Az adaptáció, amire a fél világ várt, na meg a Borderlands is befutott a héten, hogy összecsapjanak, és persze mindketten a Deadpool 3 alatt maradjanak.
A hétvége legdurvább nyitánya az It Ends With Us adaptációja volt, hiszen Amerikában nagyjából 50 milliót szedett össze Blake Lively bántalmazós filmje. A világ ehhez 30-at tett hozzá, szóval már 80-nál jár a becsült adatok alapján, mindezt 25 milliós budgetből
Mindezek mellett a kritikák által 2000-ből ideteleportált szellemiségű játékadaptáció, a Borderlands bizony csak 8.8 millióra volt elég. Hatalmas bukta, hiszen elvileg 115-be került, szóval lehet ez volt Eli Roth utolsó nagypénzes rendezése. Érdekesség, hogy Craig Mazin írta eredetileg, aki épp a Last of Us és Chernobyl duóval elismert, de persze Roth belenyúlt a munkájába.
A Neon 3 milliós száma a Cuckoo-nál jónak számított volna, ha nem mostanában lettek volna ennél nagyobb sikereik. Hunter Schafer ezúttal nem robbantott bankot, a kritika sem húzza a filmet az egekbe, de azért jó thriller/horrornak tűnik még mindig. Majd valami streamingen itthon, ha már nem volt világpremier.
Mindezek mellett a Deadpool & Wolverine egy 54 milliót hozzátett a hazai bevételéhez így a forgalmazása 3. hetében, ezért összesítve 1.029 milliárdnál jár. Úgy tűnik egy hét és megdönti a Joker 1.078 milliárdját, és átveszi a legtöbbet kereső R besorolású film koronáját. Persze inflációs módosítások nélkül.
És én még meg se néztem a Deadpoolt.
Még én sem
mit látsz laca?
Ez a Blake Lively-s dráma/románc mégis hogy a tökömbe tudott 50 milliós nyitást szakítani? Eszem megáll! Se hype, se buzz nem volt körülötte. Lively sosem volt nézőmágnes. Én erről a regényről sem hallottam soha. Max 10 milliós nyitást jósoltam volna neki, de ez valami brutális!
Endymion:
Volt hype és buzz, csak nem jó helyről vártad. Nem a filmet, hanem Blake Lively-t magát építették, reklámozták. Instagram, TikTok is tele van vele. Részben a Deadpool kampánya után kötötték a hajót, rengeteg közös fellépés Reynolds és Jackman társasáságban, ökörködések, interjúk, paparazzi cuccok, premieren való szereplések. Emellett sok fotós és videós meme meg egyéb cucc, ahogy pl. a többi sztárral nyomul. Ha nem jött szembe legalább tízféle anyag arról, hogy mekkora barátnők Taylor Swifttel, meg hogy Ice Spice társaságában bulizik, akkor egy sem.
Ja és még annyi kiegészítéssel, hogy az eredeti Colleen Hoover-regénynek embertelen nagy rajongótábora van, és maga Hoover is nagyon népszerű TikTokon. Az It Ends with Us eredeti kiadása 2016-ban, magyar fordítása 2017-ban jött, de még a mai napig visszatérően sikerlistán van. A Goodreadsen perpill több mint 3,5 millió értékelésnél jár, a Molyon majdnem 10000 olvasásnál.
jszkfer: nem értek egyet, az a sok nyomás semmit nem ért volna, ha a könyv nem lenne ekkora rajongótáboros. bukott már Lively olyankor, amikor mindezt csinálta, ahogy Reynolds is idén az IF-fel, amit tolt, és mégis a Deadpool lett a tényleges sikere.
Én mondjuk tényleg nem értem mi a bánatot vártak a borderlands filmtől. Kapásból egy hatalmas hátránnyal indult a film, ami a játékot többek között kiemelte, ez pedig a cel-shading hiánya. Aztán a végtelen beteg világ, ami also hangon is 18+, a sajátos humor és persze millió féle fegyver… mindezek összessége ad egy nagyon jó játékélményt, amit filmen nézve (már ha egyáltalán ezt adná egy az egyben át) se érdekelne senkit, mert egyszerűen nem nézős, hanem játszós cucc.
human:
Igen, persze, az alapanyag fontos, de ezt írtam is. Nagy a rajongótábor, világszerte. De ügyesen játszottak a bulvárhírekkel és gerillamarketinggel is. A kettő együtt siker sztem.
human: az Inside out 2 sikere mennyire tekinthető egyedinek? Gondolok itt arra hogy egy folytatás milyen gyakran tudja ennyire túlszárnyalni az előzményt bevételben?
Forbes cikkben: “The good news for Borderlands is that reportedly 60% of its production costs were covered by international ticket presales, says the studio. Though with a $115 million budget and $30 million in marketing and distribution, it’s an enormously tall order to make that back with such a low premiere like this.”
