó volt, 2-3 szuper színésszel, nem bántam meg a mozijegyet és az időt. Az egésznek volt egy ilyen nosztalgikus hangulata, szerintem több hasonló stílusú film kéne a mozikba a mai felhozatalt kiegészítendő.

  5. @msl: A Sivatagi lavinát felhozni egyébként elég ironikus (vagy éppen “meta”) ebben az esetben, mivel azt a filmet Vic Armstrong, a szakmában egy szintén kifejezetten elismert kaszkadőr, koordinátor és second-unit direktor rendezte, és Dolph Lundgren rajongói általában a svéd vegyészmérnök egyik legjobb filmjének tartják. :)

    Bevallom, nekem is a favoritom tőle, és nem csak Kristian Alfonso miatt. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    (Bocs az offért!)

  6. Ezzel a kritikával lebeszéltél a moziban nézésről. Lehet, hogy akkor inkább a majmokra kéne menni.

  7. Mintha egy 90es évek filmet néztem volna Mel Gibsonnal és Goldie Hawnnal

  8. Érdekelt a film, de már előzetesen negatív hangok jöttek róla, meg a box office sem robbantott bankot. Délután gondoltam rá, hogy beülök rá, de mondom előtte inkább majd elolvasom mit írsz. Hát lehet kimarad. Inkább megnézem a majmokat a hétvégén.

  9. Csalódás.
    Élményben borzasztóan kettős, mert az akciók jópofák és Gosling is jó, de amikor jön a romkom-rész, a nulla kémiával, és a totálisan semmilyen Emily Blunt-tal, ott rendesen ledobott magáról a film.
    A végén úgy álltam fel előle, mintha valami nagy Netflix premier lett volna, már másnapra elfelejti az ember az egészet.
    (Egy ötletes bunyó volt benne, a “drogos”, azonkívül bármi?)

  10. Óriási csalódás volt. Ehhez képest a Bullet train, mindjárt újra is nézem, hogy elfeledjem ezt a romantikus(?) akció valamit…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.