Ez tényleg igaz? Hogy a búbánatos f*****ba tudtak volna eladni 70 millió dollárnyi jegyet elővételben, ráadásul csak külföldön? Vagy én vagyok hülye?
@11 Lefogadom hogy az totál bullshit PR mentő szöveg, kizárt hogy erre a szemétre annyi presale lett volna
– Hé srácok, emlékeztek a Borderlandsre, tudjátok, egy közepesen ismert, kicsit trashy videójátéksorozat, de van egy sajátos bája a fekete humorával, a szexi fiatal csajokkal, a túltoltan macsó izomkolosszus csávókkal meg a sok véresen-viccesen brutális akcióval.
Ne csináljunk belőle filmet?
– Zseniális ötlet, de a szexi csajok az soviniszta dolog, tegyünk inkább bele két nagyit meg egy kislányt.
– Ja, meg a macsó csávók is lejárt lemez, legyen inkább egy stöpszli kis nyámnyila komikus.
– És a vér meg a fekete humor az esélytelen, PG13-nek kell lennie, hogy az összes vagány kölyök be tudjon menni rá amikor kijönnek az isiből.
…
– HÁt én egyszerűen nem értem, miért bukott ez ekkorát, szerintem a videójátékokkal van a hiba, más oka nem lehet.
@ 13. El-ahrairah: azért a közepesen ismertnél kicsit jóval több volt anno. Pláne a második rész. A többi viszont stimmel. :)
Azért meglepne, ha az eredeti Mazin forgatókönyv annyira top lett volna. A fickó többnyire óriási szarokat írt, klasszik példája a hollywoodi iparosnak. A Chernobyl meg kb megismételhetetlen csodaszámba menő dolog nála. A szuper közepesre írt Last of Us meg egy olyan adaptáció, amin ráadásul nem egyedül dolgozott, hanem valaki olyannal, akinek erősebb víziója van az adott világról, mint neki, tudja vinni magával. De filmen azért ő még jót nem igazán írt. Plusz tagadja, hogy bármi köze lenne ehhez a scripthez, végül még creditet se kapott, annyira átdolgozták egy évekkel ezelőtti változatát, amiről én simán meg merném kockáztatni, hogy nagyon nem lehetett jobb azért az se.
Viszont a fickónak van egy egész jó podcastje John August-tal, amiből kijön azért, hogy érteni érti a szakmáját.
blake lively nekem olyan aki Ryan Reynolds előtt nem tudott lerakni semmit, aztán a tetves Deadpool után meglátta a lehetőséget Reynolds feleségeként.
ez a nő nem tud színészként érvényesülni, borzasztó mindegyik filmben, és ha meglát egy olyan dolgot amihez semmi köze még abba is belekontárkodik.
Jennifer Lopez hasonmás, semmi több.
“Azért meglepne, ha az eredeti Mazin forgatókönyv annyira top lett volna. A fickó többnyire óriási szarokat írt,”
Mazin beismerten a “rendbetevő” csávó volt borzasztó szkripteknél, igazi iparos évekig, ezért mondtam cska érdekességnek, hogy köze volt hozzá, de Rothék tették rendbe ezúttal :D
“Viszont a fickónak van egy egész jó podcastje John August-tal, amiből kijön azért, hogy érteni érti a szakmáját.”
érti a szakmáját, de tuti szart írt? mármint ez ellentmondásnak tűnik, elnézve a kóklerek miket szoktak mondani, khm, Alex Kurtzman pl.
Eli Roth, ő a válasz. Egy hatalmas anomália , akit érthetetlen okból tolnak még pénzzel. Ha a házat , mindent fel lehetett volna tenni erre, hogy bukta lesz, amikor kijött az első Borderlands hír vele kapcsolatban és 100 milliós büdzsével…komolyan ezt csak a hülye nem látta előre.
Btw a Deadpool esései hétről hétre egészen bravúrosak
Roth legjobb haverja Tarantino, csak ezért kap még munkát…
Jogos, de inkább úgy értem, hogy a “aki nem tudja, tanítja”. Szerintem lehet rossz valaki a munkája eredményét nézve, annak ellenére is, hogy ért hozzá és más területeken ügyesen használja a tudását. A Chernobyl pedig tényleg elég patent lett, szóval azért már magában jár az elismerés, hogy nem egy totális kókler. Lehet a tévé jobban való neki a filmnél.
Alex Kurtzmanra meg most kíváncsi lettem, főleg, hogy újranéztem takarításhoz a Múmiát (fhú…) és végképp érdekel, hogy mire gondolhatsz, miket okíthat. :D
Pont most olvasom, hogy azért BL-re megy a népharag rendesen, mivel állítólag a film sajtókörútján egyáltalán nem említi a film témáját (domestic violence), hanem inkább magát, a férjét és a márkáit élteti..
Érdekes.